ثبت شرکت در فرانسه [شرایط، مدارک و هزینه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار قانونی در فرانسه]  

ثبت شرکت و موسسه‌ی تجاری در فرانسه- Company Registration in France

کشور فرانسه در اروپای غربی واقع شده و پایتخت آن شهر پاریس است. بوردو، مارسی، لیل، لیون، مون‌پلیه، استراسبورگ، نانت، نانسی، نیس و تولوز دیگر شهرهای مهم آن هستند. این کشور از هجده ناحیه تشکیل شده است که هر یک از آنها شامل چند منطقه می‌شوند. طبق آخرین سرشماری، جمعیت آن حدود شصت و شش میلیون و صد هزار نفر است. واحد پول فرانسه در حال حاضر یورو است که جایگزین فرانک شده است. این کشور پنجمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. کمپانی‌های تجاری بسیاری در این منطقه فعال هستند و ثبت شرکت در فرانسه برای خارجی‌ها نیز امکان‌پذیر است. این کشور عضو سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، گروه هشت، گروه بیست، ناتو، حوزه شنگن، سازمان تجارت جهانی و اتحادیه اروپا است.

 

company registration سامانه ثبت شرکت آسان ثبت سهامی خاص مسئولیت محدود ثبت موسسه تجاری

 

 

France map in europe نقشه فرانسه

 

مهاجرت به فرانسه با ثبت شرکت

فرانسه کشوری توسعه‌یافته است که سطح زندگی شهروندانش استاندارد بالایی دارد. همین موضوع موجب شده که این کشور به یکی از مقاصد محبوب مهاجران از سراسر دنیا تبدیل شود. این کشور دموکراتیک دارای حکومت متمرکز نیمه‌ریاستی است. عضویت در منطقه یورو، اقتصاد پیشرفته با درآمد نسبتاً بالا، آموزش رایگان و سطح مطلوب آزادی‌های مدنی، موجب رشد اقتصادی مثبت آن شده است. در سال‌های اخیر، ثبت شرکت در فرانسه بسیار متداول شده است و افراد زیادی از این طریق به اقامت دائم فرانسه دست پیدا کرده‌اند. گفتنی است که این کشور بستر مناسبی را برای استارت‌آپ‌ها فراهم کرده و سرمایه‌گذاری کلانی در بخش تکنولوژی انجام داده است. در حوزه‌های کشاورزی و شیمی نیز در سال‌های اخیر امکانات بسیار مناسبی برای فعالیت تخصصی ایجاد شده است.

 

شرایط ثبت شرکت در فرانسه Company registration in France

 

راه‌اندازی کسب‌وکار در فرانسه

فرانسه دارای آب‌وهوایی متنوع است اما بیشتر مناطق آن چهارفصل هستند و معتدل محسوب می‌شوند. این کشور نخستین صنعت گردشگری بزرگ اروپا را دارد و در تمام طول سال پذیرای بازدیدکنندگان بین‌المللی است. پاریس یکی از زیباترین شهرهای دنیا است و عده‌ای آن را بهشت هنرمندان می‌دانند. ثبت شرکت در فرانسه در حوزه گردشگری بسیار رایج است و افراد زیادی در سراسر این کشور اقدام به راه‌اندازی کسب‌وکارهایی مرتبط با این حوزه می‌کنند. گفتنی است که قوانین ثبت شرکت در فرانسه در تمام شهرهای بزرگ آن یکسان است. بنابراین، ثبت شرکت در پاریس تفاوت چندانی با تاسیس شرکت در مارسی، بوردو، لیون، تولوز و یا دیگر قسمت‌ها ندارد. همچنین مرزهای مشترک با دیگر کشورهای اروپایی موجب شده است که تاسیس کمپانی‌های تجاری در زمینه‌های گوناگون امکان‌پذیر باشد.

 

قوانین ثبت شرکت در فرانسه

قانون تاسیس شرکت در فرانسه برای شهروندان و اتباع خارجی تفاوت زیادی قائل نیست. بنابراین تفاوت مقررات ثبت شرکت در فرانسه بیشتر مربوط به نوع کمپانی‌ها است. پس از فراهم نمودن اسناد و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در فرانسه، میزان سرمایه اولیه و اعضای اصلی آن باید تعیین گردند. مرحله بعد، داشتن یک آدرس مشخص برای دفتر شرکت در این کشور است. سپس با اخذ تاییدیه‌های قانونی، شرکت به ثبت خواهد رسید. به طور کلی، تاسیس کمپانی در فرانسه با هزینه‌ای نسبتاً کم اما در یک پروسه زمانی طولانی انجام می‌پذیرد.

 

نوشته‌ی مرتبط: مالیات شرکت‌های خارج از ایران

 

دلایل ثبت شرکت در فرانسه

کشور فرانسه به دلیل داشتن وضعیت باثبات و روبه‌رشد سیاسی و اقتصادی در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد ثبتی از سراسر دنیا تبدیل شده است. افراد با ثبت شرکت در فرانسه می‌توانند تحت شرایطی، تابعیت فرانسه را برای خود و خانواده‌شان بگیرند. با وجود این، برای تاسیس شرکت نیازی نیست حتماً تابعه این کشور شد. از آنجایی که شاخص‌های بین‌المللی مالی در این کشور در درجه بالایی است و سطح رفاه نیز بالاست، شرایط بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت در آن وجود دارد. در نتیجه، بسیاری از کارآفرینان و تاجران برای رشد کسب‌وکار خود دست به این اقدام می‌زنند.

 

مزایای تاسیس شرکت در فرانسه

دولت فرانسه طرح‌های حمایتی فراوانی را برای توسعه کسب‌وکارهای گوناگون در این کشور به اجرا درآورده است. فرانسه با رشد اقتصادی و صنعتی بسیار بالا و وجود مشاغل متنوع، رونق اقتصادی زیادی در همه زمینه‌ها دارد. زیرساخت‌های اقتصادی و پژوهشی این کشور برای سرمایه‌گذاری خارجی بسیار مطلوب است. مهم‌ترین مزایای تاسیس شرکت در فرانسه این موارد هستند:

  • اقدامات جدی دولت برای مطلوب کردن شرایط سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور.
  • اقتصاد باثبات.
  • امکان جذب نیروی کار بین‌المللی.
  • ارائه وام‌ها و تسهیلات بانکی و کمک‌های گوناگون به صاحبان کمپانی‌ها.
  • امکان گرفتن اقامت دائم.
  • امکان تجارت آزاد پس از ثبت شرکت در فرانسه.
  • امکان مراوده تجاری آزاد با کشور‌های عضو اتحادیه اروپا.
  • موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب برای تجارت و بازرگانی بین‌المللی.
  • تنوع امکانات مورد نیاز در زمینه‌های مختلف فرهنگی، صنعتی، کشاورزی و…

انواع شرکت‌های تجاری فرانسه

در قانون فرانسه، شرکت‌های تجاری متعددی تعریف شده است که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

۱. شرکت با مسئولیت محدود: که متداول‌ترین نوع کمپانی در این کشور است. حداقل تعداد شرکا برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود دو نفر است. اما تا پنجاه نفر سرمایه‌گذار هم می‌توانند این نوع کمپانی را به ثبت برسانند. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در فرانسه حداقل سه هزار یورو نیاز است. گفتنی است که هیئت اجرایی و هیئت نظارت بر اجرا هم باید معین باشند.

۲. شرکت تضامنی: ثبت شرکت در فرانسه تحت این مدل بسیار ساده است. تضامنی مدلی مناسب برای کسب‌وکار‌های کوچک محسوب می‌شود. برای ثبت این نوع شرکت تجاری وجود حداقل دو نفر ضروری است. صرافی‌ها معمولاً تحت این مدل به فعالیت می‌پردازند.

۳. راه‌اندازی دفتر شعبه: ثبت دفتر شعبه یکی دیگر از مدل‌های ثبت شرکت در فرانسه است. در این روش، شرکت ثبت‌شده در واقع شعبه کمپانی مادر است و از آن معمولاً برای ورود به بازار اروپا استفاده می‌شود. در این مجموعه‌ها، مسائل مالی مانند بدهی‌ها و… بر عهده شرکت اصلی خواهد بود. گفتنی است که تجارت شعبه باید با تجارت کمپانی اصلی یکسان باشد.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت در فرانسه

  • مدارک شناسایی تمام اعضا (گذرنامه معتبر و شناسنامه)
  • اساسنامه شرکت و ترجمه رسمی آن به زبان فرانسوی
  • طرح کسب‌وکار (بیزینس‌پلن)
  • آدرس فرد متقاضی در ایران یا فرانسه
  • گواهی تمکن مالی برای تامین سرمایه مورد نظر و گواهی بانکی سپرده سرمایه شرکت
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

مراحل ثبت شرکت در فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه علاوه بر تخصص به تجربه نیاز دارد. وکلای حرفه‌ای و بین‌المللی موسسه آسان‌ثبت راهنمایان خوبی برای طی کردن این مسیر هستند. روند قانونی تاسیس کمپانی تجاری در فرانسه به این ترتیب است:

۱. نام‌گذاری شرکت و تعیین نوع کمپانی با در نظر گرفتن قوانین بین‌المللی و هنجارهای فرهنگی کشور مقصد

۲. تنظیم اسناد و مدارک لازم برای ثبت شرکت

۳. ارسال مدارک و اسناد به اداره ثبت شرکت‌های فرانسه و پر کردن تقاضانامه

۴. باز کردن حساب بانکی و واریز حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت با توجه به نوع کمپانی

۵. اخذ تاییدیه‌های لازم بسته به نوع فعالیت شما از نهاد‌های محلی

۶. دریافت مجوزهای لازم از نهادهای گوناگون بسته به نوع کار مجموعه (مجوزهای زیست‌محیطی، واردات و صادرات، باز کردن فروشگاه و…)

 

هزینه ثبت شرکت در فرانسه

هزینه تاسیس شرکت در فرانسه به نوع کمپانی، سرمایه اولیه و تعداد شرکا بستگی دارد و از سرمایه ۳۰۰۰ یورویی شروع می‌شود. توجه به این موضوع بسیار مهم است که می‌توان بخشی از هزینه ثبت شرکت را از طریق وام‌های بانکی تامین کرد. ثبات اقتصادی این کشور موجب شده است که محاسبه هزینه‌ها با یورو بدون نوسان باشد و متقاضیان بتوانند به راحتی شرایط تشکیل شرکت در فرانسه را بسنجند.

 

»»» تعرفه و هزینه ثبت انواع شرکت تجاری

مدت زمان ثبت شرکت در فرانسه

گفتنی است که ثبت شرکت در فرانسه حداقل دو هفته کاری زمان می‌برد. کوتاه یا طولانی بودن این بازه منوط به مدت زمانی است که برای تایید مدارک ارائه‌شده طی خواهد شد. همچنین پرداخت مبلغ اضافی هیچ تاثیری در سریع‌تر طی شدن این روند قانونی و کاهش مدت زمان ثبت شرکت در فرانسه ندارد.

 

سامانه ثبت شرکت سهامی خاص سهامی عام آسان ثبت مسئولیت محدود


✅ FAQ: Company Registration in France

 

آیا با ثبت شرکت در فرانسه می‌توان تابعیت آن کشور را نیز گرفت؟

✔️ بله. یکی از راه‌های دریافت اقامت فرانسه برای شما و خانواده‌تان، ثبت شرکت در این کشور است.

ثبت شرکت در فرانسه چقدر طول می‌کشد؟

✔️ ثبت شرکت در فرانسه حداقل دو هفته کاری زمان می‌برد.

تاسیس شرکت در فرانسه چه مزیت‌هایی دارد؟

✔️ دولت فرانسه حمایت زیادی از کسب‌وکارهای کوچک می‌کند. اقتصاد باثبات و امکان تجارت آزاد بین‌المللی مهم‌ترین دلایل ثبت شرکت در این ناحیه از اروپا هستند.

در فرانسه چه نوع شرکت‌هایی می‌توان تاسیس کرد؟

✔️ در قوانین فرانسه، کمپانی‌های تجاری متعددی تعریف شده است. شرکت‌های با مسئولیت محدود، تضامنی و تاسیس شعبه از انواع آن هستند.

حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت در فرانسه چقدر است؟

✔️ حداقل سرمایه اولیه برای راه‌اندازی شرکت در کشور فرانسه سه هزار یورو است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در فرانسه چیست؟

✔️ کپی مدارک شناسایی تمامی اعضا (گذرنامه معتبر)، اساسنامه شرکت، فرم درخواست تاسیس کمپانی و گواهی بانکی سپرده سرمایه مهم‌ترین مدارک ثبت شرکت در فرانسه هستند.

تاسیس شرکت در فرانسه چقدر هزینه دارد؟

✔️ این هزینه‌ها به نوع کمپانی، سرمایه اولیه و تعداد شرکا بستگی دارد. توجه به این موضوع بسیار مهم است که می‌توان بخشی از هزینه ثبت شرکت در فرانسه را از طریق وام‌های بانکی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی تامین کرد.

ثبت شرکت در پاریس به چه ترتیب است؟

✔️ نحوه ثبت شرکت در فرانسه در تمام مناطق آن یکسان است. برای تاسیس شرکت در پاریس کافی است نوع کمپانی خود را انتخاب کنید و مدارک مورد نیاز جهت تشکیل آن را فراهم نمایید.

111 دیدگاه برای “ثبت شرکت در فرانسه [شرایط، مدارک و هزینه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار قانونی در فرانسه]  

  1. tubidy mp3 گفته:

    A fascinating discussion is worth comment.I believe that you need to write more on this issue,it might not be a taboo matter but typically people don’t talk about such issues.To the next! Kind regards!!

  2. slot gacor گفته:

    Hey! Do you know if they make any plugins to assist with SEO? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good success. If you know of any please share. Appreciate it!

  3. Dor123 گفته:

    Hi my friend! I wish to say that this post is amazing, nice written and include almost all significant infos. I’d like to peer more posts like this.

  4. Birthday wishes گفته:

    Having read this I thought it was really informative. I appreciate you spending some time and effort to put this article together. I once again find myself spending way too much time both reading and commenting. But so what, it was still worth it!

  5. Rita Bowen گفته:

    Thank you, I’ve just been looking for information approximately this topic for a long time and yours is the greatest I have discovered so far. But, what in regards to the conclusion? Are you certain concerning the supply?

  6. pune spine clinic گفته:

    I have not checked in here for a while as I thought it was getting boring, but the last few posts are good quality so I guess I will add you back to my everyday bloglist. You deserve it my friend 🙂

  7. http://laurengracemoran.com/ گفته:

    I simply wasn’t a smart player. video mu vs basel Locate I played for six months or so until To begin with . to cease. Or maybe I was kicked off the team, I don’t remember. What matters often feeling Acquired when When i first wore my football set.

  8. banteng merah گفته:

    I like the valuable information you supply to your articles.I will bookmark your blog and take a look at once more here regularly.I’m relatively certain I will be told lots of new stuff right here!Best of luck for the next!

  9. 2024 گفته:

    Good day! I could have sworn I’ve been to your blog before but after browsing through some of the articles I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely happy I stumbled upon it and I’ll be bookmarking it and checking back frequently!

  10. Telugu Movies 2024 گفته:

    I have to thank you for the efforts you’ve put in penning this blog.I’m hoping to see the same high-grade blog posts from you later on aswell. In truth, your creative writing abilities has inspired me to get my very own blog now😉

  11. Telugu 2024 گفته:

    Wonderful blog! I found it while surfing around on Yahoo News. Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News? I’ve been trying for a while but I never seem to get there! Thank you

  12. best ho chi Minh گفته:

    I blog often and I genuinely thank you for your information. This great article has truly peaked my interest. I am going to bookmark your blog and keep checking for new details about once per week. I opted in for your RSS feed as well.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =