ثبت شرکت در انگلیس [شرایط، مدارک و هزینه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار قانونی در انگلیس]  

ثبت شرکت در انگلیس ثبت شزکت و موسسه تجاری Company registration in England

کشور انگلیس در اروپای مرکزی واقع شده است. لندن پایتخت آن است و بیرمنگام، منچستر، لیورپول، کمبریج، یورک و نیوکاسل از شهر‌های مهم آن محسوب می‌شوند. شاخص‌های اقتصادی این کشور بسیار بالا هستند و دومین اقتصاد بزرگ‌ اروپا و ششمین اقتصاد جهان محسوب می‌شود. این کشور همچنین رتبه بالایی از نظر شاخص توسعه انسانی دارد و از جمله واردکنندگان و صادرکنندگان بزرگ جهان است. کمپانی‌های تجاری بین‌المللی بسیاری در انگلستان فعال هستند و ثبت شرکت در انگلیس به ویژه برای خارجی‌ها بسیار مطمئن است. انگلیس یکی از چهار کشور تشکیل‌دهنده بریتانیای کبیر است. باید یادآور شد که بریتانیا بیستمین کشور پرجمعیت جهان است. با این حال، از نظر شاخص‌های بهداشتی و اجتماعی جزو کشورهای امن جهان محسوب می‌گردد.

 

company registration سامانه ثبت شرکت آسان ثبت سهامی خاص مسئولیت محدود ثبت موسسه تجاری

 

 

England map in UK نقشه انگلیس

 

مهاجرت به انگلستان با ثبت شرکت

بیشتر شهر‌های انگلستان آب‌وهوایی معتدل دارند و بارش باران متناوب را تجربه می‌کنند. هرچند غرب این کشور مرطوب‌تر از ناحیه شرقی آن است. این در حالی است که حدود هشت درصد از خاک انگلیس پوشیده از جنگل است و چهل و یک درصد آن، دشت و زمین‌های کشاورزی است. این کشور از ۹ ناحیه، ۴۸ استان و ۳۲۶ شهرستان تشکیل شده است. انگلیس نهمین کشور پربازدید جهان است و مرزهای مشترک با دیگر کشورهای اروپایی موجب شده است که ثبت شرکت در انگلیس در زمینه‌های گوناگون بسیار رایج باشد. روابط فرهنگی و منافع اقتصادی مشترک با کشورهای عضو اتحادیه اروپا باعث تحکیم قدرت اقتصادی این کشور و در نتیجه رشد تاسیس کمپانی‌های تجاری گردیده است.

 

شرایط ثبت شرکت در انگلیس Company registration in England

 

راه‌اندازی کسب‌وکار در انگلستان

نیروی کار ماهر، سطح پایین فساد اداری و همین‌طور تولید ناخالص داخلی بسیار بالا موجب رشد اقتصادی مثبت در انگلیس شده است. این کشور چهارمین کشور ثروتمند جهان است و پول رایج آن یورو و پوند است. ثبت شرکت در انگلیس می‌تواند روابط اشخاص حقیقی و حقوقی را با تمام کشورهای اتحادیه اروپا وسعت ببخشد و آنها را وارد یک زنجیره اقتصادی بزرگ کند. گفتنی است که انگلستان کشوری کاملاً صنعتی محسوب می‌شود و یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان منسوجات و محصولات شیمیایی در دنیا است. همچنین کشور انگلیس یکی از مقاصد مهم مهاجرت از سراسر جهان است. اکثر این مهاجران بین‌المللی در لندن ساکن می‌شوند. البته قوانین ثبت شرکت در انگلیس در تمام شهرهای آن یکسان است و در نتیجه ثبت شرکت در لندن تفاوت چندانی با تاسیس شرکت در منچستر یا دیگر مناطق کشور ندارد.

 

قوانین ثبت شرکت در انگلستان

قانون تاسیس شرکت در انگلستان تفاوت زیادی بین شهروندان و اتباع خارجی قائل نیست. بنابراین، تفاوت مقررات ثبت شرکت در انگلیس بیشتر مربوط به نوع کمپانی‌ها است. پس از فراهم نمودن اسناد و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در انگلستان، میزان سرمایه شرکت و اعضای آن باید تعیین گردند. مرحله بعد، داشتن یک آدرس مشخص برای دفتر شرکت در این کشور است. سپس با اخذ تاییدیه‌های قانونی، کمپانی شما به ثبت خواهد رسید.

 

نوشته‌ی مرتبط: مالیات شرکت‌های خارج از ایران

 

دلایل ثبت شرکت در انگلیس

کشور انگلستان به دلیل داشتن وضعیت باثبات سیاسی و اقتصادی در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد مهاجرتی از سراسر دنیا تبدیل شده است. افراد با ثبت شرکت در انگلیس می‌توانند تحت شرایطی، تابعیت انگلیسی را برای خود و خانواده‌شان بگیرند یا دست‌کم این موضوع را تسهیل نمایند. با وجود این، برای تاسیس شرکت در انگلیس نیازی نیست حتماً تابعه این کشور شد. از آنجایی که شاخص‌های بین‌المللی مالی انگلستان در بالاترین درجه جهانی است و سطح رفاه در این کشور بسیار بالاست، شرایط بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاری از طریق راه‌اندازی کمپانی در آن وجود دارد. در نتیجه، بسیاری از کارآفرینان و تاجران برای رشد کسب‌وکار خود دست به این اقدام می‌زنند.

 

مزایای تاسیس شرکت در انگلیس

دولت انگلیس طرح‌های حمایتی فراوانی را برای توسعه کسب‌وکارهای گوناگون در این کشور به اجرا درآورده است. انگلستان با رشد اقتصادی و صنعتی بسیار بالا و وجود مشاغل متنوع، رونق اقتصادی زیادی در همۀ زمینه‌ها دارد. زیرساخت‌های اقتصادی و پژوهشی این کشور برای سرمایه‌گذاری خارجی بسیار مطلوب است. مهم‌ترین مزایای تاسیس شرکت در انگلیس عبارتند از:

  • اقدامات جدی دولت انگلیس برای مطلوب کردن شرایط سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور.
  • اقتصاد باثبات.
  • امکان جذب نیروی کار بین‌المللی.
  • ارائه وام‌ها و تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض به صاحبان کمپانی‌های گوناگون.
  • ارزش بسیار بالای پوند.
  • امکان تجارت آزاد پس از ثبت شرکت در انگلیس.
  • امکان مراوده تجاری آزاد با کشورهای همسایه و نیز کشور‌های عضو اتحادیه اروپا.
  • موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب برای تجارت و بازرگانی بین‌المللی.
  • تنوع امکانات مورد نیاز در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی و…
  • میزان مالیات نسبتاً پایین در این کشور.

 

انواع شرکت در انگلیس

در قانون انگلیس، چهار نوع شرکت تجاری اصلی تعریف شده است:

۱. شرکت سهامی عام: ثبت شرکت سهامی در انگلیس معمولاً توسط بیزینس‌های بزرگ انجام می‌گیرد. حداقل سرمایه لازم برای تاسیس این نوع کمپانی‌های تجاری پنج هزار پوند است. البته این سرمایه در صورت لزوم، در روند کار، قابل افزایش خواهد بود. این مجموعه‌ها همچنین به دست‌کم بیست و پنج درصد از سرمایه اولیه به صورت نقد احتیاج دارند.

۲. شرکت با مسئولیت محدود: که متداول‌ترین نوع شرکت در انگلیس است. حداقل تعداد شرکا برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود در انگلستان یک نفر است، اما با چند سرمایه‌گذار هم می‌توان این نوع کمپانی را به ثبت رساند. برای ثبت شرکتِ با مسئولیت محدود در انگلیس، حداقلِ سرمایۀ اولیه کافی خواهد بود. گفتنی است که مدیر ایرانی می‌تواند صد در صد سرمایه شرکت را تامین نماید.

۳. راه‌اندازی دفتر شعبه: ثبت شعبه در انگلستان یکی دیگر از مدل‌های ثبت شرکت در انگلیس است. در این روش، شرکت ثبت‌شده در واقع شعبه کمپانی مادر است و از آن معمولاً برای ورود به بازار اروپا استفاده می‌شود. در این نوع شرکت‌های تجاری مسائل مالی مانند بدهی‌ها و… بر عهده شرکت اصلی خواهد بود.

۴. همکاری با مسئولیت محدود: ثبت شرکت در انگلیس تحت این مدل بسیار ساده است. اما از آنجایی که این مدل، جدیدترین نوع ثبت شرکت در این کشور است، اقبال عمومی نسبت به آن بالا نبوده است.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت در انگلیس

  • کپی مدارک شناسایی تمام اعضا (گذرنامه معتبر یا شناسنامه)
  • اساسنامه شرکت و ترجمه رسمی آن به زبان انگلیسی
  • طرح کسب‌وکار (بیزینس‌پلن)
  • فرم درخواست ثبت شرکت در انگلستان
  • مشخص نمودن سرمایه مورد نظر و گواهی بانکی سپرده سرمایه شرکت
  • کد اقتصادی کمپانی

 

مراحل ثبت شرکت در انگلیس

ثبت شرکت در انگلیس علاوه بر تخصص به تجربه نیاز دارد. وکلای حرفه‌ای و بین‌المللی موسسه آسان‌ثبت راهنمایان خوبی برای طی کردن این مسیر هستند. روند قانونی تاسیس شرکت در انگلستان به این ترتیب است:

۱. نام‌گذاری شرکت و تعیین نوع شرکت با در نظر گرفتن قوانین بین‌المللی و هنجارهای فرهنگی کشور مقصد

۲. تنظیم اسناد و مدارک لازم برای ثبت شرکت در انگلستان به زبان انگلیسی

۳. ارسال مدارک و اسناد به دفاتر ثبت اسناد رسمی در انگلیس و پر کردن تقاضانامه شرکت

۴. باز کردن حساب بانکی در انگلیس و واریز حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت با توجه به نوع کمپانی

۵. اخذ تاییدیه‌های لازم بسته به نوع فعالیت شما از دادگاه‌های محلی

۶. دریافت مجوزهای لازم از نهادهای گوناگون بسته به نوع کار شرکت (مجوزهای واردات و صادرات، زیست‌محیطی، باز کردن فروشگاه، شهرداری و…)

 

هزینه ثبت شرکت در انگلیس

هزینه تاسیس شرکت در انگلیس به نوع کمپانی، سرمایه اولیه و تعداد شرکا بستگی دارد و از سرمایه ۵۰۰۰ پوندی شروع می‌شود. توجه به این موضوع بسیار مهم است که می‌توان بخشی از هزینه ثبت شرکت در انگلیس را از طریق وام‌های بانکی تامین کرد. ثبات اقتصادی این کشور موجب شده است که محاسبه هزینه‌ها با پوند یا یورو بدون نوسان باشد و متقاضیان بتوانند به راحتی شرایط تشکیل شرکت در انگلستان را بسنجند.

 

»»» تعرفه و هزینه ثبت انواع شرکت تجاری

 

مدت زمان ثبت شرکت در انگلستان

ثبت شرکت در انگلیس حدود چهل و هشت ساعت کاری زمان خواهد برد. کوتاه یا طولانی بودن این بازه منوط به مدت زمانی است که برای تایید مدارک ارائه‌شده طی خواهد شد. گفتنی است که پرداخت مبلغ اضافی هیچ تاثیری در سریع‌تر طی شدن این روند قانونی و کاهش مدت زمان ثبت شرکت در انگلیس ندارد. همچنین طبق قوانین انگلستان برای تمدید ثبت شرکت خود باید به صورت سالیانه اقدام نمایید.

 

سامانه ثبت شرکت سهامی خاص سهامی عام آسان ثبت مسئولیت محدود

 


✅ FAQ: Company Registration in England ✅

 

✅ آیا با ثبت شرکت در انگلیس می‌توان تابعیت آن کشور را نیز گرفت؟

✔️ بله. یکی از راه‌های دریافت اقامت انگلیس برای شما و خانواده‌تان، ثبت شرکت در انگلستان است.

✅ ثبت شرکت در انگلیس چقدر طول می‌کشد؟

✔️ ثبت شرکت در انگلیس بسیار کوتاه است و حدود چهل و هشت ساعت زمان می‌برد.

✅ تاسیس شرکت در انگلیس چه مزیت‌هایی دارد؟

✔️ دولت انگلستان حمایت زیادی از کسب‌وکارهای کوچک می‌کند. اقتصاد باثبات کشور و امکان تجارت آزاد بین‌المللی مهم‌ترین دلایل ثبت شرکت در انگلیس هستند.

✅ در بریتانیا چه نوع شرکت‌هایی می‌توان تاسیس کرد؟

✔️ در قوانین انگلستان، چهار نوع کمپانی تجاری تعریف شده است. شرکت سهامی عام، شرکت با مسئولیت محدود، همکاری با مسئولیت محدود و راه‌اندازی شعبه از انواع آن است.

✅ حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت در انگلیس چقدر است؟

✔️ حداقل سرمایه اولیه برای راه‌اندازی شرکت در کشور انگلستان پنج هزار پوند است.

✅ مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در انگلیس چیست؟

✔️ کپی مدارک شناسایی تمامی اعضا (گذرنامه معتبر یا شناسنامه)، اساسنامه شرکت، فرم درخواست تاسیس شرکت و گواهی بانکی سپرده سرمایه شرکت مهم‌ترین مدارک ثبت شرکت در انگلیس هستند.

✅ تاسیس شرکت در انگلیس چقدر هزینه دارد؟

✔️ این هزینه‌ها به نوع شرکت، سرمایه اولیه و تعداد شرکا بستگی دارد. توجه به این موضوع بسیار مهم است که می‌توان بخشی از هزینه ثبت شرکت در انگلیس را از طریق وام‌های بانکی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی تامین کرد.

✅ ثبت شرکت در لندن به چه ترتیب است؟

✔️ نحوه ثبت شرکت در انگلیس در تمام مناطق آن یکسان است. برای تاسیس شرکت در لندن کافی است نوع شرکت خود را انتخاب کنید و مدارک مورد نیاز جهت تشکیل آن را فراهم نمایید.

✅ آیا ثبت آنلاین شرکت در انگلیس امکان‌پذیر است؟

✔️ بله، تمام فرایند ثبت شرکت در انگلیس می‌تواند به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری در موسسه آسان‌ثبت انجام ‌شود.

8 دیدگاه برای “ثبت شرکت در انگلیس [شرایط، مدارک و هزینه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار قانونی در انگلیس]  

  1. ایرانی گفته:

    سلام وقتتون بخیر باشه من می‌خوام شرکت با مالکیت مستقل (تاجر انحصاری) ثبت کنم میخواستم بدونم چه مدارکی لازم دارم برای ثبت این نوع شرکت با داشتن دیپلم هم میتونم یا مدرک خاصی میخواد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =