۱۵ ایده‌ی کسب‌وکارهای مرتبط با حوزه‌ی تبلیغات

ایده کسب و کارهای آنلاین تبلیغاتی استارتاپ

امروزه با افزایش تولیدات و تنوع کالا‌ها، حوزه‌های رقابتی فراوانی در عرصه‌های تولید و عرضه‌ شکل گرفته‌ است. به دلیل وجود این نوع از رقابت‌های تنگاتنگ، شرکت‌ها برای حفظ جایگاه خود و حتی ارتقاء آن دست به تبلیغات برند خود می‌زنند.

 در این جا است که نیاز به افرادی دیده می‌شود تا به صورت حرفه‌ای در حوزه تبلیغ کار کنند.

تبلیغات، چیزی‌ست که هر برندی جهت ادامه حیات خود به آن نیازمند است. چرا که با تبلیغات، یک شرکت می‌تواند کالاهای خود را به بهترین شکل ممکن معرفی و توجه دیگران را به محصول خود جلب کند. از اهداف اصلی تبلیغ جلب توجه و آگاه کردن عموم از حضور محصول و یا خدماتی خاص است.

حوزه‌ی فعالیت در تبلیغات روزبه‌روز در حال گسترش است، به گونه‌ای که تمام جوانب بصری و ذهنی انسان را درگیر می‌کند تا بلکه تاثیری بیشتر و در نتیجه بازدهی بیشتری برای شرکت تبلیغ کننده داشته باشد.

نمونه‌هایی از ایده‌های کسب‌وکارهای تبلیغاتی

با توجه به گفته‌های بالا، در دنیای مارکتینگ تبلیغات امری حیاتی تلقی می‌شود و برای همین کسب‌وکارهای خوبی در راستای تبلیغات شکل گرفته است. در ادامه با نمونه‌هایی از کارهای مربوط به حوزه تبلیغات آشنا خواهید شد.

 

۱. توسعه دهنده برند

یک توسعه دهنده برند با خلاقیت خود عناصری مانند لگو، شعار، نام برند، شکل و ظاهر آن برند یا محصول و حتی فرا تر از این‌ها مانند رنگ، بو و صدا را جهت تاثیر هرچه بیشتر بر مخاطب در کنار هم می‌گذارد تا برند ارائه شده را به بهترین شکل ممکن معرفی کند. 

 

۲. مشاوره تبلیغاتی

یک مشاور تبلیغاتی می‌تواند منابع و فرآیندهای بازاریابی یک شرکت و یا برند را تقویت کند و همچنین بین تیم خدمات، منابع بازاریابی و فروش هماهنگی ایجاد کند. کمک گرفتن از مشاور تبلیغاتی در مسیر بازاریابی و فروش تأثیر بسزایی در هدفمندی برنامه فروش دارد.

 

۳. عکاسی تجاری و تبلیغاتی

حوزه عکاسی در تبلیغات بسیار مهم است. چرا که یک عکاس تبلیغاتی و یا تجاری می‌تواند با نشان دادن شکل ظاهری محصول از زاویه‌ای مناسب به کسب اعتماد برای آن محصول کمک بیشتری کند. این کار را با امکانات مختصری انجام می‌شود و در همان منزل می‌توان کار را انجام داد. 

 

۴. تولید محتوا

تولید محتوا یکی از کسب‌وکارهای بسیار خوب در حوزه تبلیغات است. یک تولید کننده محتوا، با تولید مقالات و محتوای خوب می‌تواند به جذب بیشتر و بهتر مشتری برای سایت و یا مجله‌های چاپی و آنلاین شما کمک فراوان کند.

 

۵. تامین ملزومات اولیه تبلیغ

این بازار به کسانی که در حوزه تبلیغات فعالیت می‌کنند خدمات می‌رساند. شخصی که در این حوزه می‌خواهد فعالیت کند، باید به تبلیغات آنلاین و چاپی مسلط باشد چرا که برای رساندن خدمات باید نیاز‌های هر دو کار را به خوبی بشناسد.

 

۶. خدمات طراحی گرافیکی

این حوزه از فعالیت، یکی از کم هزینه‌ترین کار‌ها برای شروع است. و بعد از مهارت در این حوزه به اصلی‌ترین چیزی که نیاز دارید خلاقیت است. 

 

۷. مشاوره بازاریابی اینترنتی

این حوزه از تبلیغات بسیار جدید و همچنین بسیار درحال پیشرفت است. چرا که امروزه اکثر کسب‌وکارها برای توسعه خود نیاز به یک وب‌سایت دارند. به همین دلیل یک مشاور بازاریابی اینترنتی می‌تواند با رعایت اصول لازم شرکت‌ها و کسب‌وکار‌های نیازمند به این حوزه را ارتقاء دهد.

 

۸. خدمات تحقیقات بازار

شاید یکی از مهم‌ترین نیازهای یک کسب‌وکار، اطلاع داشتن از محیط دوروبر خود است. به همین دلیل کسب‌وکارها افرادی را جهت تحقیق کردن راجع به وضعیت بازار به کار می‌گیرند تا از آخرین تغییر‌ها غافل نشوند و بتوانند خود را با وضعیت روز تطبیق دهند. این حوزه جهت تشخیص نیازمندی بازار بسیار مهم است. 

 

۹. ساخت موزیک ویدیو

ساخت یک موزیک ویدیو برای یک محصول و یا یک کسب‌وکار خاص می‌تواند به اعتماد سازی هرچه بیشتر مشتری کمک کند. اگر موزیک ویدیو خلاقانه و جذاب باشد می‌تواند در ذهن و دل مخاطب جای خود را پیدا کند و حتی ممکن است آن را حفظ کند.

 

۱۰. تبلیغات چاپی

مشاور تبلیغات چاپی هر نوع خدماتی در زمینه فعالیت‌های چاپی مورد نیاز سازمان‌ها و شرکتها و اشخاص را ارائه می‌دهد. در این حوزه، خدمات هم شامل طراحی و هم چاپ می‌شود. اطلاع از عرضه و تقاضا در این نوع بازار بسیار مهم است.

 

 ۱۱. خدمات مربوط به برندینگ

در خدمات مربوط به برندینگ محصولات شما برای ارائه اطلاعات مورد نیاز محصول برای خرده فروشی یا عمده فروشی باید طرح درست و کاملی بریزید. هر کسب‌وکار کوچک یا بزرگ بر اهمیت سرمایه‌گذاری در برند تاکید دارد زیرا این ارزشمند‌ترین و قدرتمندترین بخش کسب‌وکار است.

 

۱۲. فروش کالاهای تبلیغاتی

این کسب‌وکار مربوط به لوازمی است که با آن تبلیغات می‌کنند مانند، سررسیدها، تقویم، کاپ‌ها با طرح و لوگو یک برند خاص و… . این حوزه با اینکه به سرمایه کمی نیاز دارد اما درآمد نسبتا بالایی را ایجاد می‌کند.

 

۱۳. مشاور تجاری رادیو و تلویزیون

کار به عنوان مشاور تجاری در رسانه‌های بصری و صوتی می‌تواند یکی از مهم‌ترین کارها در حوزه تبلیغات باشد. به این دلیل که رسانه‌های تلویزیونی و رادیویی معمولا مخاطب بسیار زیادی دارند و تبلیغات در این نوع از رسانه‌ها بازده بسیار زیادی برای صاحبان کسب‌وکار دارد. این نوع از کار نیاز به تفکری استراتژیک دارد به این دلیل که شما باید بتوانید ایده تبلیغ خود را به صورت هرچه بهتر به مخاطب خود ارائه دهید.

 

۱۴. آژانس روابط عمومی

برای شروع این کسب‌وکار باید در هر دو رسانه‌ی چاپی و الکترونیکی فعالیت کنید تا حوزه اصلی فعالیت خود را مشخص کنید. متخصصان حوزه روابط عمومی از طریق رسانه‌های دیجیتال با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند و به کشف و شناسایی نیاز آنان می‌پردازند و با توجه به آن نیاز محصولات خوبی را معرفی می‌کنند. و این ایده یکی از عالی‌ترین ایده های کسب‌وکارهای مرتبط با تبلیغات و بازاریابی است.

 

۱۵.  ایجاد کمپین تبلیغاتی

شما می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی اینترنتی مانند کمپین‌های موفق رسانه‌های مجازی، اپلیکیشن‌های مختلف، محتوای موبایل، ویدئوهای متفاوت، بهینه‌سازی موتور جست‌وجوی گوگل، رسانه‌های آنلاین یا ترکیبی از برخی از این موارد را برای مشتریان خود برنامه‌ریزی و اجرا کنید.

 

✅ پرسش‌های متداول برای ورود به حوزه تبلیغات✅

 ✅ درآمد حوزه تبلیغات چقدر است؟

✔️ بسته به سابقه شما و رزومه کاری شما متفاوت است.

✅ چگونه می‌توان به حوزه کاری تبلیغات وارد شد؟

✔️ ابتدا باید مهارت‌های خود را شناسایی کنید سپس با توجه به مهارت‌های خود برای خودتان بازاریابی کنید.

✅ چرا تبلیغات نیاز اصلی یک کسب‌وکار است؟

✔️ به این دلیل که هر شرکت و یا کسب‌وکار رقبایی دارد که باید با آن ها رقابت کند.

✅ آینده کار در حوزه تبلیغات چگونه دیده می‌شود؟

✔️ با توجه به افزایش رقابت بین شرکت‌ها، این نوع از کسب‌‌وکار از پیش بیشتر نیاز دیده می‌شود و به همین سبب این حوزه پیشرفت چشم‌گیری خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 1 =