راهنمای ثبت شرکت مهاجرتی| سهامی خاص و مسئولیت محدود

ثبت شرکت مهاجرتی سهامی خاص مسئولیت محدود Immigration Company Registration

موسسات و شرکت‌های مهاجرتی وظایف بسیار حساسی را بر عهده دارند. هر ساله افراد زیادی به دلایل گوناگون برای تحصیل، کار و زندگی به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند. این مجموعه‌ها با به‌کارگیری وکلای باتجربه می‌کوشند تمامی کارهای اقامتی متقاضیان را به صورت قانونی و به نیابت از آنها انجام دهند. تجربه‌های متعدد مهاجران نشان داده که خدمات این موسسه‌ها به ویژه در زمینه مشاوره بسیار کارآمد است. در این مقاله، به فرایند قانونی ثبت شرکت مهاجرتی و راه‌اندازی موسسات مهاجرتی مجاز می‌پردازیم.

 

company registration سامانه ثبت شرکت آسان ثبت سهامی خاص مسئولیت محدود ثبت موسسه تجاری

 

شرایط تاسیس شرکت‌های مهاجرتی

راه‌اندازی موسسه مهاجرتی یا تاسیس شرکت مهاجرتی نیازمند داشتن دانش کافی در این زمینه است. حضور افراد متخصصی که آشنایی کامل به قوانین و مقررات کشورهای گوناگون داشته باشند در این مجموعه‌ها الزامی است. بسیاری از متقاضیان ثبت شرکت مهاجرتی فعالیت خود را در موسسه‌های مهاجرتی آغاز می‌کنند و پس از کسب تجربه کافی و آگاهی از شرایط تاسیس دفتر مهاجرتی برای ثبت شرکت مستقل خود اقدام می‌نمایند.

 

مجوز شرکت‌ها و موسسات مهاجرتی

موسسات مهاجرتی که در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور فعالیت می‌کنند، مجوز تاسیس خود را باید از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ نمایند. شرکت‌های مهاجرتی که برای گرفتن اقامت به متقاضیان مشاوره می‌دهند باید مجوز فعالیت خود را از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دریافت کنند. مجوز لازم برای ثبت شرکت مهاجرتی در زمینه کاریابی در خارج از کشور را نیز بخش بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می‌کند.

 

استعلام شرکت‌های مهاجرتی

تنها مرجع رسمی برای استعلام قانونی بودن فعالیت شرکت‌های مهاجرتی در ایران، «سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور» است. این سامانه زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می‌کند و متعلق به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است. مشخصات تمامی شرکت‌هایی که به صورت قانونی در زمینه امور مهاجرت فعالیت می‌کنند در این سامانه ثبت شده است. اطلاعات کامل موسسات مهاجرتی مجاز نیز شامل نام موسس و نشانی موسسه در این سایت موجود است و متقاضیان می‌توانند به راحتی پیش از بستن هر نوع قراردادی آنها را استعلام نمایند.

 

انواع شرکت‌های مهاجرتی

بهترین راه برای تاسیس شرکت مهاجرتی، ثبت شرکت سهامی خاص یا ثبت شرکت با مسئولیت محدود است. مناسب‌ترین گزینه برای شما متناسب با نوع فعالیت و اهداف شما تعیین می‌شود. بنابراین پیش از انتخاب نوع شرکت، توصیه می‌شود شرایط و ضوابط هر یک از این قالب‌ها را بررسی کنید. گفتنی است که متقاضیان ثبت شرکت مهاجرتی برای دریافت مجوزهای لازم باید بر حسب مورد به وزارتخانه‌های علوم، کار و یا امور خارجه مراجعه نمایند.

 

ثبت شرکت مهاجرتی در قالب سهامی خاص

شرکت‌های سهامی خاص برای امور گوناگونی تشکیل می‌شوند که یکی از مهم‌ترین آنها فعالیت در زمینه خدمات مهاجرتی است. سرمایه این نوع کمپانی‌ها به صورت سهام‌هایی هم‌ارزش درمی‌آید که قابل داد و ستد در بورس اوراق بهادار نیست ولی به راحتی قابل واگذاری است. یکی از مزایای ثبت شرکت سهامی خاص با موضوع فعالیت مهاجرت در ایران این است که الزامی برای تهیه کامل سرمایه نقدی آن وجود ندارد. همچنین شرایطی که برای تاسیس این شرکت‌ها در قانون تجارت ایران در نظر گرفته شده بسیار ساده‌تر از دیگر انواع کمپانی‌ها است.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت مهاجرتی در قالب سهامی خاص

  •         کپی کارت ملی و شناسنامه تمامی اعضا
  •         مشخصات اعضای هیئت‌مدیره و بازرسان
  •         تنظیم اساسنامه، اظهارنامه و اقرارنامه
  •         اخذ مجوز فعالیت از اداره مربوطه

توجه داشته باشید که ثبت شرکت مهاجرتی در قالب سهامی خاص به حداقل سه عضو و دو بازرس احتیاج دارد. همچنین سرمایه لازم برای تامین اعتبار تاسیس شرکت سهامی خاص مهاجرتی حداقل یک میلیون ریال است که ۳۵ درصد آن باید در حساب شرکت قرار بگیرد.

 

»»» راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص

 

ثبت شرکت مهاجرتی در قالب مسئولیت محدود

ثبت شرکت‌های‌ با مسئولیت محدود با موضوع ارائه خدمات مهاجرتی و اخذ ویزا در سراسر دنیا بسیار رایج است. تاسیس این کمپانی‌ها با سرمایه‌ای اندک نیز امکان‌پذیر است اما امکان انتشار اوراق سهام برای آنها وجود ندارد. این نوع شرکت‌ها معمولاً برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر تشکیل می‌شود و هر کدام از شرکا فقط به میزان سرمایه خود مسئول پرداخت بدهی‌های احتمالی خواهند بود. حق رای افراد و میزان سود آنها نیز به نسبت سهم آنها خواهد بود، در حالی که در شرکت‌های سهامی خاص تعداد سهام اشخاص تعیین‌کننده است. ثبت شرکت مهاجرتی با مسئولیت محدود در ایران نیز بسیار متداول است و فعالان این حوزه استقبال گسترده‌ای از آن کرده‌اند.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت مهاجرتی در قالب مسئولیت محدود

  •         کپی شناسنامه و کارت ملی همه اعضا
  •         تنظیم اساسنامه، اظهارنامه و اقرارنامه
  •         اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت در این حوزه

توجه داشته باشید که ثبت شرکت مهاجرتی در قالب مسئولیت محدود به حداقل دو عضو احتیاج دارد. همچنین سرمایه لازم برای تامین اعتبار تاسیس شرکت مسئولیت محدود مهاجرتی حداقل یک میلیون ریال است. گفتنی است که این شرکت‌ها محدودیتی در زمینه کار خود ندارند و می‌توانند به راحتی در همه حوزه‌های مرتبط مثل اقامت و تحصیل فعالیت کنند.

 

»»» راهنمای ثبت شرکت با مسئولیت محدود 

 

ثبت موسسه مهاجرتی

تمامی موسسات مهاجرتی نیز برای فعالیت رسمی باید به ثبت قانونی برسند. مرجع ثبت موسسات در تهران اداره ثبت شرکت‌ها و در شهرستان‌ها اداره ثبت مرکزی استان است. البته با فراهم شدن امکان ثبت موسسات مهاجرتی به صورت آنلاین این فرایند به صورت یکپارچه در سراسر کشور به انجام می‌رسد. گفتنی است مجموعه‌هایی که در خارج از کشور به ثبت رسیده‌اند، برای فعالیت در داخل کشور باید برای ثبت مجدد اقدام نمایند. حداقل سرمایه موسسات غیرتجاری طبق قانون محدودیتی ندارد، اما این مبلغ عرفاً صد هزار تومان در نظر گرفته می‌شود. همچنین حداقل تعداد شرکا برای ثبت موسسه مهاجرتی دو نفر است.

 

»»» ثبت شرکت اسباب بازی

 

 

برای محاسبه دقیق هزینه ثبت موسسه مهاجرتی و آگاهی از مدت زمان مورد نیاز برای این کار روی تصویر زیر کلیک کنید:

 

سامانه ثبت شرکت سهامی خاص سهامی عام آسان ثبت مسئولیت محدود

 


✅ پرسش‌های پرتکرار پیرامون ثبت شرکت مهاجرتی ✅

 

✅ شرکت مهاجرتی چیست؟

✔️ شرکت‌هایی که موضوع فعالیت‌شان امور مربوط به مهاجرت است و در زمینه‌هایی مثل اخذ اقامت و اعزام دانشجو به خارج از کشور مشغول به فعالیت هستند، «شرکت مهاجرتی» نامیده می‌شوند.

✅ آیا برای ثبت موسسه مهاجرتی باید مجوز داشت؟

✔️ بله. متقاضیان تاسیس موسسه مهاجرتی در زمینه تحصیل باید برای کسب مجوز به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مراجعه نمایند. موسسات مهاجرتی فعال در زمینه کاریابی بین‌المللی باید مجوز تاسیس خود را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت کنند و موسسه‌هایی که در زمینه اقامت به مراجعه‌کنندگان خود مشورت می‌دهند باید برای اخذ جواز کار به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران رجوع نمایند.

✅ ثبت شرکت مهاجرتی چقدر زمان می‌برد؟

✔️ ثبت شرکت‌های مهاجرتی در ایران فرایندی قانونی و روشن دارد. این کار، بسته به نوع شرکت مورد نظر شما، حدوداً دو هفته زمان می‌برد.

✅ چگونه می‌توان قانونی بودن موسسات مهاجرتی را استعلام کرد؟

✔️ سامانه استعلام اشخاص حقوقی تنها منبع قابل استناد برای فعالیت قانونی شرکت‌ها و موسسات در ایران است.

5 دیدگاه برای “راهنمای ثبت شرکت مهاجرتی| سهامی خاص و مسئولیت محدود

  1. سارارهنما گفته:

    سلام وقتتون بخیر من قصددارم ک شرکتی مهاجرتی ومشاوره مهاجرت تحصیلی وکاری ارائه بدهم ،ازچه ارگانی باید مجوز بگیرم ،؟وباتوجه به اینکه درشهرستان زندگی میکنم آیا میتوانم بصورت آنلاین مجوزم رادریافت کنم؟ ازچه ارگانی ؟

    • محمد حسین گفته:

      مگه مشتریشو داری .اگه داری بگو میتونم سریع واست بگیرم.معتبرترینشو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =