اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص

اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص special joint stock company Registration

شرکت‌های سهامی خاص جزو متداول‌ترین کمپانی‌های تجاری در ایران هستند. شرایط تاسیس این مجموعه‌ها بسیار آسان‌تر از دیگر انواع شرکت‌ها است و طی کردن روند قانونی ثبت آنها زمان کمتری از متقاضیان می‌گیرد. این مجموعه‌ها همچنین امکان فعالیت گسترده در حوزه‌های گوناگون را دارند. بنابراین تاجران، بازرگانان، فعالان اقتصادی و کارآفرینان در رشته‌های گوناگون همواره به شرکت‌های سهامی خاص اقبالی گسترده نشان داده‌اند. نهادهای دولتی و خصوصی نیز اعتماد زیادی به این نوع شرکت‌ها دارند. امکان دریافت تسهیلات بانکی و شرکت در مناقصه‌ها و مزایده‌های بزرگ نیز گواه همین اعتبار است. در این مقاله به نحوه صحیح تنظیم اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص می‌پردازیم که یکی از مهم‌ترین مراحل تاسیس این مجموعه‌ها به شمار می‌رود.

 

نوشته‌ی مرتبط:  ورود به سامانه ثبت شرکت

 

نحوه تنظیم اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص

تنظیم اظهارنامه شرکت سهامی خاص طبق ماده هفتم قانون تجارت ایران الزامی است. این سند باید دربردارنده تعهدات مالی مجموعه و شرکا باشد. تفکیک دارایی‌های نقدی و غیرنقدی کمپانی و قیمت‌گذاری آورده‌های غیرمنقول مثل خودرو و ملک نیز در همین سند انجام می‌گیرد. اگر سرمایه شرکت به طور کامل فراهم نشده است، میزان تعهد پرداخت هر یک از شرکا باید جداگانه معین شود. نام بانک و شماره حسابی که وجوه پرداختی در آن واریز می‌شود نیز باید درج شود. گفتنی است که طبق ماده پنجم مبحث شرکت‌های سهامی در قانون تجارت ایران، سرمایه شرکت سهامی خاص در موقع تاسیس نباید از یک میلیون ریال کمتر باشد. همچنین مطابق با ماده ۲۱، شرکت‌های سهامی خاص نمی‌توانند سهام خود را برای پذیره‌نویسی یا فروش در بورس اوراق بهادار یا توسط بانک‌ها عرضه نمایند و یا به انتشار آگهی و اطلاعیه و یا هر نوع اقدام تبلیغاتی برای فروش سهام خود مبادرت کنند.

 

مفاد اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص

این اظهارنامه طبق ماده ۷ لایحه اصلاحی قانون تجارت ایران باید حتماً دربردارنده موضوعات زیر باشد:

  • نام شرکت.
  • هویت کامل و اقامتگاه موسسین.
  • موضوع شرکت.
  • مبلغ سرمایه شرکت و تعیین مقدار نقد و غیر نقد آن به تفکیک.
  • تعداد سهام بانام و بی‌نام و مبلغ اسمی آنها و در صورتی که سهام ممتاز نیز مورد نظر باشد، تعیین تعداد و خصوصیات و امتیازات این‌گونه سهم‌ها.
  • میزان تعهد هر یک از موسسین و مبلغی که پرداخت کرده‌اند با تعیین شماره حساب و نام بانکی که وجوه پرداختی در آن واریز شده است. در مورد آورده غیرنقد نیز تعیین اوصاف و مشخصات و ارزش آن به نحوی که بتوان از کم‌وکیف آن اطلاع حاصل نمود.
  • مرکز اصلی شرکت.
  • مدت شرکت.

گفتنی است که اظهارنامه شرکت سهامی خاص باید با قید تاریخ به امضای کلیه موسسین برسد.

 

نمونه اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص

اظهارنامه در واقع سند ثبت شرکت سهامی خاص است که مفاد آن را موسسین تنظیم می‌کنند و هنگام تاسیس کمپانی به اداره ثبت شرکت‌ها تسلیم می‌نمایند. این سند باید در دو نسخه تهیه شود و نسخه مهرشده آن که پس از نهایی شدن ثبت برای موسسان فرستاده می‌شود باید در مدارک مجموعه نگهداری شود. گفتنی است که ذکر دقیق کد پستی و شماره تماس شرکت و نیز نام و نام‌خانوادگی و شماره شناسنامه و کارت ملی و شماره تلفن همراه موسسان الزامی است. بهترین راه برای تنظیم صحیح اظهارنامه، بررسی دقیق این نمونه اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص (در قالب وُرد) یا این نمونه اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص (در قالب پی‌دی‌اف) است. توصیه می‌شود پیش از ارسال این مدرک، آن را یک بار دیگر مرور نمایید و صحت اطلاعات درج‌شده را بررسی کنید.

 

»»» دانلود PDF نمونه اظهارنامه ثبتی شرکت‌های سهامی خاص «««


✅ پرسش‌های پرتکرار درمورد اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص ✅ 

 

✅ منظور از اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص چیست؟

✔️ اظهارنامه سندی است که موسسین در هنگام تاسیس شرکت سهامی خاص به اداره ثبت شرکت‌ها تسلیم می‌کنند و تعهدات مالی مجموعه و شرکا را در آن درج می‌نمایند.

✅ اظهارنامه شرکت سهامی خاص باید دربردارنده چه مواردی باشد؟

✔️ نام شرکت، اقامتگاه آن، موضوع فعالیت کمپانی، مبلغ سرمایه اولیه و تفکیک نقدی و غیرنقدی بودن آنها، تعداد سهام، میزان تعهد هر یک از موسسین برای تامین سرمایه مجموعه.

✅ نحوه تنظیم اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص به چه ترتیب است؟

✔️ این سند باید دربردارنده تعهدات مالی شرکت و شرکا باشد. تفکیک دارایی‌های نقدی و غیرنقدی و قیمت‌گذاری آورده‌های غیرمنقول نیز در همین سند انجام می‌گیرد. اگر سرمایه اولیه شرکت به طور کامل فراهم نشده است، میزان تعهد پرداخت هر یک از شرکا باید جداگانه معین شود. همچنین نام بانک و شماره حسابی که وجوه پرداختی در آن واریز می‌شود نیز باید درج شود.

✅ نمونه اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص را از کجا می‌توانم دانلود کنم؟

✔️ فرم خام اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص را در پایان همین مقاله می‌توانید مشاهده نمایید.

5 دیدگاه برای “اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص

  1. maxalt para pedir en línea گفته:

    Fantastic goods from you, man. I’ve understand your stuff previous to and you’re just too wonderful.
    I really like what you have acquired here, really like what you are stating and the
    way in which you say it. You make it entertaining and you still take care of to keep it
    smart. I cant wait to read much more from you. This is really a tremendous
    website.

  2. clen sin receta en Ginebra گفته:

    It is perfect time to make some plans for the future and it’s time to be
    happy. I have read this put up and if I could I desire to suggest
    you some attention-grabbing issues or tips.
    Maybe you could write next articles regarding this article.
    I want to read even more issues about it!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 18 =