گم شدن سند کمپانی خودرو و گرفتن سند المثنی خودرو

گم شدن سند کمپانی خودرو و گرفتن سند المثنی خودرو مفقودی مدارک اتومبیل ماشین

سند کمپانی خودرو چیست؟

وقتی شما یک ماشین صفر می‌خرید، شرکت سازندۀ خودرو برگه‌ای را به عنوان سند مالکیت شما صادر می‌کند. این سند شامل مشخصات کامل فنی خودرو و اطلاعات خریدار آن می‌شود. هنگامی که شما قصد فروش ماشین خود را دارید نیز باید این برگه کمپانی خودرو را در دفاتر اسناد رسمی به نام خریدار جدید کنید. این برگه در واقع سند قطعی ماشین شماست. سند کمپانی خودرو را نباید با برگ سبز خودرو اشتباه گرفت. برگ سبز خودرو هنگام پلاک شدن ماشین از طرف نیروی انتظامی به شما داده می‌شود و در واقع سند مالکیت پلاک خودرو است. در حالی که سند کمپانی خودرو از طرف قوۀ قضائیه صادر می‌شود و از دید قانون، سند خودروی شما محسوب می‌شود. حال در صورت گم شدن سند کمپانی خودرو چه کنیم؟

 

گم شدن سند کمپانی خودرو

چنانچه متوجه گم شدن سند کمپانی اتومبیل خود شده‌اید، به سرعت باید مفقودی آن را آگهی دهید تا از هر گونه سوءاستفاده‌ای پیشگیری کنید. مفقودی سند ماشین شما به اندازۀ مفقودی ماشین شما اهمیت دارد. در واقع تا زمانی که اقدام به درج آگهی در این زمینه نکنید، تمام تبعات قانونی هر گونه خلافی که با آن انجام شود متوجه شما خواهد بود. برای گرفتن سند کمپانی المثنی خودرو نیز باید دست‌کم ۱۰ روز از چاپ آگهی شما گذشته باشد. در این مدت، شما می‌توانید با جست‌وجو در سایت «پُست‌یافته» از پیدا شدن سند مفقودی ماشین خود مطلع شوید.

آگهی مفقودی برگه کمپانی خودرو

مهم‌ترین اقدامی که پس از گم شدن سند کمپانی ماشین باید انجام دهید، دادن آگهی مفقودی برگه کمپانی خودرو به روزنامه‌های کثیرالانتشار است. اعلام مفقودی مدارک خودرو با ثبت آگهی رسمی به منظور ساقط کردن اعتبار قانونی آنها انجام می‌شود. همچنین برای گرفتن سند المثنی، چاپ یک نوبت آگهی مفقودی سند خودرو در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار الزامی است. تنها پس از گذشت ۱۰ روز از تاریخ این آگهی است که شما می‌توانید برای درخواست سند کمپانی المثنی به نزدیک‌ترین نمایندگی شرکت خودروسازی تولیدکنندۀ ماشین خود بروید. برای درج آگهی مفقود شدن برگه کمپانی خودرو کافی است نام مالک و مشخصات ماشین شامل مدل و شماره شاسی و شماره موتور و پلاک را به یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار بدهید. هزینه آگهی مفقودی سند خودرو بسته به تعرفۀ آن روزنامه متغیر است.

 

»»» ثبت شرکت

 

مدارک لازم برای گرفتن سند المثنی خودرو

برای گرفتن سند جدید خودرو از کمپانی سازندۀ آن باید مدارک زیر را با خود به همراه داشته باشید:

  • اصل و کپی برگ سبز ماشین
  • اصل و کپی کارت ملی مالک خودرو
  • آگهی مفقودی سند کمپانی خودرو در یک روزنامۀ کثیرالانتشار که حداقل ۱۰ روز از تاریخ انتشار آن گذشته باشد.

توجه داشته باشید که حضور مالک اتومبیل (یا نمایندۀ قانونی او با وکالت‌نامۀ رسمی) و خود ماشین ضروری است. کارشناسان رسمی شرکت‌های خودروسازی، ماشین شما را بررسی می‌کنند و اطلاعات را تطبیق می‌دهند. نکتۀ بسیار مهمی که هنگام گرفتن سند المثنی باید به آن توجه کرد این است که این فرایند زمان‌بر است. بنابراین بهتر است صبح زود و در ساعات آغازین زمان کاری به این مراکز بروید. همچنین هزینۀ گرفتن سند کمپانی خودرو المثنی در شرکت‌های گوناگون با هم فرق می‌کند. البته تمام مبالغ صدور سند المثنی ماشین در همان مکان از شما دریافت می‌شود.

 

»»» پلمپ دفاتر

 

نحوۀ گرفتن سند المثنی خودرو

پس از مراجعۀ حضوری به شرکت سازندۀ خودرو و تحویل مدارک مورد نیاز، کارمندان ابتدا مدارک شناسایی شخصی شما را بررسی می‌کنند. سپس کارشناسان خودرو به بازرسی خودرو می‌پردازند و مدارک آن را بررسی می‌کنند. پس از آن تأییدیه‌ای به شما می‌دهند که با تحویل آن به باجۀ صدور مدارک، می‌توانید سند کمپانی خودرو المثنی خود را دریافت کنید. همچنین امکان دریافت فاکتور خرید المثنی خودرو نیز برای شما وجود دارد.

توجه داشته باشید که سند کمپانی المثنی بر اساس مدارک رسمی ثبت‌شده در بایگانی شرکت‌های خودروسازی صادر می‌شود. بنابراین سند المثنی به نام آخرین مالک ثبت‌شدۀ خودرو در دفترخانه‌ها خواهد بود. یعنی اگر خودروی خود را فقط با به نام زدنِ برگ سبز خریده‌اید، سند المثنی خودرو این‌گونه به نام شما نخواهد شد و شما برای به نام زدن این سند باید به مالک قبلی خودرو رجوع کنید. همچنین اگر به ایشان دسترسی ندارید، باید درخواست استعلام خود را به دادگاه بدهید. بنابراین، توصیه می‌شود هنگام خرید خودرو دست دوم حتماً پس از تعویض پلاک به دفاتر ثبت اسناد رسمی بروید و برگۀ کمپانی خودرو را نیز به نام بزنید.

آگهی مفقودی برگ سبز خودرو


«مقالات مشابه» اقدامات ضروری پس از گم شدن، نحوه چاپ آگهی مفقودی و اخذ المثنی برای مدارک زیر:

 

برگ سبز خودرو گواهینامه بیمه خودرو
سند کمپانی خودرو کارت سوخت کارت ملی
کارت خودرو دفترچه بیمه شناسنامه
گذرنامه (پاسپورت) وصیت‌نامه عقدنامه و سند ازدواج
چک و دسته‌چک کارت بازرگانی مدارک دانشگاه
کارت دانشجویی کارت موتورسیکلت گواهینامه موتورسیکلت

 


پرسش و پاسخ‌های جمع‌بندی

سند کمپانی خودرو چیست؟

در هنگام خرید خودروی صفر یک برگ سند مالکیت به شما تحویل داده می‌شود. این سند که شامل اطلاعات فنی کامل خودرو و اطلاعات ملک آن است، سند کمپانی خودرو نام دارد.

گم شدن سند کمپانی خودرو و اولین اقدام بعد از آن چیست؟

اولین اقدامی که باید پس از گم شدن سند کمپانی ماشین انجام دهید،چاپ آگهی مفقودی آن است. توجه داشته باشید که در صورت عدم انتشار این آگهی، تبعات قانونی تخلفات متعاقب بر عهده‌ی شما است.

مدارک لازم جهت دریافت سند کمپانی المثنی چیست؟

اصل و کپی برگ سبز خودرو | اصل و کپی کارت ملی مالک خودرو | آگهی مفقودی سند کمپانی خودرو (باید تاریخ انتشار این آگهی در روزنامه کثیرالانتشار ۱۰ روز گذشته باشد) 

281 دیدگاه برای “گم شدن سند کمپانی خودرو و گرفتن سند المثنی خودرو

  1. امین بختیارپور گفته:

    سلام
    من برای دریافت سند المثنی کمپانی مراجعه کردم که نمایندگی میگه برای کارشناسی باید به از دادگستری کارشناس رسمی درخواست کنی.ایا این روالشه؟

  2. علی گفته:

    برای گرفتن المثنی سند کمپانی در تهران به نمایندگی ۵۰۶۲ مراجعه کنید وقت تلف نکنید جای دیگه نمیدن

    • Sadaf گفته:

      خداخیرتون بده پیام شماروخوندم کارم راه افتادبدون دردسر🙏کیلومتر۲۰جاده قدیم سایپابرابرگه کمپانی بریدبرگه سبزهم ببریدیاوکالتنامه

    • علیرضا گفته:

      دمت گرم دوست عزیز کاملاً درست راهنمایی کردی. شمارشون هم اینجا میذارم برای سایر دوستان:
      ۴۴۹۸۸۶۵۰
      نمایندگی گودرزی ایران خودرو

      مدارک:
      -آگهی روزنامه که ۱۰ روز ازش گذشته باشه
      -مدارک خودرو
      -مالک یا وکیل قانونی
      -در صورتیکه خودرو شرکتی هست، معرفی نامه با متن مشخصی که نمایندگی میگه باید ببرید
      -خود خودرو هم باید ببرید

      پس از ۱ روز المثنی صادر میشه.

  3. محمدی گفته:

    با سلام برای اخذ سند المثنی با کلی پاسکاری بین نمایندگی ایران‌خودرو و تعویض پلاک سرانجام به شورای حل اختلاف مربوط دانستند که با تنظیم دادخواست تایپ شده و مدارک لازمه مراحل باید طی شود .آخی این چه کاریه مگر قانونا نباید نمایندگی ایران خودرو این کارا رو رسیدگی کنه.

    • آسان ثبت گفته:

      سلام. متاسفیم از شرایط پیش آمده برای شما.
      متاسفانه این روشن نبودن وظایف و همچنین نبودن نهادهای نظارتیِ کارا همیشه همچین مشکلاتی رو به وجود میاره. خصوصا وقتی با کمپانی‌های ایران‌خودرو و سایپا روبه‌رو باشیم، کسی پاسخگو نخواهد بود.

  4. حسین رحیمی گفته:

    سلام من ماشین خریدم چند تا اصلا برگ کمپانی نداشتن همینطوری هم فروختم حالا این اخریه گیر داده برگ کمپانی میخواد چقد طول میکشه مال سایپا هستش روال کار چطور برم جلو

  5. راد گفته:

    سلام،
    توی شیراز هم دو نمایندگی که گفتن انجام نمیدیم. یکی هم گفت که باید از طریق شورای حل اختلاف اقدام کنید.

    • آسان ثبت گفته:

      با سلام و احترام.
      اگر این مقاله رو به طور کامل مطالعه بفرمایید به طور کامل توضیح داده شده است که برای تهیه ی سند کمپانی المثنی از چه راهیی باید اقدام بفرمایید.
      برای چاپ آگهی در روزنامه کثیرالانتشار هم ساده‌ترین راه استفاده از سامانه آنلاین کثیرالانتشار آسان‌ثبت است.

      • ساسان گفته:

        سلام من ۳،۴ سال پیش ی ماشین خریدم از بنگاه اینا وکالت تعویض پلاک داشتن اما سند و صاحب سند در دسترس نیود اما هیچی ب من نگفتن ماشین تعویض پلاک شد و ب پلاک ب نامم خورد ولی سند و مالک سند نیست کارت کاشین برگ سبز و …ب نامم هست و حوصله شیراز رفتن و پیدا کردن بنگاهی و شکایت و … ندارم چطوری میتونم سند قطعی ب نامم کنم

        • حمید گفته:

          برای سند قطعی باید به دادگستری مراجعه کنید و درخواست الزام به سند بدین که پروسه خودشو داره(کارا رو روال پیش بره حدودا ۳ماه طول میکشه) واسه اینکه زیاد طول نکشه صاحب سندو بزنید مجهول المکان فقط اونجا باید مالکیت شما محرز بشه که کارتون انجام بشه که با قول نامه و برگ سبز ماشین که به نامتونه مشکلی پیش نمیاد.
          واسه برگ کمپانی هم چون دادگاه صادر نمیکنه باید به نمایندگی ایران خودرو مراجعه کنید.

        • سورنا گفته:

          با سلام اصلا نیازی به صاحب سند نیست الان پلاک به نامته راحت میتونی سند کارخانه بگیری من که برای مدیران خودرو اقدام کردم در عرض پنج دقیقه خانوم مدارکم رو گرفت نشست پشت رایانه و یکی چاپ کرد داد در تعجبم چرا برای دوستان انقد پیچیده شده قضیه

  6. حامد گفته:

    سلام
    اسناد ماشین (شامل هم برگه کمپانی و هم برگ سبز) را گم کردیم.
    اول باید کدومش رو پیگیری کنیم؟

    • آسان ثبت گفته:

      سلام آقای حامد.
      بهتره که اول برگ سبز رو پیگیری کنید و در صورت اطمینان از مفقودی اون، اقدام به دریافت المثنی برگ سبز خودروی خودتون بکنید.

      • محسن گفته:

        سلام ما ی ماشین فروختیم یکی دوبار وکالت دادیم و تعویض پلاک رو انجام ندادن الان ادعا میکنند سند و برگه سز و مدارک گم شدن و میخوان سند رو آگهی کنن و ما هم بهشون وکالت دادیم و الان ی شاکی جدید روی ماشین پیدا شده و میگه اونا ۴میلیون به من بدهکارند و قولنامه رسمی دادن و الان از ما شاکی شدن که وکالت به غیر دادیم البته ماشین هم به دلیل اینکه روش شکایت تعویض پلاک انجام دادیم داخل پارکینگ نیرو انتظامی هست ما وکالت یک ماهه دادیم آیا تا یک ماه المثنی برای طرف صادر میشه؟؟

  7. Vahif گفته:

    سلام، من تمام مدا ک ماشینم گم شده، برگ سبز، سند کمپانی و کارت ماشین، والان هم ماشین بعلت خلافی بالا، پارکینگ هستش و توقیف، سوال اینه که من چطوری باید المثنی مدارک بگیرم وبرای المتنی مدارک خود ماشین هم نیاز هست، ممنون از راهنمایی

    • آسان ثبت گفته:

      با سلام.
      برای گرفتن المثنی مدارکتون یا به پلیس بعلاوه ۱۰ و یا به تعویض پلاک باید مراجعه بفرمایید. که حتما باید ۱۰ روز از آگهی مفقودی شما گذشته باشه. همچنین برای دریافت المثنی نیازی نیست خود ماشین همراهتون باشه.

      • داوود بیات گفته:

        سلام،من خودم تعویض پلاک هستم،اگه کسی کل مدارک مثل برگ سبز،سند کمپانی،کارت خودرو را گم کرده باشه،باید اول روزنامه کنه مدارک مفقودی را، وچون هم برگ سبز هم سند کمپانی را گم کرده باید دو تا روزنامه بگیره ،یکی برای نمایندگی ویکی برای تعویض پلاک ،بعد از ده روز که گذشت ازتاریخ روزنامه،اول باید وحتما مراجعه کنه به نمایندگی اون شرکت ،اگه سایپا هست سایپا ،واگه ایران‌خودرو باشه ایران‌خودرو ،سند کمانی را که گرفت ،با خودرو حتما باید تشریف ببره تعویض پلاک ،بیمه نامه ،معاینه فنی ،کارت ملی کسی که برگه سبز بنامش بوده که مفقود شده وخود نفر یا داشتن وکالت نامه معتبر ،که دیگر نیازی به کارت ملی کسی که نامش در برگه سبز بوده نیست،وروزنامه ،بعد از بازدید خودرو توسط افسر کارشناس همان روز برگه سبز صادر میشه امیدوارم تونسته باشم هم میهنان عزیز را راهنمایی کرده باشم ،بیات

  8. مهدی گفته:

    سلام من برگ سبز و سند قطعیم گم شده برگ سبز به نام خودم هست اما سند قطع ن
    چکار باید کنم برای دریافت المثنی

    • آسان ثبت گفته:

      سلام آقای مهدی.
      اول باید یک آگهی برای مفقودی برگ سبزتون در روزنامه‌ی کثیرالانتشار منتشر کنید. برای اینکار به لینک زیر مراجعه کنید.
      انتشار آگهی مفقودی

      بعد از ده روز از انتشار آگهی، با مدارکی که در این مقاله کامل توضیح داده شده به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.
      بعد از صدور برگ سبز المثنی، میتونید اقدام به درخواست سند کمپانی کنید که حتما باید با حضور مالک سند باشه.

  9. محسن اکبری گفته:

    من برگ کمپانی و برگ سبز را گم کردم و بنام من هم نیس چ کنم ؟؟؟لطفاراهنمایی کنید ….تشکر

    • آسان ثبت گفته:

      سلام آقای اکبری
      هیچکدام از این مدارک به نام شما نیست؟
      برای دریافت برگ سبز المثنی حتما باید مالک خودرو حضور داشته باشه.

        • محمد گفته:

          فقط باید مالک رو پیدا کنی و یه وکالت تام العختیار ازش بگیری…در غیر این صورت هیچ کاری نمیتونی کنی متاسفانه

  10. امیرحسین گفته:

    سلام من سند کمپانی و برگ سبز ماشینی که خریدم گم کردم (دسته دوم)الان اول باید چیکار کنم برگ سبز المثنی به نام مالک قبلی بگیرم یا خودم؟؟؟

  11. ندا گفته:

    سلام من چند سال قبل پرایدی خریداری کردم برگه کمپانی رو گم کردم بعد از درج آگهی مفقودی به کدوم نمایندگی در تهران باید مراجعه کنم ؟

    • آسان ثبت گفته:

      سلام خانم ندا.
      جواب شما در متن این مقاله هست.
      «… برای درخواست سند کمپانی المثنی به نزدیک‌ترین نمایندگی شرکت خودروسازی تولیدکنندۀ ماشین خود …»

      • علی گفته:

        سلام من سند کمپانی گم کردم ولی قبلا با مالک تعویض پلاک کردم و کارت سبز به اسم خودم هست روزنامه هم مال چند سال پیشه برا گرفتن سند چکار باید کنم احتیاجی به حضور مالک سند هم هست

        • آسان ثبت گفته:

          جهت تنظیم سند قطعی وسیله نقلیه حتما باید برگه کمپانی و یا روزنامه چاپ شده آگهی مفقودی و برگه نقل و انتقال خودرو به همراه برگ سبز به نام مالک جدید موجود باشد در غیر اینصورت دفتر اسناد رسمی قادر به تنظیم سند قطعی نمیباشد .

  12. حسین گفته:

    سلام من برگ کمپانی گم کردم و به نام خودم نیست ولی وکالت نامه تام الاختیار دارم واسه انجام کارهاش وکالت نامه قبول نکردند ازم حالا چیکار کنم صاحب قبلی هم که به نامش هست در دسترس نیست .

    • آسان ثبت گفته:

      سلام آقای حسین
      برگ سبز به نام شماست؟
      چرا وکالت‌نامه رو قبول نمیکنن؟ یعنی چون وکیلید نمیتونید به نام خودتون بزنید؟ با این وکالتنامه میتونید به شخص دیگه‌ای بزنید سند قطعی رو؟

  13. حسین گفته:

    سلام وقت بخیر
    برج ۱۱ سال ۹۶ یک دستگاه خودروی تیبا صفر از بنگاه اقساطی خریداری کردم و ۴ فقره چک دادم و ماشین رو تحویل فوری از بنگاه گرفتم
    الان یک سال از اتمام اقساط میگذره و من متوجه شدم که باید بنگاه به من زنگ میزد و برگه کمپانی رو بهم میداد ولی تماسی از بنگاه با من نگرفتن و من الان به شماره بنگاه زنگ زدم گفتن ما معمولا تماس میگیریم همون نهایت ۲۰ روز بعد از تحویل ماشین که بیا برگه کمپانی اومده ببر…ولی تماسی نگرفتن
    الان برگه ی کمپانی من از چه طریقی قابل پیگیریه خودشون میگن ما یا تحویل دادیم یا اگر تحویل نگرفتین بازرس اومده برده با خودش
    الان من از چه طریقی اقدام کنم

    • آسان ثبت گفته:

      سلام
      اگر ادعا میکنن که شما تحویل گرفتید، باید رسید تحویل رو با امضای شما داشته باشن که طبق فرمایش شما ندارن.
      اگر هم بازرس برده، بپرسید بازرس چه اداره‌ای و از طریق همون نهاد برای پیگیری اقدام کنید. چون اگر واقعا سند تنظیم شده باشه، در هر صورت به نام شماست و فقط دادگاه صلاحیت داره که این مالکیت رو تغییر بده که در این مورد خاص و طبق گفته‌ی شما بعیده چنین اتفاقی افتاده باشه.

      • خدیجه مومنی گفته:

        متاسفانه صاحب قبلی برای گرفتنسند کمپانی نمیاد و گفته که سند قطعی به نام خودتونه پس خودتون کاراش رو انجام بدید

        • آسان ثبت گفته:

          اگر سند قطعی خودروتون به نام خودتونه که مشکلی نیست! مدارکی که در این نوشته گفته شده رو آماده کنید و ببرید به نمایندگی فروش.

  14. مسلم گفته:

    سلام.من سال ۹۰ماشین خریدم واز اون موقع هم به نام خودم هس ولی برگ سبز با کمپانی رو گم کردم تو روزنامه کثیرالانتشار آگهی دادم بعد از ۱۰روز ک گذشت برگ سبز ماشین از راهنمایی تحویل گرفتم حالا برای سند کمپانی چیکار کنم باید به خود شرکت خودروسازی مراجعه کنم یا به نمایندگی خودمم تو شهرستان زندگی میکنم

  15. خدیجه مومنی گفته:

    سلام ببخشید من برگه کمپانی و برگ سبز ماشین رو گم کردم ولی وکالت فروش و قطعی دارم فقط تعویض پلاک نکردم .در حال حاضر برای گرفتن سند کمپانی باید چه اقدامی کنم و خودم میتوانم سند را بگیرم یا مالک قبلی حتما باید حضور داشته باشد

  16. خدیجه مومنی گفته:

    سلام من برگ سبز به نامم نیست چون فک پلاک نکردم ولی وکالت دارم برای گرفتن برگ سبز و سند کمپانی اول باید چه اقدامی بکنم

  17. پیام گفته:

    سلام
    من سال ۹۴ سمند فروختم
    برگ سبز و ملاک بنام خریدارفعلیه
    ولی سند نزدم بخاطر اینکه پلیس میگفت نیاز نیست
    حالا هم دسترسی به مالک قبلی که واسه ۸ سال پیشه ، ندارم
    حالا مالک فعلی میخواد بفروشه ، خریدار فعلی میگه باید سند بزنی
    من الان چه باید بکنم ؟

  18. محمد آقا تنهایی گفته:

    سلام
    من یه ماشین خریدم هشت ماه پیش الان هر کاری میکنم صاحب اصلی که پلاک و سند به نامشه پیدا نمیکنم برگه کمپانی هم نداره بنظر شما چکار میتونم انجام بدم تا به نامم بشه

  19. محمد آقا تنهایی گفته:

    نه من فقط یه قول نامه دستی دارم که اونم از صاحب اصلی ماشین نیست

  20. محمدحسینی گفته:

    سلام.بنده هم برگ سبز و هم سندکمپانی رو گم کردم.چندروز پیش اقدام به گرفتن برگ سبز کردم و روزنامه رو ازم گرفتن.الان برای گرفتن سندکمپانی روزنامه از کجا بیارم؟

  21. معین گفته:

    سلام قربان
    آیا امکان داره برای خودروهای قدیمی سال ساخت ۱۳۵۸تولید شده در پارس خودرو سند کمپانی گرفت؟
    سپاسگزارم

  22. افشین گفته:

    سلام ، عرض ادب
    من ۱۰ سال پیش یه خودرو بصورت اقساطی خریداری کردم تعویض پلاک انجام دادیم ولی فروشنده برگ سبز خودرو را بهم تحویل نداد تا آخر اقساط و در دفترخانه هم تنظیم سند انجام دادیم ولی فکر میکنم که سند را باز گذاشتن ، بعد از اتمام اقساط دیگه دسترسی به فروشنده ندارم که مدارک و تحویل بگیرم فقط کارت ماشین دستمه چکار باید بکنم ؟

  23. محمد گفته:

    سلام
    من سال ۸۸ پراید صفر فروختم و وکالت برای تعویض پلاک دادم ولی خریدار اقدامی نکرده و ماشین را به فرد دیگری فروخته و بدون اینکه مدارک ماشین را تحویل خریدار بدهد به علت ورشکستگی وبده کاری قابل دسترسی نیست البته کارت تحویل شده است حالا آنکه ماشین را از او گرفته سراغ من آمده و باتوجه به اینکه کارت ماشین و شماره ماشین به نام من است میگوید سند درخواست کن و به نام من بزن آیا من می توانم چنین کاری را بکنم ودر آینده دردسر نخواهد شد فردی که ماشین را دارد ۱۲ سال را خودش ماشین را بیمه کرده است

      • محمد گفته:

        بله همه چیز به نام من است البته سند وبرگ سبز پیش من نیست پون آنها تحویل خریدار اولی دادم ولی کارت ماشین و پلاک که موجود است و دست خریدار دوم است به نام من است

      • محمد گفته:

        سلام
        کارت ماشین و پلاک که موجود است به نام من است.که همرا با ماشین در اختیار خریدار دوم است وخریدار دوم هیچ مدرک دیگری مثلا قولنامه ندارد ولی ۱۲ سال است که خودش ماشین را بیمه کرده است.ولی برگ سبز و سند موجود نیست ولی احتمال زیاد به نام من است چون حتی تعویض پلاک انجام نشده است

  24. محمد گفته:

    سلام
    البته خریدار دوم هیچ قولنامه یا مدرکی که ماشین را از ایشان خریده ندارد ولی ۱۲ سال است که طبق سابقه بیمه ماشین در اختیار ایشان است
    با تشکر

  25. محمد گفته:

    سلام
    سال۸۸ پراید صفر فروختم و در محضر وکالت دادم و کلیه مدارک را تحویل خریدار دادم .ایشان ماشین را بدون اینکه تعویض پلاک انجام دهد و قطعا سند هم نخورده ماشین را به فرد دیگری بدون قولنامه می فروشد و ماشین را تحویل می دهد و از مدارک فقط کارت ماشین را به او می دهد.و بعد به علت ورشکستگی و بدهکاری اثری از او نیست .حالا خریدار دوم آمده می گوید چون مدارک بنام توست بیا سند درخواست و به نام من بزن.البته ماشین طبق سوابق بیمه این ۱۲ سال در اختیار ایشان بوده است.
    لطفا راهنمایی کنید. با تشکر

  26. بهروز گفته:

    سلام دوستان هزینه سند کمپانی المثنی و برگه سبز المثنی چقده؟

  27. ابوالفضل شریفی گفته:

    با سلام من چند سال پیش ماشینی خریدم و همه چی به نامم شده و اصلا فکر میکردم ماشین فقط برگه سبز با کارت ماشین هست حالا موقعه فروش میگن سند میخواد اصلا یادم نیست سند به نامم زدن یانه اصلا یادم نیست کجا بود آیا میتونم استعلام کنم جایی

  28. محمد گفته:

    درود…
    من سند کمپانی و برگه سبز و کارت ماشینم رو گم کردم.سند ماشین وکالتی به نام خودمه و برگه سبز و کارت ماشین هم همینطور.به تعویض پلاک مراجعه کردم میگن باید سند کمپانی رو بیارید،برای درخواست المثنی سند کمپانی هم باید برگه سبز رو ببرم!!لطفا بفرمایید از چه کجا شروع کنم
    سپاس فراوان…

  29. مسعودنصرتی گفته:

    باسلام من پارسال پراید صفری آزمایشگاه خریدم.برادرم ماشین رو بدون اجازه من بر شهرستان واونجابخاطرنداشتن مدارک خوابوندن. مقدارجزیی مواد هم داشته اماخودشوارادکردن .از طرفی من مدارک روگم کردم وبخاطر مسایل خانوادگی نرسیدم دنبال ماشین برم.یکباررفتم گفتن باید اونکه پشت فرمون بوده باشه چون سند به اسم من نبود بهم ماشین روندادن.وفاصله افتاد برای تعقیب ماشین .الان ماشین نزدیک نه ماهه تودا اینکه ومن هیچ مدرکی ندارم.به نمایشگاه مراجعه کردم لیشونم شاکی بود که چراتعویض پلاک نرفتی .درصورتیکه یکباررفتم گفتن بایدشهرمحل تولدتون تعویض پلاک کنین‌.من بروجرد ساکن بودم و تهرانم منزلی داشتم که گهگاهی سرمی ز دم .الان بدجوری به خنس خوردم صاحب اولیه جوابگوم نیست ونمایشگاهم همینطور.چکارکنم میترسم با خاطرمواد منو مقصربدونن درصورتیکه من روحمم خبرنداشت واین دسته گلی بودارطرف برادرم که عقل درستی ندارن.لطفا راهنمایی کنین.

    • آسان ثبت گفته:

      سلام. بابت این مشکلاتی که براتون پیش اومده متاسفیم.
      سوال دقیقتون چیه؟ چون اگر بحث مرتبط با مسائل قضایی باشه نمیتونیم راهنماییتون بکنیم و باید از یک وکیل مرتبط مشاوره بگیرید.

  30. لیلا گفته:

    با عرض سلام و خسته نباشید،چند سال پیش ماشین خریدیم الان برای فروش سند کمپانی لازمه که نداریم، اعلام مفقودی تو روزنامه چاپ شده، نمایندگی ایران خودرو میگه باید کارشناس تصادفات ببینه و با مدارک و روزنامه بیاید درخواست المثنی بدید، هزینه ی کارشناسی هم حدود ۴۰۰ ت میشه! درست گفتن؟ راهنمایی بفرمایید. با تشکر فراوان

  31. لیلا گفته:

    با عرض سلام و خسته نباشید، چند سال پیش ماشین خریدیم سند کمپانی نداشت! برای سند المثنی کمپانی، روزنامه آگهی شده، نمایندگی ایران خودرو گفتن باید کارشناس تصادفات ببینه و با مدارک مورد نیاز برای دریافت سند المثنی مراجعه کنید! راهنمایی بفرمایید. سپاسگزارم

    • آسان ثبت گفته:

      سلام.
      در همین مقاله مدارک لازم برای دریافت سند کمپانی المثنی به طور کامل آوردذه شده. لطفا بررسی بفرمایید.

  32. ابراهیم گفته:

    با سلام، سال ۸۸ مرحوم پدرم بصورت اقساطی یک پژو پارس از ایران خودرو خرید و الان میخواستیم بفروشیم که متوجه شدیم اصل سند کمپانی نیست و فقط کپیش موجوده، به نمایندگی مراجعه کردم به خیال اینکه شاید اون موقع اصل سند رو بدلیل در رهن بودن خودرو به پدرم ندادند ولی اونها ادعا کردند که همان زمان تحویل دادند و گفتند که باید برای المثنی اقدام کنیم که هزینه اش حدود ۱.۵ میلیون میشه. الان هم که صاحب اصلی (پدرم) در قید حیات نیست نمیدونم چیکار کنم؟

    • آسان ثبت گفته:

      سلام. وقت شما بخیر.
      شما باید ابتدا گواهی حصر وراثت داشته باشید و پس از چاپ آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار نسبت به اخذ سند المثنی از ایران خودرو اقدام کنید

  33. فرشاد گفته:

    سلام من یه مزدا ۲۰۰۰مدل ۸۱خریدم ن تعویض پلاک رفتم ن سند بنامم خورده هنوز بنام صاحب قبلی هست ماشینم قبلش مزایده سپاه بوده یعنی فروشنده اصلی به صاحب ماشین سپاه هست که این آقا سندو وقت نکرد واسه ما بزنه الانم سند گم شده ولی هم برگه سبزش هست هم کارت و بیمه میخوام انتقالش بدم سندش گم شده صاحب سندم میگه من یک بار بیشتر نمیام من نمیدونم کجا باید اقدام کنم اصلا میتونه به من وکالت بده خودم برم دنبالش یا حتما خودش باید باشه لطفا راهنماییم کنید گیرافتادم بخدا

    • آسان ثبت گفته:

      سلام
      شما باید براساس آخرین برگه سبزی که مالک خودرو و مشخص میکنه در روزنامه کثیرالانتشار اعلام مفقودی برگ سبز-برگ کمپانی و .. کنید و براساس آگهی به دفتر اسناد رسمی مراجعه و مالک به شما وکالت تعویض پلاک و وکالت فروش خودرو داده تا شما بتوانید برای انتقال نهایی به مراکز تعویض پلاک و دفاتر اسناد رسمی مراجعه نمایید.

    • ابرام گفته:

      سلام،باید خودش یا وکیل قانونیش باشه،همش چرت و پرته،مگر توی برگ سبز پلا و شماره شاسی و بدنه و…همه چیز وجود نداره؟خوب اگر نخوان جیب مردم را بزنن هیچ احتیاجی به دفترخونه رفتن نیست،ضمن اینکه شما سند ماشین را برای هیچ کاری نمیتونی استفاده کنید که سوءاستفاده بخواد بشه،فقط بدرد پول تو جیبی دفتر خونه کردن میخوره,

  34. ابرام گفته:

    همش چرت و پرته،مگر توی برگ سبز پلا و شماره شاسی و بدنه و…همه چیز وجود نداره؟خوب اگر نخوان جیب مردم را بزنن هیچ احتیاجی به دفترخونه رفتن نیست،ضمن اینکه شما سند ماشین را برای هیچ کاری نمیتونی استفاده کنید که سوءاستفاده بخواد بشه،فقط بدرد پول تو جیبی دفتر خونه کردن میخوره

  35. منصوری گفته:

    سلام. من یه ماشین چندسال پیش خریدم. و قولنامه کردم.حالا مدارکش گم شده و من یه کارت از ماشین دارم با قولنامه ای که از شخص دوم. سند و کارت سبز به نام صاحب اول ماشینه و خارج از کشوره با قولنامه ی بنگاه میتونم دنبال کارش بیفتم. ممنون میشم کمکم کنید خیلی گیج شدم

      • عادل گفته:

        سلام من یک دستگاه پراید سال ۹۷ فروختم و دو میلیون از پول موند واسه سند زدن و من چون نمیخواستم پولم از بین بره برگه کمپانی که المثنی هم هست رو ندادم ولی کلا اون نامرد نه پول رو پس داد و نه دیگه سراغم اومد البته قولنامه دستی دارم ازش که بدهکارمه ولی برگ سبز به نامشه آیا میتونم کاری بکنم با ضرر و زیان خسارتم رو بده

  36. حسیب حبیبی فر گفته:

    سلام من یک ماشین ۴۰۵ مدل ۸۴ دارم برگ سبز به نام خودم است ولی سند کمپانی نداره چکار کنم لطفا راهنمایی کنیید متشکرم

  37. گشتاسب گفته:

    سلام..من سند ماشینمو گم کردم..بنام خودمم هست..از روزنامه ای که‌ کردم حدود ۲سال میگذره..ایا میشه کاری کرد؟؟

  38. علی احمدی گفته:

    سلام من سال ۹۳ از یه نفر یه پژو خریدم تعویض پلاک کردم دیگه طرف پیدا نکردم برای بقیه کارای سند و اینا
    الان میخوام بفروشم همه میگن کمپانی و قطعی و تصویه عوارض شهرداری
    بعدا فهمیدم سند قطعی و کمپانی به نام خود فروشنده هم نبوده
    دوسال پیش سیلندرم ترکید راهور گفتم گفت اگهی کن بیا اگهی کردم مجوز داد بهم روزنامشو دارم بازم
    الان برای
    سند کمپانی
    سند قطعی
    و عوارض شهرداری چیکار میتونم بکنم ؟؟؟؟
    ممنونم فقط دقیق و کامل راهنماییم کنید با تشکر

  39. علی احمدی گفته:

    راه حل اینکه بتونم سند کمپانی و قطعی رو بگیریم چیه عوارض به نظر شما تو این ۱۳ سال چجوری برام حساب میکنن
    به کجا باید مراجعه کنم تا شخصی که سند کمپانی و قطعی به نامشه رو پیدا کنم

  40. سجاد ملافرجزاده گفته:

    با سلام من ۹۳ پی کی رو هم فروختم و مدارک رو به دایی خریدارکه معتمد بوده دادم و خریدار امروز فردا کرده و بعد شهریور ۹۳ شکایت فک پلاک صادر کردم ولی پیگیری تو شورا نکردم. بعد از ۷ سال با دایی خریدار تمس گرفته میگه مدارک پیش من نیست و رنو فروخته شده!. لطفا بفرمائید من شکایت رو اجرائی کنم و یا المثنی بگیرم . سوال دوما عوارض خودرو ۷ سال و خلافیش رو چه جوری میشه گرفت. سوما سند بنگاه رو گم کرده ام. ممنون میشم راهنمایی کنین

  41. فرزاد گفته:

    سلام
    برگ سبز و سند ماشینم گمشد الان ماشین ۳۰ روزه پارکینگ برای ترخیصم برگ سبز لازمه من از چه راهی میتونم اقدام کنم که سریع به نتیجه برسم

  42. امیر گفته:

    سلام،من سال ۹۷ماشین صفر خریدم اما سندش اماده نبود چندبار پیگیری کردم و خسته شدم از بس جواب بیخود دادن،حالا میخام ماشینو بفروشم،بدون سند میشه انتقال مالکیت داد؟؟

    • آسان ثبت گفته:

      سلام.
      برگ سبز رو میتونید به نام بزنید.
      ولی از دید قوه‌ی قضائیه سند کمپانی معتبره. اگر خدای نکرده مشکل غذایی پیش بیاد باید از طریق سند خودرو در مراجع قضایی اقدام کنید.

  43. حمید گفته:

    سلام من سند کمپانیم‌گم شد دوسه روز پیش آگهی دادم منتشر شد ولی امروز سندم رو پیدا کردم الان باید چیکار کنم خبر بدم به جایی؟؟

  44. ایمان گفته:

    سلام برگه سبز خودرو ما گم شده داخل پست تعویض پلاک الان میخوام خودرو رو بفروشیم ایا میشه داخل دفتر اسناد رسمی به فروشنده وکالت کامل بدیم خودش پیگیری کنه

  45. سعید گفته:

    سلام وقت بخیر
    ی ماشین از شرکت خریدم بعد تز اینکه قسط آخر رو دادم پیام اومد سند فک رهن شده و بدم از نمایندگی تحویل بگیرم
    ولی نمایندگی گفت که به دست ما نرسیده
    تا اینکه نمایندگی قبول کرد که گم شده و المثنی در خواست میده
    حالا المثنی اومده می خوام بدونم مسئولیتی واسه من داره یا نه
    واسه المثنی من هیچ کاری نکردم خود نمایندگی اقدام کرده

  46. سجاد گفته:

    سلام من سال ۹۳ماشین کاکرده خریدم اولین ماشینم بود از سند اینام هیچی نمیدنستم،الان میخوام بفروشمش دیدم که سند کمپانی ندارم لطف میکند راهنمایی کنیدکه اول از هرچیزی چطور باید بفهمم که آیا سند کمپانی به نامم هست یانه

  47. علی گفته:

    سلام،این اطلاعات مینویسم شاید بدرد کسی بخوره چون امسال(۱۴۰۰) من پیگیر المثنی برگه سبز و سند کارخانه ماشین بودم.اول درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار، بعد گذشتن حداقل ده روز باید بری تعویض پلاک قسمت استعلام، خودرو تایید که شد.بهت برگه سبز میده، بعدش میری نمایندگی هر شرکت خودرو سازی که هستی، درخواست میدی و اونا منو فرستادم بانک بعدش محضر یک پولی ریختم به حلق دوستان، بعدش مدارکش رو دادم نمایندگی سایپا بعدش اونا هم یک پولی گرفتند و گفتند یک هفته دیگه تماس میگیریم

    • علی گفته:

      سلام داداش بجز چاپ اگهی کلا چقد هزینه کردی واس برگه سبز و برگه کمپانی؟?

  48. زهرا کیانپور گفته:

    سلام . در مورد خودروهای نیسان قدیمی مدل ۶۲ که وارداداتی هستن باید چکار کنیم؟

  49. امین توفیق گفته:

    سلام خسته نباشین. من می‌خوام برگه کمپانی ماشینم رو بگیرم آگهی کردم سند ماشین فلان گم شده قبول میکنن یا حتما باید بنویسم برگه کمپانی فلان ماشین گم شده؟؟؟

  50. فخرالدین گفته:

    سلام‌نمایندگی‌پاترول‌پارس‌خودرو‌تو‌اردبیل‌نمایندگی‌نداره‌‌‌واسه‌گرفتن‌سند‌المثنی‌باید‌چکار‌کنم

  51. جواد گفته:

    سلام وقت بخیر
    بنده چند سال پیش یه ۴۰۵ خریدم که رفتیم پلاک زدیم و برگ سبز رو هم بنام کردیم.
    وقتی رفتیم برای سند ماشین دفترخونه گفت برگه کمپانی خودرو باید باشه و خلاصه نشد سند رسمی بزنیم.
    متاسفانه سهل انگاری باعث شد دنبالش نرم تا الان که نیاز به فروش ماشین دارم.

    درضمن من از کسی که خریدم فروشنده قبلی هم سند به نامش نزده بود.
    یعنی مالک اولیه فروخته به نفر دوم و من از نفر دوم خریدم.
    حالا سند به نام نفر دوم هم نخورده .

    با توجه به توضیحات بالا و در دسترس نبودن مالک اولی خودرو و همچنین مالک دوم خودرو پیشنهاد ادمین محترم سایت برای بنده چیه؟
    سپاس از شما

  52. اعظم عابدب گفته:

    سلام ۶سال پیش پراید صفرخریدم از بنگاه بدون بنام زدن سند کمپانی الان می‌خوام بفروشم باید چکار کنم

  53. الهام گفته:

    سلام
    من دو روز پیش ماشینم رو بردم بنگاه فروختم امروز دیدم برگه سند کمپانی رو دزدیدن
    حالا باید چیکار کنم
    به نظرتون سند کمپانی رو میدن

  54. حامد خزل گفته:

    سلام من یه موتور۹۳ گرفتم ،وکالت به نامم خورده اما بهم برگ سبز و کارت موتور ندادن ،الان رفتم تعویض پلاک برگ سبز میخان من فقط برگ سفید کمپانی رو دارم که به نام یه خانومه اونم وکالت به کسی داده که من ازش موتور خریدم ،این خانومم پیداش نمیشه چکار کنم الان

  55. شمس گفته:

    سلام
    کسی که برگ سبز به اسمش زده شده آیا میتونه سند قطعی رو به اسم کسی دیگه ثبت کنه یا خیر؟

  56. محمد گفته:

    برای تعویض پلاک برگ کمپانی لازمه؟من فقط برگ سبز و کارت ماشین دارم با اینا میتونم تعویض پلاک کنم؟ممنون میشم جواب بدین

  57. اکبر گفته:

    سلام
    من سند کمپانی سند قطعی وکارت سبز کامیونم رو گم کردم.کارخانه خودروساز هم تو تبریز هستش.بعد درج اگهی مفقودی مدارک ایا برای گرفتن المثنی باید به شرکت تولید کننده مراجعه کنم؟
    ایا باید کامیون رو هم با خودم ببرم شرکت خودرو ساز یا نه؟لطفا راهنمایی کنید

  58. مهدی گفته:

    سلام
    برگه کمپانی ماشین من گم شده ، ماشین مربوط به پارس خودرو (سایپا) هست ، کجای تهران میتونم برای المثنی مراجعه کنم؟ ممنونم

  59. علی اکبر گفته:

    سلام کپی برابر اصل برگه کمپانی در مدارک ماشین موجوده ایابر ای فروش خودرو مدل ۸۲ احتیاج به اصل برگه کمپانی هست

  60. عادل گفته:

    سلام، چند سال پیش من خودرویی رو از شخصی خریدم و با وکالت برگ سبز و کارت و پلاک ماشین رو گرفتم ولی وقتی برای سند محضری اقدام کردم دفتر خانه قبلی بعلت کلاهبرداری تعطیل شده بود. از آن موقع هر وقت به مالک قبلی برای حضور در دفتر خانه دیگری زنگ میزنم درخواست مبلغ بالایی پول میکنه در حالیکه قبلا با هم تصفیه کرده بودیم. حتی اصل سند کمپانی هم دست منه ولی به نام مالک قبلی ست. برای سند قطعی چه کار کنم؟

  61. مهدیار گفته:

    مراحل دریافت و هزینه برگه سبز و سند کمپانی :
    ابتدا باید اگهی کنید که همین اسان ثبت بهترین راهه
    هزینه برای برگه سبز و کمپانی ۱۸۵ حدودا میشه
    نکته باتوجه به شلوغ بودن مراکز شماره گذاری حتما زودتر برای دریافت نوبت اینترنتی اقدام کنید
    بعد از ۱۰ روز از ثبت که گذشت
    برای برگه سبز
    مراجعه به مراکز تعویض پلاک
    خلافی باید پرداخت بشه
    روزنامه باید همراهتون باشه
    مدارک کامل مالک و همچنین مدارکی که ثابت کنه شما ساکن ادرس پلاک هستین
    هزینه کارشناسی .
    کلا یه چیزی حدود ۱۵۰ الی ۲۰۰

    برای سند کمپانی
    مراجعه به نمایندگی های مجاز خودرو
    معرفی میکنن به کارشناس دادگستری
    ۳۰۰ تومن برای یه کارشناسی میگیره
    ۸۴ تومن فیش واریزی بنام ایرانخودرو
    ۳۵۰ تومن هم نمایندگی ازتون میگیره
    مدارک لازم
    روزنامه اصل و کپی
    برگه سبز
    مدارک مالک
    برگه اصالت که کارشناس دادگستری میده

    البته این برای شهرستانه
    برگه سبز رو همان روز میتونین بگیرین
    سند کمپانی بعد ۱۵ روز

    خلاصه کم کردن سند یک تومن هزینه داره

  62. navid گفته:

    سلام ماشین من پارکینگ هست و برگی کمپانی وبرگ سبز هم گم شده باید چکارکنم

  63. علی مرادی گفته:

    با سلام
    من ۷سال پیش ماشین خریدم که سند کمپانی نداشت هم پلاک به نام خودم گرفتم هم برگه سبز و سند قطعیشم تو دفتر خونه بنام خودم زدم
    چه دفترخونه و چه مرکز تعویض پلاک هیچکدوم ازم برگه کمپانی نخاستن
    آیا لازمه که آلان برم دنبال المثناش؟

  64. مهدیار گفته:

    مراحلی که برای گرفتن سند کمپانی و برگ سبز المثنی طی کردم (در شهرستان)
    دوستان بخونن تا کارشون راحت انجام بشه

    ابتدا ثبت روزنامه بهترین و سریعترین روش همین سایت خوب آسان ثبته یک الی دو روز بعد روزنامه به ادرس شما پست میشه و ده روز بعد از تاریخ درج روزنامه باید بری مرکز تعویض پلاک (توصیه میکنم قبلش حتما نوبت بگیرین ) همان روز با هزینه نزدیک به سیصد هزار تومن برگه سبز صادر میشه برای سند کمپانی باید مراجعه کنی به شرکت سازنده خودرو مثلا پژو ایرانخودرو .شرکت شما رو به کارشناس رسمی دادگستری معرفی میکنه که هزینه کارشناسیش ۳۰۰ تومنه و
    بعد از گرفتن تاییده کارشناس رسمی دادگستری یه فیش شرکت بهت میده باید بانک مسکن واریز کنی که ۸۵ تومنه
    و تو شرکت هم باید ۳۵۰ تومن کارت بکشی
    اصل روزنامه کپی روزنامه اصل برگ سبز و کپی مدارک مالک به همراه تاییده کارشناس رسمی دادگستری تحویل شرکت میدی و
    تمام .

  65. مهدی رضائی گفته:

    سلام،پدر یه ماشین صفر خریدبعد چن وقت پدر فوت شد،الان برگ سبز و سند کمپانی گم شده،فقط کارت ماشین و کارت بنزین موجوده،لطفا در مورد المثنی برگ سبز و سند کمپانی راهنمایی بفرمایید چون بنام پدر بودند،بسیار ممنون

  66. رضا گفته:

    اگر آگهی مفقودی برگ سبز خودرو دررونامه چاپ شود وبعدا برگ سبز پیدا شود تکلیف چیست

    • رهگذر خسته گفته:

      سلام خیلی روشنه برگ سبز اصلی رو که پیدا کردین میبرین تعویض پلاک اونجا همونو به خودتون برمیگردونن ولی قبلش المثنی را باطل میکنند. تشکر.

  67. حسین گفته:

    سلام خسته نباشید من هم سند هم برگ سبز و گم کردم.ولی کارت ماشین و دارم. برای برگ سبز المثنی اقدام کردم .همین برگ سبز المثنی رو بگیرم میتونم بفروشم ماشین و ؟یا باید سند ماشین هم المثناش و بگیرم

  68. امیر گفته:

    سلام
    من برگ سبز و برگ کمپانی ماشینم گم شده.برگ سبز بنام خودم بوده ولی سند قطعی نزدم.میتونم برگه کمپانی و بگیرم بدونه قطعی زدن

    • محمد زارع ریحانی گفته:

      سلام مدارک ماشین من کم شده توش سند ماشین و کارت سبز و همه مدارک دیگر حالا باید چیکار کنم

  69. فرید گفته:

    سلام وقت بخیرمن کل مدارک ماشین گم کردم برگ سبز به نام خودمه اما برگ کمپانی به نام کسی دیگه هست بعد هم روزنامه هم کردم ولی روزنامه خبر جنوب آیا در روزنامه خبر جنوب ازم قبول میکنن یانه

  70. محمدعلی بیداران گفته:

    سلام
    من ی پراید مدل۸۵ دارم میخرم برگ سبز داره ولی سند کمپانی نداره یعنی گم شده میخواستم بدونم لازمه برای تعویض‌پلاک یا خیر!؟

  71. مهیار گفته:

    سلام. من چند سال پیش یک دستگاه سانتافه وارداتی غیر شرکتی بصورت قولنامه ای خریداری کردم. الان برگ کمپانی را ندارم. چون خودرو شرکتی نیست لذا نمایندگی هم ندارد. برای گرفتن المثنی به کجامراجعه کنم؟

  72. رضا گفته:

    سلام من کارهای فوق را انجام داده ام جهت صدور سند المثنی چه نوع وکالتی باید از صحاب سند بگیرم؟

  73. رضا گفته:

    سلام من تمام مراحل فوق را انجام دادم مزخوام ببینم جهت صدور سند المثنی چه وکالتی از مالک سند بگیرم؟

  74. علی گفته:

    سلام من ماشینم جک (کرمان موتور) سند و مدارک دست بنگاه داره ولی نامیده از سال ۹۶تا الان هی محکوم میشه به دادن سند و نامیده الان دادگاه نامه داد از طریق کمپانی کرمان موتور که سند صادر کنه ولی آدرس نمایندگی میخواد که مربوط به سند باشه میشه بگین ادرس کدوم نمایندگی کرمان موتور بدم که هم زود سند رو بگیرم هم مشکلی پیش نیاد من خوزستانم

  75. محمد گفته:

    سلام وقت بخیر.بنده ۴سال پیش ماشین رو خریدم و فقط تعویض پلاک انجام دادم.با این قانون جدید که برگ سبز سند خودروعه برای فروش ماشین با مشکلی روبرو نمیشم؟

  76. حسین سلیمانی گفته:

    سلام
    من ی ماشین خریدم و بعد از چند بار وقت گرفتن برای تعویض پلاک و عدم حضور فروشنده
    متوجه شدم مدارک ( برگه سبز و برگه کمپانی و سند ) ماشین گم شده .
    مالک میگه شما روزنامه کن من میام بنام میزنم .
    باید چه کنم

  77. محمد گفته:

    سلام من ماشین خریدم سندش گم شده مشکلی ندارن بعدا چون که الان میگن سند اصلی برگه سبز هست خواهش میکنم جواب بدید

  78. رضا گفته:

    سلام
    من سندوفاکتورو فروش خودرومو گم کردم الانم واسه ماشینم بلوک سیلندر میخوام بگیرمو نیازه سندوفاکتوره فروش خودرو من توروزنامه آگهی کردم برگه سبزه خودرو بنامه خودمه واسه دادن المثنی فاکتوره فروش ک اذیت نمیکنن؟؟ماشینمم تعمیرگاهه ماشینمو نمیتونم تکون بدم

  79. محمدانجیلانی گفته:

    سلام من خودرو صفر خریدم اولین ماشینم هست اما مدارکام کامل میباشد ولی به من برگه سفید کمپانی همون سند ماشین صادر شده برام معتبر..من سوالم اینه پس برگه سبز که میگن چیه؟ اون کی چه مدقع دستم میاد ایا با این برکه سفید معتبر سندم؟؟؟

  80. امیری گفته:

    سلام. من خودرو وارداتی گرفتم سال ۹۲. و از یه شرکت به نام آبنوس ماشین را تحویل گرفتم. اون موقع به من سند قطعی ندادن. باقی مدارک ماشین کامل هست و برگه سبز به نام من هست. الان برای فروش ماشین دچار مشکل شدم. به من میگن برو مرکز تعویض پلاک. حتما اونا سند قطعی رو برداشتن.

  81. ایمان گفته:

    سلام
    من یک ماشین خریدم مدارک گم شده بوده فقط برگ سبز و بیمه نامه هست ولی قبل از فروش روزنامه شده که مفقود شده الان فروشنده که به من فروخته صاحب ماشین نیست حالا باید چکار کنم

  82. حمید دعاقلی گفته:

    سلام خسته نباشید
    من یه سوناتا وای اف خریدم از دوستم تمام مدارک های ماشین رو بهم داده بجز کمپانی بعدش هم سند و پلاک رو هم بنامم زده
    بعد یکسال فروختم ماشین رو به آشنامون الان ازم برگه گمپانی می‌خواد
    باید چکار کنم
    الان برگه کمپانی رو

  83. محمد گفته:

    سلام دوستان یکی از دوستان ، سند کمپانی خودروش گم شده برای گرفتن سند کمپانی به نام خودش چکار باید بکنه ضمنا حدود هزینه ش چقدر میشه ؟

  84. ندا گفته:

    سلام برگ کمپانی ماشین را گم کرده ام وماشین را فروخته ام میشه بدون برگ کمپانی تعویض پلاک کرد یاخیر ؟؟؟

  85. محمدی گفته:

    سلام من سال ۹۷ ماشین توسان مدل ۲۰۱۴ خریدم چون اشنا بودن نه قولنامه بینمون نوشته شد نه چیزی قرار شد قولنامه محضری برای تعویض پلاک بدن که اونم ندادن فقط کارت ماشین دارم هرچیم زنگ میزنم جواب نمیدن یا کلن میگن من نیستم شهرستانم داره اذیت میکنه! کارت سبز و کپانی دست خودشونه من باید چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید .میتونم خودم برم دنبال مدارک المثنی بگیرم خودشونم وکیلن خیر سرشون

  86. اشتراک‌ها: بعد از مفقودی کارت موتور سیکلت چه باید کرد؟ (مدارک، هزینه و دریافت المثنی )

  87. مهران گفته:

    سلام،سند کمپانی ماشینم تو اتش سوزی از بین رفته،باید بازم توی روزنامه اگهی کنم یا نه؟

  88. مجید گفته:

    سلام .برای گرفتن برگه کمپانی المثنی سایپا به کدام نمایندگی در تهران مراجعه کنیم ممنون میشم یه نمایندگی معرفی کنین که برم

  89. سعید گفته:

    سلام. برگه کمپاتی ماشین من گم شده. تویوتا هایس هست. نمیدونم ۳۰ سال پیش کجا وارد کرده این ماشین رو. از کجا باید پیگیر بشم برای المثنی؟

  90. حمیدمرادی گفته:

    سلام خسته نباشید من ماشین خریدم سال ۹۲همین جوری قلنامه خریدم الان سند ماشین نیست ب اسم خودم هیچی ندارم همه ب اسم یکی دیگس اونم در دسرس نیست چیکار باید بکنم منون

  91. محمدآبادي گفته:

    سلام
    با وجود صدور برگ سبز در راهنمایی رانندگی و عدم درخواست سند کمپانی و بدون آن هم امکان تغییر پلاک وجود دارد .اصلا ضرورت وجود سند کمپانی چیه و اگر نباشه چه اتقاقی می افتد.

  92. محسن خیاط گفته:

    سلام وقت بخیر من سال ۹۳ ماشین خریدم پراید مدل ۸۵ صاحب ماشین پلاک به نام کرد ولی مدارک و از تو ماشین دزدید در رفت الان فقطپلاک به نامم هست برگ کمپانی و بقیه مدارک نیست اون یارو هم در دسترس نیست چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
    ضمنا برگ سبز هم دزدید که رفتم مجدد گرفتم

  93. امیر گفته:

    سلام من ی ماشینی خریدم فروشنده اذیتم کرد واس سند بعد ی مدتم گف سند دست فروشنده قبلیه ک اونم من پیدا نکردمش ماشینم تعویض پلاک نکردم فقط ی قولنامه دارم الان من واس گرفتن سند و مراحل تعویض پلاکش باید چکارکنم؟

  94. محمد گفته:

    سلام
    من ۹۶ از نمایندگی سایپا یه ساینا از یکنفر دیگه که به نامش بود خریدم که سند سبز و کارت ماشین رو فقط بهم تحویل دادن
    نمیدونستم برای فروش در آینده به سند کمپانی احتیاج است
    الان باید چیکار کنم

  95. امیر گفته:

    سلام بنده سال ۸۶ماشین گرفتم با وکالت کل فروش اون موقع تعویض پلاک مهم نبود و نرفتم پلالک و تعویض کنم .پلاک و کارت سوخت کارت ماشین بنام فروشنده بود الان سند و گم کردم طرف مقابلم فوت کرده رفتم ازشون وکالت بگیرم برم دنبال سند و وراث وکالت ندادن الان موندم چیکار کنم از کجا شروع کنم و پیش کی برم .دفتر خونه و نمایشگاهیم که ازش گرفته بودم کلا یادم رفتن کجا بودن

  96. Pariis گفته:

    سلام وقت بخیر
    برای اخذ مجدد برگ سبز مفقودی خودرو اگهی در روزنامه “تعادل” منتشر کردم
    ایا جزو دسته روزنامه های کثیرالانتشار میباشد؟

  97. سعیده چوپانی گفته:

    سلام ماشین من mvm هست کجا باید برم تو تهران برای گرفتن مدارکم که سریع انجام بشه

  98. اشتراک‌ها: گم شدن کارت ملی (هوشمند) ‼️ چگونگی گرفتن کارت ملی المثنی ✔️✔️

  99. حسین کتابی گفته:

    سلام
    برای صدور سند کمپانی المثنی،اگر به نام خودم باشه خودم برم کفتیت نیکنه یا باید نفر اولی که به نامش بوده بیادش!!!در حالی که من بهش دسترسی ندارم!

  100. حسین کتابی گفته:

    منظور اینکه سند سبز الان به نامم هست اما سند کمپانیو موجود ندارم!؟باید حتما نفر اول که به نامش بوده حضور پیدا کنه یا نه؟!

  101. اشتراک‌ها: گم شدن برگ سبز خودرو و نحوه گرفتن برگ سبز المثنی [یک راهنمای جامع]

  102. اردلان گفته:

    با سلام لطفا راهنمایی کنید.من کلیه مدارک سانتافه خودم (شمل برگ سبز ، سند کمپانی وارد کننده ، برگ برگه ترخیص از گمرک)خودروی خودمو که فقط پلاکش بنامم بوده گم کردم ولی تمام مدارک ماشین فتوکپی برابر با اصل دارم .لطفا بمن بگین مسیر دستبابی به مدارک المثنی چطوریه با این فرض که شرکت وارد کننده خودروی مذکور الان دیگه وجود خارجی نداره و جمع کرده رفته..متاسفانه من ماشین به فردی فروختم و الان بمن میگه مدارک خودرومو میخام لطفا راهنمایی کنید

  103. اشتراک‌ها: گم شدن گذرنامه (پاسپورت) » گرفتن گذرنامه المثنی [راهنمای جامع]

  104. محمد گفته:

    باسلام وتشکرازراهنماییهاتون .برگ سبز،سندکمپانی وفاکتورفروش ماشین من دوسال قبل گم شد واگهی روزنانه برای برگ سبز وسندکمپانی نیزدرسال گذشته انجام دادم وبرگ سبزروگرفتم به دلیل تغییرمحل سکونت شماره پلاک عوض شد .ولی سندکمپانی روبدلیل تاخیرنگرفتم وبایددوباره اگهی روزنامه شود.حالا دراگهی بایدشماره پلاک قبلی درج شودیاپلاک جدید.باتشکر

  105. سردار گفته:

    سلام سند ماشین و برگه سبز به نام مالک خودرو هست اونم فوت کرده الان دادگاه بهم گیر نمیده ؟

  106. علی گفته:

    سلام این اطلاعاتو مینویسم شاید به درد کسی خورد واسه المثنی گرفتن سندکمپانی و برگ سبز اول باید اعلام مفقودی کنین تو روزنامه های کثیرالانتشار ده روز کاری که از تاریخ روزنامه گذشت اول واسه برگ سبز اقدام کنید که مراجعه میکنین به تعویض پلاک شهرتون باید معاینه فنی، بیمه، گواهی مفاصحساب عوارض شهرداری، وکالت نامه یا حضور مالک و خود ماشین که همون روز برگ سبز واستون صادر میشه بعدش واسه برگ کمپانی به نزدیکترین نمایندگی ایران خودرو یا سایپا مراجعه میکنین معرفیتیون میکنن به یه کارشناس رسمی دادگستری که ماشین رو بازدید میکنه و اصالت خودرو رو تایید میکنه و یه نامه بهتون میده که بعدش با روزنامه و برگ سبز و نامه کارشناسی اصالت خودرو و کارت ملی مالک یا کارت ملی موکل مراجعه میکنین به نمایندگی که بعد گذشت ۱۴روز نمایندگی بهتون تماس میگیره و برگ کمپانی رو میگیرن هزینه برگ سبز حدود ۴۰۰تومن و هزینه سند کمپانی بین یک تا دومیلیون میشه

  107. حسین گفته:

    سلام من یک موتور سیکلت گرفتم برگه کمپانی گم شده الا سند به نام خودم هست ۱۰ روز هم گذشته از انتشار آگهی مفقودی الا برم نمایندگی بهم نامه میدن؟ ولی برگه کمپانی به نام شخص قبلی و ایشون هم نیست، اما سند به نام بنده هست

  108. vorbelutr ioperbir گفته:

    What’s Happening i am new to this, I stumbled upon this I have found It positively helpful and it has helped me out loads. I hope to contribute & aid other users like its helped me. Great job.

  109. graliontorile گفته:

    Please let me know if you’re looking for a author for your weblog. You have some really good articles and I believe I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I’d really like to write some content for your blog in exchange for a link back to mine. Please blast me an email if interested. Kudos!

  110. اشتراک‌ها: کارت معافیت سربازی و کارت پایان خدمت [راهنمای جامع مفقودی]

  111. اشتراک‌ها: بعد از «گم شدن عقدنامه یا سند ازدواج» چکار کنم؟ [راهنمای جامع]

  112. اشتراک‌ها: گم شدن چک و دسته چک |

  113. gia con ke be tong گفته:

    It¡¦s in point of fact a great and helpful piece of info. I¡¦m satisfied that you simply shared this helpful information with us. Please stay us informed like this. Thank you for sharing.

  114. اشتراک‌ها: مفقودی کارت بیمه خودرو و گرفتن کارت بیمه المثنی | مفقودی مدارک ماشین |

  115. fajas colombianas گفته:

    I am not sure where you’re getting your information, but good topic.I needs to spend some time learning more or understanding more.Thanks for magnificent information I was looking for this information for my mission.

  116. property manacor گفته:

    Hey there! I’m at work surfing around your blog from my new iphone 3gs! Just wanted to say I love reading your blog and look forward to all your posts! Keep up the fantastic work!

  117. free mp3 download گفته:

    Aw, this was a very good post. Spending some time and actual effort to generate a very good articleÖ but what can I sayÖ I hesitate a whole lot and don’t seem to get nearly anything done.

  118. find more here گفته:

    My brother suggested I may like this blog. He was once entirely right.This put up actually made my day. You can not consider simply how a lot time I hadspent for this information! Thank you!

  119. buy meleedose disposable online گفته:

    I do accept as true with all of the ideas you’ve introduced in your post. They are very convincing and will definitely work. Nonetheless, the posts are too short for novices. Could you please extend them a bit from next time? Thank you for the post.

  120. website design uk گفته:

    ต้อนรับเดือนพฤศจิกาด้วยความปัง!!! แตก แจก จ่าย💸 การเงินมั่นคง ۱۰۰ 💸💸 เล่นได้จ่ายจริง 💸💸 หมดปัญหาการโดนหลอก 💸🎯ให้บริการมานาน ไม่มีประวัติการโกงมั่นคง ปลอดภัย ไว้ใจได้ เรื่องการเงิน 💸รวดเร็วทันใจกับ @beo777ยินดีให้บริการตลอด ۲۴ ชั่วโมงค่ะ

  121. vinhomes vu yen hai phong گفته:

    I would like to thank you for the efforts you’ve put in writing this blog.I am hoping to view the same high-grade content from you lateron as well. In truth, your creative writing abilities has inspired me to get myvery own blog now

  122. Cua hang sua may tinh گفته:

    Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I’ve truly enjoyed browsing your blog posts. In any case I?ll be subscribing to your feed and I hope you write again soon!

  123. قاسم گفته:

    سلام من یه ماشین پژو۴۰۵مدل۸۹خریدم وسند کمپانی چون دررهن بوده ازکمپانی نگرفتن تاالان که هیچ بدهی نداره کمپانی یزد هست ومن مشهد همه مدارک دستمه ووکالت فروش محضری داده فروشنده بهم لطفا راهنمایی کنین چجوری میتونم برگه کمپانیرو بگیرم

  124. cac goi mang viettel گفته:

    ۴۱۱۸۵ ۵۸۴۴۱۳Possible demand all types of led tourdates with some other fancy car applications. Numerous also offer historic packs and other requires to order take into your lending center, and for a holiday in upstate New York. ??? 218769

  125. Jacob Kennedy گفته:

    Your article is fantastic! You bring up valid points in an interesting way. I ave read other articles on this topic, but they paled in comparison. You are a persuasive writer.

  126. vorbelutr ioperbir گفته:

    I have been exploring for a bit for any high quality articles or weblog posts in this sort of house . Exploring in Yahoo I eventually stumbled upon this website. Reading this information So i am happy to convey that I have an incredibly excellent uncanny feeling I found out exactly what I needed. I so much definitely will make certain to don’t omit this site and give it a look regularly.

  127. vorbelutr ioperbir گفته:

    Hey very cool site!! Guy .. Beautiful .. Wonderful .. I’ll bookmark your site and take the feeds additionallyKI’m glad to find numerous useful info right here in the post, we’d like work out extra strategies on this regard, thank you for sharing. . . . . .

  128. Patricia Logan گفته:

    Hi there! Do you know if they make any plugins to assist with Search Engine Optimization? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good gains.If you know of any please share. Kudos!

  129. Theodore Cross گفته:

    An intriguing discussion is definitely worth comment.I believe that you should publish more on this topic,it may not be a taboo subject but generally people do not discuss these topics.To the next! Kind regards!!

  130. licencias de cpanel گفته:

    Very interesting details you have noted , thanks for putting up. «Never call an accountant a credit to his profession a good accountant is a debit to his profession.» by Charles J. C. Lyall.

  131. Situs Terpercaya گفته:

    Good article and straight to the point. I am not sure if this is truly the best place to ask but do you guys have any thoughts on where to get some professional writers? Thanks in advance 🙂

  132. Explore the horizon گفته:

    I’m no longer certain the place you’re getting your information,but great topic. I needs to spend a while studying much more or working out more.Thanks for fantastic information I was in search of this info formy mission.

  133. best ho chi Minh گفته:

    Thank you for some other wonderful post.The place else may just anyone get that kind of information in suchan ideal manner of writing? I have a presentation next week,and I am at the search for such information.

  134. online verkoop van dulcolax in Frankrijk گفته:

    First of all I want to say fantastic blog! I had a quick question in which I’d like
    to ask if you do not mind. I was curious to know how you
    center yourself and clear your thoughts before writing.
    I’ve had a difficult time clearing my thoughts in getting my ideas out there.
    I do take pleasure in writing but it just seems like the first 10 to 15 minutes tend
    to be wasted just trying to figure out how to begin. Any
    recommendations or hints? Thanks!

  135. یوسف مینویی گفته:

    سلام بنده یه ماشین خریده ام که برگه کمپانی گم شده برگه بازدید مرکز تعویض پلاک میخواد حالا تعویض پلاک هم این برگه رو نمیده باید چکار کنم

  136. حمزه گفته:

    سلام بنده تمام مدارک خودرو سند کمپانی، سند مالکیت ، برگه سبز ، کارت خودرو ، را گم کردم اعلام مفقودی کردم روزنامه نگاری کردم ۱۰ روز هم گذشته از تاریخ روزنامه نگاری الان باید چکار کنم واسه گرفتن مدارک المثنی

  137. آرمان گفته:

    سلام وقت بخیر
    من ۲ سال پیش ماشینم آمد و نمایندگی گفت برای گرفتن برگه کمپانی باید یک میلیون تومان بدین تا برگ کمپانی رو بدم بهتون و من پول ندادم و هنوز مراجعه نکردم نمایندگی
    به نظر شما باید برم نمایندگی بعد ۲ سال برگه رو دارن که بهم بدن؟
    ممنون میشم جواب بدین تشکر

  138. محسن م گفته:

    سلام من یک ماشین وکالتی خریدم سند کمپانی رو گم کردم الان رفتم ایران خودرو کارای سند کمپانی رو انجام دادم اعم از روزنامه و بقیه مدارک حالا بعد ۱۰روز میگن خودرو شما لیزینگ بوده بدهی هم نداره. بعد ایران خودرو گفته باید برگه لیزینگ خودرو حتمی باشه حالا اونا میگن برگه لیزینگ خودرو در صورتی داده میشه که سند کمپانی بیارید موندیم این وسط چیکار کنیم تو رو خدا راهنمایی کنید ممنون میشم

  139. محسن 1677 گفته:

    سلام من یک ماشین وکالتی خریدم سند کمپانی رو گم کردم الان رفتم ایران خودرو کارای سند کمپانی رو انجام دادم اعم از روزنامه و بقیه مدارک حالا بعد ۱۰روز میگن خودرو شما لیزینگ بوده بدهی هم نداره. بعد ایران خودرو گفته باید برگه لیزینگ خودرو حتمی باشه حالا اونا میگن برگه لیزینگ خودرو در صورتی داده میشه که سند کمپانی بیارید موندیم این وسط چیکار کنیم تو رو خدا راهنمایی کنید ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 20 =