لیست سامانه های اینترنتی دولت | [کاربرد هریک و نشانی هر یک]

لیست سامانه های اینترنتی دولت

با توجه به اینکه دولت الکترونیک در ایران، روز به روز در حال گسترش می‌باشد. و همچون فضای بانکداری مجازی که مراجعه مردم برای انجام امور سنتی بانکی را به شدت کاهش داده، بستر را برای تسریع و تسهیل فرآیندهای اداری و تعامل مردم با دولت فراهم کرده است. باید بدانید که هم اکنون صدها خدمت دولتی و نیمه دولتی که دو دهه پیش به صورت کاملا سنتی و با مراجعه حضوری مردم و مخاطبان سازمانی ارائه می‌شد، هم اکنون به واسطه سامانه های اینترنتی دولت به صورت اینترنتی قابل انجام و ردیابی بوده و نیازی به حضور فیزیکی افراد برای بررسی فرآیندهای اداری مربوطه نیست.

سامانه آنلاین آسان ثبت

سامانه استعلام سابقه بیمه

سامانه های اینترنتی دولت

 

هنوز بسیاری از افرادی که هر ماه بیمه اجباری برای آنها توسط لیست بیمه کارفرمایان رد می‌شود، متاسفانه مطلع نیستند که می‌شود با مراجعه به یکی از سامانه های اینترنتی دولت، سامانه جدید استعلام سوابق بیمه‌ای خود، دقیق‌ترین و جزیی‌ترین سابقه بیمه خود را در هر بازه زمانی که نیاز داشته باشند، دریافت و پرینت بگیرند.

برای دسترسی به سابقه بیمه‌ای خود، کافیست به این نشانی رفته و بعد از دریافت کد کاربری و رمز عبور و ورود شماره موبایل خود، منتظر کد تایید باشید. پس از تایید کد کاربری و کد ملی شما، اجازه دسترسی به سیستم را پیدا می‌کنید. حال می‌توانید هر زمان از شبانه روز و در طول هفته، با ورود به این سامانه، اخرین سوابق بیمه‌ای خود را که توسط شعب مختلف تامین اجتماعی در سراسر کشور و توسط کارفرمایان گوناگون رد شده را مشاهده نمایید .

ما به شما توصیه می‌کنیم که هر ماه، به این سامانه مراجعه کرده و نسبت به پرداخت و رد شدن حق بیمه اجباری شما توسط کارفرمایان مطلع شوید. گاها به دلیل مشکلات سیستمی و یا بار ترافیکی بالای مراجعه حضوری، لیست‌های بیمه با تاخیر در سیستم وارد می‌شود. به همین خاطر، با مراجعه مکرر به این سامانه، در جریان تایید سابقه بیمه ماهانه خود قرار بگیرید.

این سامانه یکی از پر مخاطب‌ترین سامانه های استعلامی دولتی در کشور است که همچون درگاه سازمان بورس، بیننده زیادی در طول روز دارد. ماهانه بیش از ۱.۵ میلیون نفر از این سامانه برای بررسی سوابق بیمه‌ای خود استفاده می‌کنند.

سامانه استعلام بیمه سلامت

سامانه های اینترنتی دولت

طرح بیمه سلامت؛ اکنون از طریق سامانه بیمه سلامت، می‌توان در جریان برنامه‌ها و خدمات این طرح بود. کافی است به این آدرس مراجعه کنید. خدمات غیر حضوری بیمه سلامت را می‌توان در این درگاه مشاهده کرد. سامانه‌های بیمه سلامت در این نشانی در دسترس است.

اگر شما قبلا کد کاربری و رمز عبور دریافت کرده‌اید، با ورود این اطلاعات می‌توانید نسبت به استفاده از خدماتی که در سیستم بیمه سلامت تعبیه شده، استفاده کنید.

سامانه استعلام تخلفات رانندگی

اگر راننده‌ای هستید که مدام مجبورید در تهران وارد محدوده زوج و فرد و یا طرح ترافیک شوید و نمی‌دانید که در طول روز، آیا دوربین‌های پلیس، شما را رصد کرده اند یا خیر، بد نیست که هر از گاهی به دیگر سامانه های اینترنتی دولت، سامانه استعلام تخلفات رانندگی راهور ناجا رفته و با وارد کردن شماره پلاک خودرو خود، در جریان آخرین وضعیت تخلفات ثبت شده باشید.

شما پس از ورود به این سامانه می‌توانید خدمات زیر را دریافت کنید:

  • استعلام و اصلاح اطلاعات مالکین خودروها
  • پرداخت الکترونیکی جرایم راهنمایی و رانندگی
  • استعلام میزان تخلفات رانندگی
  • استعلام رهگیری مدارک ارسالی به پست
  • استعلام و پیگیری کارت هوشمند سوخت
  • استعلام نمره منفی گواهینامه
  • استعلام خودروهای کشف شده
  • استعلام وضعیت پلاک فک شده
  • آدرس پارکینگهای شبانه روزی
  • استعلام تصادفات رانندگی در سراسر کشور

این اطلاعات راهنمایی و رانندگی را اگر تا پیش از این به صورت حضوری دریافت می‌کردید، از امروز به صورت اینترنتی انجام دهید.

سامانه استعلام بیمه خودرو

استعلام بیمه خودرو نیز از جمله مواردی است که امروزه به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید.

قانون بیمه شخص ثالث در تاریخ ۱۳۸۷/۵/۳۱ از سوی رئیس جمهور به وزارت امور اقتصادی و دارایی جهت اجرا ابلاغ گردید. این قانون در تاریخ ۴/۶/۱۳۸۷ در روزنامه رسمی کشور چاپ و از نظر قانونی ۱۵ روز پس از چاپ در روزنامه رسمی قابل اجراست. رئیس کل بیمه مرکزی ایران این قانون را در تاریخ ۴/۶/۱۳۸۷ طی نامه‌ای ‌به ‌مدیران ‌عامل ‌شرکت‌های ‌بیمه برای اجرای آزمایشی به مدت ۵ سال ابلاغ کرد.

ماده ۲۴ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است ترتیبی اتخاذ نماید که امکان دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی آن نیرو در ارتباط با مواردی از قبیل مشخصات وسایل نقلیه موتوری، زمینی، گواهینامه‌های صادر شده و همچنین سوابق تخلفات و تصادفات رانندگان، از طریق سیستم رایانه‌ای برای بیمه مرکزی ایران و شرکت‌های بیمه‌گر فراهم گردد.

در ماده ۲۵-شرکت های بیمه مجاز به فعالیت در رشته بیمه موضوع این قانون موظفند با استفاده از تجهیزات و سیستم‌های رایانه‌ای مناسب، کلیه اطلاعات مورد نیاز بیمه مرکزی ایران در رابطه با بیمه‌نامه ‌های صادرشده و خسارت های مربوط به آنها را به صورت مستمر به بیمه مرکزی ایران منتقل نمایند.

ماده ۲۶- بیمه مرکزی ایران موظف است ترتیبی اتخاذ نماید که امکان دسترسی به اطلاعات مذکور در مواد (۲۴) و (۲۵) این قانون برای کلیه شرکتهای بیمه ذیربط و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فراهم گردد. با توجه به ماده ۲۵ قانون جدید بیمه شص ثالث، در هنگام صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت در وارد نمودن اطلاعات مربوطه کمال دقت را بفرمایید تا اطلاعات با صحت بیشتر در بانک اطلاعاتی سیستم استعلام قرار گیرد.

سامانه جستجوی متوفی

اگر نیاز به جستجوی اطلاعات متوفی برای مراجعه به بهشت زهرا تهران دارید و شماره قطعه و ردیف را نمی‌دانید، به این سامانه رجوع کرده و نام و ناخانوادگی متوفی را وارد کنید تا در جریان محل خاکسپاری قرار بگیرید.

این اطلاعات مربوط به داده‌های ثبت شده در سازمان بهشت زهرا تهران است. این سایت به ۲ زبان بارگذاری شده است و برای استعلام مشخصات متوفی استفاده می‌شود.

سامانه استعلام خطوط مشترکین تلفن سیار

سامانه های اینترنتی دولت

از دیگر سامانه های اینترنتی دولت، این سامانه، کلیه مشترکین چهار اپراتور کشوری همراه که حداقل یک سیم کارت به نام خود در یک اپراتور داشته و کد ملی ایشان نیز در بانک اطلاعاتی اپراتور تامین کننده سیم کارت به صورت صحیح وارد شده است، می‌توانند با انجام مراحل بعد، از تعداد خطوطی که به نام ایشان در هر یک از اپراتورهای مذکور ثبت شده مطلع شوند. اگر:

  • حداقل یک سیم کارت در یکی از اپراتورهای تلفن سیار به نام شما ثبت شده است.
  • اطمینان دارید که کد ملی شما به صورت صحیح در اطلاعات اپراتورهای ثبت شده است.

