ثبت شرکت در کانادا [شرایط، مدارک و هزینه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار قانونی در کانادا]

ثبت شرکت در کانادا Company registration in Canada

کشور کانادا با ده استان و سه منطقه در آمریکای شمالی واقع شده است. پایتخت آن اتاوا است و تورنتو، مونترال و ونکوور سه شهر بزرگ آن هستند. شاخص‌های اقتصادی این کشور بسیار بالاست و بر اساس تازه‌ترین آمار، یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می‌شود. این کشورِ توسعه‌یافته همچنین رتبه بالایی از نظر شاخص توسعه انسانی دارد و یکی از کشورهای عضو گروه هشت است. کمپانی‌های تجاری بین‌المللی بسیاری در کانادا فعال هستند و ثبت شرکت در کانادا به ویژه برای خارجی‌ها و مهاجران بسیار مطمئن است. این منطقه با منابع معدنی غنی، دارای صنایع پیشرفته نیز هست. در عین حال، از نظر حفاظت از محیط‌زیست، شاخص بهداشت انسانی و امنیت اجتماعی جزو برترین کشورهای جهان محسوب می‌گردد.

 

company registration سامانه ثبت شرکت آسان ثبت سهامی خاص مسئولیت محدود ثبت موسسه تجاری

 

 

Canada map in notrh America نقشه کانادا

 

راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا

بیشتر ایالت‌های کانادا آب‌وهوایی سرد دارند و به طور کلی آب‌وهوای این منطقه قطبی است. البته باید اشاره کرد که آب‌وهوای بخش جنوب غربی (به طور مثال استان بریتیش کلمبیا) معتدل است. این کشور در عین صنعتی بودن دارای کشاورزی فعال و پیشرفته است و به همین دلیل یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی جهان به شمار می‌رود. کانادا دومین کشور بزرگ جهان است اما نسبت به وسعتش جمعیت بسیار کمی دارد. به همین دلیل نیز میزان مهاجرپذیری آن بسیار بالا است. مرزهای مشترک فراوان آبی با دیگر کشورها و نزدیکی آن به آمریکا موجب شده است که ثبت شرکت در کانادا در حوزه‌های گوناگون بسیار رایج باشد. روابط فرهنگی و منافع اقتصادی مشترک با دیگر کشورهای جهان باعث تحکیم قدرت اقتصادی این کشور و در نتیجه رشد تاسیس شرکت‌های تجاری گردیده است.

 

شرایط ثبت شرکت در کشور کانادا Company registration in Canada

 

مهاجرت به کانادا با ثبت شرکت

ثبات اقتصادی، سطح پایین فساد اداری و همین‌طور سطح بالای نظام آموزشی و نوآوری موجب رشد اقتصادی مثبت در کانادا شده است. پول رایج آن دلار کانادا است. صنعت پیشرفته و فناوریِ به‌روز، در کنار منابع طبیعی گران‌بها باعث شده که این کشور مرکزی برای ثبت کمپانی‌های نوپا باشد. گفتنی است که بخشی جدایی‌ناپذیر از اقتصاد این منطقه، تلاش‌هایی است که به منظور توسعه و تحقیق صورت می‌گیرد. در نتیجه، افراد با راه‌اندازی کسب‌وکار و تاسیس کمپانی در کانادا علاوه بر عضویت در یک زنجیره اقتصادی بزرگ، از دستاوردهای این پژوهش‌ها نیز بهره‌مند خواهند شد. ثبت شرکت در کانادا می‌تواند روابط اشخاص حقیقی و حقوقی را با تمام کشورهای جهان به خصوص آمریکا وسعت بخشد.

کشور کانادا یکی از مقاصد مهاجرت در جهان به ویژه برای ایرانیان است. اغلب این مهاجران بین‌المللی در مناطق شهری ساکن می‌شوند و در کمپانی‌های گوناگون مشغول به کار می‌شوند. بیشتر جمعیت این کشور مسیحی است و دومین دین از نظر تعداد به اسلام تعلق دارد. با وجود همه اینها، قوانین ثبت شرکت در کانادا در پایتخت آن یعنی اتاوا و تمام شهرهای بزرگ آن از جمله کبک، ادمونتون و تورنتو به طور کلی یکسان است. بنابراین، ثبت شرکت در تورنتو تفاوت چندانی با تاسیس کمپانی در اتاوا یا دیگر مناطق آن ندارد. تفاوت قوانین این استان‌ها در جزئیاتی مانند آدرس دفتر و محل ثبت است.

 

قوانین ثبت شرکت در کانادا

قانون کانادا تفاوت زیادی بین شهروندان و اتباع خارجی برای تاسیس کمپانی قائل نیست. بنابراین تفاوت مقررات ثبت شرکت در کانادا بیشتر مربوط به نوع کمپانی‌ها و استان‌های مورد نظر است. به طور مثال آدرس شرکت شما باید در همان استانی باشد که برای ثبت اقدام می‌نمایید. باید یادآوری کرد که داشتن اساسنامه از مراحل قانونی ثبت شرکت‌های تجاری در کانادا است. همچنین کمپانی‌ها برای ثبت رسمی نیازمند داشتن دفتر در این کشور هستند که آدرس آن ضمیمه پرونده آنها می‌شود. طبق قوانین در برخی از استان‌ها حداقل بیست و پنج درصد از مدیران شرکت‌ها نیز باید مقیم کانادا باشند.

 

نوشته‌ی مرتبط: مالیات شرکت‌های خارج از ایران

 

دلایل ثبت شرکت در کانادا

کشور کانادا به دلیل داشتن وضعیت باثبات سیاسی و اقتصادی در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد مهاجرتی از سراسر جهان تبدیل شده است. افراد با ثبت شرکت در کانادا می‌توانند تحت شرایطی، تابعیت کانادایی را برای خود و خانواده‌شان بگیرند یا دست‌کم این موضوع را تسهیل نمایند. با وجود این، برای تاسیس شرکت در کانادا نیازی نیست حتماً تابعه این کشور شد. از آنجایی که شاخص‌های بین‌المللی مالی این کشور در بالاترین درجه جهانی است و سطح رفاه در آن بسیار بالاست، شرایط بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاری از طریق راه‌اندازی کمپانی تجاری در آن وجود دارد. در نتیجه، بسیاری از کارآفرینان و تاجران برای رشد کسب‌وکار خود دست به این اقدام می‌زنند.

 

مزایای تاسیس شرکت در کانادا

دولت کانادا طرح‌های حمایتی فراوانی را برای توسعه کسب‌وکارهای گوناگون در این کشور به اجرا درآورده است. کانادا با رشد اقتصادی و صنعتی بسیار بالا و وجود مشاغل متنوع، رونق اقتصادی زیادی در همه زمینه‌ها دارد. زیرساخت‌های اقتصادی و پژوهشی این کشور برای سرمایه‌گذاری خارجی بسیار مطلوب است. مهم‌ترین مزایای تاسیس شرکت در کانادا این موارد هستند:

  • اقدامات جدی دولت کانادا برای مطلوب کردن شرایط سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور.
  • اقتصاد باثبات.
  • امکان جذب نیروی کار بین‌المللی.
  • ارائه وام‌ها و تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض به صاحبان کمپانی‌های گوناگون.
  • تولید ناخالص داخلی بسیار بالا.
  • امکان تجارت آزاد پس از ثبت شرکت در کانادا.
  • امکان مراوده تجاری آزاد با کشورهای دیگر.
  • موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب برای تجارت و بازرگانی بین‌المللی.
  • تنوع امکانات مورد نیاز در زمینه‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی، فرهنگ و…
  • امکان اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در برخی استان‌ها.

 

انواع شرکت در کانادا

در قوانین کانادا، چهار نوع شرکت تجاری اصلی تعریف شده است:

۱. شرکت با مسئولیت محدود: که گران‌ترین نوع کمپانی در کانادا است. حداقل تعداد شرکا برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود در کانادا یک نفر است. اما با چند سرمایه‌گذار هم می‌توان این نوع کمپانی را به ثبت رساند. در این مدل، سرمایه‌گذاران مسئول پرداخت بدهی‌های احتمالی نیستند. گفتنی است که مدیر ایرانی می‌تواند صد در صد سرمایه شرکت را تامین نماید.

۲. شرکت تعاونی: ثبت این نوع کمپانی در کانادا معمولاً توسط بیزینس‌های گوناگون و با مشارکت دو نفر یا بیشتر انجام می‌گیرد. تعداد اعضا متنوع است و مسئولیت اعضا در این مدل محدود است. راه‌اندازی این مدل شرکت به نسبت ساده و ارزان است.

۳. شرکت مالکیت شخصی: که در آن یک شخص حقیقی مالک کمپانی است. ثبت شرکت در کانادا تحت این مدل بسیار ساده است و تنظیم گزارش‌های مالیاتی آن هم بسیار راحت‌تر انجام می‌شود. البته باید اشاره کرد که بانک‌ها تمایل چندانی به اختصاص وام به این شرکت‌ها ندارند.

۴. شرکت مشارکتی: گزارش مالیاتی این مدل شرکت نیز بسیار ساده است. البته باید بدانید که در صورت بروز مشکلات مالی مانند ورشکستگی و… تمام اعضا به صورت یکسان مسئول خواهند بود. این نوع کمپانی‌ها بیشتر برای مشاغل کوچک و خانوادگی ثبت می‌شوند.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت در کانادا

  • کپی مدارک شناسایی تمام اعضا (گذرنامه معتبر یا شناسنامه)
  • اساسنامه شرکت به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • طرح کسب‌وکار (بیزینس‌پلن)
  • فرم درخواست ثبت شرکت
  • گواهی بانکی سپرده سرمایه
  • داشتن مجوز کسب‌وکار در برخی استان‌ها مانند انتاریو

 

مراحل ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا علاوه بر تخصص به تجربه نیاز دارد. وکلای حرفه‌ای و بین‌المللی موسسه آسان‌ثبت راهنمایان خوبی برای طی کردن این مسیر هستند. روند قانونی تاسیس شرکت در کانادا به این ترتیب است:

۱. نام‌گذاری شرکت و تعیین نوع کمپانی با در نظر گرفتن قوانین بین‌المللی و هنجارهای فرهنگی کشور مقصد

۲. تنظیم اسناد و مدارک لازم برای ثبت شرکت به زبان انگلیسی یا فرانسوی

۳. ارسال مدارک و اسناد به دفاتر ثبت اسناد رسمی در کانادا و پر کردن تقاضانامه

۴. باز کردن حساب بانکی در کانادا و واریز حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت با توجه به نوع کمپانی

۵. اخذ تاییدیه‌های لازم بسته به نوع فعالیت شما

۶. دریافت مجوزهای لازم از نهادهای گوناگون بسته به نوع کار مجموعه و استان مورد نظر (مجوزهای واردات و صادرات، زیست‌محیطی، باز کردن فروشگاه، شهرداری و…)

 

هزینه ثبت شرکت در کانادا

هزینه تاسیس شرکت در کانادا به نوع کمپانی، سرمایه اولیه و تعداد شرکا و نیز استان مورد نظر بستگی دارد. مبلغ پایه برای این کار ۴۵۰ دلار کانادا است. توجه به این موضوع بسیار مهم است که می‌توان بخشی از هزینه ثبت شرکت در کانادا را از طریق وام‌های بانکی تامین کرد. ثبات اقتصادی این کشور موجب شده است که محاسبه هزینه‌ها با دلار بدون نوسان باشد و متقاضیان بتوانند به راحتی شرایط تشکیل شرکت‌های تجاری در کانادا را بسنجند.

 

»»» تعرفه و هزینه ثبت انواع شرکت تجاری

مدت زمان ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا بین یک تا چهار هفته کاری زمان خواهد برد. کوتاه یا طولانی بودن این بازه منوط به مدت زمانی است که برای تایید مدارک ارائه‌شده طی خواهد شد. گفتنی است که پرداخت مبلغ اضافی هیچ تاثیری در سریع‌تر طی شدن این روند قانونی و کاهش مدت زمان ثبت شرکت در کانادا ندارد.

 

سامانه ثبت شرکت سهامی خاص سهامی عام آسان ثبت مسئولیت محدود

 


✅ FAQ: Company Registration in Canada

 

✅ آیا با ثبت شرکت در کانادا می‌توان تابعیت آن کشور را نیز گرفت؟

✔️ بله. یکی از راه‌های دریافت اقامت کانادا برای شما و خانواده‌تان، ثبت شرکت در این کشور است.

✅ ثبت شرکت در کانادا چقدر طول می‌کشد؟

✔️ ثبت شرکت در کانادا بین یک تا چهار هفته کاری زمان می‌برد.

✅ تاسیس شرکت در کانادا چه مزیت‌هایی دارد؟

✔️ دولت کانادا حمایت زیادی از کسب‌وکارهای کوچک می‌کند. اقتصاد باثبات کشور و امکان تجارت آزاد بین‌المللی مهم‌ترین دلایل ثبت شرکت در کانادا هستند.

✅ در کانادا چه نوع شرکت‌هایی می‌توان تاسیس کرد؟

✔️ در قوانین کانادا چهار نوع کمپانی تجاری تعریف شده است. شرکت‌های با مسئولیت محدود، تعاونی، مالکیت شخصی و مشارکتی.

✅ حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت در کانادا چقدر است؟

✔️ حداقل سرمایه اولیه برای راه‌اندازی شرکت در کشور کانادا در استان‌های مختلف آن متفاوت است. توجه به مدل کمپانی هم در تعیین این حداقل‌ها ضروری است.

✅ مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در کانادا چیست؟

✔️ کپی مدارک شناسایی تمامی اعضا (گذرنامه معتبر یا شناسنامه)، اساسنامه شرکت، فرم درخواست تاسیس کمپانی و گواهی بانکی سپرده سرمایه مهم‌ترین مدارک ثبت شرکت در کانادا هستند.

✅ تاسیس شرکت در کانادا چقدر هزینه دارد؟

✔️ این هزینه‌ها به نوع شرکت، سرمایه اولیه و تعداد شرکا بستگی دارد. توجه به این موضوع بسیار مهم است که می‌توان بخشی از هزینه ثبت شرکت در کانادا را از طریق وام‌های بانکی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی تامین کرد.

✅ ثبت شرکت در تورنتو به چه ترتیب است؟

✔️ نحوه ثبت شرکت در استان‌های مختلف کانادا تفاوت‌هایی جزئی با یکدیگر دارند. برای تاسیس شرکت در تورنتو کافی است نوع کمپانی خود را انتخاب کنید و مدارک مورد نیاز جهت تشکیل آن را فراهم نمایید.

✅ آیا ثبت آنلاین شرکت در کانادا امکان‌پذیر است؟

✔️ بله، تمام فرایند ثبت شرکت در کانادا می‌تواند به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری در موسسه آسان‌ثبت انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =