مفقودی شناسنامه و گرفتن شناسنامه المثنی

آگهی مفقودی شناسنامه گم شدن شناسنامه المثنی

گم شدن شناسنامه و ثبت نام شناسنامه جدید 

اگر شناسنامه خود را گم کرده‌اید، بلافاصله باید برای گرفتن شناسنامه المثنی اقدام کنید. شناسنامه جزو مدارک شناسایی بسیار مهم است. به همین دلیل برای پیشگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی شما باید به سرعت مفقود شدن آن را گزارش دهید و بعد از آن برای اخذ شناسنامه المثنی اقدام کنید. طبق مصوبات جدید دولت، چاپ آگهی مفقودی شناسنامه در روزنامه‌های کثیرالانتشار دیگر الزامی نیست اما اقدام فوری شما بعد از گم شدن شناسنامه بسیار اهمیت دارد. در این مقاله به صورت کامل تمام مراحلی را که باید پس از گم شدن شناسنامه و برای گرفتن شناسنامه المثنی انجام دهید توضیح داده‌ایم.

 

پیگیری شناسنامه و کارت ملی گم شده

روابط عمومی سازمان ثبت احوال، به یابنده مدارکی مثل کارت شناسایی ملی و شناسنامه توصیه می‌کند که آن را به صندوق پست بیندازد و یا به یکی از شعبه‌های اداره ثبت احوال تحویل بدهد. بنابراین اگر افرادی شناسنامه شما را پیدا کنند، معمولاً آن را در صندوق پست می‌اندازند. با توجه به اینکه تمام مدارک شناسایی پیدا شده در سراسر کشور به اداره پست فرستاده می‌شوند، اداره پست این مدارک را در وب‌سایت مدارک یافت شده کشور قرار می‌دهد و یا آن را به سازمان ثبت احوال می‌فرستد. در نتیجه یکی از راه‌های پیگیری آنلاین شناسنامه مفقود شده، مراجعه به پورتال سازمان ثبت احوال است.

بنابراین در گام اول برای پی‌گیری شناسنامه مفقودی باید به بخش خدمت الکترونیکی و سپس قسمت مدارک پیدا شده بروید. پس حتی اگر قصد انتشار آگهی مفقودی شناسنامه خود را دارید، باز هم با وارد کردن آدرس سامانه ثبت احوال کشور و سپس درج شماره ملی از وضعیت شناسنامه گم شده خود در سازمان ثبت احوال اطلاع پیدا کنید.

راه دیگر، مراجعه به وب‌سایت پست است. این بخش از سامانه که با نام «پست‌یافته» فعالیت می‌کند، تمام مدارک شناسایی یافت‌شده را ثبت می‌کند. بنابراین در گام دوم برای پی‌گیری شناسنامه گم شده، شما باید به سامانۀ پُست‌یافته مراجعه کنید و با وارد کردن نام، نام خانوادگی و دیگر مشخصات از پیدا شدن یا نشدن شناسنامه مفقودی خود اطلاع حاصل کنید. نکتۀ مهمی که همیشه باید به آن توجه باشید این است که داشتن یک کپی از مدارک ضروری و نگه داشتن آنها در جایی امن، در شرایط خاص به کمک شما می‌آید.

برای درج آگهی مفقودی شناسنامه نیز به آنها نیاز پیدا خواهید کرد. در صورتی که مدرک شما پیدا شده باشد، فقط کافی است با در دست داشتن کارت ملی یا یک مدرک معتبر دیگر نظیر گذرنامه به نزدیک‌ترین دفتر پستی محل سکونت خود بروید. بعد از پر کردن فرم مربوطه، شناسنامه یافت شده به شما تحویل داده می‌شود.

آگهی مفقودی شناسنامه

از نظر قانونی شما برای دریافت شناسنامه المثنی نیازی به ثبت آگهی مفقود شدن شناسنامه ندارید. با توجه به عدم نیاز به چاپ آگهی شناسنامه مفقودی، و اینکه خدمات ثبت احوال مانند صدور شناسنامه و کارت شناسایی ملی اولیه و المثنی، عکس‌دار کردن شناسنامه، تغییر نام و تغییر نام خانوادگی، تعویض شناسنامه از اداره ثبت احوال سلب و به دفاتر پیشخوان خدمات دولت (بخش خدمات ثبت احوال) واگذار شده، زمان پاسخگویی و انتظار مراجعه‌کنندگان به حداقل رسیده است. اما اگر فکر می‌کنید که شناسنامۀ شما دزدیده شده، یا ممکن است در فاصلۀ صدور مجدد شناسنامه، از شناسنامه شما سوءاستفاده شود، در یک اقدام احتیاطی بهتر است که برای ثبت آگهی شناسنامه گم شده یا شناسنامه دزدیده شده خود در روزنامه‌های کثیرالانتشار یا وب‌سایت‌های معتبر اقدام کنید.

البته انتشار آگهی مفقودی شناسنامه ضروری نیست اما احتمال سوءاستفاده از شناسنامه گم شده و تبعات قانونی و پیامدهای حقوقی آن را برای شما کمتر خواهد کرد. در واقع، انتشار آگهی مفقودی شناسنامه به معنای اطلاع‌رسانی رسمی شما درباره گم شدن شناسنامه‌تان است. توجه داشته باشید که تنها چاپ یک نوبت آگهی اعلام مفقودی شناسنامه در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار کافی است. در متن آگهی مفقودی شناسنامه حتماً به این نکته اشاره می‌شود که شناسنامه مفقودی از درجۀ اعتبار ساقط است. برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، به جز اقدام برای نشر آگهی گم شدن شناسنامه، می‌توانید به شورای حل اختلاف محل خود بروید و مفقود شدن شناسنامه خود را اطلاع‌رسانی کنید.

»»» ثبت شرکت

نحوه و شرایط گرفتن شناسنامه المثنی

از سال ۱۳۸۸ طرح تعویض شناسنامه‌های قدیمی در دست اقدام است. البته هنوز تعویض شناسنامه برای همه کشور قانونی نشده است. اما اگر شما برای صدور شناسنامه المثنی درخواست بدهید، خواهید دید که شناسنامه‌های جدید، ظاهر متفاوتی دارند. ابعاد آنها کوچک‌تر شده است و اطلاعات شناسایی شما به صورت دستی نوشته نخواهد شد، بلکه چاپی خواهد بود. کاغذ آن نسبت به شناسنامه‌های قدیمی کیفیت بهتری دارد و عکس شما به جای الصاق با منگنه، درون شناسنامه چاپ شده است.

مهم‌ترین تفاوت شناسنامه‌های جدید، داشتن بارکد برای شماره ملی است که ویژگی امنیتی شناسنامه را افزایش می‌دهد. همین موضوع انتشار آگهی مفقودی شناسنامه را مهم‌تر می‌کند. اگر شناسنامه شما به هر دلیلی مفقود، دزدیده یا مستعمل شد، شما می‌توانید با مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت برای دریافت شناسنامه المثنی اقدام کنید. در حال حاضر برای دریافت شناسنامه المثنی امکان درخواست آنلاین وجود ندارد.

 

مدارک مورد نیاز برای گرفتن شناسنامه المثنی

۱. استشهاد محلی در مورد فقدان شناسنامه.

۲. سه قطعه عکس جدید ۴×۳ و تمام‌رخ برای افرادی که بالای ۱۵ سال دارند.

۳. کپی شناسنامه همسر و فرزندان و همین‌طور صفحه دوم و سوم و سند ازدواج.

۴. اصل و کپی مدرک عکس‌دار معتبر در زمان مراجعه، مثل کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه، کارت پایان خدمت که مدرک کپی توسط کارمند ثبت احوال همان شعبه، به صورت رسمی، برابر اصل شده باشد.

۵. در صورتی که مدرک عکس‌دار معتبری ندارید، تأیید عکس شما باید توسط نیروی انتظامی یا شورای اسلامی یا یک کارمند رسمی دولت طبق روال رسمی مخصوص به خودش صورت پذیرد.

۶. رسید بانکی هزینه‌های صدور شناسنامه مجدد.

در صورتی که برای بار سوم شناسنامه خود را گم کرده باشید و تقاضای صدور شناسنامه المثنی بکنید، علاوه بر مدارکی که گفته شد، باید یک گواهی عدم سوءپیشینه از نیروی انتظامی دریافت کنید و به ثبت احوال ارائه بدهید. همچنین چاپ آگهی مفقودی شناسنامه اختیاری است و الزام قانونی ندارد.

درخواست شناسنامه المثنی غیر حضوری

روش غیرحضوری برای ثبت درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی، باید وارد سایت ثبت احوال وارد شوید و درخواست خود را برای دریافت شناسنامه المثنی از طریق این سایت ثبت کنید. پس از بررسی‌های لازم توسط سازمان ثبت احوال کشور، نتیجه درخواست صدور شناسنامه المثنی به اطلاع افراد خواهد رسید.

لازم به ذکر است که برای ثبت درخواست صدور شناسنامه المثنی در سازمان ثبت احوال لازم است که افراد قبلا اقدام به دریافت کارت ملی هوشمند کرده باشند. چرا که یکی از اطلاعاتی که برای ثبت درخواست صدور شناسنامه المثنی وجود دارد، کد رهگیری کارت ملی هوشمند و یا شماره سریال کارت هوشمند ملی است که فقط بر روی کارت‌های هوشمند ملی جدید درج شده است.

 زمان صدور شناسنامه المثنی

صدور مجدد شناسنامه المثنی و رسیدن آن به دست شما، معمولاً بین پانزده تا چهل و پنج روز کاری طول می‌کشد. انتشار آگهی مفقودی شناسنامه به شما کمک می‌کند که در این مدت از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری کنید. در ضمن، می‌توانید از طریق سامانه پیگیری مرسولات پستی، نسبت به زمان دقیق دریافت شناسنامه خود آگاهی پیدا کنید.

 

سامانه هوشمند آگهی مفقودی

آگهی مفقودی برگ سبز خودرو


«مقالات مشابه» اقدامات ضروری پس از گم شدن، نحوه چاپ آگهی مفقودی و اخذ المثنی برای مدارک زیر:

 

برگ سبز خودرو گواهینامه بیمه خودرو
سند کمپانی خودرو کارت سوخت کارت ملی
کارت خودرو دفترچه بیمه شناسنامه
گذرنامه (پاسپورت) وصیت‌نامه عقدنامه و سند ازدواج
چک و دسته‌چک کارت بازرگانی مدارک دانشگاه
کارت دانشجویی کارت موتورسیکلت گواهینامه موتورسیکلت

 

 


سوالات متداول

برای دریافت شناسنامه المثنی چه باید کرد؟

اولین اقدام برای دریافت شناسنامه المثنی، مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت است.

برای دریافت شناسنامه المثنی به چه مدارکی نیاز است؟

برای اطلاع بر روی لینک این مقاله کلیک کنید تا اطلاعات کامل مرتبط با مدارک لازم برای دریافت شناسنامه المثنی را مطالعه فرمایید.

زمان صدور شناسنامه المثنی چقدر است؟

بین ۱۵ تا ۴۵ روز کاری

اولین اقدام ضروری پس «گم شدن شناسنامه» چیست؟

به وبسایت «پست‌یافته» مراجعه کنید و با وارد کردن مشخصات خود از پیدا شدن شناسنامه‌ی خود مطلع شوید.

اگر شناسنامه مفقودی شخص دیگری را پیدا کردیم چه کار کنیم؟

در صورتی که شناسنامه‌ی فرد دیگری را پیدا کردید و دسترسی به صاحب آن ندارید و یا آن فرد را نمی‌شناسید، باید آن را یه اولین صندوق پستی نزدیک خود بیاندازید.

آیا پس از گم شدن شناسنامه و برای اخذ شناسنامه المثنی نیاز به چاپ آگهی مفقودی است؟

خیر. در قانون جدید، برای تهیه شناسنامه المثنی نیاز به چاپ آگهی مفقودی در روزنامه‌های کثیرالانتشار وجود ندراد.

بعد ار گم شدن و یا سرقت شناسنامه و تا زمان صدور شناسنامه المثنی، چگونه از «سوءاستفاده‌ی» احتمالی از شناسنامه‌ی گم شده جلوگیری کنیم؟

می‌توانید اقدام به چاپ آگهی مفقودی شناسنامه خود در روزنامه‌های کثیرالانتشار کنید. باید در این آگهی‌ها ذکر کنید که شناسنامه‌ی مفقودی از درحه‌ی اعتبار ساقط است. روش دوم این است که به شورای حل اختلاف محل خود بروید و گم شدن شناسنامه‌ی خودتان را به آن‌ها اطلاع دهید.

82 دیدگاه برای “مفقودی شناسنامه و گرفتن شناسنامه المثنی

  1. سیدمرتضی سیدصفوی گفته:

    کارت ملی هوشمند باگواهینامه گم شده رو چندروز زمان بره برای گرفتن کارت المثنی

  2. رسول محیسنی گفته:

    سلام من رسول محیسنی هستم از آبادان
    شناسنامه با برگه کارت ملی گم شدن

    • آسان ثبت گفته:

      سلام آقای محیسنی. لطفا متن این مقاله رو بخونید. به طور کامل راهنمایی کردیم که باید چه اقداماتی رو انجام بدید

  3. Ali گفته:

    سلام خسته نباشید یعنی نیاز به رفتن به ثبت احوال نیست و اینکه من شناسنامم جدید بود و اینکه الان برای المثنی درخواست بدم همچیش تغییر میکنه سریال شماره شناسنامه و غیره

    • آسان ثبت گفته:

      سلام. ممنون
      برای اطلاع دقیق باید به روشی که در این مقاله توضیح دادیم استعلام کنید. ولی تا جایی که ما اطلاع داریم تغییر نمیکنه.

  4. مریم عشقی نژاد گفته:

    کاش آدرس وبسایت پست یافت و ثبت احوال را در مقاله می گنجاندین

  5. مهراب گفته:

    سلام خسته نباشید . میخواستم بدونم اگه شناسنامه گمشده بعد مدتی پیدا بشه ولی المثنی رو قبل پیدا شدن گرفته باشم باید شناسنانه اصلی که پیدا شده رو باطل کرد یا از پیشخوان یا ثبت احوال باطل شده ؟

      • Samira گفته:

        سلام.مگه سریال و ..عوض میشه که فرمودید قبلی باطل میشه؟اینجوری باید خیلی چیزارو عوض کنیم چون خیلی فرمها رو که پر کردیم سریال شناسنامه و… رو نوشتیم و درج شده توی برگ سبز و پاسپورت و.. .با این با چه کار کرد

  6. سحر گفته:

    سلام من شناسنامه و کارت ملی خودم رو گم کردم اگه شناسنامه و کارت ملی جدید بگیرم داخلش المثنی را قید میکنند؟

  7. Marjan گفته:

    سلام خسته نباشید ، ممنونم بخاطر توضیحات کامل و مفیدتون . من شناسنامه ام گم شده و متاسفانه فقط کپی از شناسنامه گم شده ام دارم ، صفحه اول و صفحه دوم . در حال حاضرم مستاجر هستم ، چجوری میتونم برگه استشهاد محلی تهیه کنم وقتی کسی منو نمیشناسه ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

  8. مهتاب جمالي گفته:

    خدا قوت
    در سوالات بالا جواب دادید که زمانی که شناسنامه ی المثنی میگیریم شناسنامه ی گم شده باطل میشه ولی شماره سریال و ردیف شناسنامه تغییر نمیکنه
    جواب رو درست متوجه شدم؟؟؟

  9. هراند هایراپتیانس فرد گفته:

    خسته نباشید ببخشید برادر من در امریکا به سر میبره یک فرزند دختر دلره وی از زنش هم جدا شده و متاسفانه تمام مدارک خودش و گم کرده و الان هیچی تویه دستش نداره من میخواستم از اینجا اقدام کنم اول از همه یه شناسنامه المثنی براش بگیرم میخواستم که راهنماییم کنید که مت الان باید چیکار کنم

  10. کمیل زند گفته:

    باسلام من شناسنامه قدیمی راتعویض وگواهی موقت دادن اماینابه دلایلی نتونستم اقدام کنم اماسه سال است تمام مدارک را اعم ازتاییدعکس وتاییدیک ضامن راانجام دادم وتاکنون نتونستم انرادریافت کنم چه بایدبکنم ممنونم

  11. زینلی گفته:

    سلام من درخواست شناسنامه المثنی دادم میخواستم بدونم چون متاهل هستم اسم همسرم رو خود ثبت احوال مینویسه یا همون دفترخانه ای که عقد کردیم؟؟؟

  12. احمدی گفته:

    سلام.من شتاسنامه پسر ۶ ساله ام رو گم کردم که هیچ کپی و مدرک شناسایی دیگری نداره.برای ثبت نام مدرسه مشکل پیدا کردم. چه مدرکی رو باید ارائه بدم به ثبت احوال؟

  13. علیرضا گفته:

    سلام ببخشید با شناسنامه المثنی میتونم گواهینامه بگیرم

  14. پارسا فتاحی گفته:

    سلام من بعد گم کردن شناسنامه المثنی گرفتم بعد دو سال اعلام مفقودی کردم چون فکر می کزدم المثنی گرفتم اعلام مفقودی هم میشه می خواستم بدونم احتمالش هست از شناسنامه و کارت ملی من سواستفاده شده باشه ؟

  15. حسین گفته:

    سلام.من شناسنامم گم شده واینکه رفتم برای درخواست المثنی گفتن برو بعد انتخابات بیا خب الان تا اون موقع اگر کسی ازش استفاده کنه مسئولیتش با منه؟

  16. سیاوش گفته:

    سلام، ممنون از توضیحات شما، برای استشهاد محلی مفقودی شناسنامه چند نفر باید تایید کنند؟

  17. اکمله کواتی گفته:

    با سلام شناسنامه ام گم شده الان انتخاباته چکار کنم تو قسمت گم شدگان شناسنامه میرم eror میده

  18. سعید گفته:

    سلام.اگر شناسنامه ی گم شده طرح قدیمی باشد شناسنامه جدید با مهر المثنی صادر میشود؟

  19. پروین گفته:

    سلام. از کپی برابر اصل شناسنامه و کپی برابر اصل کارت ملی میشه سواستفاده کرد؟ من کپی برابر اصل هارو گم کردم

  20. علی فرهادی گفته:

    باسلام من شناسنامه وکارت ملی وکارت ماشینم روگم کردم لطفآاگه کسی این مدارکها روپیداکردبه شماره تماس۰۹۰۵… بنام علی فرهادی فرزندمحمد تماس بگیریدمژده گانی میدم ممنونم

  21. نسرین سلیمی گفته:

    سلام خسته نباشید بنده دارای دو فرزند پسر یکی ۱۵ و یکی ۹ سال میباشم و شناسنه جفتشان گم شده بنده چون از همسرم در حال جدا شدن هستم و هنو طلاق نگرفتم نتوانستم اقدام به دریافت شناسنامه المثنی کنم همسرم هم قبول نمیکند که برود دنبال کارشان و میگوید فرزند بنده نیستند . ایا راهی هست ک خودم اقدام به دریافت شناسنامه برای فرزندانم کنم یا خیر

  22. Reza گفته:

    سلام شناسنامه المثنی مث قبلنا داخلش زده میشه که المثنی هست؟!

  23. ولی نژاد گفته:

    سلام ببخشید من شناسنامه امم گم شده میخام شناسنامه الثمنی بگیرم میتونم همزمان اسمم رو هم عوض کنم

  24. ولی نژاد گفته:

    سلام ببخشید من شناسنامه امم گم شده میخام شناسنامه الثمنی بگیرم میتونم همزمان اسمم رو هم عوض کنم

  25. سینا راد گفته:

    سلام من شناسنامه ام رو گم کردن
    واسه حساب باز کردن اصلشو میخواد از کجا باید نامه بگیرم که حساب بانکی بتونم باز کنم

  26. داودجان گفته:

    سلام شناسنامه من یک ماه پیش گم شده است الان چطوری باید شناسنامه بگیرم

  27. ندا گفته:

    سلام من تموم مدارکم گم کردم شناسنامه وکارت ملی هوشمندباسندازدواج گمشون کردم باید چکارکنم

  28. سيد مهدی شبیبی گفته:

    وقت بخیر
    سید مهدی شبیبی
    شناسنامه ام در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در کرج گم شد

  29. Samira گفته:

    سلام.یک سوال راجع به اسم همسر در شناسنامه دارم.وقتی کسی طلاق بگیره و بچه ایی نداشته باشن میشه اسم همسر رو از شناسنامه برداشت؟

  30. بابک گفته:

    سلام . شناسنامه مفقود شده ایا با نامه مفقودی شناسنامه میتونم درخواست پاسپورت بدم یا نه . مرسی

  31. مصدق گفته:

    با سلام . شناسنامه من قدیمی بود و متاسفانه تو اتش سوزی سوخت .
    اگر الان برای گرفتن شناسنامه جدید اقدام کنم به من المثنی می دهند؟؟؟

  32. امید گفته:

    سلام میگم شناسنامه ام را در ۱۰ سالگی گم کردم و بعد شناسنامه المثنی گزفتم و حالا همه مدارکم گم شده و شناسنامه ۱۰ سالگیم را پیدا کردم بدون عکس و شماره ملی هست و شماره ملی هم یادم نمیاد چکار بکنم راهنمایی بکنید

  33. سلیمانی گفته:

    سلام وقت بخیر عید امسال منزل ما دزدی شد و شناسنامه بنده ام گم شد ما فکر کردیم ک آن هم سرقت شده و اعلام دزدی کردیم ولی الان پیدا شده علیا شناسنامه بنده باطل شده یا نه؟؟؟

  34. میلاد کچلانلو گفته:

    سلام خسته نباشید من شناسنامم رو گم کردم یه سال اقدام کردم ولی هنوز هیچ خبری نیس از اون طرف هم شناسنامه ای که گم کردم از سواستفاده شده و بردن باهاش دزدی کردن شناسنامم رو اونجا جا گذاشتن الان دادگاه دزدی رو ب اسم من میزنه درحالی که از هیچ چیزی خبر ندارم من الان چیکار کنم وقتی که بی گناهم و باید توان بدم

    • کارشناس آسان ثبت گفته:

      میتوانید با استفاده از این سامانه نسبت به اعلام مفقودی و چاپ هر یک از مدارک مهم گمشده خود مانند : اسناد شرکت ، کارت و سند خودرو یا موتور سیکلت، کارت ملی ، شناسنامه و گواهینامه ، مدرک تحصیلی ، کارت بازرگانی و … در روزنامه کثیرالانتشار به صورت کاملا غیر حضوری اقدام نمایید.
      https://asansabt.com/mafghoodi

  35. معین گفته:

    سلام من امروز برای کارت ملی المثنی اقدام کردم ولی امشب زنگ زدن که کیفمو پیدا کردن الان میتونم درخواست بدم المثنی رو باطل کنن؟

  36. Amir گفته:

    سلام شناسنامم پیدا شده کجا باید برم درخواست المثنی لغو کنم
    ( تهران)

  37. شبنم گفته:

    سلام وقت بخیر ،خانواده من برای اینکه مانع ازدواجم بشن شناسنامم رو مخفی کردن میخواستم درخواست صدور شناسنامه المثنی بدم ولی سوالی که داشتم این هست که با پیدا شدن شناسنامه اولیم دیگه هیچ اعتباری نداره و شناسنامه من المثنی باقی میمونه

  38. محمدرضا وحیدنیا گفته:

    سلام ارادت
    شناسنامه ام گم شده اول باید با مدارک دیگه برم ثبت احوال اظهارنامه پر کنم بعد برم پیشخوان با مدارک؟

  39. راستین گفته:

    ایا قبلی باطل میشه یعنی کسی نمی تونه ازش سو استفاده کنه

  40. معصومه گفته:

    سلام من تمام مدارک شناسنامه و کارت ملی عقدنامه و غیره را در اتش سوزی سوخته باید چگونه بگیرم

  41. vorbelutr ioperbir گفته:

    Woah! I’m really digging the template/theme of this blog. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s very hard to get that “perfect balance” between user friendliness and appearance. I must say you’ve done a great job with this. Also, the blog loads extremely fast for me on Opera. Superb Blog!

  42. سانان گفته:

    سلام شناسنامه من گم شده و برای گرفتن پاسپورت بهش نیاز دارم و گفتن المثنی ۱ ماه طول میکشه ارسال بشه میتونم گواهی ثبت نام شناسنامه بگیرم تا برای پاسپورت اقدام کنم؟

  43. مریم گفته:

    س. خسته نباشی من یه سال کارت ملی و شناسنامه خودم رو گم کردم آیا همسرم میتونه اقدام کنه یا خودم باید برم سبت احوال

  44. عبدالله گفته:

    سلام من درخواست شناسنامه آلمثنی کردم تحویل دفتر پیشخوان دولت شده.دفتر پیشخوان شناسنامه رو گم کرده و به تحویل نداده.الان من باید چه جوری پیگیری کنم

  45. Arnetta Lubbers گفته:

    I think this is one of the most important info for me. And i’m glad reading your article. But want to remark on some general things, The website style is great, the articles is really excellent : D. Good job, cheers

  46. cojinesparahogar.com cojines para jardin گفته:

    A large percentage of of what you point out is supprisingly precise and that makes me wonder why I hadn’t looked at this with this light previously. Your piece truly did switch the light on for me personally as far as this particular subject goes. But there is just one position I am not too cozy with and whilst I attempt to reconcile that with the actual central theme of your position, permit me see just what all the rest of your visitors have to say.Nicely done.

  47. trust wallet گفته:

    Hey there! I’m at work surfing around your blog from my new iphone 3gs! Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts! Keep up the great work!

  48. vorbelutrioperbir گفته:

    Whats Happening i am new to this, I stumbled upon this I’ve discovered It absolutely helpful and it has aided me out loads. I’m hoping to contribute & assist other customers like its helped me. Good job.

  49. Daryl Augusto گفته:

    After study a few of the blog posts on your website now, and I truly like your way of blogging. I bookmarked it to my bookmark website list and will be checking back soon. Pls check out my web site as well and let me know what you think.

  50. Vzr گفته:

    سلام.
    سال۹۸شناسناممو گم کردم مجبور شدم شناسنامه المثنی بگیرم.۳ماهه این شناسنامه المثنی هم گم کردم.امروزتواساسکشی شناسنامه قبلیم پیداشده.
    میتونم اینوثبتش کنم؟

  51. مسعود یوسفی گفته:

    سلام شناسنامه من سالهاست مفقود شده و کارت ملی هم نگرفته ام و مدرک عکسدار هم ندارم جهت دریافت شناسنامه چه باید بکنم ممنون.

  52. vpn 2024 گفته:

    Wow, fantastic blog format! How lengthy have you been running
    a blog for? you make running a blog look easy. The overall look of
    your web site is excellent, as smartly as the content
    material!

    my website vpn 2024

  53. vpn special گفته:

    Its like you read my mind! You seem to grasp a lot approximately this, such
    as you wrote the e book in it or something. I believe that you simply could do
    with some percent to power the message home a bit, however instead of that,
    this is fantastic blog. An excellent read. I will certainly be back.

    Also visit my blog post; vpn special

  54. شیرین یوسفی پور گفته:

    سلام من همه مدارک شناسایی خودمو گم کردم و کپی هیچکدوم رو ندارم واسه گرفتن آلمانی آیا اینکه کپی مدارک گم شده رو هم ندارم مشکلی ایجاد میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + پانزده =