راهنمای دریافت مجوز مشاغل خانگی در سامانه |راهنمای سامانه صدور جواز|

راهنمای دریافت مجوز مشاغل خانگی در سامانه |راهنمای سامانه صدور جواز|مراحل، مدارک و هزینه مورد نیاز|

مشاغل خانگی به آن دسته از کسب‌وکارهایی گفته می‌شود که توسط اعضای خانواده در فضای مسکونی و بدون ایجاد مزاحمت برای همسایه‌ها انجام می‌گیرد. این فعالیت‌ها باید در قالب یک طرح منسجم آغاز شوند و به تولید کالا برای بازار یا ارائه خدماتی به خارج از محیط منزل منتهی شوند. مجوز مشاغل خانگی در ایران زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کنند. دستورالعمل اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مبنای صدور تمام مجوزهای لازم برای راه‌اندازی این مجموعه‌ها است. در این مقاله به طور کامل تمام مراحل اخذ جواز تاسیس مشاغل خانگی را توضیح می‌دهیم.

 نوشته مرتبط: ثبت برند مشاغل خانگی

شرایط اخذ مجوز کسب و کار خانگی

متقاضیان اخذ جواز تاسیس مشاغل خانگی باید دارای شرایط قانونی زیر باشند:

شرایط عمومی:

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • حداقل بیست سال سن (برای اشخاص پشتیبان)
  • نداشتن سابقه کیفری مؤثر (برای افراد پشتیبان)
  • کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت از آن (برای متقاضیان مرد)
  • اقامت در محل اجرای طرح کسب‌وکار خانگی (برای افراد مستقل)

نوشته مرتبط: فهرست مشاغل خانگی

شرایط اختصاصی:

  • حداقل پنج سال سابقه کاری مرتبط (برای افراد پشتیبان)
  • گواهی آموزش و مهارت در زمینه کاری مورد نظر
  • گواهی سلامت (برای متقاضیان رشته‌های مرتبط به مواد غذایی و بهداشتی)
  • تامین حداقل بیست درصد از سرمایه اولیه مورد نیاز (برای افراد پشتیبان)
  • داشتن ایده و ارائه طرح برای آغاز فعالیت
  • داشتن توانایی مدیریت به منظور اداره کسب‌وکار

گفتنی است که منظور از پشتیبان مشاغل خانگی، اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که مسئولیت حمایت از تعدادی از شاغلین خانگی را بر عهده می‌گیرند. این حمایت و پشتیبانی، تمام فرایند تولید و ارائه خدمات اعم از آموزش، تهیه و توزیع مواد اولیه و ابزار کار مناسب، مشاوره، نوآوری، طراحی، بسته‌بندی، بازاریابی و فروش را در بر می‌گیرد.

 

»»» ثبت شرکت

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز کسب و کار خانگی

  • شناسنامه و کارت ملی اعضا
  • کارت پایان خدمت یا معافیت سربازی برای آقایان
  • گواهی عدم سوءپیشینه (برای اشخاص پشتیبان)
  • آخرین مدرک تحصیلی متقاضیان
  • گواهی کارت مهارت مرتبط با حوزه کاری مورد تقاضا

شرایط دریافت وام مشاغل خانگی ۱۴۰۲ چیست؟

با هدف پشتیبانی و افزایش راه‌اندازی کسب و کارها از طریق اشتغال به مشاغل خانگی و رواج کارآفرینی، دولت طرح و تسهیلات وام مشاغل خانگی ۱۴۰۲ را پیش بینی نموده است. باید گفت متقاضیان بهره مندی از این نوع از انواع وام بانکی باید، شرایطی داشته باشند. شرایط دریافت وام مشاغل خانگی ۱۴۰۲​، عبارتند از:

متقاضیان دریافت وام مشاغل خانگی ۱۴۰۲، نباید از شاغلین دولتی، اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، روزمزد، ساعتی، پروژه‌ای و غیره باشد اما بازنشستگان دولتی، منعی در دریافت وام مشاغل خانگی، نخواهند داشت.

متقاضی دریافت این وام باید، در سامانه طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی یا همان سایت ثبت نام وام مشاغل خانگی، ثبت نام کرده و در سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور، اقدام به احراز هویت و درخواست صدور مجوز، برای کسب و کار خانگی مورد نظر خود نماید.

متقاضی باید، در رشته‌ای که قصد فعالیت در آن را دارد، مهارت داشته و گواهی آن را هنگام درخواست وام، در سامانه، بارگذاری کند. (برای این امر، ۶ ماه به متقاضی، فرصت داده خواهد شد.)

متقاضی باید، در محل راه اندازی کسب وکار خانگی، اقامت داشته باشد و پیش از این، از هیچ نهادی، وام خود اشتغالی، دریافت، نکرده باشد. همچنین، محل اقامت او، باید مناسب کسب و کار خانگی‌ای که قصد راه اندازی آن را دارد بوده و ایجاد آزار و اذیت، برای همسایگان نکند.

در اکثر بانک‌ها، برای اعطای تسهیلات، شرط سنی ۱۸ سال را به عنوان حداقل سن، لحاظ می‌کنند و از متقاضی، تقاضای گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و کارت پایان خدمت نیز می‌نمایند، همچنین، داشتن ضامن نیز از شرایط تخصیص این وام، توسط اکثر بانک‌ها می‌باشد.

نحوه ثبت نام و دریافت وام مشاغل خانگی ۱۴۰۲

متقاضیان دریافت وام مشاغل خانگی، ابتدا باید، از طریق سامانه طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، کسب و کار خود را ثبت نمایند و پس از احراز هویت و درخواست صدور مجوز از درگاه ملی مجوزها و سپس، تکمیل درخواست در سامانه طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، منتظر ارسال درخواست خود، از طرف سامانه به بانک، برای اخذ تسهیلات، بمانند. بررسی سامانه و ارسال درخواست به بانک، حداقل، ۴۵ روز کاری زمان خواهد برد.

 وام مشاغل خانگی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت، بر اساس آنچه در راهنمای سایت دریافت وام مشاغل خانگی آمده، تنها اشخاصی که مشغول به شغل دولتی (فارغ از نوع قرارداد) نباشند و کسانی که دارای مدرک مثبت مهارت در شغل خانگی مورد نظر هستند می‌توانند، پس از ثبت نام در سایت و درخواست صدور مجوز از درگاه ملی مجوزهای کشور و پس از تهیه مدارک مورد نیاز بانک، نظیر ضامن، گواهی عدم سوء پیشینه و… موفق به اخذ و دریافت وام مشاغل خانگی گردند.

شایان ذکر است که صرف ثبت نام در سایت دریافت وام، کافی نبوده و باید، با درخواست فرد، موافقت گردد. اطلاع از این موافقت یا عدم موافقت نیز از طریق پیگیری وام مشاغل خانگی با کد رهگیری، با ورود به آدرس اینترنتی، میسر می‌باشد.

 مراحل دریافت مجوز مشاغل خانگی

۱- ابتدا لیست رشته‌های مشاغل خانگی را در سایت زیر مشاهده کرده و در صورتی که شغل مورد نظرتان در فهرست بود، فرم ثبت نام متقاضیان به تفکیک مستقل، تحت پوشش و پشتیبان در سایت وزارت کار و امور اجتماعی را تکمیل نمایید.

۲- پس از تکمیل، فرم به همراه مدارک ذیل به ادارات کل تعاون یا دستگاه اجرایی مربوطه ارائه نمایید. سپس طرح مربوطه در جلسه کارگروه اشتغال استان برای فعالیت‌های پشتیبانی مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از کنترل و بررسی توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانریال مجوز صادر می‌شود.

۳- توجه نمایید که متقاضی مشاغل خانگی بایستی مهارت و تخصص کافی جهت انجام شغل خانگی مورد نظر را داشته باشند.

۴- در صورتی که شغلی مورد نظرتان در لیست مشاغل وجود نداشت، می‌توانید شغل مدنظر خود را پیشنهاد داده و سپس مشاغل پیشنهادی بررسی و در صورت تصویب، به فهرست مشاغل خانگی اضافه خواهند شد.

۵- حتماً پس از ثبت نام توجه نمایید که ثبت نام افراد تحت پوشش به معنای اشتغال قطعی یا فوری فرد ثبت نام شده نیست.

۶- انجام فعالیت توسط سایر اعضای خانوار فقط به شرط به موافقت و رضایت سرپرست خانوار است.

ثبت نام مجوز کار

سایت صدور مجوزهای وزارت کار، سایتی است که در آن، در مورد شرایط و نحوه دریافت مجوزهای صادره، توسط معاونت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، سازمان بهزیستی و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، اطلاع رسانی شده است. برای ورود به سامانه این وزارت خانه و استفاده از امکانات آن، باید از طریق آدرس mojavez.mcls.gov.ir اقدام نمایید.

امروزه، کمتر کسب و کاری را می توان یافت که برای شروع آن، نیاز به اخذ مجوز از نهادهای دولتی، مانند اداره کار نباشد. از افتتاح یک مغازه کوچک میوه فروشی تا تاسیس شرکت های بزرگ، همه و همه، برای شروع و ادامه، نیازمند اخذ مجوزهای لازم از مراجع دولتی مربوطه می باشند.

با صدور این مجوزهای دولتی، علاوه بر اینکه شرایط و صلاحیت های تاسیس کنندگان کسب و کار ها ، همچون سلامت جسمانی و اخلاقی آن ها ، توسط دولت سنجیده و احراز شده، امکان نظارت بر کلیه کسب و کارها، اخذ عوارض و مالیات مربوطه از آنها و عندللزوم پیگیری تخلفات صنفی و جرایم غیرصنفی آنها نیز توسط دولت، فراهم گردیده و به این ترتیب، فعالیت این کسب و کارها به عنوان بخش مهمی از اقتصاد کشور، تنظیم شده و این امر، نظم بیشتر اقتصاد را به دنبال خواهد داشت.

نکته مهمی که در رابطه با سایت صدور مجوزهای وزارت کار وجود دارد، آن است که متقاضیان دریافت مجوزهای کسب و کار، بعد از ورود به سامانه کسب و کار مدنظر خود، در صورتی که دریافت مجوز مربوطه، به شیوه الکترونیکی و اینترنتی، امکان پذیر باشد، می توانند ، با کلیک بر روی لینکی که در صفحه مربوطه قرار داده شده، مستقیما، وارد سامانه اختصاصی مجوز آن کسب و کار شده و به راحتی، برای اخذ مجوز مدنظر خود، اقدام نمایند.

راهنمای ثبت نام مشاغل خانگی

دستگاه اجرایی صادرکننده مجوز مشاغل خانگی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. فرایند اخذ جواز مشاغل خانگی زیر نظر معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال این وزارتخانه انجام می‌گیرد. متولی صدور مجوز کسب‌وکارهای خانگی نیز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خواهد بود. گفتنی است که طرح‌های پیشنهادی اشخاص پشتیبان در کارگروه اشتغال استان نیز باید بررسی و تایید شوند. همچنین امکان فعالیت همزمان در چند شغل خانگی نیز در صورت تایید دستگاه اجرایی ذی‌ربط وجود دارد. البته باید توجه داشت که مجموع ساعات کار خانگی هر یک از اعضا نباید بیشتر از ۴۴ ساعت در هفته شود. روال قانونی و مراحل صدور مجوز مشاغل خانگی به این ترتیب است:

  • ثبت‌نام در سامانه مشاغل خانگی کشور
  • ارائه درخواست جواز مشاغل خانگی
  • تحویل مدارک و تکمیل فرم‌های مربوط
  • ارائه طرح توجیهی کسب‌وکار از سوی متقاضی
  • ارائه مستندات تامین سرمایه و سهم آورده متقاضی (برای افراد پشتیبان)
  • بررسی درخواست و طرح متقاضی در دستگاه اجرایی (ظرف حداکثر یک هفته)
  • تایید طرح و صدور مجوز قانونی مشاغل خانگی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان

 ورود به سامانه اخذ جواز تاسیس


سامانه صدور مجوز مشاغل خانگی

همۀ متقاضیان اخذ جواز کسب‌وکارهای خانگی باید در سامانه مشاغل خانگی کشور ثبت‌نام کنند. فرم ثبت‌نام در سامانه مشاغل خانگی را سرپرست خانواده باید تکمیل کند. در غیر این صورت، ارائه رضایت کتبی او الزامی است. کارشناسان این مرکز پس از بررسی مدارک، یک کد رهگیری به اشخاص می‌دهند. سپس متناسب با رشته کاری درخواست‌شده، این اطلاعات به دستگاه اجرایی مربوط به آن حوزه ارسال می‌شود. طرح‌های پیشنهادی و توانایی‌های فنی متقاضیان برای اجرایی کردن آن در کمیسیون‌های تخصصی سنجیده می‌شود. در صورت تصویب، مجوز فعالیت مشاغل خانگی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می‌شود. نسخه‌ای از برگه جواز از همین طریق مستقیماً به بانک‌ها نیز فرستاده می‌شود. گفتنی است که پس از طی کردن مراحل صدور مجوز مشاغل خانگی، مجری طرح موظف است خروج افراد تحت پوشش طرح یا هر گونه تغییری در شرایط آنها را در سامانه ثبت کند.

مزایای دریافت جواز مشاغل خانگی

مهم‌ترین مزیت دریافت مجوز مشاغل خانگی، امکان دریافت وام و تسهیلات بانکی ویژه است. کلیه متقاضیان دارای مجوز کسب‌وکار خانگی که مورد تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشند می‌توانند به سهولت از این تسهیلات بهره‌مند شوند. میزان این وام‌ها بستگی به طرح توجیهی کسب‌وکارها دارد. همچنین فعالیت‌هایی که اشتغال‌زایی بیشتری دارند در اولویت هستند. این مبالغ از سوی بانک‌ها و قرض‌الحسنه‌ها برای فراهم کردن سرمایه ثابت و در گردش و نیز تهیه تجهیزات ضروری کار به اشخاص داده می‌شود. بازپرداخت این وام‌ها معمولاً طولانی‌مدت خواهد بود و مشمول آیین‌نامه پرداخت یارانه تسهیلات صاحبان بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و کارآفرین می‌شود.

طرح‌های حمایتی دیگری نیز برای مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است. یکی از مفیدترین آنها، امکان استفاده از بازارهای محلی شهرداری برای عرضه محصولات است. همچنین از آنجایی که نیازی به تغییر کاربری مسکونی منزل وجود ندارد، این مجموعه‌ها از پرداخت عوارض تجاری و اداری نیز معاف خواهند بود. گفتنی است که شاغلین کسب‌وکارهای خانگی با ارائه مجوز قانونی می‌توانند به صورت خویش‌فرما خود را در صندوق تامین اجتماعی بیمه کنند و از تمام مزایای آن برخوردار شوند. مشمولان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نیز تابع قوانین و مقررات مربوط به همان مجموعه خواهند بود.

مدت‌زمان و هزینه مجوز مشاغل خانگی

صدور مجوز تاسیس مشاغل خانگی حدوداً ۱۰ روز کاری زمان می‌برد. اگر مراحل اخذ جواز کسب‌وکارهای خانگی به درستی طی شوند، می‌توان اطمینان داشت که این روند بدون اتلاف وقت به سرانجام می‌رسد. مدت اعتبار مجوز مشاغل خانگی ۶۰ ماه (پنج سال) است. البته این زمان برای رشته‌های مرتبط با صنایع غذایی و امور فرهنگی و هنری ۲۴ ماه (دو سال) تعیین شده است که می‌توان آن را تمدید کرد. اخذ مجوز مشاغل خانگی هزینه‌ای ندارد. طبق قانون، هزینه صدور مجوز برای متقاضیان واجد شرایط در ایران رایگان است و فقط مبلغ اندکی برای ابطال تمبر ده هزار تومانی هنگام نهایی شدن کار از اشخاص دریافت می‌شود.

 

نظارت بر کسب‌وکارهای خانگی دارای مجوز

شیوه نظارت بر مشاغل خانگی دارای جواز رسمی پیش از پرداخت تسهیلات به این صورت است:

  • اطمینان پیدا کردن از مهارت، تجربه لازم و اهلیت متقاضی
  • بررسی دقیق طرح پیشنهادی در دستگاه اجرایی
  • نظارت بر تنظیم قرارداد میان پشتیبان و شاغلین تحت پوشش

اما نحوه نظارت بر کسب‌وکارهای خانگی دارای مجوز رسمی پس از پرداخت تسهیلات بانکی به شکل زیر خواهد بود:

  • بررسی توجیه فنی و اقتصادی طرح از سوی بانک
  • نظارت بر نحوه هزینه‌کرد تسهیلات از سوی بانک
  • نظارت دستگاه اجرایی بر جذب افراد تحت پوشش در طرح‌ها از سوی پشتیبان
  • نظارت‌های ادواری بر طرح‌ها توسط دستگاه اجرایی (با دریافت گزارش در فواصل زمانی معین از پشتیبان)

بازدید از منازل مسکونی محل اجرای طرح از سوی پشتیبان و دستگاه اجرایی به صورت موردی و حداکثر سه بار در طول دوره تولید و متناسب با نوع محصول

 

»»» ثبت و پیگیری انحلال شرکت

 

توسعه مشاغل خانگی دارای جواز

قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در سال ۱۳۸۹ و طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سال ۱۳۹۶ به تصویب رسید. این پروژه را معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی کرده و اجرای آن را با همکاری جهاد دانشگاهی آغاز نموده است. در این طرح، جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای و تسهیلگر معرفی شده است که وظیفه توانمندسازی مشاغل خانگی را با آموزش و مشاوره بر عهده دارد. پایدارسازی و توسعه مشاغل خانگی و اتصال آنها به بازار نیز از دیگر مسئولیت‌های این نهاد است. طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های زندانیان از مهم‌ترین پروژه‌های پیاده‌سازی‌شده در سال‌های اخیر است.

 


سوالات متداول پیرامون اخذ جواز مشاغل خانگی در ایران

✅ چگونه می‌توان کسب‌وکار خانگی راه انداخت؟

✔️ مشاغل خانگی در ایران زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کنند. دستورالعمل اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مبنای صدور تمام مجوزهای لازم برای راه‌اندازی این مجموعه‌ها است.

✅ مجوز مشاغل خانگی از چه نهادی صادر می‌شود؟

✔️ دستگاه اجرایی صادرکننده مجوز مشاغل خانگی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. متولی صدور مجوز کسب‌وکارهای خانگی نیز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است.

✅ شرایط اخذ جواز مشاغل خانگی چیست؟

✔️ اقامت در محل اجرای طرح کسب‌وکار خانگی، داشتن ایده و ارائه طرح برای آغاز فعالیت، کارت معافیت سربازی یا پایان خدمت، گواهی آموزش و مهارت در زمینه کاری مورد نظر و گواهی سلامت برای متقاضیان رشته‌های مرتبط به مواد غذایی و بهداشتی برای تمام متقاضیان و نیز حداقل بیست سال سن، تامین حداقل بیست درصد از سرمایه اولیه مورد نیاز، نداشتن سابقه کیفری مؤثر و داشتن حداقل پنج سال سابقه کاری مرتبط برای افراد پشتیبان.

✅ منظور از پشتیبان مشاغل خانگی چیست؟

✔️ پشتیبان کسب‌وکار خانگی، شخصی حقیقی یا حقوقی است که مسئولیت حمایت از تعدادی از شاغلان خانگی را به عهده می‌گیرد. این حمایت و پشتیبانی، تمام فرایند تولید و ارائه خدمات اعم از آموزش، تهیه و توزیع مواد اولیه و ابزار کار مناسب، مشاوره، نوآوری، بسته‌بندی، بازاریابی و فروش را شامل می‌شود.

✅ مدارک لازم برای گرفتن مجوز مشاغل خانگی چیست؟

✔️ تابعیت ایران، شناسنامه و کارت ملی اعضا، کارت پایان خدمت یا معافیت سربازی برای آقایان، گواهی عدم سوءپیشینه (برای پشتیبان)، آخرین مدرک تحصیلی متقاضی، گواهی مهارت مرتبط با حوزه کاری تقاضاشده

✅ مراحل صدور مجوز مشاغل خانگی به چه ترتیب است؟

✔️ تکمیل مدارک مورد نیاز، ثبت‌نام در سامانه مشاغل خانگی، بررسی طرح در دستگاه اجرایی مرتبط، اخذ جواز تاسیس مشاغل خانگی

✅ نحوه صدور جواز رسمی کسب‌وکار مشاغل خانگی چگونه است؟

✔️ روال قانونی دریافت این مجوز با ثبت‌نام در سایت مشاغل خانگی آغاز می‌شود و پس از ارائه درخواست و بررسی آن به انجام می‌رسد.

✅ مزایای دریافت مجوز مشاغل خانگی چیست؟

✔️ مهم‌ترین مزیت اخذ قانونی جواز کسب‌وکارهای خانگی، بهره‌مندی از وام‌های بانکی مختص به این مشاغل است.

✅ نشانی سامانه صدور مجوز مشاغل خانگی چیست؟

✔️ آدرس اینترنتی سایت سامانه مشاغل خانگی «.mkh.mcls» است.

✅ طرح ملی توسعه مشاغل خانگی چیست؟

✔️ این طرح حاصل همکاری معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جهاد دانشگاهی کشور است. پروژه توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و توسعه کسب‌وکار خانگی خانواده‌های زندانیان زیرمجموعه‌های ستودنی این طرح هستند.

✅ گرفتن مجوز مشاغل خانگی چقدر طول می‌کشد؟

✔️ صدور مجوز تاسیس مشاغل خانگی حدود ۱۰ روز کاری زمان می‌برد.

✅ اخذ جواز مشاغل خانگی چقدر هزینه دارد؟

✔️ طی کردن مراحل اخذ مجوز مشاغل خانگی هزینه‌ای برای متقاضیان ندارد.

✅ نظارت بر کسب‌وکارهای خانگی دارای جواز به چه صورت است؟

✔️ بازدید از خانه‌هایی که در آنها طرح‌های اشتغال در حال اجراست به صورت موردی و حداکثر سه بار در طول دوره تولید محصول انجام می‌شود.

✅ آیا مشاغل خانگی بیمه می‌شوند؟

✔️ تمام شاغلان در کسب‌وکارهای خانگی با ارائه مجوز رسمی می‌توانند به صورت خویش‌فرما در صندوق تامین اجتماعی بیمه شوند و از تمام مزایای آن برخوردار گردند.

117 دیدگاه برای “راهنمای دریافت مجوز مشاغل خانگی در سامانه |راهنمای سامانه صدور جواز|

  1. احمدی گفته:

    گواهی مهارت از سوی سازمان فنی حرفه ای باید باشد یا صنایع دستی؟؟؟

  2. سید نادر ابراهیمب گفته:

    چه نوع کسب و کار مشاغل خانگی محسوب میشود. مثلا فرش.گلیم.جوراب .غذای خانگی اینها مشخصا نام برده سوند.
    مجوزهای فنی حرفه ای که بیست سال فبل مثلا خیاطی صادر شده کسب وکار خانگی محسوب میسه؟

    • سارا جباری گفته:

      سلام بله ، ولی اگر قبل سال ۹۱ باشه باطل شده دوباره باید گواهینامه مهارت رو دریافت کنید

  3. مریم گفته:

    بنده بالقوه استعداد دارم در پخت شیرینی و نان،و می خام که در همین زمینه ایجاد کسب و کار خانگی نمایم،اما گواهی کسب مهارت در این زمینه رو ندارم،
    چکار میشه کرد؟

    • محمد گفته:

      سلام برو فنی حرفه ای مدرک بگیر هم اصولشو از صفرتا صد نشان میدن هم مدرک میدن دو هفته ای کارت راه میفته اموزش مدرکشم رایگانه

  4. محمدرضاصادقی گفته:

    سلام
    اگرمحل کارموقت باشدچه اشکال دارد آیامیشود
    به طورمثال استخرپرورش ماهی
    ایاامکان دارد؟؟

  5. فریبا صفایی گفته:

    بسیار اطلاعات خوبی بود ممنون
    فقط اینکه شخص پشتیبان چند نفر رو باید تحت حمایت قرار بده تا بتونه مجوز بگیره؟

  6. بتیس 3 گفته:

    من خوندم نوشته صدور جواز کسب خانگی رایگانه تقریبا اما تو سایت نوشته ۵ملیون و پونصد هزینه ش هست

  7. اشتراک‌ها: اخبار مجوزهای لازم برای کسب‌وکارها، اشخاص حقیقی و حقوقی

  8. رحمانی گفته:

    سلام آیا برای مشاغل خانگی باید مسکن از خودمان باشد یا اگر مستاجر باشیم هم امکان کار هست؟

  9. المیرا گفته:

    با سلام من مدرک ارشد مهندسی علوم و صنایع غذایی دارم .. حدود چهار سال هم توی کارخانجات مواد غذایی سابقه مسئول فنی رو دارم . الان برای راه اندازی یه کسب و کار خانگی در زمینه صنایع تبدیلی و غذایی بازم گواهی مهارت برام لازمه؟ کجا برای کسب این گواهی نامه مراجعه کنم و چقدر زمان میبره تا اخذ این گواهی نامه .. خواهشا پاسخ بدین سریعتر

  10. سینا گفته:

    با سلام. برای ثبت مشاغل خانگی تو کدوم سامانه باید برم؟ ممنونم

  11. مهری مداحی گفته:

    سلام در صورت تغییر محل کسب و کار چه اقدامی باید انجام داد.

  12. جواد گفته:

    سلام.قبض مالیاتی به هرشخصی داده میشود یا باید کداقتصادی داشته باشند؟

    • کارشناس آسان ثبت گفته:

      سلام.وقت بخیر
      لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های 43498-021 تماس بگیرید تا کارشناسان آسان ثبت شما را راهنمایی کنند

  13. شکور گفته:

    سلام وقت بخیر

    شما به دلیل محدودیت در درخواست مجوز امکان درخواست این مجوز را ندارید

    این خطا رو میگیریم باید چه کنم

  14. نعمت اله مظفری گفته:

    دادشان سلام اصلا سخت نیست مدرک نمیخواد ۲تا چیز ساده بارگذاری میخواد نیم ساعت جواز کسب میگیرید۰۹۱۷۲۳۷۴۷۷۲

  15. محمد گفته:

    سلام
    آیا کالا تولید شده در مشاغل خانگی می‌تواند شناسه کالا از سامانه تجارت بگیرد؟؟
    در صورت مثبت بودن جواب راهنمایی بفرمایید

  16. bybit گفته:

    A fascinating discussion is worth comment. I believe that you should write more about this issue, it may not be a taboo subject but typically folks don’t discuss such issues. To the next! Kind regards!!

  17. slot gacor hari ini گفته:

    Greetings! I’ve been following your blog for some time now and finally got the bravery to go ahead and give you a shout out from Houston Texas!Just wanted to say keep up the great work!

  18. Education گفته:

    Hi! This is my first visit to your blog! We are a team of volunteersand starting a new project in a community in the sameniche. Your blog provided us beneficial information to work on. You have done a extraordinary job!

  19. search deceased گفته:

    Aw, this was an incredibly good post. Taking the time and actual effort to make a superb article… but what can I say… I put things off a whole lot and never seem to get anything done.

  20. Betty Chandler گفته:

    I blog frequently and I seriously thank you for your content. Your article has really peaked my interest. I will book mark your blog and keep checking for new information about once a week. I subscribed to your Feed as well.

  21. اسمر گفته:

    عرض سلام. خانه آپارتمان مسکونی دارم دو اتاقه. یک اتاقشو میخواستم برای بسته بندی خشکبار. امکانش هست؟
    مرسی

  22. Zemits equipment گفته:

    Hi, I do believe this is a great blog. I stumbledupon it 😉 I’m going to revisit yet again since i have saved as a favorite it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to guide other people.

  23. محمد گفته:

    سلام
    باتوجه به اینکه مازندران قطب مرکبات کشور هستش چرا تولید آب مرکبات مخصوصا پرتغال و لیمو در لیست مشاغل خانگی نیست

  24. ولی گفته:

    سلام
    باتوجه به اینکه مازندران قطب مرکبات کشور هستش چرا تولید آب مرکبات مخصوصا پرتغال و لیمو در لیست مشاغل خانگی نیست

  25. best Vietnam گفته:

    I’d have to verify with you here. Which is not something I normally do! I get pleasure from studying a submit that will make individuals think. Also, thanks for permitting me to remark!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + ده =