آموزش ثبت نام و نحوه تکمیل اظهارنامه مالیاتی مشاغل خودرویی در سال ۱۴۰۲

آموزش ثبت نام و نحوه تکمیل اظهارنامه مالیاتی مشاغل خودرویی در سال 1400 taxi tax returns

اظهارنامه مالیاتی مشاغل خودرویی چیست؟

«اظهارنامه مالیات بر درآمد مشاغل خودرو» یا اصطلاحاً «اظهارنامه مالیاتی خودرو» یکی از انواع مالیات‌هایی است که سازمان امور مالیاتی کشور هر ساله نرخ آن را برای شاغلین در این حوزه تعیین می‌کند. بر این اساس، کلیه دارندگان خودروهای باری، عمومی، راهسازی و تاکسی‌ها موظف هستند درآمد خود را به این سازمان اعلام نمایند و مالیات خود را پرداخت کنند. این فرایند در حال حاضر از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا اداره پست انجام می‌پذیرد. نیازی به تنظیم اظهارنامه مالیاتی مشاغل خودرو در سال ۱۴۰۲ به صورت جداگانه وجود ندارد.

مالیات مشاغل خودرو

مالیات مشاغل خودرویی یکی از انواع مالیاتهای مستقیم است که از کلیه اشخاصی که به هر نحو از طریق خودروی خود درآمدی کسب می‌کنند، دریافت می‌شود. تمام افرادی که از طریق خودرو خود کسب درآمد می‎کنند، موظف به پرداخت مالیات هستند. مالک هر خودرویی که از طریق اتومبیل خود درآمدی کسب می‌کند، مشمول پرداخت مالیات است. تاکسی، مینی‌بوس، اتوبوس، وانت‌بار، کامیون و کامیونت از جمله معروف‌‌ترین مشاغلی هستند که بایستی مالیات بر درآمد مشاغل خودرویی را پرداخت کنند. مالکان این وسایل نقلیه موظف هستند در پایان هر سال مبلغ درآمد خود را از طریق اظهارنامه ارائه کنند. سپس مالک می‌تواند از طریق دفاتر پست یا پیشخوان خدمات دولتی نسبت به پرداخت مالیات اقدام کند.

مدارک لازم برای ثبت اظهارنامه مالیاتی 

  • سند مالکیت خودرو (برگ سبز ماشین)
  • کارت ملی و شناسنامه مالک وسیله نقلیه
  • وکالت‌نامه نماینده قانونی (در صورتی که صاحب اتومبیل شخصاً برای این کار اقدام نکرده باشد و وکیل رسمی او مأمور انجام این کار شده باشد.)

 

گفتنی است که هزینه ثبت اظهارنامه مالیاتی مشاغل خودرویی در دفاتر پستی و پیشخوان دولت رایگان است.

 

 ورود به سامانه مالیات بر درآمد مشاغل خودرو

سامانه مالیات خودرو از طریق اینترنت و در شعب پستی و پیشخوان دولت در دسترس است. بنابراین افراد برای ثبت اظهارنامه مالیاتی خودرو ۱۴۰۱ باید به صورت حضوری به یکی از این دفاتر مراجعه کنند. پس از وارد کردن اطلاعات خودرو و مالک آن، اگر نقص یا مغایرتی در پرونده وجود نداشته باشد، قبض مالیاتی محاسبه و صادر می‌شود. باید یادآوری کرد که فرایند ثبت اظهارنامه مالیاتی مشاغل خودرو متفاوت است با آنچه اشخاص حقوقی و حقیقی باید برای خوداظهاری مالیاتی انجام دهند. همچنین اگر مودی قصد دریافت مفاصا حساب مالیاتی خودرو را داشته باشد، می‌تواند در همین مرحله درخواست صدور و چاپ آن را بدهد. بدیهی است که آموزش ثبت اظهارنامه مالیاتی خودرو برای صاحبان خودرو ضرورتی ندارد و متصدیان این ادارات باید به این سیستم‌ها تسلط داشته باشند.

سامانه مالیات خودرو

یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان امور مالیاتی کشور، این موضوع است که ارائه خدمات مربوط به پرداخت مالیات، هرروزه تسریع یابد. به همین منظور، درگاه ملی خدمات مالیات توسط این سازمان طراحی شده است. یکی از خدماتی و امکاناتی که از طریق این درگاه فراهم شده، پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو می‌باشد.

درگاه ملی خدمات مالیات «my.tax.gov.» طراحی شده است. از خدماتی و امکاناتی که از طریق این درگاه برای مودیان مالیات فراهم میباشد، پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو در سایت «cartransfer.tax.gov» می‌باشد. راه اندازی سامانه مالیات خودرو، سبب شده است که اشخاص که متقاضی انتقال خودرو هستند، قبل از مراجعه به مراکز تعویض پلاک، بتوانند مالیات انتقال خودرو را به راحتی و به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری پرداخت نمایید.

باید توجه داشته باشید که پرداخت مالیات انتقال خودرو، قبل از انتقال آن، الزامی می‌باشد. اگر مالیات انتقال خودرو را پرداخت نکنید، هنگامی که به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک، مراکز تعویض پلاک و یا دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند، هیچ گونه خدماتی در این خصوص به آنها ارائه نمی‌شود.

استعلام مالیات مشاغل خودرو

امروزه تقریبا تمامی کارهای مالیاتی به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. به‌همین خاطر برای هرگونه امور مالیاتی باید به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به آدرس my.tax.gov.ir مراجعه کنید. علاوه بر لینک ذکر شده، شما می‌توانید با ورود به سایت سازمان امور مالیاتی، بخش خدمات اصلی مالیاتی، گزینه درگاه ملی خدمات الکترونیک را انتخاب کنید و سپس از خدمات استفاده کنید.

استعلام مالیات خودرو با کد ملی

همان‌طور که می‌دانید مالیات نقل‌وانتقال برای همه خودروها یکسان نبوده و این میزان برای هر خودرو به عوامل گوناگونی بستگی دارد. طبق قانون جدیدی که تصویب شده است ابتدا باید هزینه مالیات بر نقل‌وانتقال خودرو پرداخت گردد و امکان تعویض پلاک فراهم میشود. اما در گذشته این امکان وجود داشت که پس از تعویض پلاک و هنگام مراجعه به دفاتر اسناد رسمی این مالیات پرداخت شود. مالیات نقل‌وانتقال خودروهای داخلی حدود ۱ درصد ارزش روز خودرو است اما در مورد خودروهای خارجی حدود ۲ درصد ارزش روز آن است.

اگر قصد فروش خودروی خود را دارید با واردکردن شماره پلاک، شماره همراه و کد ملی خود می‌توانید پیش از فرایند تعویض پلاک، مالیات نقل‌وانتقال خودروی خود را استعلام و پرداخت کنید. این موضوع سبب می‌شود تا موضوعات نقل‌وانتقال با سرعت بیشتری انجام شود و این موضوع تأثیر زیادی در سهولت این عملیات داشته است.

نوشته مرتبط: راهنمای ثبت نام اظهارنامه مالیاتی وانت‌بار

نوشته مرتبط: اظهارنامه ثبت نام اظهارنامه مالیاتی تاکسی

 

ثبت نام مالیات خودرو

کلیه صاحبان خودروهای باری، راهسازی، عمومی و تاکسی‌ها موظف‌اند در پایان هر سال مالی مبلغ درآمد خود را در قالب اظهارنامه مالیاتی (دریافت قبض مالیات مقطوع عملکرد مربوطه) به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه دهند. این کار از طریق دفاتر پست و دفاتر پیشخوان خدمات انجام می‌پذیرد و مودی می‌تواند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به یکی از این دفاتر ارائه‌دهنده خدمت مراجعه نماید. گفتنی است که این فرایند در سراسر کشور به صورت یکپارچه انجام می‌گیرد و کلیه فعالیت‌ها به شکل مستقیم در سازمان منعکس می‌شود. در این فرایند، ثبت‌نام افراد، تسلیم اظهارنامه (دریافت قبض مالیات مقطوع عملکرد مربوطه) و صدور مفاصا حساب از طریق سامانه مالیات بر درآمد مشاغل خودرو صورت می‌پذیرد. همچنین افراد می‌توانند فارغ از محل زندگی و کار خود، این فرآیند را از طریق این سامانه در هر زمان و در هر مکانی به سادگی پیگیری نمایند.

 

مهلت اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۲

زمان ثبت نام اظهارنامه مالیاتی خودرو و تاکسی ۱۴۰۲، هنوز به طور رسمی اعلام نشده است. اما با توجه به آنچه در مورد مهلت و زمان ثبت نام اظهارنامه مالیاتی خودروی سال گذشته گفته شد، پیش بینی می‌شود که مهلت ثبت نام اظهارنامه مالیاتی خودرو ۱۴۰۲ تمامی صاحبان وسایل نقلیه مشمول مالیات مشاغل خودرو باید حداکثر تا تاریخ سی و یکم خرداد به یکی از دفاتر پیشخوان دولت و یا پست مراجعه نمایند و اظهارنامه مالیاتی مشاغل خودرو را تکمیل نمایند.

در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تاریخ تا سی و یکم مرداد تمدید شده بود اما در سال جدید هنوز اطلاعیه‌ای در این مورد صادر نشده است. باید یادآوری کرد که اگر مودیان در زمان مقررشده اقدامات لازم برای ثبت قانونی اظهارنامه مالیاتی خود را انجام ندهند، به میزان دیرکردشان جریمه خواهند شد.

مالیات مشاغل وانت

نرخ مالیات سالانه انواع خودروی سواری و وانت دو کابین موضوع این آیین نامه، به شرح زیر است:

خودروهای تا سقف ارزش ۱۰ میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه صفر درصد)

خودروهای از مبلغ ۱۰ میلیارد و یک ریال تا ۱۵ میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه یک درصد)

از مبلغ ۱۵ میلیارد و یک ریال تا ۳۰ میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه ۲ درصد)

از مبلغ ۱۰ میلیارد و یک ریال تا ۴۵ میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه ۳ درصد)

خودروهای نسبت به مازاد ۴۵ میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه ۴ درصد)

لازم به ذکر است، در محاسبه مالیات موضوع این آیین نامه، هر یک از خودروهای مشمول، جداگانه مشمول مالیات می‌باشد.

همچنین سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است، ارزش روز انواع خودرو سواری و وانت دو اتاق (کابین) را با توجه به سال ساخت یا واردات آنها و متناسب با جداول ارزش خودرو که در پایان سال ۱۴۰۲ اعلام شده است، تعیین نماید. مبنای تشخیص مشخصات خودرو و مالک آن، اطلاعات مندرج در شناسنامه خودرو صادر شده توسط نیروی انتظامی (برگ سبز) می‌باشد.

قوانین مالیاتی مشاغل خودرو

طبق قانون، تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۴۰۲ صاحبان مشاغل خودرویی بر عهده سازمان امور مالیاتی کشور است که زیر نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی فعالیت می‌کند. مطابق با دستورالعمل جدید این سازمان، صاحبان وسایل نقلیه مسافری، باری، ماشین‌آلات راه‌سازی و صنعتی با توجه به گروه‌بندی استانی باید مالیات خود را پرداخت نمایند. این تقسیم‌بندی با توجه به امکانات و شاخص‌های موثر و به لحاظ وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نیز شرایط جوی انجام شده است.

گروه‌های:

گروه ۱: شهر تهران.

۲: استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، فارس، قزوین، گیلان، هرمزگان، مازندران و سایر شهرهای استان تهران (به غیر از شهر تهران).

۳: استان‌های آذربایجان غربی، کرمان، گلستان، سمنان، زنجان، قم، همدان، مرکزی، یزد، بوشهر و خوزستان.

۴: استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، لرستان و خراسان شمالی.

 ۵: استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کردستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و اردبیل.

گفتنی است که مالیات صاحبان وسایل نقلیه عمومی تا ظرفیت هفت تُن همچنین بر اساس قرار گرفتن در مراکز استان یا شهرها و شهرستان‌های کوچک و بزرگ قدری متفاوت خواهد بود.

 

 

گروه‌بندی استان‌ها

(شهرها و شهرستان‌ها)

استان گروه یک استان‌های گروه دو استان‌های گروه سه استان‌های گروه چهار استان‌های گروه پنج
مراکز استان ۱۰۰% ۹۵% ۹۰% ۸۵% ۸۰%
شهرستان‌های طبقه الف ۹۵% ۹۰% ۸۵% ۸۰% ۷۵%
شهرستان‌های طبقه ب ۹۰% ۸۵% ۸۰% ۷۵% ۷۰%

 

 

در خصوص مالکین تاکسی یا وانت که دارای دو خودرو یا بیشتر باشند، با توجه به اینکه درآمد مشمول مالیات خودروی اول کمتر از میزان معافیت موضوع ماده ۱۰۹ قانون مالیات‌های مستقیم است، لذا خودروی اول معاف از مالیات بوده و همچنین با توجه به امکان استفاده خودروهای بعدی از مازاد معافیت خودروی اول و نظر به اینکه فعالیت اصلی مودی با خودروی اول انجام شده است، مالیات خودروی‌های بعدی نیز به صورت مقطوع طبق آنچه ذکر شد تعیین می‌شود.

 

در خصوص مالکینی که دارای دو خودرو یا بیشتر (غیر از تاکسی و وانت) هستند نیز با توجه به اینکه فعالیت اصلی مودی مربوط به خودروی اول است و همچنین برای خودروی دوم معافیت در نظر گرفته نمی‌شود، لذا مالیات خودروهای بعدی به صورت مقطوع به میزان ۲۵٪ (بیست و پنج درصد) بیشتر محاسبه و وصول میشود . همچنین در صورتی که خودروی اول مودی تاکسی یا وانت بوده و خودروی دوم و یا خودروهای بعدی، از سایر خودروها با ادوات موضوع جداول این دستورالعمل باشند، با عنایت به توضیحات مذکور مالیات خودروی دوم با در نظر گرفتن رقم مربوط به مالیات خودرو یا وسیله مذکور با افزایش ۲۵ به شرح فوق به صورت مقطوع خواهد بود.

 

مودیانی که در سال ۱۴۰۱ به صورت کامل فعالیت نداشته‌اند، مالیات آنها بر اساس مدت کارکرد قطعی می‌گردد. همچنین به طور کلی، صاحبان مشاغلی که مشمول این دستورالعمل می‌گردند، تکلیفی جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی خودرو و اسناد و مدارک مربوط به آیین‌نامه ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم ندارند و فقط مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت یا ادارات پست و تکمیل فرم مربوطه کفایت می‌کند.

 

صاحبان مشاغل موضوع این دستورالعمل مکلف‌اند نسبت به پرداخت مالیات مقرر عملکرد سال ۱۴۰۱ حداکثر تا پایان خرداد ماه اقدام نمایند. بدیهی است عدم پرداخت مالیات در مهلت یادشده موجب تعلق جریمه موضوع ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم خواهد شد.

 

 مالیات صاحبان انواع وسایل نقلیه سواری پلاک سفید و همچنین صاحبان انواع وانت بار پلاک سفید و همچنین وانت بارهای کرایه آژانس‌ها و همچنین سواری‌های کرایه آژانس‌ها یا مؤسسات تحت نظارت تاکسیرانی و یا سایر مراجع از جمله مراجع دولتی، خصوصی، نهادها و شهرداری‌ها طبق همین دستورالعمل محاسبه و وصول می‌گردد.

 

مالیات عملکرد صاحبان خودروهایی که در سال ۱۴۰۱ به صورت قطعی به اشخاص غیر واگذار می‌گردند معادل ۱۰٪ (ده درصد) بیشتر از این دستورالعمل بر حسب مدت فعالیت و رعایت سایر بندهای این دستورالعمل مطالبه خواهد شد. البته فروشندگان خودروهای مزبور، برای عملکرد سال ۱۴۰۱ تا تاریخ انتقال، مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشاغل خودرو و انجام سایر تکالیف مقرر مربوط به اتومبیل مورد نظر نخواهند بود.

 

گفتنی است که صاحبان سایر وسایل نقلیه‌ای که در این مقاله به آنها اشاره نشده است نیز باید نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات متعلق در موعد مقرر قانونی اقدام نمایند.

همچنین نظر به اینکه مالیات صاحبان مشاغل خودرویی موضوع این دستورالعمل به صورت مقطوع تعیین می‌گردد، لذا اعمال مقررات ماده ۱۳۷ (معافیت‌های پزشکی مالیاتی)، ماده ۱۶۵ (کسر خسارت وارده از درآمد مشمول مالیات بر اثر حوادث و سوانح) و ماده ۱۷۲ (کمک‌های اعطایی نقدی و غیرنقدی) قانون مالیات‌های مستقیم و سایر موارد مشابه در خصوص این‌گونه مودیان منتفی است.

 

✅ پرسش‌های پرتکرار در مورد نحوه ثبت نام اظهارنامه مالیاتی ماشین و مشاغل خودرویی ✅

 

✅ آخرین مهلت ثبت اظهارنامه مالیاتی مشاغل خودرو چه تاریخی است؟

✔️ آخرین فرصت ثبت اظهارنامه مالیات بر درآمد مشاغل خودرو پایان خرداد ماه هزار و چهارصد است. برای اطلاع از تمدید احتمالی این تاریخ باید به سایت اظهارنامه مالیاتی خودرو مراجعه نمود.

✅ تسلیم اظهارنامه مالیات خودرو به چه ترتیب است؟

✔️ مالکان خودروهای راهسازی، عمومی، باری و تاکسی‌ها باید تا تاریخ سی و یک خرداد ۱۴۰۱ به صورت حضوری به یکی از دفاتر پیشخوان دولت یا ادارات پست مراجعه نمایند و با ارائه مدارک شناسایی خود و وسیله نقلیه‌شان، مالیات بر درآمد مشاغل خودرو را پرداخت نمایند. همچنین افراد همواره می‌توانند با ورود به سامانه مالیات بر درآمد مشاغل خودرو مراحل پیشرفت کار خود را مشاهده نمایند.

✅ منظور از اظهارنامه مالیاتی ماشین چیست؟

✔️ اظهارنامه مالیات بر درآمد مشاغل خودرو یکی از انواع مالیات‌هایی است که دارندگان خودروهای باری، عمومی، راهسازی و تاکسی‌ها موظف‌اند هر ساله آن را پرداخت نمایند.

✅ اظهارنامه مالیاتی خودرو چیست؟

✔️ کلیه صاحبان خودروهای عمومی، تاکسی‌ها، ماشین‌های راه‌سازی و باری موظف هستند هر ساله قبض مالیات مقطوع عملکرد خود را دریافت و آن را پرداخت نمایند. این فرایند زیر نظر سازمان امور مالیاتی کشور به صورت یکپارچه در سراسر ایران انجام می‌شود.

27 دیدگاه برای “آموزش ثبت نام و نحوه تکمیل اظهارنامه مالیاتی مشاغل خودرویی در سال ۱۴۰۲

  1. محمد ابراهیمی محمدی گفته:

    با عرض سلام، گفته شده اظهار نامه مالیاتی خود رو رایگان است درصورتیکه دفاتر پستی و پست بانک از کامیون شراکتی ۴ مالک هشتاد هزار تومان کار مزد دریافت نموده آیا مالکیت کامیون نمی توانند از طریق وب سایت مالیاتی اقدام به استعلام، صدور قبض و پرداخت مالیات نمایند

  2. حسینی گفته:

    مالیات مربوط به سال۱۳۹۹ میباشد نه سال ۱۴۰۰از طرف دیگر ماشینهای راهسازی از مالیات معاف هستند

  3. دلنیا گفته:

    سلام یعنی تمدید نمیشه؟؟؟ من الان اقدام کردم دیدم وقتش تموم شده ، چیکار کنم الان؟؟؟

  4. شهاب گفته:

    سلام.کی گفته ثبت اظهارنامه مالیاتی رایگان هست.بنده مالک تاکسی ون دلیکا هستم و رفتم دفاتر پیشخوان دولت مبلغ بیست هزار تومان هم گرفتن. خواهشاً خبر کذب پخش نکنید.در ضمن از تمامی همکاران منم این مبلغ دریافت شده…

    • م عرفان گفته:

      پیشخوان وقت و پول اضافه داره رایگان کار کنه توام ماشین رو رایگان گرفتی خدمات مفتی بده

  5. وحید احمدلو گفته:

    با سلام
    بنده خودرو عمومی نداشته و شاغل در این صنف نیستم ولی پیامک به اسم بنده ارسال می شود . برای بررسی این موضوع چه کاری باید کرد؟

  6. علی گفته:

    اگه رایگان هست لطفاً پیگیری کنید برای وانت پیکان هرساله مبلغی رو دفاتر پیشخوان میگیرند.همین امسال برای اظهار ۲۰۰۰۰گرفت و برای مفاصا ۳۰۰۰۰

  7. علی گفته:

    سلام.اگه امکانش فراهم بشه با گوشی شخصی عملیات اظهار ومفاصا انجام بدیم خیلی بهتر میشه.دفاتر پیشخوان رایگان انجام نمیدن

  8. مرتضی یوسفی گفته:

    همش دروغه . فقط بلدین جیب ملت رو بقاپین .
    این بدبختی ک ماشین باری داره چه گناهی کرده که باید این مبلغ هنگفت رو به دولت بده بعد با این وضع جاده و معابر عمومی . بابا بس کنید از اینهمه کاغذ بازی بخدا خسته شدم آدم یه ماشین میخره بعد باید بجا سود سالانه به دولت مالیات بده .
    قبض اب برق گاز با این وضع زندگی

    • آسان ثبت گفته:

      سلام آقای یوسفی.
      امیدوارم حالتون خوب باشه.
      آسان‌ثبت یک شرکت کاملا خصوصی هست و ربطی به دولت و هیچ نهاد حکومتی دیگه نداره. اتفاقا اگر مشتری ما بوده باشید میدونید که تلاش ما اینه که کاغذبازی و پیگیری رو به حداقل برسونیم. شاهد این موضوع هم اینه که تمام سرویس‌های ما کاملا آنلاین هست.

  9. محمد گفته:

    سلام من یک خودرو وانت پیکان به تازگی خریدم .
    صاحب قبلی خودرو از سال ۹۳ که ماشین رو از کمپانی تحویل گرفته هیچ اقدامی بایت پرداخت مالیات مشاغل نکرده و من هم دسترسی به ایشون ندارم
    باید چیکار کنم

  10. سیدمسعودعلوی گفته:

    سلام وقت بخیرمن تازه ۳ماه تاکسی خریدم مراجعه کردک به دفترپیش خوان برای ثبت اظهارنامه گفتندکه بایدبه یکی ازاداره های مالیاتی گروه مشاغل خودرومراجعه کنم برای تاییدوهمچنین تاریخچه پلاک ازمرکزتعویض پلاک ممنون میشم اگه کسی اطلاعات داره راهنمایی کنه که اداره مالیات حوزه مشاغل خودروبه کجامراجعه کنم

  11. Pejman گفته:

    سلام ببخشید تو گام سوم اظهارنامه مالیاتی مشاغل خودرو اخطار میده پرونده غیرفعال است چطور میشه این اخطارو رفع کرد ممنون میشم راهنمایی کنید

    • کارشناس آسان ثبت گفته:

      سلام.وقت بخیر
      لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های 43498-021 تماس بگیرید تا کارشناسان آسان ثبت شما را راهنمایی کنند

  12. اشتراک‌ها: اظهارنامه مالیاتی وانت بار و چگونگی ثبت نام در سال 1400

  13. اشتراک‌ها: قوانین اظهارنامه مالیاتی وانت بار و چگونگی ثبت نام در سال 1400

  14. اشتراک‌ها: اظهارنامه مالیاتی تاکسی به چه صورت است؟ [قوانین، مدارک لازم، مهلت و نحوه ثبت نام]✅

  15. اشتراک‌ها: اظهارنامه مالیاتی وانت بار | قوانین و چگونگی ثبت نام در سال 1401

  16. رحمان گفته:

    با سلام و احترام
    بنده یک دستگاه لیفتراک دارم که در حال حاضر با یک نهاد دولتی قرارداد اجاره دستگاه دارم و شرکت هر صورت وضعیتی که پرداخت می کنه رو به اداره مالیات اعلام می کنه، آیا بنده مشمول اظهارنامه مشاغل خودرویی هستم یا خیر؟ اگر هستم نحوه محاسبه مالیات چه طوری هستش ، محل کار دستگاه استان خوزستان، شهر دزفول هستش

  17. فریده برومند گفته:

    اگر فردی کامیونت خود را فروخته باشد بدون پرداخت مالیات مشاغل خودرویی ، و فردی که خودرو را خریده و تعویض پلاک کرده ، حالا بخواهد اظهارنامه مالیاتی مشاغل خودرویی را بگیرد از اول که کامیون ساخته شده را از فرد خریدار میگیرن یا نه

  18. امین گفته:

    سلام. صاحبان دفاتر پیشخوان هم زندگی دارن و این مبلغ هم ک اعلام کردن ۲۰ تومان نیست اظهارنامه ۱۹۳۰۰تومان و مفاصا حساب ۲۹۳۰۰تومان که این مبلغ کامل به دفاتر پیشخوان نمیرسه و ۷۰درصد برای دفاتر میباشدالباقی مبلغ رو نمیدونم چی میشه .درضمن این مبلغ ۱۹۳۰۰و ۲۹۳۰۰ چندسال هست ک گرفته میشه .لطفا نام دفاتر مظلوم پیشخوان رو خراب نکنید . ادمهایی که دراین دفاتر کار میکنن دارن باسیلی صورتشان رو سرخ میکنن. لطفا کسی به دفاتر کمک نمیکنه نام دفاتر رو خراب نکنید.در سطح کشور همین دفاترپیشخوان جوانان زیادی مشغول کار کردن لطفا کمک کنید تا ایرانی آباد داشته باشیم

  19. امین گفته:

    سلام خدمت کارشناس آسان ثبت.
    ازشما سوالی دارم درموضوع دفاتر پیشخوان .شما هیچگونه اطلاعاتی درمورد اینکه دفاتر پیشخوان چندساله دارن مشاغل خودرویی رو کار میکنن و کاملا به قوانین و امورات این کار واقف هستن رو میدونین؟؟؟؟؟. شما در مطالبی ک به عنوان راهنمایی مردم درباره اظهارنامه مشاغل خودرویی نوشتین گفتین که دفاتر پست و دفاتر پیشخوان اظهارنامه مشاغل خودرویی رو بصورت رایگان انجام میدن. مهندس دفاتر پیسخوان با کمترین میزان حق الزحمه بابت اظهارنامه خودرویی از مودیان دریافت میکنن و این نرخ مصوب میباشد و هیچگونه دخل و تصرفی در اون نمیشه انجام داد.لطفا وقتی اطلاعاتی رو اعلام میکنین با آگاهی کامل این کار رو انجام بدین. لطفا دفاتر رو که از جمله مشاغلی که در اون جوانان خوب و تحصیل کرده مشغول هستند رو خراب نکنید . رزق وروزی رو خدا میرسونه .با خراب کردن دیگران پلی برای رسیدن به اهداف درست نکنیم.

  20. محمدباقر گفته:

    سلام،امسال تکمیل اظهارنامه خودرو برای شخصی که فقط یک تاکسی داره الزامیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =