راهنمای ثبت شرکت تولیدی کفش| سهامی خاص و مسئولیت محدود

ثبت شرکت تولیدی کفش سهامی خاص مسئولیت محدود- Registration of Shoe Manufacturing Company

صنعت کفش یکی از باسابقه‌ترین و پُررونق‌ترین صنایع ایران است. امروزه انواع کفش‌های سنتی مثل گیوه و چارق هنوز تولید می‌شوند و مخاطبان خود را دارند. اما در حال حاضر عمدۀ تولیدات کفش کشور مربوط به کفش‌های روزمره و رسمی و نیز کفش‌های ورزشی و اسپرت است. افتتاح فروشگاه‌های متعدد در سراسر کشور نشان‌دهندۀ بازار خوب این محصولات است. انواع کفش‌های زنانه، بچگانه و مردانه در این حوزه قرار می‌گیرند. به این موارد باید انواع صندل، دمپایی و چکمه را نیز اضافه کرد. توجه روزافزون مردم به اهمیت حمایت از تولیدات داخلی موجب شده است که ثبت شرکت‌های تولید کفش در سال‌های اخیر رشد فراوانی داشته باشد.

توانایی طراحی و دوخت کفش در کنار مهارت‌هایی مانند مدیریت و فروش می‌تواند به موفقیت چشمگیری در این عرصه بینجامد. برای فعالیت در این زمینه شما باید روال قانونی کار را نیز طی کنید تا کسب‌وکار شما از دید قانون نیز به رسمیت شناخته شود. حتی کفاشان سنتی و تولیدکنندگان کوچک کفش نیز باید برای ثبت کارگاه تولیدی خود و گرفتن جواز کسب تولیدی اقدام کنند. نباید از خاطر دور داشت که بسیاری از شرکت‌های تولیدکنندۀ کفش چرم محصولات خود را صادر می‌کنند. کفش‌های ماشینی و لاستیکی نیز صادرات گسترده‌ای به کشورهای همسایه دارند. در این مقاله به فرایند قانونی تأسیس و ثبت شرکت تولیدی کفش می‌پردازیم.

company registration سامانه ثبت شرکت آسان ثبت سهامی خاص مسئولیت محدود ثبت موسسه تجاری

تاسیس شرکت تولیدی کفش

رواج یافتن خرید و فروش آنلاین انواع کفش، صنعت تولید و پخش کفش ایران را وارد دورۀ جدیدی کرده است. از طرفی، تأسیس شرکت‌های تولیدی کفش بسیار رونق گرفته‌اند. از طرف دیگر، گسترش کارگاه‌های تولید کفش دست‌دوز تنوع شگفت‌انگیزی در این حوزه ایجاد کرده است. با این همه، اتحادیۀ صنف کفش کشور دستورالعمل مشخصی برای این کار دارد. تولید سفارشی و محدود چند جفت کفش معمولاً نیاز به فضایی بزرگ یا نیروی انسانی زیاد ندارد. اما اگر قصد تولید عمدۀ کفش را دارید و می‌خواهید یک کارگاه کفش‌دوزی بزرگ تأسیس کنید، به مقدمات بیشتری نیاز دارید. راه‌اندازی کارگاه تولیدی کفش نیازمند تهیۀ مکان مناسب و لوازم این کار است. اما در هر حال، پیش از جذب نیرو و تهیۀ مواد اولیه حتماً باید برای گرفتن مجوزهای لازم اقدام کنید. تولیدی‌های بدون مجوز خیلی سریع جریمه و در صورت اقدام نکردن برای ثبت شرکت تولیدی کفش، برای همیشه تعطیل می‌شوند.

 

انواع تولیدی‌های کفش

بهترین راه برای تأسیس شرکت تولیدی کفش، ثبت شرکت با سهامی خاص یا ثبت شرکت با مسئولیت محدود است. مناسب‌ترین گزینه برای شما متناسب با نوع فعالیت و اهداف شما تعیین می‌شود. پیش از انتخاب نوع شرکت خود، توصیه می‌شود شرایط و ضوابط هر یک از این قالب‌ها را بررسی کنید.

 

ثبت شرکت تولیدی کفش در قالب سهامی خاص

شرکت سهامی خاص یکی از دو نوع شرکت سهامی است. مهم‌ترین تفاوت آن با شرکت با مسئولیت محدود در تعداد شرکا است. برای تأسیس چنین شرکتی به حداقل سه نفر سهامدار نیاز است در صورتی که برای تأسیس شرکت با مسئولیت محدود وجود دو نفر شریک کافی است. البته از طرف دیگر، برای تشکیل مجامع عمومی آنها شرایط آسان‌تری در نظر گرفته شده است. برای آشنایی کامل با شرایط ثبت شرکت تولیدی کفش در قالب سهامی خاص، مطالعۀ مقالۀ زیر را پیشنهاد می‌دهیم:

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تولیدی کفش در قالب سهامی خاص

  •         کپی کارت ملی و شناسنامۀ همۀ اعضا
  •         اصل گواهی عدم سوءپیشینۀ کیفری
  •         امضای اقرارنامه
  •         اخذ مجوز در صورت نیاز به صدور مجوز برای فعالیت تولیدی
  •         تنظیم وکالت‌نامۀ رسمی برای اخذ مجوزهای لازم

توجه داشته باشید که ثبت شرکت تولیدی کفش در قالب سهامی خاص به حداقل سه عضو و دو بازرس احتیاج دارد. همچنین سرمایۀ لازم برای تأمین اعتبار تأسیس شرکت سهامی خاص تولید کفش حداقل یک میلیون ریال است که ۳۵ درصد آن باید در حساب شرکت قرار بگیرد.

 

»»» راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص

 

ثبت شرکت تولیدی کفش در قالب مسئولیت محدود

شرکت‌های با مسئولیت محدود نوع دیگری از شرکت‌های سهامی هستند. شرایط تأسیس چنین شرکت‌هایی شباهت زیادی با هم دارند. با وجود این، باید به تفاوت‌های آنها دقت کرد. به طور مثال، حق رأی شرکا در شرکت‌های با مسئولیت محدود بر اساس میزان سرمایۀ افراد مشخص می‌شود، در حالی که در شرکت‌های سهامی خاص تعداد سهام اشخاص اهمیت دارد. برای آشنایی کامل با شرایط ثبت شرکت تولیدی کفش در قالب مسئولیت محدود، مطالعۀ مقالۀ زیر را پیشنهاد می‌دهیم:

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تولیدی کفش در قالب مسئولیت محدود

  •         کپی کارت ملی و شناسنامۀ همۀ اعضا
  •         امضای اقرارنامه
  •         اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت در این حوزه

 

توجه داشته باشید که ثبت شرکت تولیدی کفش در قالب مسئولیت محدود به حداقل دو عضو احتیاج دارد. همچنین سرمایۀ لازم برای تأمین اعتبار تأسیس شرکت مسئولیت محدود تولید کفش حداقل یک میلیون ریال است که ارائۀ نقدی این مبلغ الزامی نیست. گفتنی است که این شرکت‌ها محدودیتی در زمینۀ فعالیت خود ندارند و می‌توانند به راحتی زیر نظر اتحادیۀ کفش کشوری کار کنند.

 

»»» راهنمای ثبت شرکت با مسئولیت محدود 

 

برای استعلام هزینه ثبت شرکت تولیدی کفش و آگاهی از مدت زمان مورد نیاز برای این کار روی لینک زیر کلیک کنید:

 

سامانه ثبت شرکت سهامی خاص سهامی عام آسان ثبت مسئولیت محدود

 


✅ پرسش‌های پرتکرار پیرامون ثبت شرکت تولید کفش ✅

 

✅ شرکت‌های تولیدی کفش چند نوع هستند؟

✔️ برای راه‌اندازی شرکت‌های تولیدی کفش می‌توان هر یک از قالب‌های کمپانی‌های تجاری را برگزید. با این حال، شرکت‌های با مسئولیت محدود و سهامی خاص به دلیل شرایط ساده‌تری که در قانون برای آنها در نظر گرفته شده است بهترین گزینه برای راه‌اندازی شرکت های تولیدی کفش  محسوب می‌شوند.

✅ مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تولیدی کفش در قالب سهامی خاص چیست؟

✔️ کپی کارت ملی و شناسنامۀ همۀ اعضا – اصل گواهی عدم سوءپیشینۀ کیفری – امضای اقرارنامه – اخذ مجوز در صورت نیاز به صدور مجوز برای فعالیت تولیدی – تنظیم وکالت‌نامۀ رسمی برای اخذ مجوزهای لازم

✅ مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تولیدی کفش در قالب مسئولیت محدود چیست؟

✔️ کپی کارت ملی و شناسنامۀ همۀ اعضا – امضای اقرارنامه – اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت در این حوزه

✅ ثبت آنلاین شرکت تولیدی کفش به چه ترتیب است؟

✔️ موسسه آسان‌ثبت تمام مراحل ثبت قانونی شرکت را به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری برای شما انجام می‌دهد. برای این منظور، پس از آماده کردن مدارک و انتخاب نوع کمپانی، کافی است به سامانه ثبت شرکت آسان‌ثبت مراجعه فرمایید و مراحل بعدی کار را به راحتی طی نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *