راهنمای ثبت شرکت تولید الکل و مواد ضدعفونی‌کننده| سهامی خاص و مسئولیت محدود

ثبت شرکت تولید الکل سهامی خاص مسئولیت محدود- Registration of an Alcohol Production Company

یک ویروس بسیار هوشمند به نام «کویید ۱۹» و یا «Covid-19» است. این ویروس که با نام‌های «ویروس کرونای جدید»، «کرونای ۲۰۱۹»، «کروناویروس» و یا آنطور که در بین عموم رایج است «کرونا» شناخته می‌شود یک ویروس جهش‌یافته از خانواده‌ی ویروس‌های کرونا است.

انسان‌ها سال‌هاست که با این خانواده از ویروس‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به طوری که بعضی از انواع کروناویروس‌ها در سرماخوردگی معمولی هم دخیل هستند. با وجود اینکه به گفته‌ی ویکی‌پدیای فارسی خانواده ویروس کرونا از سال ۱۹۶۵ کشف شده است و از آن زمان مطالعات بسیاری بر روی آن انجام شده است، ولی در ۲۰ سال گذشته این ویروس توانسته با عناوین سارس، مرس و کرونا ویروس جدید انسان‌ها را با یک بحران جدی روبه‌رو کند. به طوری که در مورد آخر توانسته از مرزهای چند کشور خارج شود و کل جهان را به طور تمام‌عیار درگیر کند و یک پاندمی را رغم بزند. «پاندمی» مفهومی است که طبق گفته‌ی سازمان بهداشت جهانی (WHO) به فراگیری یک بیماری در تمام کشورها اطلاق می‌شود و همینکه بدانیم آخرین پاندمی ۱۰۰ پیش رخ داد و بیش صدهزار نفر را از بین برد کافیست تا متوجه ابعاد بحران شویم.

تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده برای پاسخگویی به نیاز بی‌سابقه‌ی مردم

همانطور که گفته شد ابعاد شیوع ویروس کرونا بی‌سابقه است و به همین خاطر می‌توان گفت که تقریبا هیچ کشوری به طور کامل برای روبه‌رویی با این بحران آماده نبوده است (البته چند کشور همچون تایوان را باید به عنوان استثنا در نظر گرفت). از طرف دیگر در همه‌ی دنیا مردم برای استفاده از مواد ضدعفونی کننده هجوم آورده‌اند و از آنجایی که کابردی‌ترین ماده‌ی ضدعفونی کننده برای کروناویروس الکل طبی و یا همان اتانول است، این ماده در اغلب کشورهای دنیا کمیاب شده است.

در بعضی از کشورها از ظرفیت تولید بعضی از کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدکننده‌ی فرآورده‌های الکلی خوراکی برای تولید اتانول مناسب برای ضدعفونی کروناویروس استفاده شده است تا بتوانند با سرعت نیاز کشورهایشان را برای پیشیگری کرونا استفاده کنند. ولی در ایران به دلیل ممنوعیت تولید و مصرف فرآورده‌های الکلی خوراکی، چنین ظرفیت بالقوه‌ای وجود نداشته است و کارخانه‌های تولیدکننده الکل که تا به حال برای صنایع بهداشتی تولید می‌کردند هم ظرفیت اضافه‌ی تولید الکل برای نیاز حال حاضر را ندارند. به همین خاطر بسیاری به این فکر افتاده‌اند تا اقدام به تولید الکل و مواد ضدعفونی کنند.

شرایط قانونی مناسب برای شرکت‌های جدید تولیدکننده‌ی الکل و مواد ضدعفونی کننده

با توجه به اینکه بحران کرونا ممکن است تا چند ماه آینده هم دامنگیر همه باشد و نیاز به تولید مضاعف الکل طبی و مواد ضدعفونی کننده‌ی مناسب برای کروناویروس پابرجا بماند، مقالات دولتی شرایط تولید الکل طبی را به حداقل رساندند. به طوری که قائم‌مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی تولید الکل در کشور نیاز به هیچگونه مجوزی از طرف این وزارتخانه ندارد و واحدهای تولیدی می‌توانند تنها بر اساس حواله‌های سازمان غذا و دارو و تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها اقدام به تولید مواد ضدعفونی کننده کنند.

ثبت شرکت تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده

اگر قصد دارید تا از این فرصت استفاده کنید و اقدام به ثبت شرکت تولید الکل طبی کنید، مناسب‌ترین قالب‌ها برای فعالیت، ثبت شرکت با مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص است. شما می‌توانید متناسب با شرایط و نوع فعالیت خود یکی از این دو نوع شرکت تجاری را انتخاب کنید.

 

company registration سامانه ثبت شرکت آسان ثبت سهامی خاص مسئولیت محدود ثبت موسسه تجاری

ثبت شرکت تولید الکل در قالب سهامی خاص

شرکت‌های سهامی خاص یکی از دو نوع شرکت‌های سهامی هستند. اگر تمایل دارید تا به طور کامل با ماهیت و شرایط ثبت شر‌کت‌های سهامی خاص آشنا شوید، مطالعه‌ی مقاله‌ی زیر را پیشنهاد می‌دهیم:

 

»»» راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت تولید الکل در قالب سهامی خاص

  • کپی کارت ملی و شناسنامه همه اعضا
  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • امضای اقرارنامه
  • اخذ مجوز در صورت نیاز به صدر مجوز برای فعالیت تولیدی
  • تنظیم وکالتنامه رسمی جهت اخذ مجوز های لازم

توجه داشته باشید که اگر قصد دارید تا یک شرکت سهامی خاص تولید الکل را ثبت و تاسیس کنید، الزام به حضور حداقل سه عضو و دو بازرس است. همچنین سرمایه‌ی اعتباری مورد نیاز برای ثبت و تاسیس شرکت سهامی خاص تولید الکل یک میلیون ریال است که ۳۵ درصد آن باید در حساب شرکت قرار بگیرد.

ثبت شرکت تولید الکل در قالب مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود هم یک گزینه مناسب برای افرادی که قصد تاسیس و ثبت شرکت تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده دارند است. شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود اندکی با شرکت سهامی خاص متفاوت است. اگر تمایل دارید تا به طور کامل با ماهیت و شرایط ثبت شر‌کت‌ با مسئولیت محدود آشنا شوید مطالعه‌ی مقاله‌ی زیر را پیشنهاد می‌دهیم:

 

»»» راهنمای ثبت شرکت با مسئولیت محدود 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت تولید الکل در قالب مسئولیت محدود

  • کپی کارت ملی و شناسنامه همه اعضا
  • امضای اقرارنامه
  • اخذ مجوزهای لازم جهت فعالیت در این موضوع

توجه داشته باشید که اگر قصد دارید تا یک شرکت با مسئولیت محدود تولید الکل را ثبت و تاسیس کنید، الزام به حضور حداقل دو عضو است. همچنین سرمایه‌ی اعتباری مورد نیاز برای ثبت و تاسیس شرکت سهامی خاص تولید الکل یک میلیون ریال است که لزومی به ارائه‌ی نقدی مبلغ مذکور نیست.

اخذ جواز شرکت تولیدی لازم نیست!

همه‌ی شرکت‌هایی که به ثبت می‌رساند برای هرگونه‌ فعالیت تولیدی نیاز به اخذ مجوزهایی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها مرتبط دارند. ولی به خاطر بحرانی ویروس کرونا و شرایط کنونی کشور، به گفته‌ی مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت نیازی به اخذ مجوز تولید الکل از طرف این وزارتخانه وجود ندارد.

ثبت شرکت تولیدالکل و مواد ضدعفونی کننده چقدر زمان می‌برد؟

برای استعلام هزینه و زمان ثبت شرکت تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده بر روی لینک زیر کلیک کنید:

 

سامانه ثبت شرکت سهامی خاص سهامی عام آسان ثبت مسئولیت محدود

 

 


✅ پرسش‌های پرتکرار پیرامون ثبت شرکت تولید الکل ✅

 

✅ شرکت‌های تولید الکل چند نوع هستند؟

✔️ برای راه‌اندازی شرکت‌های تولید الکل می‌توان هر یک از قالب‌های کمپانی‌های تجاری را برگزید. با این حال، شرکت‌های با مسئولیت محدود و سهامی خاص به دلیل شرایط ساده‌تری که در قانون برای آنها در نظر گرفته شده است بهترین گزینه برای راه‌اندازی شرکت‌های تولید الکل محسوب می‌شوند.

✅ مهم‌‌ترین مدارک ثبت شرکت تولید الکل در قالب سهامی خاص چیست؟

✔️ کپی کارت ملی و شناسنامه همه اعضا – اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری – امضای اقرارنامه – اخذ مجوز در صورت نیاز به صدر مجوز برای فعالیت تولیدی – تنظیم وکالتنامه رسمی جهت اخذ مجوز های لازم

✅ مهم‌‌ترین مدارک ثبت شرکت تولید الکل در قالب مسئولیت محدود چیست؟

✔️ کپی کارت ملی و شناسنامه همه اعضا – امضای اقرارنامه – اخذ مجوزهای لازم جهت فعالیت در این موضوع

✅ ثبت آنلاین شرکت تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده به چه ترتیب است؟

✔️ موسسه آسان‌ثبت تمام مراحل ثبت قانونی شرکت را به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری برای شما انجام می‌دهد. برای این منظور، پس از آماده کردن مدارک و انتخاب نوع کمپانی، کافی است به سامانه ثبت شرکت  آسان‌ثبت مراجعه فرمایید و مراحل بعدی کار را به راحتی طی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *