ثبت شرکت در امارات [شرایط، مدارک و هزینه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار قانونی در امارات]  

ثبت شرکت و موسسه‌ی تجاری در امارات Company Registration in Emirates

امارات متحده عربی یک سلطنت مشروطه فدرال در جنوب غربی قاره آسیا است. این کشور را خانواده آل مکتوم اداره می‌کند. واحد پولی آن درهم امارات (AED) است و پایه‌های اقتصادی‌اش را منابع غنی نفت و صنعت توریسم تشکیل می‌دهند. ترانزیت گسترده کالا و تجارت آزاد بین‌المللی نیز چرخ‌دنده‌های تجاری این منطقه را به حرکت درمی‌آورند. شیخ‌نشین‌های هفت‌گانه ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، ام‌القوین، رأس‌الخیمه و فجیره تشکیل‌دهنده دولت امارات متحده عربی هستند. شهر ابوظبی پایتخت کشور امارات است و مرکز سیاسی و اداری آن محسوب می‌شود. کمپانی‌های تجاری بسیاری در این کشور فعال هستند و ثبت شرکت در امارات برای خارجی‌ها نیز امکان‌پذیر است.

 

company registration سامانه ثبت شرکت آسان ثبت سهامی خاص مسئولیت محدود ثبت موسسه تجاری

 

 

نقشه امارات Emirates map in Asian

 

راه‌اندازی کسب‌وکار در امارات

امارات آب‌وهوای گرم کویری دارد و میزان بارش باران در آن بسیار پایین است. در طول تابستان بادهای گرمی در این منطقه می‌وزند و بیشتر روزهای زمستان آب‌وهوای آن معتدل گرم است. همچنین در تمام طول سال رطوبت بالایی دارد و آسمان آن آفتابی است. امارات شیخ‌نشینی است که با مرزهای آبی و زمینی محصور است و بیشترین درصد نیروی کار آن در بخش خدمات مشغول به فعالیت هستند. تعداد گردشگران خارجی به دلیل تنوع جاذبه‌های گردشگری و تعدد مکان‌های تفریحی تازه‌تاسیس بسیار چشمگیر است. رویداد‌های متنوع جهانی و منطقه‌ای اعم از ورزشی، هنری و تجاری نیز در این کشور به وفور برگزار می‌شوند. ثبت شرکت در امارات با موضوع گردشگری بسیار متداول است و اشخاص زیادی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند. به طور کلی، روابط اقتصادی قوی و منافع مشترک با دیگر کشورهای جهان باعث تحکیم قدرت اقتصادی و در نتیجه رشد تاسیس شرکت‌های تجاری در این کشور شده است.

 

مهاجرت به امارات با ثبت شرکت

رشد اقتصادی امارات در چند دهه اخیر همواره مثبت بوده و روابط پایداری را با دیگر کشورهای جهان ایجاد کرده است. ثبت شرکت در امارات می‌تواند روابط اشخاص حقیقی و حقوقی را با تمام کشورهای دنیا به خصوص طرف‌های تجاری آن وسعت ببخشد. امارات کشوری روبه‌رشد و گردشگرمحور است و چهارمین صادر‌کننده نفت دنیا محسوب می‌شود. این امر باعث شده که مرکزی برای ثبت کمپانی‌های نوپا و سرمایه‌پذیر به خصوص در بخش خدمات باشد. امارات متحده عربی یکی از مقاصد مهم مهاجرت از سراسر جهان است. بیشتر جمعیت آن مسلمان هستند و زبان رسمی‌اش عربی و سپس انگلیسی است. باید اشاره کرد که این کشور به طور کلی تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی‌شناسد.

 

شرایط ثبت شرکت در امارات Company Registration in Emirates

 

قوانین ثبت شرکت در امارات

قانون تاسیس شرکت در امارات متحده عربی برای شهروندان و اتباع خارجی تفاوت زیادی قائل نیست. بنابراین تفاوت مقررات ثبت شرکت در امارات بیشتر مربوط به نوع کمپانی‌ها است. پس از فراهم نمودن اسناد و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در امارات، میزان سرمایه شرکت و اعضای آن باید تعیین گردند. مرحله بعد داشتن یک آدرس مشخص برای دفتر در این کشور است. سپس با اخذ تاییدیه قانونی، شرکت به ثبت خواهد رسید. البته برای ثبت برخی از انواع کمپانی‌های تجاری در امارات به حداقل یک شریک محلی هم نیاز خواهید داشت.

 

نوشته‌ی مرتبط: مالیات شرکت‌های خارج از ایران

دلایل ثبت شرکت در امارات

امارات به دلیل داشتن وضعیت باثبات و رو به رشد سیاسی و اقتصادی در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد تجارتی از سراسر دنیا تبدیل شده است. افراد با ثبت شرکت در امارات می‌توانند تحت شرایط ویژه‌ای، تابعیت امارات را برای خود و خانواده‌شان بگیرند. با وجود این، برای تاسیس شرکت نیازی نیست حتماً تابعه این کشور شد. از آنجایی شاخص‌های بین‌المللی مالی در این کشور در درجه بالایی است و سطح رفاه نیز بالاست، شرایط بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت در آن وجود دارد. در نتیجه، بسیاری از کارآفرینان و تاجران برای رشد کسب‌وکار خود دست به این اقدام می‌زنند.

 

مزایای تاسیس شرکت در امارات

دولت امارات متحده عربی طرح‌های حمایتی فراوانی را برای توسعه کسب‌وکارهای گوناگون به اجرا درآورده است. ابوظبی و دیگر امیرنشین‌های آن نیز با رشد اقتصادی بسیار بالا و وجود مشاغل متنوع، رونق اقتصادی زیادی در همه زمینه‌ها دارند. زیرساخت‌های اقتصادی و گردشگری این کشور برای سرمایه‌گذاری خارجی بسیار مطلوب است. مهم‌ترین مزایای تاسیس شرکت در امارات این موارد هستند:

  • اقدامات جدی دولت برای مطلوب کردن شرایط تجارت خارجی در این کشور.
  • اقتصاد باثبات.
  • امکان جذب نیروی کار بین‌المللی.
  • ارائه وام‌ها و تسهیلات بانکی گوناگون به صاحبان کمپانی‌ها.
  • امکان گرفتن اقامت دائم.
  • امکان تجارت آزاد پس از ثبت شرکت در امارات.
  • امکان خرید ملک با نام شرکت.
  • تنوع امکانات مورد نیاز در زمینه‌های مختلف صنعتی، گردشگری، فرهنگی و…
  • اختصاص بودجه‌های فراوان برای تاجران و به خصوص برای کمپانی‌های گردشگری.

 

انواع شرکت در امارات متحده عربی

در قانون امارات، امکان ثبت انواع شرکت‌های تجاری و زیرشاخه‌های آنها تعریف شده است که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • شرکت با مسئولیت محدود (LLC)
  • شرکت مدنی
  • مالکیت یگانه
  • کمپانی شراکتی
  • هلدینگ سهامی عام
  • هلدینگ سهام خصوصی
  • شعبه شرکت‌های خارجی / دفتر نمایندگی
  • شعبه شرکت‌های GCC
  • شعبه شرکت منطقه آزاد یا مستقر در امارات متحده عربی

در مورد شعب، حتماً باید یک تبعه امارات به عنوان نماینده خدمات در شرکت استخدام گردد. باید در نظر داشت که در برخی موارد شعبه یک شرکت خارجی ملزم به دریافت مجوز از وزارت دارایی کشور امارات است. کمپانی مدنی هم برای متخصصانی همچون پزشکان، وکلا و حسابداران است که صد در صد متعلق به خود شریک حرفه‌ای خواهد بود.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت در امارات

  • کپی مدارک شناسایی تمام اعضا (گذرنامه معتبر یا شناسنامه)
  • اساسنامه شرکت و ترجمه رسمی آن به زبان عربی
  • طرح کسب‌وکار (بیزینس‌پلن)
  • فرم درخواست تاسیس کمپانی
  • گواهی تمکن مالی برای تامین سرمایه مورد نظر و گواهی بانکی سپرده سرمایه اولیه
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • اظهارنامه مالیاتی و پرداخت هزینه مالیات به طور کامل
  • ارائه یکی از قبوض آب و برق و گاز مربوط به آدرس معین برای دفتر کار
  • لیست کارکنان مجموعه به همراه لیست پرداخت بیمه آنها

 

مراحل ثبت شرکت در امارات

ثبت شرکت در امارات علاوه بر تخصص به تجربه نیاز دارد. وکلای حرفه‌ای و بین‌المللی موسسه آسان‌ثبت راهنمایان خوبی برای طی کردن این مسیر هستند. روند قانونی تاسیس شرکت در امارات به این ترتیب است:

  • نام‌گذاری شرکت و تعیین نوع کمپانی با در نظر گرفتن قوانین بین‌المللی و هنجارهای فرهنگی کشور مقصد
  • تنظیم اسناد و مدارک لازم برای ثبت شرکت به زبان عربی یا انگلیسی
  • ارسال مدارک و اسناد به مرجع ثبت در امارات و پر کردن تقاضانامه شرکت
  • باز کردن حساب بانکی و واریز حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت با توجه به نوع کمپانی
  • اخذ تاییدیه‌ها و مجوزهای لازم از نهادهای مرتبط بسته به نوع کار مجموعه

 

هزینه ثبت شرکت در امارات

هزینه تاسیس شرکت در امارات به نوع کمپانی، سرمایه اولیه، تعداد شرکا و مکان آن بستگی دارد و از سرمایه ۱۲.۰۰۰ درهمی شروع می‌شود و به ۵۰.۰۰۰ درهم هم می‌رسد. توجه به این موضوع بسیار مهم است که می‌توان بخشی از هزینه ثبت شرکت را از طریق وام‌های بانکی تامین کرد. ثبات اقتصادی این کشور موجب شده است که محاسبه هزینه‌ها با درهم بدون نوسان باشد و متقاضیان بتوانند به راحتی شرایط تشکیل شرکت در امارات را بسنجند.

 

»»» تعرفه و هزینه ثبت انواع شرکت تجاری

مدت زمان ثبت شرکت در امارات

ثبت شرکت در امارات در مرحله پایانی حدود پنج روز کاری زمان خواهد برد. کوتاه یا طولانی بودن این بازه منوط به مدت زمانی است که برای تایید مدارک ارائه‌شده طی خواهد شد. گفتنی است که پرداخت مبلغ اضافی هیچ تاثیری در سریع‌تر طی شدن این روند قانونی و کاهش مدت زمان ثبت شرکت در امارات ندارد. البته توجه داشته باشید که زمان لازم برای فراهم کردن تمام مدارک مورد نیاز ممکن است تا چند ماه به طول بینجامد.

 

سامانه ثبت شرکت سهامی خاص سهامی عام آسان ثبت مسئولیت محدود

 


✅ FAQ: Company Registration in Emirates

 

آیا با ثبت شرکت می‌توان تابعیت امارات را گرفت؟

✔️ بله. یکی از راه‌های دریافت اقامت امارات برای شما و خانواده‌تان، ثبت شرکت در این کشور است.

ثبت شرکت در امارات چقدر طول می‌کشد؟

✔️ ثبت قانونی شرکت در امارات حدود پنج روز کاری زمان می‌برد.

تاسیس شرکت در امارات چه مزیت‌هایی دارد؟

✔️ امارات متحده عربی حمایت زیادی از کسب‌وکارها می‌کند. اقتصاد باثبات و امکان تجارت آزاد بین‌المللی مهم‌ترین دلایل ثبت شرکت در این کشور هستند.

در امارات چه نوع شرکت‌هایی می‌توان تاسیس کرد؟

✔️ شرکت مدنی، شرکت با مسئولیت محدود (LLC)، هلدینگ سهام خصوصی، هلدینگ سهامی عام و شعبه کمپانی‌های خارجی (دفتر نمایندگی) انواع اصلی آن هستند.

حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت در امارات چقدر است؟

✔️ حداقل سرمایه اولیه برای راه‌اندازی شرکت در کشور امارات دوازده هزار درهم است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در امارات چیست؟

✔️ کپی مدارک شناسایی تمامی اعضا (گذرنامه معتبر یا شناسنامه)، اساسنامه شرکت، فرم درخواست تاسیس کمپانی و گواهی بانکی سپرده سرمایه اولیه مهم‌ترین مدارک ثبت شرکت در امارات هستند.

تاسیس شرکت در امارات چقدر هزینه دارد؟

✔️ این هزینه‌ها به نوع کمپانی، سرمایه اولیه، تعداد شرکا و مکان استقرار مجموعه بستگی دارد. توجه به این موضوع بسیار مهم است که می‌توان بخشی از هزینه راه‌اندازی کسب‌وکار در امارات را از طریق وام‌های بانکی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی تامین کرد.

ثبت شرکت در ابوظبی به چه ترتیب است؟

✔️ برای این منظور کافی است نوع کمپانی خود را انتخاب کنید و مدارک مورد نیاز جهت تشکیل آن را فراهم نمایید.

1 دیدگاه برای “ثبت شرکت در امارات [شرایط، مدارک و هزینه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار قانونی در امارات]  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =