راهنما و نمونه تنظیم صورتجلسه تغییر روزنامه شرکت‌ها| روزنامه کثیرالانتشار

راهنما و نمونه تنظیم صورتجلسه تغییر روزنامه شرکت‌ها |روزنامه کثیرالانتشار|

یکی از مواردی که در اساسنامه شرکت‌ها به آن اشاره می‌شود، نام روزنامه کثیرالانتشار است که شرکت برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌های خود به آن آگهی می‌دهد. تغییر روزنامه شرکت نیز همانند دیگر تغییرات شرکت نیاز به طی کردن مراحل قانونی و ثبت رسمی دارد. در این مقاله به چگونگی تنظیم صورتجلسه تغییر روزنامه شرکت می‌پردازیم و تمام مراحل کار را توضیح می‌دهیم.

فرآیندی که در آن ثبت شرکتها تغییرات انجام می‌گیرد، درواقع تصمیماتی برای تغییر در اعضا یا ساختار شرکت یا سرمایه و نام و … روی می‌دهد و این تصمیمات باید طی یک جلسه که نوع جلسات هم متفاوت می‌باشد تنظیم شوند. آگاهی از اینکه کدام تغییرات نیاز به چه مجمع و جلسه‌ای و چه صورتجلسه دارد و یا فلان تغییرات نیاز به چند صورتجلسه دارد هم در انجام توسط خودتان ضرروی است.

به موجب ماده‌ی ۲۰۰ قانون تجارت، ثبت ثبت آگهی تغییرات ذیل در شرکت‌ها الزامی است:

الف- تغییر اساسنامه

ب- تمدید مدت شرکت، زاید بر مدت مقرر

ح- انحلال شرکت، حتی در مواردی که انحلال به واسطه‌ی انقضای مدت شرکت صورت گیرد.

د -تعیین کیفیت تفریغ حساب یا تبدیل شرکا یا خروج بعضی از آن ها از شرکت.

ه -تغییر اسم شرکت

و- در هر تقسیم راجع به مورد معین ماده‌ی ۵۸ قانون تجارت در ماده‌ی نهم نظامنامه‌ی قانون تجارت، علاوه بر موارد بالا، تغییر مدیر یا مدیران شرکت هم افزوده شده است.

سامانه هوشمند استعلام و پرداخت روزنامه کثیرالانتشار شرکت‌ها

صورتجلسه تغییر روزنامه شرکت کثیرالانتشار

تغییر روزنامه کثیرالانتشار شرکت‌ها به دلایل گوناگونی انجام می‌گیرد. تعطیلی یا توقیف روزنامه‌ها، بالا رفتن تعرفه آگهی‌ها و از همه مهمتر تغییر روزنامه یک شرکت از روزنامه‌های پرهزینه همچون «ایران» به کم‌هزینه همچون «اعتدال» از رایج‌ترین علت‌های این تصمیم‌گیری هستند. اگر روزنامه منتخب شرکت دیگر چاپ نشود، آگهی دعوت از سهامداران یا شرکا برای تشکیل مجامع عمومی باید در نشریه دیگری منتشر شود. سپس این موضوع باید در صورت‌جلسه تغییر روزنامه کثیرالانتشار شرکت قید شود و به امضا هیئت‌مدیره برسد. در صورتی که فعالیت روزنامه قدیمی ادامه دارد، انتخاب روزنامه جدید منوط به برگزاری جلسه و انتشار آگهی آن در روزنامه منتخب جدید خواهد بود.

 

»»» ورود به سامانه تغییر روزنامه کثیرالانتشارِ پرهزینه به کم‌هزینه

فرم خام صورتجلسه مجمع عمومی عادی

انواع صورتجلسه تغییر روزنامه شرکت‌ها

تا زمانی که شرکا قصد تغییر روزنامه شرکت را نداشته باشند، انتخاب اولیه آنها دارای اعتبار خواهد بود. تنظیم صورتجلسه تغییر روزنامه کثیرالانتشار شرکت‌ها پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه یا به طور فوق‌العاده خواهد بود. این نشست باید با رسمیت قانونی برگزار شود و این برگه باید به امضای تمام حاضران برسد.

 

صورتجلسه تغییر روزنامه شرکت با مسئولیت محدود، تضامنی و نسبی

صورتجلسه تغییر روزنامه شرکت‌های با مسئولیت محدود از طریق برگزاری مجمع عمومی و رای اکثریت اعضا تنظیم می‌شود. گفتنی است که این تغییر با اصلاح بند مربوط به روزنامه کثیرالانتشار در اساسنامه نهایی می‌شود. البته انتخاب روزنامه کثیرالانتشار و قید آن در اساسنامه برای شرکت‌های با مسئولیت محدود الزامی نیست.

صورتجلسه تغییر روزنامه شرکت سهامی خاص

تغییر روزنامه شرکت‌های سهامی خاص با برگزاری مجمع عمومی و رای اعضا انجام می‌شود. ثبت این تغییر با اصلاح بند مربوط به روزنامه کثیرالانتشار در اساسنامه نهایی خواهد شد و طی کردن کامل این روند طبق قانون الزامی است.

صورتجلسه تغییر روزنامه کثیرالانتشار تعاونی‌ها

صورتجلسه تغییر روزنامه شرکت‌های تعاونی‌ با تصویب اعضا در مجمع و اصلاح آن در اساسنامه انجام می‌گیرد. البته ثبت نهایی آن منوط به تایید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

صورتجلسه تغییر روزنامه موسسات غیر تجاری

تغییر روزنامه کثیرالانتشار موسسه‌های غیرتجاری با رای‌گیری اعضا انجام می‌شود. این مجموعه‌ها نیز پس از تصمیم‌گیری باید اساسنامه خود را اصلاح نمایند.

مدارک لازم برای ثبت صورتجلسه تغییر روزنامه

  • صورت‌جلسه تغییر روزنامه شرکت (تنظیم این سند نشان‌دهنده موافقت اعضا با روزنامه کثیرالانتشار منتخب است.)
  • مدارک شناسایی هیئت‌مدیره و بازرسان (کپی شناسنامه و کارت ملی آنها برای این منظور کفایت می‌کند.)
  • اسناد تاسیس شرکت (شامل اساسنامه، شرکت‌نامه و آگهی روزنامه رسمی تاسیس یا آخرین تغییرات)

 

مراحل ثبت صورتجلسه تغییر روزنامه 

اولین مرحله برای ثبت قانونی تغییر روزنامه کثیرالانتشار شرکت، تنظیم صورت‌جلسه است. این برگه پس از امضای اعضا، به همراه مدارک شناسایی شرکا و اطلاعات کمپانی از طریق پست به اداره ثبت شرکت‌ها فرستاده می‌شود. کارشناسان این مرکز مدارک ارسالی را با دقت بررسی می‌کنند و اگر نقصی در آنها مشاهده کنند، آنها را بازمی‌گردانند. پس از رفع نواقص، پرونده دوباره به جریان می‌افتد. در پایان، با تایید بررسان این اداره، گواهی ثبت تغییر روزنامه شرکت صادر می‌شود. مرحله نهایی تغییر روزنامه شرکت، چاپ آگهی در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و سپس انتشار آگهی در روزنامه کثیرالانتشار جدید است.

 

مدت زمان ثبت صورتجلسه تغییر روزنامه شرکت

روند ثبت صورتجلسه تغییر روزنامه کثیرالانتشار شرکت به طور معمول حدود دَه روز کاری زمان می‌برد. کارشناسان اداره ثبت شرکت‌ها در این مدت به بررسی و تطبیق دادن اسناد و مدارک ارائه شده می‌پردازند و پس از تایید آنها است که گواهی چاپ آگهی تغییر روزنامه شرکت صادر می‌شود.

گفتنی است که مجموعه‌های دارای مجوز از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی باید این تحولات را جداگانه به اطلاع به این دستگاه‌ها برسانند و نامه‌ای با مضمون بلامانع بودن این تغییرات را از آنها دریافت کنند. به طور مثال، مجوزهای صورت‌جلسه تغییر روزنامه کثیرالانتشار شرکت‌های تعاونی از وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می‌شود.

 

هزینه ثبت صورتجلسه تغییر روزنامه شرکت‌ها

هزینه ثبت رسمی تغییر روزنامه شرکت علاوه بر مبلغ حق‌الثبت قانونی، شامل تعرفه درج آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار جدید می‌شود. این مبالغ بسته به ابعاد کادر و تعداد کاراکتر متن آگهی متغیر است. در محاسبه هزینه‌ها گاهی این مبلغ را در نظر نمی‌گیرند، در حالی که چاپ آگهی تغییر در روزنامه کثیرالانتشار طبق قانون الزامی است. بنابراین، کامل کردن روند ثبت قانونی تغییرات در ایران مستلزم در نظر گرفتن تمام این هزینه‌ها است. گفتنی است که پس از ثبت شدن تغییر روزنامه کثیرالانتشار باید کپی آگهی ثبتی آن در روزنامه رسمی به سازمان امور مالیاتی کشور فرستاده شود و فرم مخصوص تغییر روزنامه در حوزه مالیاتی شرکت تکمیل شود. این کار به منظور جایگزین کردن اطلاعات جدید کمپانی در بانک اطلاعاتی این سازمان انجام می‌گیرد.

 

«نمونه صورتجلسه تصمیم گیری تغییر روزنامه کثیرالانتشار شرکت‌های سهامی خاص»

 

بسمه‌تعالی

صورت‌جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه / مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده برای انتخاب روزنامه در شرکت‌های سهامی خاص

نام شرکت: …..

شماره ثبت شرکت: …..

سرمایه ثبت‌شده: …..

شناسه ملی: …..

صورت‌جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت / مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده شرکت ….. سهامی خاص ثبت‌شده به شماره ….. در تاریخ ….. ساعت ….. با حضور کلیه / اکثریت سهامداران در محل قانونی شرکت (اگر جلسه در محل دیگری غیر از محل قانونی شرکت تشکیل شده، آدرس آن محل نوشته شود) تشکیل گردید.

الف: در اجرای ماده ۱۰۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت:

۱ ـ خانم/ آقای ….. به سمت رئیس جلسه

۲ ـ خانم/ آقای ….. به سمت ناظر جلسه

۳ ـ خانم/ آقای ….. به سمت ناظر جلسه

۴ ـ خانم/ آقای ….. به سمت منشی جلسه انتخاب شدند.

ب: در خصوص دستور جلسه، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار به شرح ذیل اتخاذ تصمیم شد.

روزنامه کثیرالانتشار ….. جهت نشر آگهی‌های شرکت انتخاب شد.

ج: این‌جانبان اعضای هیئت‌مدیره و بازرسین ضمن قبولی سمت خود اقرار می‌نماییم که هیچ‌گونه سوءپیشینه کیفری نداریم و مشمول ممنوعیت اصل ۱۴۱ قانون اساسی و مواد ۱۱۱ و ۱۴۷٫ ۱۲۶ لایحه اصلاحی قانون تجارت را نمی‌شویم.

د: به خانم / آقای ….. احدی از سهامداران یا احدی از مدیران یا وکیل رسمی شرکت وکالت داده می‌شود که ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت‌ها نسبت به ثبت صورت‌جلسه و پرداخت حق‌الثبت و امضاء ذیل دفاتر ثبت اقدام نماید.

امضای هیئت‌رئیسه:

رئیس جلسه ….. ناظر جلسه …..  ناظر جلسه …..  منشی جلسه …..

امضای اعضای هیئت‌مدیره:

۱ ـ  …..              ۲ ـ  …..              ۳ ـ  …..              ۴ ـ   …..

امضای بازرسین:

بازرس اصلی …..                بازرس علی‌البدل …..

 

چند نکته در مورد تنظیم صورتجلسه شرکت ها 

  • تمامی صورتجلسه‌ها باید روی سربرگ شخصیت حقوقی (شرکت، موسسه، تعاونی) و با امضای اشخاص دارای سمت و با مُهر رسمی تهیه و ارسال شوند.
  • هر گونه تغییر ساختاری در شرکت نیاز به تنظیم صورتجلسه جداگانه دارد. بنابراین برای ایجاد چند تغییر همزمان باید صورتجلسه‌هایی مجزا تهیه شوند.
  • زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه در چهار ماه اول سال مالی است. چنانچه مجمع در این بازه زمانی به هر دلیلی تشکیل نشد، باید مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده برگزار شود.
  • صورتجلسه تغییر روزنامه کثیرالانتشار باید در سه نسخه تنظیم شود و به امضای هیئت‌رئیسه برسد. یک نسخه از آن ظرف مدت حداکثر سه روز باید در پاکت مخصوص پستی به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال شود.
  • در صورتی که مجمع با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شده است، باید اصل روزنامه رسمی حاوی آگهی دعوت ضمیمه مدارک شود.
  • نام سهامداران حاضر در مجمع و تعداد سهام هر یک از آنها باید فهرست شود و با امضای آنها و هیئت‌رئیسه ضمیمه صورتجلسه شود.

استعلام آخرین تغییرات شرکت سهامی خاص

استعلام و پیگیری تغییرات شرکت، برای تمامی انواع شرکت‌های که در قانون تجارت هستند، همچون شرکت سهامی خاص، امکان پذیر است. نحوه استعلام تغییرات شرکت، برای اشخاص اشخاص ثالث، متفاوت از انجام پیگیری از طرف خود شرکت و نماینده قانونی آن است.

سامانه استعلام و پیگیری تغییرات شرکت، برای اعضای شرکت (سامانه جامع ثبت شرکت‌ها): در ابتدا می‌توان گفت استعلام و پیگیری تغییرات شرکت و دریافت صورت جلسه تغییرات، در واقع، یکی از خدمات سامانه جامع ثبت شرکت‌ها می‌باشد. این سامانه، به آدرس اینترنتی «irsherkat.ssaa.ir» شناخته می شود.

سامانه جامع ثبت شرکت‌ ها، امکانات متعددی را برای کاربران خود در نظر گرفته است. متقاضیان برای موضوعات مرتبط به شرکت، مانند استعلام و پیگیری تغییرات شرکت، دیگر نیاز نیست به صورت حضوری به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنند. آن‌ها می‌توانند به صورت اینترنتی، خدمات لازم را دریافت نمایند.

از دیگر امکانات متعدد این سامانه که برای کابران خود فراهم کرده است، می‌توان به تاسیس و ثبت شرکت، ثبت صورت جلسه تغییرات، پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی، اطلاعات عمومی شخصیت حقوقی، اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی، درخواست کد فراگیر و همچنین، پیگیری درخواست و انصراف درخواست اشاره نمود.

سامانه استعلام و پیگیری تغییرات شرکت، برای اشخاص ثالث ( سامانه روزنامه‌های رسمی و کثیرالانتشار) : سایت روزنامه رسمی به آدرس اینترنتی «www.rrk.ir» شناخته می‌شود. این سامانه، تمامی اطلاعات مرتبط با شرکت ها را در قالب آگهی در اختیار اشخاص ثالث قرار می‌دهد که نحوه استعلام تغییرات شرکت و دریافت اطلاعات مرتبط با تغییرات شرکت، تنها با درج نام شرکت امکان پذیر است.

 

لیست روزنامه‌های سراسری | لیست روزنامه‌های کثیرالانتشار پرهزینه و کم‌هزینه | انتخاب روزنامه کثیرالانتشار شرکت | ارزان‌ترین آگهی روزنامه کثیرالانتشار

 


✅ پرسش‌های پرتکرار پیرامون تنظیم صورتجلسه تغییر روزنامه کثیرالانتشار یک شرکت ✅ 

 

✅ صورتجلسه تغییر روزنامه شرکت چیست؟

✔️ تغییر روزنامه کثیرالانتشار نیز همانند دیگر تغییرات شرکت نیاز به تنظیم صورتجلسه رسمی و طی کردن مراحل ثبت قانونی دارد.

✅ تنظیم صورتجلسه تغییر روزنامه شرکت به چه صورت انجام می‌گیرد؟

✔️ تا زمانی که شرکا قصد تغییر روزنامه کمپانی خود را نداشته باشند، انتخاب اولیه آنها دارای اعتبار خواهد بود. صورتجلسه تغییر روزنامه کثیرالانتشار شرکت‌ها پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه یا به طور فوق‌العاده تنظیم خواهد شد.

✅ مجمع عمومی فوق‌العاده برای تغییر روزنامه چه زمانی برگزار می‌شود؟

✔️ زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه در چهار ماه اول سال مالی است. چنانچه مجمع در این بازه زمانی به هر دلیلی تشکیل نشود، باید مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده برگزار شود.

✅ آیا تغییر آنلاین روزنامه برای شرکت‌ها امکان‌پذیر است؟

✔️ بله. تمام این فرایند در سامانه هوشمند تغییرات شرکت آسان‌ثبت به صورت اینترنتی و بدون مراجعه حضوری است.

✅ فرم خام صورتجلسه تغییر روزنامه شرکت سهامی خاص را از کجا می‌شود دریافت کرد؟

✔️ در انتهای این مقاله، فرم خام صورتجلسه تغییر روزنامه آورده شده است.

✅ صورتجلسه تغییر روزنامه کثیرالانتشار شرکت با مسئولیت محدود چگونه تنظیم می‌شود؟

✔️ صورتجلسه تغییر روزنامه شرکت با مسئولیت محدود با برگزاری مجمع عمومی و رای اکثریت شرکا تهیه می‌شود. گفتنی است که مشخص کردن روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی‌های کمپانی در آن منتشر می‌شوند در اساسنامه شرکت‌های با مسئولیت محدود الزامی نیست.

✅ تنظیم صورتجلسه تغییر روزنامه کثیرالانتشار شرکت سهامی خاص چگونه است؟

✔️ تغییر روزنامه شرکت‌های سهامی خاص با برگزاری مجمع عمومی و رای اعضا انجام می‌گیرد. ثبت این تغییر با اصلاح بند مربوط به روزنامه کثیرالانتشار در اساسنامه نهایی خواهد شد.

✅ مدارک مورد نیاز جهت ثبت صورتجلسه تغییر روزنامه چیست؟

✔️ صورت‌جلسه تغییر روزنامه شرکت، مدارک شناسایی اعضا و اسناد تاسیس کمپانی.

✅ نحوه ثبت صورتجلسه تغییر روزنامه در انواع شرکت‌ها به چه ترتیب است؟

✔️ روال قانونی تغییر روزنامه کثیرالانتشار با تکمیل مدارک و فرستادن آنها به اداره ثبت شرکت‌ها آغاز می‌شود. در صورت تایید درخواست، گواهی آگهی تغییر صادر می‌شود و با منتشر کردن آن در روزنامه رسمی و کثیر به پایان می‌رسد.

✅ ثبت تغییر روزنامه شرکت چقدر طول می‌کشد؟

✔️ پروسه ثبت صورت‌جلسه تغییر روزنامه کثیرالانتشار شرکت به طور معمول حدود دَه روز کاری زمان می‌برد. در این مدت، کارشناسان به بررسی و تطبیق مدارک ارسالی شما می‌پردازند.

✅ هزینه ثبت تغییر روزنامه شرکت‌ها چقدر است؟

✔️ هزینه تغییر روزنامه کثیرالانتشار علاوه بر حق‌الثبت قانونی، شامل تعرفه درج آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار جدید می‌شود. این مبالغ بسته به ابعاد کادر و تعداد کاراکتر متن آگهی متغیر است.

✅ نمونه صورت‌جلسه تغییر روزنامه کثیرالانتشار شرکت‌های سهامی خاص چگونه است؟

✔️ در پایان این مقاله، می‌توانید نمونه صورت‌جلسه تغییر روزنامه شرکت‌های سهامی خاص را مشاهده نمایید.

✅ صورت‌جلسه تغییر روزنامه کثیر باید به امضای چه کسانی برسد؟

✔️ این برگه باید به امضای هیئت‌رئیسه، هیئت‌مدیره و بازرسان برسد. همچنین صورت‌جلسه‌ها باید روی سربرگ شرکت و با مهر رسمی آن باشند.

✅ صورت‌جلسه تغییر روزنامه شرکت در چند نسخه باید تهیه شود؟

✔️ این سند باید در سه نسخه تنظیم شود و به امضای هیئت‌رئیسه برسد. یک نسخه از آن ظرف حداکثر سه روز باید در پاکت مخصوص پستی به اداره ثبت شرکت‌ها فرستاده شود.

✅ قوانین مالیاتی تغییر روزنامه کثیرالانتشار به چه صورت است؟

✔️ پس از ثبت نهایی تغییرات، کپی آگهی ثبتی در روزنامه رسمی باید به اداره مالیات فرستاده شود. بر همین اساس، فرم مخصوص تغییر روزنامه کثیرالانتشار نیز باید در حوزه مالیاتی مجموعه تکمیل شود. این کار به منظور جایگزین کردن مشخصات جدید کمپانی در بانک اطلاعاتی این سازمان انجام می‌گیرد.

5 دیدگاه برای “راهنما و نمونه تنظیم صورتجلسه تغییر روزنامه شرکت‌ها| روزنامه کثیرالانتشار

  1. محمود گفته:

    با سلام
    لطفا بفرمایید بر اساس کدوم ماده قانون تجارت” تا زمانی که شرکا قصد تغییر روزنامه شرکت را نداشته باشند، انتخاب اولیه آنها دارای اعتبار خواهد بود” پس تکلیف ماده ۹۷ این قانون چه می شود؟
    ممنون میشم سریع پاسخ بفرمایید

  2. Sylvester گفته:

    I’m not that much of a internet reader to be honest but your blogs
    really nice, keep it up! I’ll go ahead and bookmark your site to come back later on. Many thanks

  3. ekşi sözlük trendyol teslimat noktasından al 20 tl kupon گفته:

    Hey there! I know this is kinda off topic but I’d figured I’d ask.
    Would you be interested in trading links or maybe
    guest authoring a blog post or vice-versa?
    My website discusses a lot of the same topics as yours and I
    feel we could greatly benefit from each other. If you’re interested feel free
    to shoot me an email. I look forward to hearing from you!
    Great blog by the way!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + چهار =