ثبت شرکت در گرجستان [شرایط، مدارک و هزینه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار قانونی در گرجستان]  

ثبت شرکت و موسسه تجاری در گرجستان Company registration in Georgia

گرجستان در تقاطع اروپای شرقی و آسیای غربی واقع شده و پایتخت آن تفلیس است. کوتائیسی، روستاوی، گوری، پوتی، باتومی و سوخومی دیگر شهرهای مهم آن هستند. این کشور به هشت استان و یک منطقه خودمختار (اوستیای جنوبی) و دو جمهوری خودمختار (آجاریا و آبخازیا) تقسیم شده است. طبق آخرین سرشماری، جمعیت آن حدود چهار میلیون نفر است که یک میلیون و پانصد هزار نفر در پایتخت زندگی می‌کنند. واحد پول گرجستان لاری (GEL) است و کشاورزی و گردشگری منبع اصلی اقتصاد آن را تشکیل می‌دهند. معادن غنی، ماشین‌سازی صنعتی و کشاورزی و صنایع غذایی از دیگر منابع مهم درآمدی این کشور هستند. همچنین کمپانی‌های بین‌المللی بسیاری در این کشور فعال هستند و ثبت شرکت در گرجستان برای خارجی‌ها نیز امکان‌پذیر است. این کشور عضو سازمان ملل، شورای اروپا، بانک توسعه آسیا، سازمان تجارت جهانی و سازمان امنیت و همکاری اروپا است.

 

company registration سامانه ثبت شرکت آسان ثبت سهامی خاص مسئولیت محدود ثبت موسسه تجاری

 

 

Georgia map in europe نقشه گرجستان

 

راه‌اندازی کسب‌وکار در گرجستان

آب‌وهوای گرجستان بسیار متنوع است، اما تقریباً در تمام مناطق آن بارش باران در تمام طول سال ادامه دارد. به همین دلیل نیز شرایط مساعدی برای کشاورزی در بیشتر نواحی آن وجود دارد. مرزهای خشکی و آبی این کشور نیز امکان خوبی برای تجارت با دیگر کشورها به وجود آورده است. همچنین افزایش تعداد گردشگران در سال‌های اخیر سبب شده است که ثبت شرکت در گرجستان در حوزه گردشگری رشد چشمگیری داشته باشد. در حال حاضر افراد بسیار زیادی در زمینه ارائه خدمات توریستی در این کشور فعال هستند. دیدنی‌های طبیعی و آثار تاریخی این کشور هر ساله مسافران زیادی را به این کشور زیبا می‌آورد. به طور کلی، روابط فرهنگی و منافع اقتصادی مشترک با کشورهای اروپایی و آسیایی باعث تحکیم قدرت اقتصادی این کشور و در نتیجه رشد تاسیس کمپانی‌های تجاری شده است.

 

مهاجرت به گرجستان با ثبت شرکت

کشور گرجستان یکی از مقاصد مهم مهاجرت از نقاط مختلف جهان است. اغلب این مهاجران در تفلیس ساکن می‌شوند. بیشتر جمعیت این کشور مسیحی ارتدکس هستند و مسلمانان بزرگ‌ترین اقلیت دینی آن را تشکیل می‌دهند. زبان رسمی این کشور گرجی است و ثبت شرکت یکی از روش‌های متداول گرفتن اقامت گرجستان محسوب می‌شود. گفتنی است که قوانین ثبت شرکت در گرجستان در تمام مناطق آن یکسان است. بنابراین، ثبت شرکت در تفلیس تفاوت چندانی با تاسیس کمپانی در باتومی یا دیگر مناطق ندارد.

 

شرایط ثبت شرکت در گرجستان Company registration in Georgia

 

قوانین ثبت شرکت در گرجستان

قانون تاسیس شرکت در گرجستان برای شهروندان و اتباع خارجی تفاوت زیادی قائل نیست. بنابراین تفاوت مقررات ثبت شرکت در گرجستان بیشتر مربوط به نوع کمپانی‌ها است. پس از فراهم نمودن اسناد و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در گرجستان، میزان سرمایه و اعضای آن باید تعیین گردند. مرحله بعد، داشتن یک آدرس مشخص برای دفتر شرکت در این کشور است. سپس با اخذ تاییدیه‌های قانونی، کمپانی مورد نظر به ثبت خواهد رسید. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای ثبت شرکت در گرجستان باید حداقل یک کارمند گرجستانی استخدام کنید.

 

نوشته‌ی مرتبط: مالیات شرکت‌های خارج از ایران

 

دلایل ثبت شرکت در گرجستان

کشور گرجستان به دلیل داشتن وضعیت با ثبات سیاسی و اقتصادی در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد مهاجرتی از سراسر دنیا تبدیل شده است. افراد با ثبت شرکت در گرجستان می‌توانند تحت شرایطی، تابعیت گرجستانی را برای خود و خانواده‌شان بگیرند. با وجود این، برای تاسیس شرکت نیازی نیست حتماً تابعه این کشور شد. از آنجایی که شاخص‌های بین‌المللی رشد اقتصادی و سطح رفاه عمومی در این کشور بالا است، شرایط بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت در آن وجود دارد. در نتیجه، بسیاری از کارآفرینان و تاجران برای رشد کسب‌وکار خود دست به این اقدام می‌زنند. در سال ۲۰۰۹ این کشور رتبه نهم را در زمینه سهولت کسب‌وکار در دنیا داشته است.

 

مزایای تاسیس شرکت در گرجستان

دولت گرجستان طرح‌های حمایتی فراوانی را برای توسعه کسب‌وکارهای گوناگون در این کشور به اجرا درآورده است. گرجستان با رشد اقتصادی و صنعتی بالا و وجود مشاغل متنوع، رونق اقتصادی زیادی در همه زمینه‌ها دارد. زیرساخت‌های اقتصادی و پژوهشی این کشور برای سرمایه‌گذاری خارجی بسیار مطلوب است. مهم‌ترین مزایای تاسیس شرکت در گرجستان این موارد هستند:

  • اقدامات جدی دولت برای مطلوب کردن شرایط سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور.
  • اقتصاد با ثبات.
  • ارائه وام‌ها و تسهیلات بانکی به صاحبان کسب‌وکارها.
  • امکان گرفتن اقامت دائم.
  • امکان تجارت آزاد پس از ثبت شرکت در گرجستان.
  • نرخ مالیات بر درآمد متعادل.
  • تنوع امکانات مورد نیاز در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی و…

 

انواع شرکت‌های تجاری در گرجستان

در قانون گرجستان، هفت نوع شرکت تجاری اصلی تعریف شده است:

۱. شرکت با مسئولیت محدود (LLC)

۲. شرکت سهامی خاص (JSC)

۳. شرکت سهامی عام یا هلدینگ (JSC)

۴. شرکت با مشارکت محدود (LP)

۵. شرکت تعاونی (CO)

۶. شرکت مشارکتی کسب‌وکار (BP)

۷. شرکت سرمایه‌گذاری فردی (IE)

اغلب کمپانی‌های ثبت‌شده در این کشور با مسئولیت محدود هستند. در مورد تاسیس شعبه و باز کردن دفتر نمایندگی نیز باید به این موضوع توجه داشت که مسئولیت بدهی یا زیان‌های آنها بر عهده شرکت اصلی آنها خواهد بود.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت در گرجستان

  • کپی مدارک شناسایی تمام اعضا (گذرنامه معتبر یا شناسنامه)
  • اساسنامه شرکت و ترجمه رسمی آن به زبان گرجی
  • طرح کسب‌وکار (بیزینس‌پلن)
  • فرم درخواست ثبت شرکت
  • گواهی تمکن مالی برای تامین سرمایه اولیه
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • دریافت شماره مالیاتی
  • ارائه آدرس معین برای دفتر کار

 

مراحل ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان علاوه بر تخصص به تجربه نیاز دارد. وکلای حرفه‌ای و بین‌المللی موسسه آسان‌ثبت راهنمایان خوبی برای طی کردن این مسیر هستند. روند قانونی تاسیس شرکت در گرجستان به این ترتیب است:

۱. نام‌گذاری شرکت و تعیین نوع کمپانی با در نظر گرفتن قوانین بین‌المللی و هنجارهای فرهنگی کشور مقصد

۲. تنظیم اسناد و مدارک لازم برای ثبت شرکت به زبان گرجی

۳. ارسال مدارک و اسناد به دیوان ثبت گرجستان و پر کردن تقاضانامه تاسیس کمپانی

۴. باز کردن حساب بانکی و واریز حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت با توجه به نوع کمپانی

۵. اخذ تاییدیه‌های لازم بسته به نوع فعالیت شما از مراجع محلی

۶. دریافت مجوزهای لازم از نهادهای گوناگون بسته به نوع کار مجموعه (مجوزهای واردات و صادرات، زیست‌محیطی، باز کردن فروشگاه، شهرداری و…)

 

هزینه ثبت شرکت در گرجستان

هزینه تاسیس شرکت در گرجستان به نوع کمپانی، سرمایه اولیه و تعداد شرکا بستگی دارد. توجه به این موضوع بسیار مهم است که می‌توان بخشی از هزینه ثبت شرکت را از طریق وام‌های بانکی تامین کرد. ثبات اقتصادی این کشور موجب شده است که محاسبه هزینه‌ها با لاری بدون نوسان باشد و متقاضیان بتوانند به راحتی شرایط تشکیل شرکت در گرجستان را بسنجند. به طور کلی، هزینه ثبت کمپانی در این کشور به نسبت پایین است.

 

»»» تعرفه و هزینه ثبت انواع شرکت تجاری

 

مدت زمان ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان در مرحله پایانی بین یک تا دو روز کاری زمان خواهد برد. کوتاه یا طولانی بودن این بازه منوط به مدت زمانی است که برای تایید مدارک ارائه‌شده طی خواهد شد. گفتنی است که پرداخت مبلغ اضافی هیچ تاثیری در سریع‌تر طی شدن این روند قانونی و کاهش مدت زمان ثبت شرکت در گرجستان ندارد. همچنین زمان لازم برای فراهم آوردن تمام مدارک مورد نیاز ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

 

سامانه ثبت شرکت سهامی خاص سهامی عام آسان ثبت مسئولیت محدود

 


✅ FAQ: Company Registration in Georgia

 

آیا با ثبت شرکت در گرجستان می‌توان تابعیت آن کشور را نیز گرفت؟

✔️ بله. یکی از راه‌های دریافت اقامت گرجستان برای شما و خانواده‌تان، ثبت شرکت در این کشور است.

ثبت شرکت در گرجستان چقدر طول می‌کشد؟

✔️ ثبت شرکت در گرجستان حدود دو روز کاری زمان می‌برد.

تاسیس شرکت در گرجستان چه مزیت‌هایی دارد؟

✔️ دولت گرجستان حمایت‌های زیادی از کسب‌وکارهای کوچک می‌کند. اقتصاد با ثبات و امکان تجارت آزاد بین‌المللی مهم‌ترین دلایل ثبت شرکت در گرجستان هستند.

در گرجستان چه نوع شرکت‌هایی می‌توان تاسیس کرد؟

✔️ در قوانین گرجستان، هفت نوع کمپانی تجاری تعریف شده است. امکان تاسیس شعبه نیز در این کشور وجود دارد.

حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت در گرجستان چقدر است؟

✔️ برای راه‌اندازی شرکت در کشور گرجستان حداقل سرمایه اولیه تعریف نشده است اما دست‌کم سیصد و پنجاه لاری باید برای مخارج اداری در نظر گرفت.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در گرجستان چیست؟

✔️ کپی مدارک شناسایی تمامی اعضا (گذرنامه معتبر یا شناسنامه)، اساسنامه شرکت، فرم درخواست تاسیس کمپانی و گواهی بانکی سپرده سرمایه مهم‌ترین مدارک ثبت شرکت در گرجستان هستند.

تاسیس شرکت در گرجستان چقدر هزینه دارد؟

✔️ این هزینه‌ها به نوع کمپانی، سرمایه اولیه و تعداد شرکا بستگی دارد. توجه به این موضوع بسیار مهم است که می‌توان بخشی از هزینه ثبت شرکت در گرجستان را از طریق وام‌های بانکی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی تامین کرد.

ثبت شرکت در تفلیس به چه ترتیب است؟

✔️ نحوه ثبت شرکت در گرجستان در تمام مناطق آن یکسان است. برای تاسیس شرکت در تفلیس کافی است نوع کمپانی خود را انتخاب کنید و مدارک مورد نیاز جهت تشکیل آن را فراهم نمایید.

آیا ثبت آنلاین شرکت در گرجستان امکان‌پذیر است؟

✔️ بله، تمام فرایند ثبت شرکت در گرجستان می‌تواند به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری در موسسه آسان‌ثبت انجام شود.

6 دیدگاه برای “ثبت شرکت در گرجستان [شرایط، مدارک و هزینه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار قانونی در گرجستان]  

  1. جهانبخش مرادیان گفته:

    خوب است اگر در ایران برای کل این کادهای ثبت و اخذ مجوزات اقدامات قانونی انجام شود و پس از اخذ کل مدارک قانونی و تعیین سرمایه راننده بتونه کار مهاجرتش انجام بده

  2. جهانبخش مرادیان گفته:

    دیدگاه بنده از مهاجرت عالی است بشرط اینکه کارهای قانونی سهل و راحت و در اقل زمان انجام شود

  3. عباس فتحی گفته:

    با سلام و تشکر از راهنمایی شما
    در صورت تاسیس شرکت برای اقامت همسر احتیاج هست که ایشان هم سهامدار باشند یا نه؟ و هزینه صفر تا صد تاسیس و اقامت شرکت چقدر است ؟
    با تشکر

  4. Italia گفته:

    My spouse and I stumbled over here different web
    page and thought I might as well check things out.

    I like what I see so i am just following you.
    Look forward to looking over your web page yet again.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − دو =