راهنمای ثبت شرکت لوازم خانگی| سهامی خاص و مسئولیت محدود

ثبت شرکت لوازم خانگی سهامی خاص مسئولیت محدود- Home Appliance Company Registration

تولید لوازم خانگی یکی از پُرسودترین صنایع ایران است. روند رو به رشد ثبت شرکت‌های تولیدی لوازم خانه و لوازم آشپزخانه در سراسر کشور گواه همین رونق است. وسایل خانه و آشپزخانه جزو ملزومات زندگی تمامی اقشار جامعه هستند. بخش مهمی از کیفیت زندگی انسان‌ها و آرامش و راحتی‌شان به انتخاب وسایل خانه آنها بستگی دارد. تقاضای روزافزون برای تعویض لوازم قدیمی خانه نیز موجب شده است که فعالان این حوزه همیشه خود را به روز نگه دارند. از سوی دیگر، توجه روزافزون مردم به اهمیت حمایت از تولیدات ملی سبب شده است که استقبال بسیار خوبی از محصولات داخلی شود. راه‌اندازی و ثبت شرکت لوازم خانگی در سال‌های اخیر به همین دلیل افزایش چشمگیری داشته است.

 

company registration سامانه ثبت شرکت آسان ثبت سهامی خاص مسئولیت محدود ثبت موسسه تجاری

 

توانایی طراحی و ساخت لوازم خانگی در کنار مهارت‌هایی مانند مدیریت و فروش می‌توانند به موفقیت چشمگیری در این عرصه بینجامند. برای فعالیت در این زمینه شما باید روال قانونی کار را نیز طی کنید تا کسب‌وکار شما از دید قانون نیز به رسمیت شناخته شود. حتی سازندگان کهنه‌کار و کارگاه‌های کوچک تولیدکننده وسایل آشپزی نیز باید برای ثبت کارگاه تولیدی خود و گرفتن جواز کسب تولیدی اقدام کنند. نباید از خاطر دور داشت که بسیاری از کارخانه‌های سازنده لوازم خانگی محصولات خود را صادر می‌کنند. تولیدات باکیفیت و استاندارد ایرانی در کشورهای همسایه کاملاً شناخته‌شده هستند. در این مقاله به فرایند قانونی تاسیس و ثبت شرکت لوازم خانگی می‌پردازیم. لازم به ذکر است که می‌توانید به طور مستقیم با این لینک به سامانه هوشمند ثبت شرکت آسان‌ثبت مراجعه کنید.

 

                                                                                                       نوشته مرتبط: ثبت برند لوازم خانگی

                                                                                       نوشته مرتبط: ثبت شرکت تجهیزات آشپزخانه (صنعتی)

                                                                                        نوشته مرتبط: ثبت برند تجهیزات آشپزخانه (صنعتی)

ثبت شرکت لوازم خانه و آشپزخانه

رواج یافتن خرید و فروش آنلاین انواع لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه، این صنعت را وارد دورۀ تازه‌ای کرده است. از طرفی، تاسیس شرکت‌های سازندۀ لوازم خانه بسیار رونق گرفته‌اند. از طرف دیگر، گسترش کارگاه‌های تولیدی کوچک و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته تنوع شگفت‌انگیزی در این حوزه ایجاد کرده است. با این همه، آیین‌نامه‌های مرتبط با این صنعت دستورالعمل‌های ویژه‌ای را برای این کار مشخص کرده است. تولید محدود چند وسیلۀ آشپزی ساده معمولاً نیاز به فضایی بزرگ یا نیروی انسانی زیاد ندارد. اما اگر قصد تولید تخصصی وسایل خانگی برقی را دارید و می‌خواهید یک کارگاه بزرگ تاسیس کنید، به مقدمات بیشتری نیاز دارید. راه‌اندازی کارخانه ساخت لوازم خانگی نیازمند تهیۀ مکان مناسب و لوازم این کار است. اما در هر حال، پیش از جذب نیرو و تهیۀ مواد اولیه حتماً باید برای گرفتن مجوزهای لازم اقدام کنید. تولیدی‌های بدون مجوز خیلی سریع جریمه و در صورت اقدام نکردن برای ثبت شرکت لوازم خانگی، برای همیشه تعطیل می‌شوند.

لوازم خانگی انواع گوناگونی دارند. برخی از آنها برای نظافت خانه به کار می‌روند مانند جاروبرقی و لباس‌شویی که جزو لوازم اصلی خانه محسوب می‌شوند. برخی دیگر برای آسایش بیشتر و سرگرمی هستند مثل تلویزیون و تلفن بی‌سیم. وسایل آشپزخانه نیز طبقه‌بندی‌های جداگانۀ خود را دارند. انواع لوازم برقی آشپزخانه مثل یخچال و فریزر و چای‌ساز در کنار لوازم کوچک خانگی مثل انواع دیگ و بشقاب این دسته‌بندی را کامل می‌کنند. نباید انواع اجاق‌ها و فرهای گازی را نیز فراموش کرد که تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی تخصص فراوانی در طراحی این کالاها دارند. ثبت شرکت لوازم خانگی ایرانی نشان‌دهنده عزم راسخ کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برای تولید محصولاتی با قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی است.

 

انواع شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی

بهترین راه برای تاسیس شرکت لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه، ثبت شرکت سهامی خاص یا ثبت شرکت با مسئولیت محدود است. مناسب‌ترین گزینه برای شما متناسب با نوع فعالیت و اهداف شما تعیین می‌شود. پیش از انتخاب نوع شرکت خود، توصیه می‌شود شرایط و ضوابط هر یک از این قالب‌ها را بررسی کنید.

 

ثبت شرکت لوازم خانگی در قالب سهامی خاص

شرکت سهامی خاص یکی از دو نوع شرکت سهامی است. مهم‌ترین تفاوت آن با شرکت با مسئولیت محدود در تعداد شرکا است. برای تاسیس چنین شرکتی به حداقل سه نفر سهامدار نیاز است در صورتی که برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود وجود دو نفر شریک کافی است. البته از طرف دیگر، برای تشکیل مجامع عمومی آنها شرایط آسان‌تری در نظر گرفته شده است. برای آشنایی کامل با شرایط ثبت شرکت لوازم خانگی در قالب سهامی خاص، مطالعۀ مقالۀ زیر را پیشنهاد می‌دهیم:

 

»»» راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت لوازم خانگی در قالب سهامی خاص

  •         کپی کارت ملی و شناسنامه همه اعضا
  •         اصل گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
  •         امضای اقرارنامه
  •         اخذ مجوز در صورت نیاز به صدور مجوز برای فعالیت تولیدی
  •         تنظیم وکالت‌نامه رسمی برای اخذ مجوزهای لازم

 

توجه داشته باشید که ثبت شرکت لوازم خانگی در قالب سهامی خاص به حداقل سه عضو و دو بازرس احتیاج دارد. همچنین سرمایه لازم برای تامین اعتبار تاسیس شرکت سهامی خاص تولید لوازم خانه و آشپزخانه حداقل یک میلیون ریال است که ۳۵ درصد آن باید در حساب شرکت قرار بگیرد.

 

ثبت شرکت لوازم خانگی در قالب مسئولیت محدود

شرکت‌های با مسئولیت محدود نوع دیگری از شرکت‌های سهامی هستند. شرایط تاسیس چنین شرکت‌هایی شباهت زیادی با هم دارند. با وجود این، باید به تفاوت‌های آنها دقت کرد. به طور مثال، حق رأی شرکا در شرکت‌های با مسئولیت محدود بر اساس میزان سرمایۀ افراد مشخص می‌شود، در حالی که در شرکت‌های سهامی خاص تعداد سهام اشخاص اهمیت دارد. برای آشنایی کامل با شرایط ثبت شرکت لوازم خانگی در قالب مسئولیت محدود، مطالعۀ مقالۀ زیر را پیشنهاد می‌دهیم:

 

»»» راهنمای ثبت شرکت با مسئولیت محدود 

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت لوازم خانگی در قالب مسئولیت محدود

  •         کپی کارت ملی و شناسنامه همه اعضا
  •         امضای اقرارنامه
  •         اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت در این حوزه

 

توجه داشته باشید که ثبت شرکت لوازم خانگی در قالب مسئولیت محدود به حداقل دو عضو احتیاج دارد. همچنین سرمایه لازم برای تامین اعتبار تاسیس شرکت مسئولیت محدود تولید لوازم خانه و لوازم آشپزخانه حداقل یک میلیون ریال است که ارائۀ نقدی این مبلغ الزامی نیست. گفتنی است که این شرکت‌ها محدودیتی در زمینۀ فعالیت خود ندارند و می‌توانند به راحتی در همۀ زمینه‌های مرتبط کار کنند.

 

برای استعلام هزینه ثبت شرکت لوازم خانگی و آگاهی از مدت زمان مورد نیاز برای این کار روی تصویر زیر کلیک کنید:

 

سامانه ثبت شرکت سهامی خاص سهامی عام آسان ثبت مسئولیت محدود

 


✅ پرسش‌های پرتکرار پیرامون ثبت شرکت لوازم خانگی ✅

 

✅ ضرورت ثبت شرکت لوازم خانگی چیست؟

✔️ تولیدی‌های بدون مجوز خیلی سریع جریمه و در صورت اقدام نکردن برای ثبت شرکت لوازم خانگی، برای همیشه تعطیل می‌شوند. بنابراین اگر قصد تولید وسایل خانه و آشپزخانه را دارید، باید برای ثبت قانونی شرکت خود اقدام نمایید.

✅ نحوه ثبت شرکت لوازم خانگی چگونه است؟

✔️ ثبت شرکت لوازم خانگی در ایران فرایند شفاف و مشخصی دارد. کافی است پس از انتخاب نوع شرکت خود، مدارک مورد نیاز جهت ثبت آن شرکت را آماده کنید. سامانه ثبت شرکت آسان‌ثبت تمام مراحل بعدی کار را به سادگی برای شما انجام می‌دهد.

✅ تاسیس شرکت لوازم خانگی به چه صورت است؟

✔️ بهترین راه برای تاسیس شرکت لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه، ثبت شرکت سهامی خاص یا ثبت شرکت با مسئولیت محدود است. مناسب‌ترین گزینه برای شما متناسب با نوع فعالیت و اهداف شما تعیین می‌شود. پیش از انتخاب نوع شرکت خود، توصیه می‌شود شرایط و ضوابط هر یک از این قالب‌ها را بررسی کنید.

✅ آیا امکان ثبت اینترنتی شرکت لوازم خانگی وجود دارد؟

✔️ بله، سامانه ثبت شرکت آسان‌ثبت تمام مراحل ثبت اینترنتی شرکت لوازم خانگی را به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری برای شما انجام می‌دهد.

✅ ثبت شرکت لوازم خانگی در قالب مسئولیت محدود چگونه است؟

✔️ شرکت‌های با مسئولیت محدود از نوع شرکت‌های سهامی هستند و حق رأی شرکا در آنها بر اساس میزان سرمایۀ افراد مشخص می‌شود. حداقل تعداد شرکا در این نوع شرکت دو نفر و حداقل سرمایه یک میلیون ریال است.

✅ ثبت شرکت لوازم خانگی در قالب سهامی خاص به چه شکل است؟

✔️ شرکت سهامی خاص یکی از دو نوع شرکت سهامی است. مهم‌ترین تفاوت آن با شرکت با مسئولیت محدود در تعداد شرکا است. برای تاسیس چنین شرکتی به حداقل سه نفر سهامدار نیاز است در صورتی که برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود وجود دو نفر شریک کافی است. البته از طرف دیگر، برای تشکیل مجامع عمومی آنها شرایط آسان‌تری در نظر گرفته شده است.

✅ مدارک لازم برای ثبت شرکت لوازم خانگی در قالب مسئولیت محدود خاص چیست؟

✔️ مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت لوازم خانگی در قالب مسئولیت محدود شامل کارت ملی و شناسنامه همه اعضا، امضای اقرارنامه و اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت در این حوزه می‌شود.

✅ مدارک لازم برای ثبت شرکت لوازم خانگی در قالب سهامی خاص چیست؟

✔️ مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت لوازم خانگی در قالب سهامی خاص شامل کارت ملی و شناسنامه همه اعضا، گواهی عدم سوءپیشینه کیفری، امضای اقرارنامه و اخذ مجوزهای لازم در صورت لزوم می‌شود.

✅ مدت زمان لازم جهت ثبت شرکت لوازم خانگی چقدر است؟

✔️ ثبت شرکت لوازم خانه و آشپزخانه در سامانه آسان‌ثبت به سریع‌ترین شکل ممکن و قانونی آن انجام می‌گیرد. این زمان، بسته به نوع شرکت مورد نظر شما، حدوداً بین ۲۵ تا ۳۵ روز کاری زمان می‌برد.

✅ شرایط ثبت شرکت لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه چیست؟

✔️ راه‌اندازی کارخانه تولیدی لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه نیازمند تهیۀ مکان مناسب و لوازم این کار است. اما پیش از جذب نیرو و تهیۀ مواد اولیه حتماً باید برای گرفتن مجوزهای لازم اقدام کنید. در واقع، برای فعالیت در این زمینه شما باید روال قانونی کار را نیز طی کنید تا کسب‌وکار شما از دید قانون نیز به رسمیت شناخته شود.

✅ مراحل ثبت شرکت لوازم خانگی صنعتی به چه ترتیب است؟

✔️ مراحل ثبت شرکت لوازم خانگی و وسایل آشپزخانه در ایران فرایندی قانونی و روشن دارد. پس از آماده کردن مدارک و انتخاب نوع شرکت کافی است به سامانه ثبت شرکت آسان‌ثبت مراجعه نمایید و مراحل بعدی کار را به راحتی طی کنید.

✅ هزینه ثبت شرکت لوازم خانگی در ایران چقدر است؟

✔️ هزینه ثبت شرکت لوازم خانگی بسته به میزان سرمایه و تعداد شرکا تعیین می‌شود. برای محاسبه دقیق و شفاف هزینه‌ها می‌توانید به سامانه هوشمند ثبت شرکت آسان‌ثبت مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *