کدام کشور برای ثبت شرکت ارزانتر است؟

ثبت شرکت ارزان

با توجه به توسعه جهانی و پیشرفت ارتباطات امروزه انتخاب یک کشور مناسب برای ثبت شرکت ارزان مسئله‌ای است که معمولا سرمایه‌داران با آن مواجه هستند. در حال حاضر کشورهای زیادی امکان سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران سایر کشورها فراهم می‌کنند. اما موضوعی که در این باره مطرح است، مزایایی است که این کشورها برای سرمایه‌گذاران در نظر می‌گیرند.

دولت‌ها اغلب از یک کسب و کار ‌می‌خواهند تا حداقل سرمایه مورد نیاز یعنی مقدار مشخصی پول نقد را در بانک کشور مقصد داشته باشند. اما این روند نه تنها پرهزینه بلکه زمان بر و پیچیده هستند. اما کشورهای زیادی در جهان وجود دارند که راه‌اندازی شرکت در آن‌ها می‌تواند در عین ارزان بودن، کم چالش و پربازده باشد. زیرا این کشورها در کنار سرمایه‌گذاری‌های تجاری ارزان، درآمد نسبتا بالاتری نیز ارائه می‌کنند.

در واقع می‌توان گفت شرکت شما زمانی مقرون به صرفه خواهد بود که درآمد حاصل از کسب و کار آن توجیه هزینه انجام شده را داشته باشد. به عنوان مثال بسیاری از کشورها مانند ونزوئلا و اسلوونی هستند که برای ثبت در آن‌ها تقریبا هیچ هزینه‌ای نیاز نیست بپردازید؛ اما درآمد نسبی ایجاد شده در این کشورها به دلیل اوضاع بد اقتصادی بسیار کم خواهد بود. بنابراین ثبت شرکت در این کشورها توجیه اقتصادی ندارد. در این مقاله قصد داریم ارزان‌ترین کشورها برای ثبت شرکت معرفی کنیم.

 ارزان‌ترین کشورها برای تاسیس شرکت با صرفه‌ی اقتصادی

ثبت شرکت در انگلستان

در بین تمامی کشورها انگلستان یکی از کشورهای مهم برای تاسیس یک شرکت جدید به شمار می‌رود.  انگلستان یکی از بهترین کشورها برای راه‌اندازی یک شرکت جدید است. در انگلستان عواملی که بر یک استارتاپ جدید تاثیر می‌گذارند برای کارآفرینان جدید بسیار مناسب هستند. از این عوامل می‌توان به: فضای کسب و کار، در دسترس بودن نیروی کار با کیفیت، هزینه ثبت شرکت و ثبات اقتصادی اشاره کرد. بریتانیا انتظارات حقوقی کمتری از استارتاپ‌های جدید دارد که برای شرکت‌های کوچک و دارای شرایط خوب استخدامی کمتر هم می‌شود.

علاوه بر، این کاهش نرخ مالیات نیز به سود مشاغل جدید در بریتانیا خواهد بود. در کشور انگلستان سازمان‌های بسیاری نیز وجود دارند که از استارتاپ‌های جدید حمایت می‌کنند. در واقع شرایطی از قبیل شرایط زیر انگلستان را به ارزان‌ترین کشور برای ثبت شرکت تبدیل کرده است:

  • نرخ مالیات پایین
  • انتظارات حقوقی کمتر
  • هزینه‌های کار مقرون به صرفه

سنگاپور

سنگاپور برترین مرکز استارتاپی در بین سایر کشورهای جهان شناخته شده است. گفته می‌شود جذاب‌ترین ویژگی ثبت شرکت در سنگاپور به سیستم مالیاتی ساده در این کشور بر می‌گردد. سیستم مالیاتی سنگاپور نرخ‌های پایینی را از شرکت‌ها و مشاغل مختلف اخذ می‌کند. به این ترتیب به کسب و کارها امکان می‌دهد تا در حالی که هزینه‌های کمتری متحمل می‌شوند از سود و بازده سرمایه خود برای توسعه کسب و کار استفاده کنند.

این کشور همچنین روش‌های راحت‌تر و آسانی را برای راه اندازی کسب و کار شما با هزینه‌های کم ارائه می‌دهد. محیط کسب و کار سنگاپور تقریبا تمام عوامل تاثیرگذار برای اداره بهتر یک تجارت را در برمی‌گیرد. همچنین راه اندازی یک شرکت مستلزم آن نیست که تمام پول خود را در سهام شرکت سرمایه گذاری کنید. بنابراین می‌توانید فراتر از سرمایه مورد نیاز برای انجام امور تجاری و پرداخت بدهی‌ها را در اختیار داشته باشید. این انعطاف پذیری و آسانی انجام تجارت به شکوفایی مشاغل در سنگاپور کمک بسزایی کرده است. همان طور که می‌دانید شرکت‌های تجاری بزرگی مقر خود را در سنگاپور قرار داده‌اند تا از مزایای این کشور برای ثبت شرکت برخوردار باشند.

سامانه ثبت شرکت آسان ثبت

امارات متحده عربی

مشاغل کوچک و متوسط بخش جدایی ناپذیر اقتصاد امارات متحده عربی را تشکیل می‌دهند. محیط تجاری امارات متحده عربی برای ثبت شرکت اکثر سرمایه‌گذاران و مدیران تجاری ایده آل است. زیرا از کارآفرینان جدید با فرصت‌های سرمایه گذاری آسان پشتیبانی می‌کند. از همه مهمتر امارات متحده عربی یک کشور بدون مالیات تلقی می‌شود. مشاغل و کارمندان در امارات از نرخ مالیات بر درآمد و سود صفر درصد بهره‌مند هستند. این یک ویژگی بسیار جذاب برای شرکت‌ها است تا تجارت خود را در این کشور بنا کنند.

توانایی کسب سود و سرمایه بدون نیاز به پرداخت مالیات می‌تواند برای مشاغل مختلف بسیار مفید باشد. امارات متحده عربی به غیر از مالیات صفر، بازار بزرگی را هم برای گسترش مشتریان فرصت‌های سرمایه گذاری و امکانات زیر ساختی عالی فراهم کرده است. مجموعه این شرایط باعث می‌شود تا به ارزان‌ترین کشور برای ثبت شرکت تبدیل شود.

هلند

هلند در زمینه تجارت به دروازه ورود به اروپا معروف است راه اندازی یک شرکت در هلند به دلیل نرخ تولید ناخالص داخلی بالا و توزیع برابر درآمد بسیار آسان خواهد بود نرخ تولید ناخالص داخلی بالا نشان می‌دهد که ظرفیت مخارج مردم بالا است. همچنین توزیع برابر درآمد نیز نشان می‌دهد که بیشتر مردم پولی برای خرج کردن دارند.

هزینه‌های حمل و نقل نیز در هلند بسیار پایین است و نیروی کار تحصیل کرده و کارگران ماهر زیادی در دسترس کارفرما خواهد بود راه اندازی یک کسب و کار در هلند به دلیل روش‌های ساده و هزینه‌های پایین راه اندازی بسیار آسان می‌باشد. جامعه بین المللی هلند بسیار باز و کارآمد است و فرصت‌هایی را برای جهانی شدن کسب و کار شما فراهم می‌کند. نرخ بازده و درآمد سرانه بالا موجب می‌شود تا هلند به عنوان ارزان‌ترین کشور برای ثبت شرکت در اروپا شناخته شود.

نیوزلند

نیوزلند را می‌توان ساده‌ترین مکان برای راه اندازی یک شرکت در سراسر جهان به شمار آورد. شروع یک کسب و کار در این کشور بسیار سریع است و تقریبا هیچ زمان نمی‌برد. نیوزلند همچنین به منابع اولیه مفید و فراوانی دسترسی دارد که با هزینه‌های کم در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرند محیط سیاسی و اقتصادی نیوزلند نیز بسیار پایدار شناخته می‌شود. دولت نیوزلند به شدت از ایده‌های جدید و نوآورانه حمایت می‌کند.

از مزیت‌های ثبت شرکت در این کشور می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • دسترسی به منابع اولیه‌ی مفید و فراوان
  • پایداری محیط اقتصادی و سیاسی این کشور
  • در دسترس بودن گسترده‌ی منابع تجدیدپذیر و به دنبال آن استفاده‌ی کمتر از انرژی اتمی و سوخت‌های فسیلی
  • کمتر بودن هزینه‌ی راه‌اندازی و مدیریت کسب و کار نسبت به درآمد ایجاد شده

حمایت‌های دولت نیوزیلند از ایده‌های جدید و نوآورانه و ارائه‌ی کمک‌های مالی به استارتاپ‌ها همچنین مشوق‌ها و کمک‌های مالی زیادی که به استارتاپ‌ها ارائه می‌کند این کشور را به یکی از بهترین و ارزان‌ترین‌ها برای ثبت شرکت در جهان مبدل می‌کند.

ارزانترین کشور برای ثبت شرکت:

جدای کشورهایی که تا الان نام بردیم تعدادی از کشورها با شرایط خوبی که برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند، مورد پسند بسیاری از سرمایه‌گذاران ایرانی قرار گرفته‌اند. این کشورها عبارتند از:

ثبت شرکت در کشور گرجستان

این کشور جزو ارزان‌ترین کشورها برای تاسیس شرکت محسوب می‌شود. قسمتی از امور ثبت شرکت آن در اروپا و قسمتی دیگر در آسیا انجام می‌شود. کشور گرجستان به دلیل قرارگیری در اتحادیه‌ی اروپا و ناتو از جمله کشورهای مناسب آسیایی- اروپایی برای سرمایه‌گذاری است.

مزایایی که در زیر عنوان شده‌اند، کشور گرجستان را محل مناسبی برای ثبت شرکت تبدیل کرده است:

  • خدمات ارزان نسبت به سایر کشورهای اروپایی
  • پایین بودن میزان مالیات
  • کم بودن حقوق نیروی کار
  • آسان بودن مراحل ثبت شرکت در گرجستان
  • اعطای پاسپورت گرجستان و فراهم شدن سفر به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا با این پاسپورت

ثبت شرکت کشور لهستان

ثبت شرکت در این کشور می‌تواند سریع‌ترین روش را برای اخذ اقامت در اختیار متقاضیان ثبت شرکت قرار دهد. بدین ترتیب، سرمایه‌گذاران و خانواده‌ی آن‌ها می‌توانند اجازه رفت و آمد و زندگی در تمامی کشورهای اتحادیه شنگن را کسب کنند.

در واقع، متقاضیان با ثبت شرکت در لهستان ابتدا اقامت یک ساله برای خود و خانواده دریافت می‌کنند. سپس، پس از اثبات فعالیت شرکت می‌توانند حق اقامت دائم خود را از دولت لهستان بگیرند. در نهایت، امکان اخذ پاسپورت و حقوق شهروندی نیز برای آنها فراهم می‌شود.

کشور اسپانیا

مهاجرت ایرانیان در طی سال‌های اخیر به کشور اسپانیا آمار قابل توجهی را نشان می‌دهد. این بدان جهت است که دولت اسپانیا سیاست‌های جدیدی در راستای توسعه‌ی اقتصادی از طریق جذب مهاجر اتخاذ کرده است. در طی سیاست‌های جدید این کشور مهاجرانی که متقاضی تاسیس شرکت در اسپانیا باشند، می‌توانند از تسهیلات زیادی برخوردار شوند. برخی از این تسهیلات عبارتند از:

  • دسترسی آزاد به بازارهای اروپایی
  • عدم نیاز به سرمایه‌ی زیاد برای ثبت شرکت
  • بهره‌مندی از تسهیلات دولت اسپانیا
  • دریافت ویزای شینگن
  • قوانین گمرکی و تجاری آزاد

تاسیس کشور مجارستان

اخیرا این کشور نیز اقدام به ارائه پاسپورت مجارستانی به سرمایه‌گذارن خارجی کرده است. از طرفی به واسطه خدماتی که به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد، شهرت زیادی پیدا کرده است. به طور کلی تاسیس شرکت در این کشور همراه با مزایای زیادی است که در زیر بدان اشاره شده است:

  • مالکیت خصوصی صد در صدی بدون نیاز به شریک محلی
  • ثبت شرکت آسان در ۳ الی ۴ روز کاری
  • نیاز به سرمایه‌ی اندک در ابتدای تاسیس شرکت
  • نرخ مالیات بسیار اندک و در حدود ۹ درصد ارزش افزوده و قرار گرفتن در پایین‌ترین نرخ مالیات اروپا
  • دسترسی آزاد به بازارهای اروپایی
  • دریافت ویزای شینگن
  • امکان استفاده از مارک تجاری اروپایی

کشور ترکیه

با توجه به اینکه کشور ترکیه از کشورهای همسایه‌ی ایران محسوب می‌‌شود، گزینه‌ی ایده‌آلی برای ثبت شرکت محسوب می‌شود. تنها ایراد ثبت شرکت در این کشور زمان‌بر بودن آن است که در مقابل ارائه خدمات مختلف دولت ترکیه به سرمایه‌گذاران قابل چشم‌پوشی است. در زیر برخی از مزایای ثبت شرکت در این کشور آمده است:

  • اخذ اقامت دائم ترکیه پس از ۵ سال سرمایه‌گذاری
  • سفر به بیش از ۱۳۰ کشور دنیا با گرفتن ویزای ترکیه
  • حضور سرمایه‌گذاران ایرانی زیاد در ترکیه
  • حضور نیروی کار زیاد در این کشور
  • نیاز به هزینه‌ی اندک برای ثبت شرکت در ترکیه

کشور اسلواکی

این کشور از جمله کشورهای اروپایی است‌ که‌ قبلا فعالیت زیادی در زمینه ارائه خدمات برای سرمایه‌گذاری نداشته است. با این وجود، در طی سال‌های اخیر دولت اسلواکی با ارائه‌ی خدمات گسترده به سرمایه‌گذاران آنها را برای ثبت شرکت ترغیب کرده است. سرمایه‌گذاران با اینکار می‌توانند از مزایای زیر بهره‌مند شوند:

  • عدم نیاز به کارهای پیچیده اداری برای ثبت شرکت
  • عدم نیاز به ارائه مدارک
  • هزینه‌های پایین زندگی در این کشور و دستمزد برای کارمندان
  • ارزان بودن املاک و خودرو
  • عدم نیاز به استخدام نیروی‌ کار در شرکت

ثبت شرکت در آمریکایی جنوبی

در آمریکای جنوبی کشوری به نام سورینام از جمله کشورهای محبوب برای شروع تجارت به شمار می‌رود. چرا که حداقل میزان مالیات در این کشور معادل یک درصد از درآمد ماهیانه شرکت است. علاوه بر کشور سورینام کشوری به نام اکوادور نیز به دلیل پایین بودن نرخ مالیات شرایط خوبی را برای ثبت شرکت فراهم آورده است.

کارآفرینان در سورینام علاوه بر هزینه‌های حداقل ۳۰۳۰ دلاری باید ۸ درصد از کل هزینه نهایی خدمات اسناد رسمی را هم بپردازند علاوه بر این هزینه‌های، اضافی حداقل مالیات نیز معادل ۱ درصد از درآمد ماهیانه شرکت است این کشور تا حد زیادی محبوب‌ترین مکان برای شروع یک تجارت در آمریکای جنوبی می‌باشد. اگرچه اکوادور نیز دارای نرخ مالیات و ثبت شرکت مقرون به صرفه‌ای خواهد بود.

اما اوضاع ثبت شرکت در ونزوئلا کاملا متفاوت است. رزرو نام شرکت، ثبت نام اعلام موجودیت در یک روزنامه محلی و تشریفات مختلف دیگر همگی به زیر یک دلار می‌رسند. بنابراین به حق می‌توان لقب ارزان‌ترین کشور برای ثبت شرکت را به ونزوئلا داد. این نرخ مقرون به صرفه با درآمد ماهیانه ۱۲۳۲ دلاری می‌تواند تغییرات مثبتی را نشانه برود اما تحریم‌های بین المللی و عدم ارتباط با تجارت جهانی کار را خراب کرده است.

ثبت شرکت در آفریقا

افرادی که درآمد متوسطی دارند، به دلیل دستمزدهای بسیار پایین برای شروع کسب و کار در آفریقا با مشکلاتی مواجه هستند. با این وجود کشورهایی نیز در آفریقا وجود دارند که بنا به دلایلی برای تاسیس شرکت بسیار مناسبند.

یکی از این کشورها کنگو است که با هزینه‌های ۱۲۳۲ دلاری در مقابل دستمزد ۴۸ دلاری به عنوان یکی از مقرون به صرفه‌ترین و ارزان ترین کشورهای آفریقای جنوبی برای تاسیس شرکت به شمار می‌رود. البته، امروزه با توجه به اصلاحات صورت گرفته در آفریقا روند ثبت شرکت ارزان‌تر و ساده‌تر است.

ثبت شرکت در خاورمیانه

ارزان ترین کشور برای تاسیس شرکت در خاورمیانه را کشور امارات متحده عربی به خود اختصاص می‌دهد و در سایر کشورهای آسیا هزینه ثبت شرکت بسیار بالاست. در سمت مقابل نیز کشور قطر گرانترین کشور جهان برای راه‌اندازی یک کسب و کار است. شما باید تاسیس شرکت خود را با هزینه‌های ۷۴۴۴ دلاری و یک چک ۳۳۳۲ دلاری پوشش دهید.

در قرقیزستان شما می‌توانید کسب و کار خود را با کمتر از ده دلار راه اندازی کنید که بسیار مفید است. زیرا میانگین دستمزد ماهیانه فقط ۸۴ دلار می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 4 =