پس از دریافت استعلام از سامانه و دیدن مغایرت چه باید کرد؟

پاسخ: پس از مراجعه به دفاتر با اعلام شماره‌های تحت مالکیت خود که از وجود آنها اطلاع دارید متقاضی سلب مالکیت تمام سایر شماره‌های ثبت شده به نام خود باشید. این تقاضا را به صورت کتبی مرقوم و امضا نموده و به دفتر تحویل نمائید. درصورت مواجهه با هرگونه مشکل در دفاتر اپراتورها و عدم رسیدگی به درخواست شما خواهشمند است مراتب را از طریق روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی گزارش فرمائید تا در اسرع وقت موضوع توسط بازرسین سازمان رسیدگی گردد.

سامانه استعلام کارت سوخت خودرو

برای آگاهی از کارت سوخت خودرو خود می‌توانید به سامانه استعلام پلیس به این آدرس مراجعه کنید.

سامانه استعلام فیش حقوقی بازنشستگان

بازنشستگان عزیز کشور می‌توانند برای آگاهی از آخرین وضعیت فیش حقوقی خود به این نشانی که از سامانه های اینترنتی دولت است مراجعه کرده و اطلاعات را دریافت نمایند. چنانچه هنگام دریافت فیش حقوق پیام خطا نمایش داده شد، با در دست داشتن مدارک لازم به مدیریت‌های صندوق بازنشستگی مراجعه فرمایید.

شماره دفتر کل، شماره‌ای است که در هنگام بازنشستگی توسط صندوق بازنشستگی کشوری به بازنشسته اختصاص داده شده و در تمام احکام حقوقی صادره ثبت گردیده است. وظیفه بگیران محترم جهت دریافت فیش حقوق مربوط به خود، باید شماره ملی و شماره حساب خود را وارد نمایند.

فیش حقوقی فقط برای دستگاه‌هایی که حقوق بازنشستگان آنها به طور مستقیم از طرف صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می‌شود و همچنین برای دستگاه‌هایی که در طرح پرداخت مستقیم حقوق صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند صادر می‌گردد.

بازنشستگان سایر دستگاه‌ها جهت دریافت فیش حقوقی باید به دستگاه متبوع خود مراجعه نمایند.

سامانه استعلام کد پستی

همان گونه که می‌دانید، کد پستی ۵ رقمی که پیش از این در آدرس نویسی روی مرسولات پستی به کار می‌رفت، نیاز به نوشتن نشانی را به طور کامل مرتفع نمی‌ساخت. از سوی دیگر، هر یک از سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز برای خود پلاک‌های خاصی داشتند که سبب ساز تداخل و سردرگمی در شناسایی پلاک‌ها می‌شد.

لذا طرح استفاده از کد پستی ده رقمی، پس از جمع‌آوری اطلاعات یک دوره ۵ ساله (از ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۵) و در سال ۱۳۷۶، مورد تصویب دولت و مجلس قرار گرفت. بدین نحو که با افزودن ۵ رقم دیگر به کد پستی قبلی، برای هر مکان اعم از مسکونی، تجاری یا اداری، یک کد منحصر به فرد و یگانه در نظر گرفته شد.

برخی از هموطنان عزیزمان برای انجام کارهای گوناگون، نیازمند به دانستن کد پستی هستند که بعضا فراموش می‌کنند. اکنون برای آگاهی از کد پستی محل سکونت خود، از این سامانه استفاده کنید.

  • سامانه دریافت کد پستی مکان مورد نظر
  • سامانه دریافت گواهی کد پستی مکان مورد نظر شما به صورت آنلاین.
  • پیگیری درخواست کد پستی جدید یا صدور گواهی کد پستی با کد رهگیری.
  • سامانه درخواست کدپستی جدید برای مکان مورد نظر به صورت آنلاین.
  • سامانه استعلام نشانی ایرانیان (سانا) ویزه سازمان های طرف قراردارد.
  • تهیه گزارش مشتریان وب سرویس جهت مشاهده گزارش کارکرد و وضعیت سرویس ویژه مشتریان سازمانی کد پستی.

کد پستی ده رقمی کاملا مکان جغرافیایی مورد نظر را مشخص می‌نماید، بدین شکل که پنج رقم اول محدوده جغرافیایی را مشخص می‌نماید، رقم ششم ردیف ساختمان را در محدوده جغرافیایی نشان می‌دهد و چهار رقم آخر شماره شناسایی مکان مورد نظر در ساختمان را مشخص می‌کند.

سامانه استعلام پلاک فک شده

این سامانه استعلام پلاک فک شده خودرو نیز در این نشانی در دسترس است.

سامانه جامع خدمات وظیفه عمومی

دیگر سامانه اینترنتی دولت، سامانه جامع خدمات وظیفه عمومی نیز در این آدرس در دسترس است.

سامانه استعلام مفاصا نوسازی شهرداری تهران

یکی از سامانه های اینترنتی دولت پر مخاطب خدمات شهری پایتخت، مربوط به سامانه استعلام مفاصا حساب نوسازی شهرداری است که در این نشانی در دسترس است. استعلام مفاصا حساب کسب و پیشه نیز از این درگاه امکان پذیر خواهد بود.

سامانه استعلام پروانه و گواهی پایان کار ساختمان

یکی دیگر از سامانه‌های پر مخاطب و پر استفاده خدمات شهری در کلانشهر تهران، سامانه استعلام پروانه و گواهی پایان کار فعالیت‌های ساختمانی در محدود پایتخت است که علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنند.

استعلام پروانه ساختمان و همچنین استعلام گواهی ساختمان، دو سامانه متفاوت است که توجه داشته باشید. امروزه بسیاری از خدمات شهرداری تهران به صورت اینترنتی از طریق این درگاه که از جمله نخستین دامنه‌های ثبت شده روی پسوند ملی ایران (ir) است، قابل دسترسی خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای صدور پروانه ساختمانی در تهران

۱- اصل و تصویر مدرک مالکیت. مدرک مالکیت شامل یکی از مدارک ذکر شده است: (سند مالکیت شش دانگ، برگه قرارداد واگذاری زمین شهری، اجاره نامه سازمان اوقاف، مقاوله نامه اداره املاک و مستغلات شهرداری تهران و بنچاق)

۲- ارایه اصل و تصویر شناسنامه مالکین

۳- اصل و تصویر نو سازی سال جاری

۴- تصویر و اصل تصویر صورت مجلس تفکیکی برای املاکی که دارای سند آپارتمانی هستند.

۵- تصویر و اصل گواهی انحصار وراثت (در صورت فوت مالک)

۶- ارایه گواهی ۶ و ۸ قانون زمین شناسی (در صورتی که ملک فاقد ساختمان باشد)

۷- نقشه  GIS (نقشهGIS در واحد طرح تقضیلی ارائه می گردد) محل ملک توسط مالک روی آن مشخص می گردد. مسئولیت جابجایی و شناسایی اشتباه به عهده مالک است.

۸- حضور مالکین یا وکیل قانونی الزامی است.

۹- اصل و تصویر وکالت نامه و شناسنامه وکیل در صورت مراجعه وکیل.

۱۰- فیش‌های برق، آب، گاز، تلفن

سامانه استعلام الکترونیکی ملک

برای استعلام سامانه الکترونیکی ملک، از سامانه های اینترنتی دولت به این نشانی مراجعه کنید. خدمات الکترونیکی که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام می‌دهد به این شرح است:

  • سامانه پیگیری و نظارت بر خدمات الکترونیکی ثبت.
  • سامانه ثبت الکترونیک پذیرش درخواست صدور سند مالکیت موضوع قانونی تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی.
  • سامانه پیگیری مرکز مالکیت معنوی.
  • سامانه پیگیری خدمات اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری
  • سامانه پیگیری تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی.

همانطور که مشاهده می‌کنید، برخی از خدماتی که توسط قوه قضاییه انجام می‌گیرد، به صورت اینترنتی قابل استعلام و رهگیری است و نیاز به مراجعه حضوری برای انجام خدمات اداری به مراکز مربوطه نیست.

استعلام شناسه ملی اشخاص حقوقی

درگاه استعلام شناسه ملی اشخاص حقوقی (شرکت‌ها) در این آدرس در دسترس است.

نکات مهم درباره شناسه ملی

در مورد شناسه ملی شرکت‌ها باید گفت که این شناسه که از ۱۱ رقم تشکیل شده و یک مثال ساده برای تشبیه آن این است که شناسه ملی برای اشخاص حقوقی همانند کد ملی برای اشخاص حقیقی است، شناسه ملی هر شرکت مختص به خود آن شرکت است و از زمان ثبت شرکت تا انحلال شرکت و حتی بعد از آن نیز تغییر نخواهد کرد، با استفاده از شناسه ملی می توان اطلاعات کلی از شرکت ثبت شده به دست آورد.

اطلاعات شرکت ثبت شده با استفاده از شناسه ملی

داشتن شناسه ملی یک شرکت به ما کمک می کند یک سری اطلاعات کلی از شرکت را بدست آوریم هم چنین ملاک اعتبار شرکت ها وجود اطلاعات شرکت در سامانه شناسه ملی است.

سایت شناسه ملی اطلاعات زیر را در اختیار ما قرار می‌دهد:

  • ثبت کننده شخصیت حقوقی
  • شناسه ملی
  • تاریخ تاسیس
  • تاریخ ثبت شرکت
  • نام شخصیت حقوقی
  • نوع شخصیت حقوقی
  • شماره ثبت شرکت
  • واحد ثبتی
  • کدپستی
  • محل اقامت قانونی

همه شرکت‌ها و موسسات ثبتی و به طور کلی کلیه اشخاص حقوقی کشور می‌بایست در این سامانه وجود داشته باشند و این سامانه مرکزی معتبر برای استعلام معتبر بودن یا عدم اعتبار اشخاص حقوقی است.

سامانه ایران کد

از دیگر سامانه های اینترنتی دولت سامانه ایران‌کد است. ایران‌کد، نظام ملی طبقه‌بندی و شماره‌گذاری کالا و خدمات در ایران است. این نظام تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان را قادر می‌سازد تا کالاها و خدمات را شناسایی، طبقه‌بندی و کدگذاری کنند. ایران‌کد یک نظام اطلاعاتی برای سازمان‌دهی و تدوین اطلاعات پایه کالاها و خدمات در محدوده جغرافیایی کشور جمهوری اسلامی ایران در قالبی استاندارد و مدون است.

مدارک لازم جهت ثبت نام ایران‌کد

مدارک لازم جهت ثبت‌نام در سیستم ایران‌کد برای اشخاص حقوقی ایران به شرح زیر است:

۱- آگهی  تأسیس شرکت

۲- روزنامه رسمی و آخرین تغییرات (دارای اعتبار)

۳- پروانه بهره‌برداری (برای شرکت‌های تولیدی) .  در صورتیکه درحال طی مراحل اداری هستید ارائه جواز تأسیس کافی است. در غیر اینصورت باید فرم تعهدنامه را مبنی بر تحویل جواز تأسیس یا پروانه بهره برداری در کوتاهترین زمان ممکن را امضاء و ایمیل کنید.

۴- پروانه ساخت (شرکتهای تولید مواد غذایی، دارویی و بهداشتی آرایشی) توجه داشته باشید که شرکتهای توزیع‌کننده اقلام فوق (دارای برند) ملزم به ارایه پروانه ساخت تولیدکننده کالا به همراه موافقت ایشان مبنی بر درج شماره پروانه ساخت بر روی بسته‌بندی محصولات مذکور هستند.

۵- کارت بازرگانی (برای واردکنندگان و صادرکنندگان) توجه کنید که واردکنندگان به دو دسته تقسیم می شوند: یک دسته کالای وارده را با برند مشخص به بازار عرضه می نمایند و ضرورت دارد کالای وارداتی این دسته از طریق پرتال مرکز اطلاع‌رسانی شود.

۶- کارت ملی مدیر عامل

۷- فیش واریزی هزینه‌های ثبت نام به حساب مرکزملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران (با توجه به صدور پیش فاکتور الکترونیکی، باید پس از تکمیل اطلاعات و اتمام ثبت نام بصورت فکس و یا ایمیل برای متقاضی ارسال گردد.)

متقاضیان بارکد، باید به مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات مراجعه کنند

۸- آگهی ثبت علامت تجاری (برند) برای توزیع‌کنندگان کالا، در صورتیکه از برند یا همان علامت تجاری استفاده می کنید که ثبت نشده است می توانید از طریق سامانه راهبری علائم تجاری (سرعت) نسبت به ثبت برند نیز اقدام نمایید. البته در صورتیکه نمی خواهید نام تجاری یا برند شما در کد کالاهای شما ثبت شود، این گزینه نیز الزامی نیست، در اینصورت در نام کالایی که به ایران کد متصل است نام تجاری یا برند شما ذکر نخواهد شد.

مدارک لازم جهت ثبت‌نام در سیستم ایران‌کد برای اشخاص حقیقی ایران به شرح زیر است:

۱- جواز کسب (برای اعضای صنوف)

۲- پروانه بهره‌برداری (برای تولیدکنندگان عضو وزارت صنایع) . در صورتیکه درحال طی مراحل اداری هستید ارائه جواز تأسیس کافی است. در غیر اینصورت باید فرم تعهدنامه مبنی بر تحویل جواز تأسیس یا پروانه بهره برداری در کوتاهترین زمان ممکن را امضاء و ایمیل کنید.

۳- کارت ملی صاحب جواز کسب یا پروانه بهره‌ برداری

۴- آگهی ثبت علامت تجاری (برند) برای توزیع‌کنندگان کالا، در صورتیکه از برند یا همان علامت تجاری استفاده می کنید که ثبت نشده است می توانید از طریق سامانه راهبری علائم تجاری (سرعت) نسبت به ثبت برند نیز اقدام نمایید.

۵- پروانه ساخت (تولیدکنندگان مواد غذایی، دارویی و بهداشتی آرایشی) تذکر : توزیع‌کنندگان اقلام فوق (دارای برند) ملزم به ارایه پروانه ساخت تولیدکننده کالا به همراه موافقت ایشان مبنی بر درج شماره پروانه ساخت بر روی بسته‌بندی محصولات مذکور استد.

۶- فیش واریزی هزینه‌های ثبت نام به حساب مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران (با توجه به صدور پیش فاکتور الکترونیکی، باید پس از تکمیل اطلاعات و اتمام ثبت نام بصورت فکس و یا ایمیل برای متقاضی ارسال گردد.)

۷- کارت بازرگانی (برای واردکنندگان و صادرکنندگان) تذکر : واردکنندگان به دو دسته تقسیم میشوند یک دسته کالای وارده را با برند مشخص به بازار عرضه مینمایند و ضرورت دارد کالای وارداتی این دسته از طریق پرتال مرکز اطلاع‌رسانی شود، در این ارتباط لازم است مجوز اتحادیه‌های توزیعی مرتبط (جواز کسب توزیعی) از ایشان اخذ گردد.

دسته دوم واردکنندگانی هستند که توزیع‌کننده کالای وارداتی نبوده و صرفاً بعنوان واسطه این کالاها را در اختیار توزیع‌کنندگان قرار میدهند، برای این دسته از واردکنندگان نباید اطلاع‌رسانی روی پرتال مرکز صورت گیرد.

سامانه شناسنامه و کارت شناسایی ملی پیدا شده

شما میتوانید برای مشاهده مدارک پیدا شده‌‌اند به یکی از سامانه های اینترنتی دولت، در این سازمان کافی است که طبق مراحل زیر پیش بروید. ابتدا وارد سایت سازمان ثبت احوال کشور شوید. سپس، به بخش مربوط به خدمات الکترونیکی این سایت و بخش مدارک پیدا وارد شوید. حال کد ملی خود را در قسمت مشخص شده وارد کنید.

سامانه استعلام از آخرین وضعیت شرکت‌های ثبت شده در بازار بورس ایران 

شما برای ورود به سایت جهت مشاهده وضعیت تعداد دارایی سهام با کد ملی می‌بایست وارد آدرس اینترنتی شوید. افراد پس از انتخاب لینک ورود به سامانه ذینفعان بازار سرمایه صفحه زیرا مشاهده می‌کنند.

سامانه شناسایی ایثارگر یا وابسته

برای استفاده از این سامانه به این نشانی مراجعه نمایید.

سامانه استعلام سهام ترجیحی

به گزارش سیتنا، دارندگان سهام ترجیحی از شرکت‌های بورسی که از تعداد سهام تخصیصی و میزان بدهی آن اطلاع ندارند می‌توانند جهت استعلام به این سامانه مراجعه و با انتخاب جدول ۱ اطلاعات شخصی را وارد و اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایند.

سامانه استعلام از صندوق های بازنشستگی بیمه درمانی نیروهای مسلح

این سامانه جهت استعلام مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری تعبیه گردیده است بازنشسته و یا کاربر صندوق می تواند با وارد کردن دفترکل و شماره شناسنامه از وجود سابقه در صندوق اطمینان حاصل نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 3 =