چرا باید در خارج از کشور ثبت شرکت کنیم؟

چرا باید در خارج از کشور ثبت شرکت کنیم؟ company registration

سیستم اقتصاد جهانی شامل توافقات قانونی گوناگونی است که به منظور سرمایه‌گذاری و تولید ثروت انجام می‌گیرند. در دنیای امروز، تجارت جهانی و بازارهای بین‌المللی با افزایش همکاری‌های اقتصادی، قدرتمند‌تر می‌شوند. اگر تمایل دارید محصول یا خدمات خود را در سطح جهانی مطرح کنید، باید شرکت خود را به صورت بین‌المللی به ثبت برسانید. با ثبت شرکت در خارج از کشور علاوه بر پیوستن به این زنجیرۀ اقتصادی قدرتمند، می‌توانید از مزایای دیگری هم بهره‌مند شوید. در این مقاله، علاوه بر شرح مزیت‌های ثبت شرکت در خارج از کشور، توضیحاتی هم در مورد شرایط و نحوه تاسیس کمپانی در خارج از ایران خواهد آمد.

 

company registration سامانه ثبت شرکت آسان ثبت سهامی خاص مسئولیت محدود ثبت موسسه تجاری

مزایای ثبت شرکت در خارج از کشور

استانداردها و نیاز‌های اقتصادی و اجتماعی کشور‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. هر کشوری بنا بر شرایط ویژۀ خود، قوانینی را برای تاسیس شرکت در مرزهای خود وضع کرده است. در نتیجه، برای ثبت شرکت در خارج از ایران، شما باید با توجه به شرایط و مزایای مد نظرتان، کشور مقصد را انتخاب نمایید.

به طور مثال، در برخی از نقاط جهان شما با ثبت شرکت در کشور خارجی، شرایط گرفتن اقامت آن کشور را برای خود و خانواده‌تان تسهیل خواهید کرد. این نوع امتیاز در واقع زیرشاخۀ مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. در برخی کشور‌ها نیز قوانین متفاوت مالیاتی برای ثبت شرکت وضع شده است. در این کشور‌ها برخی بیزینس‌های مشخص ممکن است معاف از مالیات باشند و یا مشمول قوانین مالیاتی سهل‌گیرانه‌تری گردند. مالیاتی که کشور‌های مختلف دریافت می‌کنند بر دو نوع است: ۱. مالیات بر شرکت، ۲. مالیات بر سود شرکت. بنابراین، پیش از تاسیس شرکت در خارج از کشور باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشت.

 

نوشته مرتبط: مالیات شرکت‌های خارج از ایران چگونه محاسبه می‌شود؟

 

همچنین با ثبت شرکت در خارج از کشور ممکن است بتوانید از طرح‌های مشوق صادرات در ایران بهره‌مند شوید. در برخی موارد امکان دارد کشور مقصد مورد نظر شما برای واردات اجناس به‌خصوصی طرح‌های حمایتی داشته باشد که شما با تاسیس شرکت در آن کشور واجد شرایط استفاده از این نوع برنامه‌ها شوید. در مورد برخی محصولات نیز با ثبت شرکت در کشور خارجی و صادرات آن محصول، شما ممکن است از معافیت مالیاتی یا طرح‌های تشویقی در ایران هم بهره‌مند گردید.

یکی دیگر از مزایای ثبت شرکت در خارج از کشور، امکان افتتاح حساب بانکی بین‌المللی است که از طریق آن می‌توانید با تمام کشور‌های دیگر مبادله مالی قانونی داشته باشید. به این ترتیب، واردات و صادرات کالا برای شما ساده‌تر خواهد بود و مدیریت بهتری بر سرمایه‌های در گردش خود خواهید داشت.

یکی از شاخص‌های مهم رشد اقتصادی کشور‌ها، امنیت اقتصادی سرمایه‌گذاران است. به این معنی که در کشورهای پیشرفته، میزان ریسک سرمایه‌گذاران کمتر و احتمال بازگشت سرمایه بیشتر خواهد بود. همچنین هرچقدر اقتصاد کشوری پیشروتر باشد، میزان نرخ فساد اقتصادی در آن کشور کمتر است. بنابراین، با ثبت شرکت در خارج از کشور، سرمایه‌گذار می‌تواند به امنیت اقتصادی بیشتری دست پیدا کند. در این کشور‌ها میزان نرخ تورم هم بسیار کم است.

در بسیاری از نقاط جهان، قوانین خاصی برای تاسیس شرکت خارجی وضع شده است. بنابراین با ثبت شرکت در کشور خارجی، می‌توانید برای پروژه‌های تجاری خود اسپانسرهای بین‌المللی داشته باشید. طبق این قوانین، علاوه بر سهولت در یافتن سرمایه‌گذار خارجی، شرکت ثبت‌شده می‌تواند از منابع علمی و انسانی کشور مقصد نیز استفاده نماید.

 

انواع ثبت شرکت در خارج از کشور

شرکت‌ها بر اساس نوع خدمات، میزان سرمایه و تعداد اعضا به چند دستۀ مختلف تقسیم می‌شوند. شرایط ثبت شرکت در خارج از کشور بسته به کشور مورد نظر و همین‌طور نوع شرکت، متفاوت خواهد بود. در ادامه، شرح مختصری در مورد انواع شرکت‌های تجاری خواهیم داد:

شرکت‌های سهامی: برای تاسیس این نوع شرکت‌ها، حداقل دو نفر باید اقدام نمایند و سرمایۀ چنین مجموعه‌هایی در قالب سهام درخواهند آمد.

شرکت‌های با مسئولیت محدود: قوانین و شرایط ثبت این گونه شرکت‌های تجاری در سراسر دنیا بسیار آسان هستند. همچنین امکان تاسیس این نوع کمپانی‌ها با سرمایه‌ای اندک و تعداد شرکای محدود فراهم است. به همین دلیل نیز یکی از محبوب‌ترین مدل‌های ثبت شرکت در خارج از کشور است.

شرکت‌های تعاونی: این مجموعه‌ها معمولاً با تعداد نفرات بیشتر و در کسب‌وکارهایی با حوزه فعالیت مشخص تشکیل می‌شوند.

نکته بسیار مهم دیگر، امکان ثبت شرکت از طریق درخواست افتتاح شعبه شرکت اصلی در خارج از کشور است.

 

مراحل ثبت شرکت در خارج از کشور

شرایط و مراحل ثبت شرکت در خارج از کشور، بسته به مقررات کشور مقصد، متفاوت خواهد بود. با وجود این تفاوت‌ها، روند قانونی تاسیس شرکت در کشورهای پیشرفته به طور کلی به شرح زیر است:

  • دریافت تاییدیۀ بیزینس‌پلن از اتاق بازرگانی
  • انتخاب نوع کمپانی و نام تجاری
  • ثبت اطلاعات مربوط به آدرس شرکت
  • مشخص نمودن اعضا و سهامداران مجموعه
  • تنظیم اساسنامه و تهیه دیگر مدارک مورد نیاز برای فعالیت قانونی
  • تکمیل کردن، امضا نمودن و ارسال فرم‌های مربوط به ثبت قانونی شرکت

 

هزینه‌ی ثبت شرکت

گفتنی است که هزینه ثبت شرکت در خارج از کشور نیز بر اساس نوع شرکت و منطقه جغرافیایی آن متفاوت خواهد بود.

 

»»» تعرفه و هزینه ثبت انواع شرکت تجاری

 


✅ پرسش‌های متداول پیرامون ثبت شرکت در خارج از کشور ✅

 

✅ مهم‌ترین مزیت ثبت شرکت در خارج از کشور چیست؟

✔️ تسهیل مهاجرت قانونی از طریق سرمایه‌گذاری برای افراد و خانواده‌های آنها یکی مزایای اصلی تاسیس شرکت در خارج از ایران است.

✅ نحوه ثبت شرکت در خارج از کشور چگونه است؟

✔️ برای تاسیس شرکت در خارج از کشور یا گرفتن نمایندگی در کشورهای گوناگون باید قوانین تجارت کشور مقصد را به طور دقیق مطالعه نمود و سپس مدارک لازم برای این کار را فراهم آورد.

✅ مراحل تاسیس شرکت در خارج از ایران به چه ترتیب است؟

✔️ برای این منظور، معمولاً باید پس از ارائه بیزینس‌پلن به اتاق بازرگانی کشور مربوطه، مراحل ثبت شرکت در خارج از کشور را طی نمود که بسته به مقررات آن کشور متفاوت خواهد بود.

✅ شرایط تاسیس شرکت خارج از مرزهای ایران چیست؟

✔️ انتخاب نوع کمپانی و زمینه فعالیت آن، دریافت تاییدیه‌های قانونی و تامین سرمایه اولیه مورد نظر مهم‌ترین شرایط ثبت شرکت در خارج از ایران هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =