معرفی ۱۰ کسب و کار سودآور

با توجه به وجود تمام مشکلات و موانع، می‌توان گفت ایران کشوری منحصر به فرد در کسب درآمدهای سودآور و بسیار ملموس می‌باشد. اگر شما بتوانید راه درست درآمد را با توجه به دارا بودن منابع گسترده و وسعت مشاغل به دست آورید. کشف و پرورش استعداد در هر یک از زمینه‌های شغلی، می‌تواند فرصت تبدیل شدن به بهترین آن رشته و ایچاد کسب و کار پر درآمد را فراهم نماید.

انتخاب یک کسب و کار مناسب و یادگیری اصلی‌ترین اصول شکست ناپذیری، مهم‌ترین عاملی است که یک فرد باید تمامی هوش و استعداد خود را در به کار گیری آن خرج نماید. در نظر داشتن شرایط فردی، تحصیلات، شرایط و رده سنی و هم چنین توجه به فرصت‌های محیطی، می‌تواند کامل‌ترین بستر را برای شروع یک کسب و کار حرفه ای و منحصر به فرد در اختیار شخص قرار دهد.

سامانه ثبت شرکت آسان ثبت

ارتباط خلاقیت و کسب درآمد

استفاده از یک ایده برای پولدار شدن می‌تواند جرقه اولیه آغاز و راه اندازی کسب و کاری پر سود و ثمربخش را بزند. طی سال‌های اخیر با ورود وب و دنیای تکنولوژی به جهان آرام و ساده کسب و کارهای سنتی، تحولی عظیم در این حوزه ایجاد گردید.

این تحول موجب شد تا افراد بسیاری که توانمندی و هوش لازم را در خود می‌دیدند، نسبت به انتخاب روش‌های نوین کسب و کار اقدام نمایند. برآورد قیمت‌ها و سرمایه مورد نیاز برای شروع یک کار با هدف تداوم آن، از جمله تکنیک‌های موفقیت به شمار می‌رود که کارایی بالایی دارد.

منابع مالی یا به عبارتی دیگر مشاغل پردرآمد و سرمایه ساز در ایران متعدداند. گستردگی این منابع مالی تنها نیازمند هوشیاری و هدفمندی اشخاص خواهد بود تا به واسطه تکیه بر استعداد فردی و شرایط موجود، نسبت به انتخاب یک مسیر اقدام نمایند.

کسب و کارهای جدید و پرسود

کدام مشاغل پردرآمد هستند؟ در کشورمان شغل‌های پردرآمد شناخته شده‌ای مانند پزشکی، جراح زیبایی، وکالت، صنعت گردشگری و… وجود دارد که در سایر کشورها جزء مشاغل پرطرفدار و پردرآمد محسوب می‌شوند. در کنار این شغل‌های پرطرفدار، به لطف پیشرفت علم و دسترسی همگانی به اینترنت تغییراتی در سبک زندگی مردم ایجاد کرد که همین موجب ایجاد شغل‌های نوظهور (کسب و کارهای اینترنتی) شد. به همین دلیل مشاغل مرتبط با اینترنت رو به افزایش است و درآمد قابل قبولی هم دارند.

در ادامه به معرفی شغل‌های پردرآمد ایران، شغل های نوظهور در حوزه دیجیتال و همچنین مشاغل پردرآمد خانگی پرداختیم. برای آشنایی با این مشاغل در ادامه همراه ما بمانید:

لیست کسب و کارهای پردرآمد عبارتند از:

۱. صنعت غذا

می‌توان گفت صنعت مواد‌غذایی و یا تولید غذا همیشه پرسود است! از آنجایی که خوراک از نیازهای اولیه هر انسانی است پس در هر شرایطی باید این نیاز برآورده شود. به خاطر همین نیاز ساده، این شغل و کار و هر حرفه‌ای که با مواد‌غذایی در ارتباط است، همیشه بازار خودش را دارد و درآمد و سود بالایی هم دارد.

شروع کسب و کار در این حوزه همیشه به این معنی نیست که باید کارخانه تولید مواد غذایی راه‌اندازی کنید. شما می‌توانید به خدمات جانبی که کارخانه‌های مواد‌غذایی نیاز دارند هم فکر کنید و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. به‌طور مثال این روزها صنعت بسته‌بندی از خود مواد‌غذایی هم بیشتر اهمیت دارد و مردم بیشتر جذب بسته‌بندی‌های خاص و متفاوت می‌شوند. بهتر است به‌ دنبال یک یا چند ایده کسب و کار خوب باشید و در یک کارگاه کوچک به بسته‌بندی با طراحی‌های مخصوص خودتان بپردازید.

این روزها به راحتی می‌توان با استفاده از ظرفیت خالی کارخانه‌ها یا کارگاه‌ها‌یی که پروانه بهداشت دارند، حبوبات و ادویه‌جاتی مثل فلفل، دارچین، زردچوبه و… را به‌صورت سفارشی تحویل گرفت و آن‌ها را با بسته‌بندی‌های خود و با برند خاص خودتان در بازار خاصی چون پادگان‌ها، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و… توزیع کرد. البته ممکن است کارتان حسابی بگیرد و از یک کارخانه بزرگ، سفارش بسته‌بندی محصولات‌شان رابگیرید.

۲. طراح مد و لباس

ارائه‌ طرح‌های جدید و متنوع و رقابت در عرصه‌ زیبایی لباس و مد، کاری است که طراحان لباس انجام می‌دهند. اگر طراحی بتواند خودش را به شرکت‌های معتبر در زمینه مد ثابت کند و شانس همکاری با آن‌ها را پیدا کند، می‌تواند نسبت به آینده‌ کسب و کار و درآمد بالای خود مطمئن باشد.

۳. بازاریابی تلفنی

کسب و کار بازاریابی این روزها خیلی فراگیر شده است. در بازاریابی اگه بتوانید با استفاده از فنون فروشندگی مشتری‌ها را جذب کنید و فروش محصول را بالا ببرید، پورسانت دریافت می‌کنید. بازاریاب‌های موفق بعضاً تا ماهی ۱۰ میلیون تومان هم درآمد دارند. امروزه با رشد کسب و کارهای آنلاین، بازاریابی تلفنی جایگزین بازاریابی فیزیکی شده است.

۴. کشاورزی و دامپروی نوین

با پیشرفت تکنولوژی، افزایش جمعیت و روش‌های نوین، کشاورزی به یک کسب و کار مهم در سراسر جهان تبدیل شده است و ایران نیز به خاطر داشتن زمین‌های فراوان می‌تواند محل مناسبی برای کشاورزی پیشرفته باشد. اگر کسی به رشته کشاورزی علاقه دارد می‌تواند با سرمایه گذاری در این بخش و استفاده از علوم جدید در جهان ارزش افزوده فوق‌العاده‌ای در این شغل ایجاد کند. تنها مشکل کشاورزی در ایران کم بود آب و خشکسالی است که آن هم با بکارگیری و مدیریت شیوه‌های نوین آبیاری قابل حل است. برای مثال شما نگاهی به آمار مصرف مرغ در ایران بیاندازید. تولید مرغ یکی از آن دسته شغل‌های زیر مجموعه کشاورزی است که این روزها هرچقدر که تولید شود بازار فروش آن وجود دارد.

۵. طراح دکوراسیون

دنیای امروز به سمت سرمایه‌داری پیش رفته و مد و زیبایی یکی از اصلی‌ترین مفاهیم مرتبط با سرمایه‌داری به حساب می‌آیند. دنیای مد راه خود را در صنعت ساختمان‌سازی هم باز کرده است و افراد بسیاری تمایل دارند که فضای کاری و زندگی خود را به بهترین شکل ممکن طراحی و تزیین کنند.

طراحان دکوراسیون کسانی هستند که در این مورد باید به آن‌ها مراجعه کرد. طراحی دکوراسیون با توجه به گرایش شدید افراد به مصرف‌گرایی و به روز بودن، جزو کسب و کارهای پردرآمد محسوب می‌شود و می‌توان گفت همیشه از بازار کار خوبی برخوردار است. طراحی دکوراسیون داخلی به شاخه‌های متعددی مثل طراحی داخلی ساختمان، طراحی نمای بیرون ساختمان، طراحی فضای اداری، طراحی مغازه‌های تجای و طراحی فضای سبز تقسیم می‌شود.

۶. مترجمی

شاید تعجب کنید ولی مترجمی در جایگاه هشتم لیست کسب و کارهای پردرآمد جهان قرار دارد. با اینکه این شغل در کشور ما شغل پیش پا افتاده‌ای محسوب می‌شود و فاقد امنیت شغلی و درآمد خوب است، اما باید توجه داشته باشید که در خیلی از کشورهای جهان، به دلیل گستردگی روابط بین المللی مثل روابط حساس سیاسی و تجاری، ترجمه اهمیت بسیار زیادی دارد.

یک مترجم باید به چندین زبان خارجی تسلط کامل داشته باشد. این شغل سطوح مختلفی دارد و اگر بتوانید خود را به سطوح بالا مثل مترجمی برای شرکت‌های تجاری بین‌المللی یا سازمان‌های دولتی دارای روابط خارجی برسانید، کارهای شما بسیار حساس خواهند بود و به ازای همین حساسیت و دشواری کار شما، درآمدتان نیز بالا خواهد بود. حساسیت کار مترجم به این است که به ویژه در متون حقوقی و قراردادها، در صورتی که کوچکترین اشتباهی در ترجمه صورت گیرد، ممکن است منافع یک سازمان یا حتی منافع یک کشور، در خطر جدی قرار بگیرد.

کسب و کار پردرآمد حوزه دیجیتال

۷٫برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده وب

با توجه به وضعیت حرکت جهانی به سمت زندگی‌های مبتنی بر اینترنت و استعدادی که در کشور ما وجود دارد و همچنین پایین بودن هزینه راه‌اندازی این‌گونه کسب و کارها، شما اگر استعداد این کار را دارید می‌توانید وارد یکی از شغل‌های این مجموعه شوید. از مزایایی این نوع شغل‌ها این است که شما در شروع فقط به دانش و چند سیستم کامپیوتری احتیاج دارید. برای استخدام به عنوان برنامه نویس و برای اینکه سایت‌های مختلفی راه‌اندازی کنید، باید مهارت کدنویسی و تجربه داشته باشید. برای کسب مهارت برنامه‌نویسی می‌توانید در دوره‌های مختلفی به صورت حضوری و غیرحضوری شرکت کنید. کافیست در گوگل آموزش برنامه‌نویسی مدنظرتان را جستجو کنید.

وقتی که در خصوص ساخت سرویس‌های آنلاین یا سایت‌های اینترنتی صحبت می‌کنیم،‌ با دو مفهوم مختلف مواجه می‌شویم:

طراحی وب یا  (Web Design)

طراحی وب یا طراحی وب سایت به فرایندی می‌گویند که در آن طراح وب‌، اقدام به طراحی چیزهایی می‌کند که کاربر آن‌ها را در صفحه مانیتور خود می‌بیند. در واقع کار طراح وب این است که المان‌های یک وب‌سایت یا صفحه‌ی وب را طراحی کند و محل جای‌گیری آن ها را مشخص کند. خروجی کار یک طراح وب کاملا برای کاربران عادی قابل مشاهده است و کاربران آن‌را بصورت مستقیم می‌بینند.

برنامه نویسی وب یا ( Web Development)

برنامه نویسی وب (یا برنامه نویسی سمت وب یا Web Development) مربوط به تمام آن پردازشی است که پشت صحنه انجام می‌شود و کاربر عادی آن‌ها را نمی‌تواند ببیند. برای مثال وقتی یک صفحه‌ی وب یک درخواست به پایگاه داده (Database) ارسال می‌کند و آخرین مطالب سایت را از دیتابیس می‌گیرد، درخواست و کدی است که کاربر عادی آ‌ن‌را نمی‌تواند مشاهده کند. به زبان ساده، کار یک برنامه نویس وب، نوشتن کدهایی است که در پشت صحنه پردازش‌هایی انجام می‌دهند که کاربر نمی‌تواند آن پردازش‌ها را ببیند.

۸٫ راه‌اندازی اپلیکیشن موبایل

اپلیکیشن موبایل به نسبت وب‌سایت‌ها در دسترس‌تر است و هر شخصی که بتواند با گوشی هوشمند خود کار کند، می‌تواند اپلیکیشن شما را داشته باشد. به همین دلیل بازار اپلیکیشن‌های موبایل امروزه بسیار داغ است و ایده‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند در قالب اپلیکیشن، توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار گیرد. شما که این مطلب را می‌خواهید حداقل چند اپلیکیشن فارسی بر روی گوشی نصب دارید، تقویم، اسنپ، تپ‌سی و… .

معمولاً اپلیکیشن‌های خدماتی بهترین گزینه برای راه‌اندازی است، اگر ایده‌ای دارید که می‌تواند به مردم در انجام کارها کمک کند از همین لحظه برای راه‌اندازی اپلیکیشن موبایل برنامه‌ریزی کنید. اگر خودتان ایده‌ای دارید اما توانایی برنامه‌نویسی اپلیکینش‌های اندروید یا IOS را ندارید، از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

۹٫ تحلیل گر و کارشناس بازاریابی

دنیای کسب و کار و خرید و فروش آنچنان گسترده است که برای به درستی پیش بردن آن نیاز است تا حضور افرادی در آن پررنگ شود. اگر تخصص کامل را در تحلیل گری و کارشناسی داشته باشید، در آن صورت است که می‌توانید با راهنمایی‌های خود در حوزه بازاریابی به افرادی که در دنیای کسب درآمد در حال فعالیت هستند، کمک کنید. و در ازای کارشناسی و تحلیل‌های خود به مبالغ بالایی دست یابید و مسیر پیشرفت را برای خود هموار کنید و آینده روشنی را برای خود بسازید.

۱۰٫ تاسیس فروشگاه‌های آنلاین

فروشندگی در نوع خود یکی از برترین هیجان انگیزترین کسب و کارهایی است که امروزه در سراسر جهان طرفداران و علاقه مندان خود را جذب نموده است. این کسب و کار هم چون بسیاری از حرفه‌های دیگر نیازمند دارا بودن برخی ویژگی‌ها از جمله صبر، شکیبایی، اخلاق مداری و انصاف می‌باشد.

فروشندگی تنها در یک نوع و آن هم حضوری خلاصه نخواهد شد. فروشگاه‌های آنلاین امروزه یکی از مهم‌ترین بنیادهای سرمایه گذاری به شمار می‌روند. به طور کلی می‌توان طی سال‌های اخیر تعداد افرادی که اقدام به تاسیس فروشگاه‌های آنلاین نموده اند را بسیار چشم گیر دانست.

فروشگاه آنلاین یک محور برای ارتباط با خریداران به صورت غیر حضوری است. این فروشگاه و این سبک از مشاغل دارای امتیازهای گوناگونی هستند که عدم نیاز به سرمایه‌های هنگفت از اصلی‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. تنوع قیمت گذاری از یک سو و وجود دامنه‌ای گسترده از قیمت‌های مقطوع از سویی دیگر، به عنوان اهرم‌های موفقیت آمیز بودن فروشگاه‌های آنلاین شناخته می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 7 =