مراحل، هزینه و مدارک لازم برای ثبت شرکت در «گرگان»

ثبت شرکت در گرگان و استان گلستان » هزینه، زمان و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود

آشنایی با استان گلستان

استان گلستان با مرکزیت شهر گرگان در شمال شرقی ایران واقع شده است. در گذشته این منطقه استرآباد خوانده می‌شد. همچنین در متون عربی از آن با عنوان جرجان نیز یاد شده است. آب‌وهوای معتدل و طبیعت باشکوه این استان گردشگران زیادی را از سراسر دنیا جذب خود می‌کند. در سال‌های اخیر ثبت شرکت در استان گلستان در حوزۀ گردشگری رشد چشمگیری داشته است. همچنین وجود آب فراوان و خاک حاصلخیز شرایط مساعدی را برای کشاورزی و دامپروری فراهم آورده است. بیش از پنجاه درصد از پنبه و حدود دَه درصد از گندم کشور از زمین‌های زراعی گلستان به دست می‌آید. کشت دانه‌های روغنی نیز در سال‌های اخیر رونق چشمگیری در این استان داشته است. آسان بودن شرایط ثبت شرکت در گرگان و گلستان موجب شده است که کارخانه‌های متعددی نیز برای این محصولات تأسیس شوند.

 

company registration سامانه ثبت شرکت آسان ثبت سهامی خاص مسئولیت محدود ثبت موسسه تجاری

 

آشنایی با شهر گرگان

شهرستان گرگان پُرجمعیت‌ترین منطقه در استان گلستان است. بندر ترکمن، گنبد کاووس و علی‌آباد کتول از شناخته‌شده‌ترین مناطق این استان هستند. شهرستان‌های آزادشهر، آق‌قلا، گمیش‌تپه، رامیان، کردکوی، بندرگز، گالیکش، کلاله، مراوه‌تپه و مینودشت کامل‌کنندۀ چهارده شهرستان گلستان هستند. نحوه ثبت شرکت در گلستان در تمام شهرستان‌های آن یکسان است. بنابراین، هزینه ثبت شرکت در استان گلستان در تمام شهرهای آن برابر است. مرز مشترک این استان با کشور ترکمنستان نیز سبب شده است که تأسیس شرکت در گرگان و گلستان در زمینه بازرگانی نیز روند صعودی داشته باشد. واقع شدن در کرانۀ دریای خزر موقعیت مناسبی را برای صادرات و واردات در شهرهای ساحلی استان گلستان به وجود آورده است. پرورش ماهی و استحصال خاویار نیز تجارتی تضمین‌شده در این مناطق است.

شهر گرگان مرکز استان گلستان و قلب تجاری آن است. هوای عالی، امکانات خوب و طبیعت زیبا سبب شده است که ثبت شرکت در شهر گرگان گزینۀ بسیار مناسبی برای فعالان اقتصادی باشد. همچنین وجود جاده‌های امن که این شهر را به دیگر نقاط کشور متصل می‌کند دسترسی آسانی را برای مردم دیگر شهرها مهیا کرده است. فرودگاه بین‌المللی گرگان نیز امکان سفر راحت و سریع را برای تمام کارآفرینان و تاجران ایرانی و خارجی فراهم نموده است. همۀ اینها باعث تشویق بیشتر افراد برای ثبت شرکت در گرگان و گلستان شده است. پارک جنگلی ناهارخوران فقط یکی از متعدد جاذبه‌های گردشگری در دسترس این شهر زیبا است. صنایع‌دستی اصیل استان گلستان نیز که حاصل دست هنرمندانی با فرهنگ‌های گوناگون است محبوبیت فراوانی در سراسر ایران و جهان دارد. به عنوان نمونه، صادرات قالی ترکمن سالانه درآمد قابل توجهی برای هنرمندان و فروشندگان آن حاصل می‌کند.

 

انواع شرکت در گرگان و گلستان

ثبت شرکت در گرگان و گلستان همانند دیگر نقاط کشور است. در قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران هفت نوع شرکت تجاری تعریف شده است:

انتخاب نوع شرکت به زمینۀ فعالیت شما و برنامۀ کاری آینده‌تان بستگی دارد. شما طبق قانون می‌توانید هر نوع شرکتی را در هر شهری که مایلید تأسیس کنید. بر اساس تازه‌ترین آمار ثبت شرکت در گرگان و گلستان، شرکت‌های با مسئولیت محدود و سهامی خاص بیشترین تعداد را در سال‌های اخیر داشته‌اند. بنابراین در این مقاله به طور مشخص به ثبت این دو نوع شرکت در استان گلستان و شهر گرگان می‌پردازیم.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص در گرگان و گلستان

۱. تکمیل و امضای دو نسخه از اساسنامه توسط خود سهامداران

۲. تکمیل و امضای دو نسخه اظهارنامۀ شرکت سهامی خاص توسط همۀ سهامداران

۳. ارائۀ دو نسخه از صورت‌جلسۀ مجمع عمومی مؤسسان که توسط سهامداران شرکت و نیز بازرسان آن به امضا رسیده باشد.

۴. مشخص کردن نخستین مدیران و بازرسان و قبول سمت مدیریت و بازرسی از سوی آنان.

۵. کپی شناسنامۀ برابر اصل شدۀ همۀ مدیران و سهامداران و بازرسان

۶. کپی برابر اصل کارت ملی تمامی سهامداران، بازرسان و اعضای هیئت‌مدیره (در دفاتر اسناد رسمی استان گلستان)

۷. ارائۀ گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل ۳۵% سرمایۀ اولیۀ شرکت

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در گرگان و گلستان

۱. دو برگ تقاضانامۀ ثبت شرکت در استان گلستان

۲. دو برگ شرکت‌نامۀ رسمی

۳. دو جلد از اساسنامۀ شرکت

۴. دو نسخه از صورت‌جلسۀ مجمع عمومی مؤسسین و هیئت‌مدیره

۵. فتوکپی شناسنامۀ همۀ شرکا و مدیران شرکت

۶. آگهی روزنامۀ رسمی برای افراد حقوقی

۷. تقویم‌نامۀ سرمایۀ غیر نقدی توسط شرکا (اگر تمام یا بخشی از سرمایه به صورت غیر نقدی باشد، شرکت برای اخذ مجوز معرفی خواهد شد)

 

 

برای اطلاع از زمان و هزینه ثبت شرکت در گرگان و استان گلستان بر روی تصویر زیر کلیک کنید:

 

سامانه ثبت شرکت سهامی خاص سهامی عام آسان ثبت مسئولیت محدود

 

2 دیدگاه برای “مراحل، هزینه و مدارک لازم برای ثبت شرکت در «گرگان»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 18 =