ثبت شرکت در ارمنستان [شرایط، مدارک و هزینه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار قانونی در ارمنستان]  

ثبت شرکت و موسسه تجاری در ارمنستان، Company Registration in Armenia

کشور ارمنستان در آسیای غربی واقع شده و پایتخت آن ایروان است. وانادزور و گیومری دیگر شهرهای مهم آن هستند. این کشور از ده استان تشکیل شده است به اضافه ایروان که به هیچ استانی تعلق ندارد. طبق آخرین سرشماری، جمعیت آن حدود سه میلیون نفر است که بیش از یک میلیون نفر در پایتخت زندگی می‌کنند. واحد پول ارمنستان درام (AMD) است و استخراج معادن گوناگون، تولید مواد شیمیایی، ماشین‌سازی، ساختمان‌سازی، فرآوری الماس و توریسم مهم‌ترین منابع اقتصادی آن هستند. ثبت شرکت در ارمنستان برای خارجی‌ها نیز امکان‌پذیر است و کمپانی‌های تجاری بسیاری در این کشور فعال هستند. جمهوری ارمنستان عضو سازمان ملل متحد، بانک اروپایی بازسازی و توسعه، اتحادیه اوراسیا، شورای اروپا و بانک توسعه اوراسیا است.

 

company registration سامانه ثبت شرکت آسان ثبت سهامی خاص مسئولیت محدود ثبت موسسه تجاری

 

 

Armenia map in Asian، نقشه ارمنستان

 

راه‌اندازی کسب‌وکار در ارمنستان

بیشتر شهرهای جمهوری ارمنستان آب‌وهوای مناطق مرتفع قاره‌ای را دارند. این کشور در طول تابستان گرم و خشک است و در زمستان سرد و برفی. عمده نیروی کار این کشور در بخش‌های کشاورزی و خدمات توریسم مشغول به فعالیت هستند. تعداد گردشگران خارجی، به دلیل تنوع مکان‌های دیدنی، بسیار زیاد است. لغو روادید برای کشورهای اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر و نیز توسعه زیرساخت‌های گردشگری موجب شده است که ثبت شرکت در ارمنستان در این زمینه بسیار رایج باشد. از سوی دیگر، تولید ناخالص قابل قبول و بودجه بالای صنایع مختلف موجب رشد اقتصادی ارمنستان در دهه‌های اخیر شده است. تاسیس کمپانی در ارمنستان می‌تواند روابط اشخاص حقیقی و حقوقی را با اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای آسیایی وسعت ببخشد.

 

مهاجرت به ارمنستان با ثبت شرکت

جمهوری ارمنستان یکی از مقاصد مهم مسافرتی و مهاجرتی از ایران و بسیاری کشورهای دیگر است. اغلب مسافران از دریاچه سوان، تله‌کابین بال‌های تاتو و معبد گارنی دیدن می‌کنند. مهاجران نیز عمدتاً در شهر ایروان ساکن می‌شوند. بیشتر جمعیت این کشور مسیحی هستند و زبان رسمی آن ارمنی است. ثبت شرکت در ارمنستان یکی از روش‌های گرفتن اقامت این کشور است. گفتنی است قوانین ثبت شرکت در ارمنستان در تمام مناطق آن یکسان است. بنابراین ثبت شرکت در ایروان تفاوت چندانی با تاسیس کمپانی در آرارات یا تاووش ندارد. ارمنستان کشوری رو به رشد و صنعتی است و ایروان به مرکزی برای ثبت کمپانی‌های نوپا تبدیل شده است.

 

شرایط ثبت شرکت در ارمنستان Company Registration in Armenia

 

قوانین ثبت شرکت در ارمنستان

قانون تاسیس شرکت در ارمنستان برای شهروندان و اتباع خارجی تفاوت زیادی قائل نیست. بنابراین تفاوت مقررات ثبت شرکت در ارمنستان بیشتر مربوط به نوع کمپانی‌ها است. پس از فراهم نمودن اسناد و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ارمنستان، میزان سرمایه و اعضای آن باید تعیین گردند. مرحله بعد داشتن یک آدرس مشخص برای دفتر کار در این کشور است. سپس با اخذ تاییدیه‌های قانونی، کمپانی به ثبت رسمی خواهد رسید. برای ثبت شرکت در ارمنستان باید دارای روادید اقامت یک‌ساله باشید. در غیر این صورت، باید با یکی از شهروندان این کشور شریک شوید.

 

نوشته‌ی مرتبط: مالیات شرکت‌های خارج از ایران

 

دلایل ثبت شرکت در ارمنستان

کشور ارمنستان به دلیل داشتن وضعیت رو به رشد اقتصادی در سال‌های اخیر به یکی از مراکز قابل توجه برای سرمایه‌گذاری از سراسر دنیا تبدیل شده است. افراد با ثبت شرکت در ارمنستان می‌توانند تحت شرایطی، تابعیت ارمنستانی را برای خود و خانواده‌شان بگیرند. با وجود این، برای تاسیس شرکت نیازی نیست حتماً تابعه این کشور شد. از آنجایی که شاخص‌های بین‌المللی مالی در این کشور بالا است، شرایط بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت در آن وجود دارد. در نتیجه، بسیاری از کارآفرینان و تاجران برای رشد کسب‌وکار خود دست به این اقدام می‌زنند.

 

مزایای تاسیس شرکت در ارمنستان

دولت ارمنستان طرح‌های حمایتی فراوانی را برای توسعه کسب‌وکارهای گوناگون در این کشور به اجرا درآورده است. ارمنستان با رشد اقتصادی و صنعتی بالا و وجود مشاغل متنوع، رونق اقتصادی زیادی در همه زمینه‌ها دارد. زیرساخت‌های اقتصادی و پژوهشی این کشور برای سرمایه‌گذاری خارجی بسیار مطلوب است. مهم‌ترین مزایای تاسیس شرکت در ارمنستان این موارد هستند:

  • اقدامات جدی دولت برای مطلوب کردن شرایط سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور.
  • حذف عوارض گمرکی بین ایران و ارمنستان.
  • امکان جذب نیروی کار بین‌المللی.
  • ارائه وام‌ها و تسهیلات بانکی به صاحبان کمپانی‌های گوناگون.
  • امکان گرفتن اقامت دائم.
  • امکان تجارت آزاد پس از ثبت شرکت در ارمنستان.
  • نرخ مالیات بر درآمد پایین.
  • تنوع امکانات مورد نیاز در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی و…
  • پایین بودن هزینه زندگی.

 

انواع شرکت در ارمنستان

در قانون ارمنستان، شش نوع شرکت تجاری اصلی تعریف شده است:

۱. شرکت با مسئولیت محدود

۲. شرکت سهامی خاص

۳. مشارکت عمومی

۴. شرکت با مشارکت محدود

۵. مالکیت یگانه

۶. شعبه شرکت مادر

افراد خارجی که برای بار اول برای ثبت شرکت در ارمنستان اقدام می‌کنند، تنها می‌توانند شرکت با مسئولیت محدود را به ثبت برسانند. مالیات این مدل شرکت پایین است، اما با استفاده از آن می‌توان برای درخواست اقامت اقدام نمود. سهامدار می‌تواند یک نفر و از هر ملیتی باشد. گفتنی است که با داشتن یک شریک ارمنی، کمپانی سهامی خاص هم قابل ثبت خواهد بود.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت در ارمنستان

  • کپی مدارک شناسایی تمام اعضا (گذرنامه معتبر و روادید)
  • اساسنامه شرکت و ترجمه رسمی آن به زبان ارمنی
  • طرح کسب‌وکار (بیزینس‌پلن)
  • فرم درخواست تاسیس کمپانی
  • گواهی تامین سرمایه اولیه
  • رسید پرداخت عوارض گمرکی
  • ارائه آدرس مشخص برای دفتر کار

 

مراحل ثبت شرکت در ارمنستان

ثبت شرکت در ارمنستان علاوه بر تخصص به تجربه نیاز دارد. وکلای حرفه‌ای و بین‌المللی موسسه آسان‌ثبت راهنمایان خوبی برای طی کردن این مسیر هستند. روند قانونی تاسیس شرکت در ارمنستان به این ترتیب است:

۱. نام‌گذاری شرکت و تعیین نوع کمپانی با در نظر گرفتن قوانین بین‌المللی و هنجارهای فرهنگی کشور مقصد

۲. تنظیم اسناد و مدارک لازم برای ثبت شرکت به زبان ارمنی

۳. ارسال مدارک و اسناد به دیوان ثبت در ارمنستان و پر کردن تقاضانامه تاسیس شرکت

۴. باز کردن حساب بانکی و واریز حداقل سرمایه اولیه با توجه به نوع کمپانی

۵. دریافت مجوزهای لازم از نهادهای گوناگون بسته به نوع کار مجموعه (تاییدیه‌های شهرداری، واردات و صادرات، زیست‌محیطی، باز کردن فروشگاه و…)

 

هزینه ثبت شرکت در ارمنستان

هزینه تاسیس شرکت در ارمنستان به نوع کمپانی، سرمایه اولیه و تعداد شرکا بستگی دارد. حداقل سرمایه مورد نیاز برای این کار ۵۰۰۰۰ درام جدید است. توجه به این موضوع بسیار مهم است که می‌توان بخشی از هزینه ثبت شرکت را از طریق وام‌های بانکی تامین کرد. ثبات اقتصادی این کشور موجب شده است که محاسبه هزینه‌ها با درام نوسان کمی داشته باشد و متقاضیان بتوانند به راحتی شرایط تشکیل شرکت در ارمنستان را بسنجند.

 

»»» تعرفه و هزینه ثبت انواع شرکت تجاری

مدت زمان ثبت شرکت در ارمنستان

ثبت شرکت در ارمنستان در مرحله پایانی حدود هفت روز کاری زمان خواهد برد. کوتاه یا طولانی بودن این بازه منوط به مدت زمانی است که برای تایید مدارک ارائه‌شده طی خواهد شد. گفتنی است که پرداخت مبلغ اضافی هیچ تاثیری در سریع‌تر طی شدن این روند قانونی و کاهش مدت زمان ثبت شرکت در ارمنستان ندارد. البته توجه داشته باشید که زمان لازم برای فراهم کردن تمام مدارک مورد نیاز ممکن است مدت بیشتری طول بکشد.

 

سامانه ثبت شرکت سهامی خاص سهامی عام آسان ثبت مسئولیت محدود

 


✅ FAQ: Company Registration in Armenia

 

آیا با ثبت شرکت در ارمنستان می‌توان تابعیت آن کشور را نیز گرفت؟

✔️ بله. یکی از راه‌های دریافت اقامت ارمنستان برای شما و خانواده‌تان، ثبت شرکت در این کشور است.

ثبت شرکت در ارمنستان چقدر طول می‌کشد؟

✔️ ثبت شرکت در ارمنستان حدود هفت روز کاری زمان می‌برد.

تاسیس شرکت در ارمنستان چه مزیت‌هایی دارد؟

✔️ دولت ارمنستان حمایت زیادی از کسب‌وکارهای تولیدی و خدماتی می‌کند. اقتصاد باثبات و امکان تجارت آزاد بین‌المللی مهم‌ترین دلایل ثبت شرکت در ارمنستان هستند.

در ارمنستان چه نوع شرکت‌هایی می‌توان تاسیس کرد؟

✔️ در قوانین ارمنستان، شش نوع شرکت تجاری تعریف شده است. شرکت با مسئولیت محدود تنها مدلی است که خارجی‌ها می‌توانند برای اولین بار در این کشور ثبت کنند.

حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت در ارمنستان چقدر است؟

✔️ حداقل سرمایه اولیه برای راه‌اندازی شرکت در کشور ارمنستان پنجاه هزار درام است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ارمنستان چیست؟

✔️ کپی مدارک شناسایی تمامی اعضا (گذرنامه معتبر و روادید)، اساسنامه شرکت، فرم درخواست تاسیس کمپانی و گواهی بانکی سپرده سرمایه مهم‌ترین مدارک ثبت شرکت در ارمنستان هستند.

تاسیس شرکت در ارمنستان چقدر هزینه دارد؟

✔️ این هزینه‌ها به نوع کمپانی، سرمایه اولیه و تعداد شرکا بستگی دارد. توجه به این موضوع بسیار مهم است که می‌توان بخشی از هزینه ثبت شرکت در ارمنستان را از طریق وام‌های بانکی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی تامین کرد.

ثبت شرکت در ایروان به چه ترتیب است؟

✔️ نحوه ثبت شرکت در ارمنستان در تمام مناطق آن یکسان است. برای تاسیس شرکت در ایروان کافی است نوع کمپانی خود را انتخاب کنید و مدارک مورد نیاز جهت تشکیل آن را فراهم نمایید.

آیا ثبت آنلاین شرکت در ارمنستان امکان‌پذیر است؟

✔️ بله، تمام فرایند ثبت شرکت در ارمنستان می‌تواند به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری در موسسه آسان‌ثبت انجام شود.

1 دیدگاه برای “ثبت شرکت در ارمنستان [شرایط، مدارک و هزینه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار قانونی در ارمنستان]  

  1. acheter du lamotrigine en Espagne en toute légalité گفته:

    Hey there would you mind sharing which blog platform you’re using?
    I’m planning to start my own blog soon but I’m having a hard time selecting between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
    The reason I ask is because your design seems different then most blogs and I’m looking for something completely unique.

    P.S My apologies for being off-topic but I had to ask!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − یازده =