ثبت شرکت در مجارستان [شرایط، مدارک و هزینه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار قانونی در مجارستان]

ثبت شرکت در مجارستان ثبت کمپانی و موسسه company registration in hungary

کشور مجارستان با پایتخت بوداپست در اروپای مرکزی واقع شده است. دبرسن، میشکولتس، سگد، پچ و… از دیگر شهرهای مهم آن هستند. این کشور از نوزده شهرستان تشکیل شده است به اضافه بوداپست که به هیچ شهرستانی تعلق ندارد. طبق آخرین سرشماری، جمعیت آن حدود ده میلیون نفر است که حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر از این جمعیت در پایتخت زندگی می‌کنند. واحد پول این کشور فورینت (HUF) است. محرک اصلی اقتصادی این کشور منابع بسیار غنی بوکسیت و صادرات است. کمپانی‌های تجاری بسیاری در این کشور فعال هستند و ثبت شرکت در مجارستان برای خارجی‌ها نیز امکان‌پذیر است. منابع طبیعی، صنایع ماشین‌سازی صنعتی و کشاورزی، صنایع ساخت ابزار مهندسی و صادرات غلات از اصلی‌ترین چرخ‌دنده‌های اقتصاد مجارستان هستند. این کشور به طور همزمان عضو شنگن، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، اتحادیه اروپا، بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا و سازمان ناتو است.

 

company registration سامانه ثبت شرکت آسان ثبت سهامی خاص مسئولیت محدود ثبت موسسه تجاری

 

 

hungary map نقشه مجارستان in europe

 

مهاجرت به مجارستان با ثبت شرکت

بیشتر شهرهای مجارستان آب‌وهوای فصلیِ معتدل دارند. این کشور در طول تابستان گرم است ولی رطوبت کلی آن پایین است. در پاییز معتدل است و به صورت مکرر بارندگی دارد. در اکثر روزهای زمستان هم سرد و برفی است. مجارستان کشوری است که با مرزهای خشکی محصور است. حدود شصت درصد از نیروی کار در بخش خدمات مشغول به کار هستند و حدود هفت درصد از جمعیت کشور در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند. تعداد گردشگران خارجی، به دلیل تنوع مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری نظیر چشمه‌های آب گرم، بسیار فراوان است. بخش بزرگی از بازار خدماتی این کشور مربوط به حوزه گردشگری است. مرزهای مشترک خاکی با دیگر کشورهای اروپایی موجب شده است که ثبت شرکت در مجارستان در زمینه گردشگری بسیار رایج باشد. روابط فرهنگی و منافع اقتصادی مشترک با دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی باعث تحکیم قدرت اقتصادی این کشور و در نتیجه رشد تاسیس شرکت‌های تجاری گردیده است.

 

شرایط ثبت شرکت در کشور مجارستان company registration in hungary

 

راه‌اندازی کسب‌وکار در مجارستان

عضویت در کشورهای گروه اتحادیه اروپا و کشورهای شنگن و همین‌طور تولید ناخالص ملی بالا و بودجه بالای تحقیقات به خصوص در حوزه الکترونیک موجب رشد اقتصادی مثبت این کشور در یک دهه اخیر شده است. پول رایج مجارستان فورینت است. ثبت شرکت در مجارستان می‌تواند روابط اشخاص حقیقی و حقوقی را با تمام کشورهای اتحادیه اروپا وسعت ببخشد. مجارستان کشوری روبه‌رشد و صنعتی است و بوداپست شهر نخست این کشور در اقتصاد و تجارت است. این امر باعث شده که این کشور مرکزی برای تاسیس کمپانی‌های نوپا به خصوص در بخش خدمات باشد. گفتنی است که بخشی جدایی‌ناپذیر از اقتصاد این کشور اروپایی، تلاش‌هایی است که به منظور پژوهش و توسعه صورت می‌گیرد. در نتیجه، افراد با ثبت شرکت در مجارستان علاوه بر عضویت در یک زنجیره اقتصادی بزرگ، از دستاوردهای این پژوهش‌ها نیز بهره‌مند خواهند شد.

کشور مجارستان یکی از مقاصد مهم مهاجرت به اروپا نیز محسوب می‌شود. اغلب این مهاجران بین‌المللی در بوداپست و دیگر مناطق شهری ساکن می‌شوند و در کمپانی‌های خدماتی یا صنعتی مشغول به کار می‌شوند. بیشتر جمعیت این کشور مسیحی کاتولیک هستند و زبان رسمی آن مجاری است. سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت نیز یکی از روش‌های گرفتن ویزاست. گفتنی است که ضوابط و قوانین ثبت شرکت در مجارستان در تمام شهرهای بزرگ آن یکسان است. بنابراین، ثبت شرکت در بوداپست تفاوت چندانی با تاسیس کمپانی در دبرسن یا دیگر مناطق ندارد.

 

قوانین ثبت شرکت در مجارستان

قانون تاسیس شرکت در مجارستان برای شهروندان و اتباع خارجی تفاوت زیادی قائل نیست. بنابراین تفاوت مقررات ثبت شرکت در این کشور بیشتر مربوط به نوع کمپانی‌ها است. پس از فراهم نمودن اسناد و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در مجارستان، میزان سرمایه کمپانی و اعضای آن باید تعیین گردند. مرحله بعد، داشتن یک آدرس مشخص برای دفتر کار در این کشور است. سپس با اخذ تاییدیه‌های قانونی، کمپانی به ثبت خواهد رسید. گفتنی است که برای ثبت شرکت در مجارستان باید حداقل یک کارمند مجارستانی استخدام کنید.

 

نوشته‌ی مرتبط: مالیات شرکت‌های خارج از ایران

 

دلایل ثبت شرکت در مجارستان

کشور مجارستان به دلیل داشتن وضعیت باثبات سیاسی و اقتصادی در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد مهاجرتی از سراسر دنیا تبدیل شده است. افراد با ثبت شرکت در مجارستان می‌توانند تحت شرایطی، تابعیت مجارستانی را برای خود و خانواده‌شان بگیرند. با وجود این، برای تاسیس کمپانی نیازی نیست حتماً تابعه این کشور شد. از آنجایی که شاخص‌های بین‌المللی مالی در این کشور در درجه بالایی است و سطح رفاه نیز بالاست، شرایط بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت در آن وجود دارد. در نتیجه، بسیاری از کارآفرینان و تاجران برای رشد کسب‌وکار خود دست به این اقدام می‌زنند.

 

مزایای تاسیس شرکت در مجارستان

دولت مجارستان طرح‌های حمایتی فراوانی را برای توسعه کسب‌وکارهای گوناگون در این کشور به اجرا درآورده است. مجارستان با رشد اقتصادی و صنعتی بسیار بالا و وجود مشاغل متنوع، رونق اقتصادی زیادی در همه زمینه‌ها دارد. زیرساخت‌های اقتصادی و پژوهشی این کشور برای سرمایه‌گذاری خارجی بسیار مطلوب است. مهم‌ترین مزایای تاسیس شرکت در مجارستان این موارد هستند:

  • اقدامات جدی دولت برای مطلوب کردن شرایط سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور.
  • اقتصاد باثبات.
  • امکان جذب نیروی کار بین‌المللی.
  • ارائه وام‌ها و تسهیلات بانکی به صاحبان کمپانی‌های گوناگون.
  • امکان گرفتن اقامت دائم.
  • امکان تجارت آزاد پس از ثبت شرکت در مجارستان.
  • امکان مراوده تجاری آزاد با کشورهای همسایه و نیز کشورهای عضو اتحادیه اروپا.
  • نرخ مالیات بر درآمد پایین.
  • تنوع امکانات مورد نیاز در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و فرهنگی و…
  • +اختصاص بودجه‌های فراوان برای شرکت‌های دانش‌بنیان و پژوهش‌محور.

 

انواع شرکت در مجارستان

در قانون مجارستان، شش نوع شرکت تجاری اصلی تعریف شده است:

۱. شرکت با مسئولیت محدود

۲. شرکت سهامی خاص

۳. راه‌اندازی مشارکت عمومی

۴. شرکت با مشارکت محدود

۵. مالکیت یگانه

۶. شعبه شرکت مادر

افراد خارجی که برای بار اول برای ثبت شرکت در مجارستان اقدام می‌کنند، تنها می‌توانند شرکت با مسئولیت محدود را به ثبت برسانند. مالیات این نوع کمپانی‌ها پایین است و با استفاده از آنها می‌توان برای درخواست اقامت اقدام نمود. سهامدار می‌تواند یک نفر و از هر ملیتی باشد و حداکثر تعداد سهام هم نامعین است.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت در مجارستان

  • کپی مدارک شناسایی تمام اعضا (گذرنامه معتبر یا شناسنامه)
  • اساسنامه شرکت و ترجمه رسمی آن به زبان مجارستانی
  • طرح کسب‌وکار (بیزینس‌پلن)
  • فرم درخواست تاسیس شرکت در دیوان ثبت کشور مجارستان
  • گواهی تمکن مالی برای سرمایه مورد نظر و گواهی بانکی سپرده سرمایه کمپانی
  • گواهی عدم سو پیشینه کیفری
  • دریافت کد مالیاتی
  • ارائه آدرس معین برای دفتر کار

 

مراحل ثبت شرکت در مجارستان

ثبت شرکت در مجارستان علاوه بر تخصص به تجربه نیاز دارد. وکلای حرفه‌ای و بین‌المللی موسسه آسان‌ثبت راهنمایان خوبی برای طی کردن این مسیر هستند. روند قانونی تاسیس شرکت در مجارستان به این ترتیب است:

۱. نام‌گذاری شرکت و تعیین نوع کمپانی با در نظر گرفتن قوانین بین‌المللی و هنجارهای فرهنگی کشور مقصد

۲. تنظیم اسناد و مدارک لازم برای ثبت شرکت به زبان مجارستانی

۳. ارسال مدارک و اسناد به دیوان ثبت در مجارستان و پر کردن تقاضانامه

۴. باز کردن حساب بانکی و واریز حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت با توجه به نوع کمپانی

۵. اخذ تاییدیه‌های لازم بسته به نوع فعالیت شما از مراجع محلی

۶. دریافت مجوزهای لازم از نهادهای گوناگون بسته به نوع کار مجموعه (مجوزهای واردات و صادرات، زیست‌محیطی، شهرداری و…)

 

هزینه ثبت شرکت در مجارستان

هزینه تاسیس شرکت در مجارستان به نوع کمپانی، سرمایه اولیه و تعداد شرکا بستگی دارد و از سرمایه ۱۰۰۰۰ فورینت جدید شروع می‌شود. توجه به این موضوع بسیار مهم است که می‌توان بخشی از هزینه ثبت شرکت را از طریق وام‌های بانکی تامین کرد. ثبات اقتصادی این کشور موجب شده است که محاسبه هزینه‌ها با فورینت یا یورو بدون نوسان باشد و متقاضیان بتوانند به راحتی شرایط تشکیل شرکت در مجارستان را بسنجند.

 

»»» تعرفه و هزینه ثبت انواع شرکت تجاری

مدت زمان ثبت شرکت در مجارستان

ثبت شرکت در مجارستان در مرحله پایانی بین یک تا هفت روز کاری زمان خواهد برد. کوتاه یا طولانی بودن این بازه منوط به مدت زمانی است که برای تایید مدارک ارائه‌شده طی خواهد شد. گفتنی است که پرداخت مبلغ اضافی هیچ تاثیری در سریع‌تر طی شدن این روند قانونی و کاهش مدت زمان ثبت شرکت در مجارستان ندارد. البته توجه داشته باشید که زمان لازم برای فراهم کردن تمام مدارک مورد نیاز ممکن است تا پنج ماه طول بکشد.

 

سامانه ثبت شرکت سهامی خاص سهامی عام آسان ثبت مسئولیت محدود

 


✅ FAQ: Company Registration in Hungary

 

✅ آیا با ثبت شرکت در مجارستان می‌توان تابعیت آن کشور را نیز گرفت؟

✔️ بله. یکی از راه‌های دریافت اقامت مجارستان برای شما و خانواده‌تان، ثبت شرکت در این کشور است.

✅ ثبت شرکت در مجارستان چقدر طول می‌کشد؟

✔️ ثبت شرکت در مجارستان حدود هفت روز کاری زمان می‌برد.

✅ تاسیس شرکت در مجارستان چه مزیت‌هایی دارد؟

✔️ دولت مجارستان حمایت زیادی از کسب‌وکارهای کوچک می‌کند. اقتصاد باثبات کشور و امکان تجارت آزاد بین‌المللی مهم‌ترین دلایل ثبت شرکت در مجارستان هستند.

✅ در مجارستان چه نوع شرکت‌هایی می‌توان تاسیس کرد؟

✔️ در قوانین این کشور شش نوع کمپانی تجاری تعریف شده است، اما شرکت با مسئولیت محدود تنها مدلی است که خارجی‌ها می‌توانند برای اولین بار در این کشور ثبت کنند.

✅ حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت در مجارستان چقدر است؟

✔️ حداقل سرمایه اولیه برای راه‌اندازی شرکت در کشور مجارستان ده هزار فورینت است.

✅ مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در مجارستان چیست؟

✔️ کپی مدارک شناسایی تمامی اعضا (گذرنامه معتبر یا شناسنامه)، اساسنامه شرکت، فرم درخواست تاسیس کمپانی و گواهی بانکی سپرده سرمایه مهم‌ترین مدارک ثبت شرکت در مجارستان هستند.

✅ تاسیس شرکت در مجارستان چقدر هزینه دارد؟

✔️ این هزینه‌ها به نوع کمپانی، سرمایه اولیه و تعداد شرکا بستگی دارد. توجه به این موضوع بسیار مهم است که می‌توان بخشی از هزینه ثبت شرکت در مجارستان را از طریق وام‌های بانکی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی تامین کرد.

✅ ثبت شرکت در بوداپست به چه ترتیب است؟

✔️ نحوه ثبت شرکت در تمام مناطق مجارستان یکسان است. بنابراین برای تاسیس شرکت در بوداپست کافی است نوع کمپانی خود را انتخاب کنید و مدارک مورد نیاز جهت تشکیل آن را فراهم نمایید.

✅ آیا ثبت آنلاین شرکت در مجارستان امکان‌پذیر است؟

✔️ بله، تمام فرایند ثبت شرکت در مجارستان می‌تواند به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری در موسسه آسان‌ثبت انجام شود.

1 دیدگاه برای “ثبت شرکت در مجارستان [شرایط، مدارک و هزینه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار قانونی در مجارستان]

  1. محمد گفته:

    سلام
    هر فورینت چند دلار میشه
    مجموع هزینه های صفر تا صد ثبت شرکت و اخذ اقامت چقدره؟ توی ایران حداقل سرمایه ۱۰۰هزارتومنه اما هزینه های ثبت و اجاره محل و … بسیار بیش از اعداده
    شرایط اخذ اقامت بعد از ثبت شرکت چبه؟ چه فرآیندی داره و چقدر زمان می‌بره.
    متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 12 =