گم شدن کارت دانشجویی و گرفتن کارت دانشجویی المثنی

گم شدن کارت دانشجویی و گرفتن کارت دانشجویی المثنی آگهی مفقودی کارت دانشجویی چاپ آسان ثبت سامانه آگهی مفقودی

کارت دانشجویی در واقع هویت قانونی شما به عنوان دانشجوی یک دانشگاه است. بر اساس این مدرک شناسایی است که به شما بُن خرید کتاب، کارت مترو دانشجویی یا تخفیف‌های ویژۀ دیگر را می‌دهند. از آنجایی که دانشجوها معمولاً به صورت روزانه و برای ورود به دانشگاه به کارت دانشجویی خود نیاز دارند، در صورت گم شدن کارت دانشجویی، باید فوراً برای گرفتن کارت دانشجویی المثنی اقدام کنند. در این نوشته، به این موضوع خواهیم پرداخت که هنگام مفقودی کارت دانشجویی چه باید کرد و چگونه می‌توان آگهی مفقودی کارت دانشجویی را در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر کرد. همچنین روند گرفتن کارت دانشجویی المثنی را به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

 

پیگیری کارت دانشجویی گم شده

مدارک شناسایی دانشجویی مفقودی در صورت پیدا شدن توسط شهروندان، به اداره‌های پست در سراسر کشور فرستاده می‌شوند. افراد مدارک را در صندوق‌های پست می‌اندازند و ادارۀ پست آنها را در سامانۀ مدارک یافت‌شدۀ کشور قرار می‌دهد. بنابراین پیش از اعلام مفقودی کارت دانشجویی خود یا چاپ آگهی مفقودی کارت دانشجویی‌تان این مسیر را طی کنید. پس اگر کارت دانشجویی خود را گم کرده‌اید، ابتدا باید به وب‌سایت «پُست‌یافته» بروید. برای پی‌گیری کارت دانشجویی گم شده خود فقط کافی است نام و نام خانوادگی و دیگر مشخصات خود را در این سامانه وارد کنید. به این صورت شما می‌توانید ببینید که آیا کسی مدرک شما را پیدا کرده است یا خیر. مدارک شما تا شش ماه در ادارۀ پست باقی می‌مانند و پس از این مدت دور ریخته می‌شوند. بنابراین اگر کارت دانشجویی مفقودی شما در سایت ثبت شده بود، سریعاً برای گرفتن آن به نزدیک‌ترین ادارۀ پست محل سکونت خود بروید.

 

نمونه آگهی مفقودی کارت دانشجویی

دانشگا‌ه‌های کشور برای دریافت کارت دانشجویی المثنی قوانین متفاوتی با یکدیگر دارند، اما بیشتر دانشگا‌ه‌های دولتی برای صدور کارت دانشجویی المثنی از شما می‌خواهند که ابتدا برای درج آگهی مبنی بر مفقودی کارت دانشجویی در روزنامه‏‌های کثیرالانتشار اقدام کنید. سپس یک نسخه از آگهی مفقودی کارت دانشجویی را به ادارۀ امور دانشجویی دانشگاه محل تحصیل خود می‌برید و روند اداری کار را طی می‌کنید. ضرورت انتشار آگهی مفقودی این است که در صورت سوء استفاده احتمالی از کارت دانشجویی گم شده، مقصر قانونی آن شما نباشید. در صورتی که کارت دانشجویی گم شده شما از طریق درج آگهی مفقودی در روزنامه‌ها پیدا نشد، دانشگاه مراحل بعدی را برای صدور کارت دانشجویی المثنی طی می‌کند. نمونه متن آگهی مفقودی کارت دانشجویی به این صورت است:

کارت دانشجویی اینجانب … به شماره دانشجویی … در رشته … مقطع تحصیلی … دانشگاه … مفقود گردیده و فاقد اعتبار می‌باشد. از یابنده تقاضا می‌شود مدارک را به آدرس … دانشگاه … ارسال نماید.

 

مدارک مورد نیاز برای گرفتن کارت دانشجویی المثنی

  • تعهدنامه محضری (با توجه به قوانین دانشگاه)
  • مراجعه به واحد آموزش دانشکده محل تحصیل و ثبت تعهدنامه در پروندۀ آموزشی
  • فیش واریزی هزینه
  • نمونه چاپ شده آگهی مفقودی کارت دانشجویی
  • عکس ۳×۴ با زمینه روشن
  • تکمیل فرم مربوطه در امور دانشجویی دانشگاه واحد صدور کارت دانشجویی

 

هزینه دریافت کارت دانشجویی المثنی

اگر قوانین دانشگاه محل تحصیل‌تان، شما را ملزم می‌کند که برای دریافت مجدد کارت دانشجویی، آگهی مفقودی کارت دانشجویی در روزنامه‌های معتبر چاپ بکنید، اولین مبلغ پرداختی شما، هزینه چاپ آگهی مفقودی است. این تعرفه در روزنامه‌های مختلف بین سی تا صد هزار تومان است. مبلغ دیگری را نیز باید به حساب امور دانشجویی دانشگاه برای صدور مجدد کارت دانشجویی گم شده واریز کنید. این هزینه هم در دانشگاه‌های گوناگون با هم متفاوت است. مثلاً هزینه دریافت کارت دانشجویی المثنی در چند دانشگاه سراسری به این شرح است: دانشگاه اردبیل، بیست هزار و پانصد تومان به حساب بانک تجارت؛ دانشگاه اصفهان، پانزده هزار تومان به حساب بانک ملت؛ دانشگاه شاهرود واریز ده هزار تومان از طریق کارت‌خوان موجود در امور دانشجویی به حساب دانشگاه؛ و در دانشگاه همدان مبلغ پنجاه هزار تومان برای تمام هزینه‌های گرفتن کارت دانشجویی المثنی.

 

نحوه گرفتن کارت دانشجویی المثنی

پس از درج آگهی مفقودی در روزنامه‌های مورد تایید دانشگاه خود، شما باید به امور دانشجویی، حراست دانشگاه و آموزش دانشکده خود مراجعه کنید. پس از پر کردن فرم‌ها و ارائۀ مدارک، لازم است که به سایت دانشگاه محل تحصیل خود بروید و عکس خود و تصویر مدارک خواسته شده را بارگذاری کنید. باید دقت کنید که کلیۀ اطلاعات درخواست شده را به صورت صحیح و دقیق وارد سایت نمایید. بعضی از شعبه‌های دانشگاه‌های آزاد، سراسری، پیام‌نور و علمی‌کاربردی روی وب‌سایت رسمی خود امکان پرداخت آنلاین هزینه صدور کارت دانشجویی المثنی را فراهم کرده‌اند. بعد از طی مراحل قانونی با کارشناس دانشکده خود جهت دریافت کارت دانشجویی المثنی در تماس باشید. تحویل کارت دانشجویی المثنی در دانشگا‌های مختلف بین سه روز تا سه ماه طول خواهد کشید. دانشگاه ممکن است برای این سه ماه به شما گواهی موقتی بدهد که صرفاً برای ورود به دانشگاه معتبر است. معمولاً کارت دانشجویی المثنی فقط یک بار صادر می‌شود و اگر آن را گم کنید، دریافت دوباره آن زمان بسیار بیشتری خواهد برد. همچنین هزینه صدور دوباره آن نیز بیشتر می‌شود. البته هزینه آگهی مفقودی کارت دانشجویی المثنی ثابت است.

 

سامانه هوشمند آگهی مفقودی

آگهی مفقودی برگ سبز خودرو


«مقالات مشابه» اقدامات ضروری پس از گم شدن، نحوه چاپ آگهی مفقودی و اخذ المثنی برای مدارک زیر:

 

برگ سبز خودرو گواهینامه بیمه خودرو
سند کمپانی خودرو کارت سوخت کارت ملی
کارت خودرو دفترچه بیمه شناسنامه
گذرنامه (پاسپورت) وصیت‌نامه عقدنامه و سند ازدواج
چک و دسته‌چک کارت بازرگانی مدارک دانشگاه
کارت دانشجویی کارت موتورسیکلت گواهینامه موتورسیکلت

 

20 دیدگاه برای “گم شدن کارت دانشجویی و گرفتن کارت دانشجویی المثنی

  1. اشتراک‌ها: گم شدن کارت ملی (هوشمند) ‼️ چگونگی گرفتن کارت ملی المثنی ✔️✔️

  2. اشتراک‌ها: گم شدن کارت سوخت؟ گرفتن کارت سوخت المثنی؟ سوزاندن کارت سوخت

  3. اشتراک‌ها: بعد از مفقودی کارت موتور سیکلت چه باید کرد؟ (مدارک، هزینه و دریافت المثنی )

  4. اشتراک‌ها: گم شدن برگ سبز خودرو و نحوه گرفتن برگ سبز المثنی [یک راهنمای جامع]

  5. اشتراک‌ها: گم شدن شناسنامه و کارت ملی گم شده⚠️ گرفتن شناسنامه المثنی ✔️ [راهنمای جامع]

  6. اشتراک‌ها: کارت معافیت سربازی و کارت پایان خدمت [راهنمای جامع مفقودی]

  7. اشتراک‌ها: گم شدن سند کمپانی خودرو؛ مدارک لازم و نحوه دریافت سند المثنی خودرو

  8. سپیده گفته:

    سلام من کارت دانشجویی م گم کردم !و پس از درخواست صدور کارت المثنی وپرداخت۷۰۰۰۰هزینه و پس از ثبت آگهی در گروه خرید و فروش غذا درایتا مطلع شدم کارت من پیداشده! آیا هزینه کارت من قبل از صدور کارت دانشجویی به من تعلق می گیرد ؟!

  9. vorbelutr ioperbir گفته:

    Youre so cool! I dont suppose Ive read anything like this before. So nice to search out anyone with some authentic ideas on this subject. realy thank you for beginning this up. this web site is one thing that is needed on the web, someone with a little bit originality. helpful job for bringing one thing new to the internet!

  10. graliontorile گفته:

    Thanks a bunch for sharing this with all of us you really know what you are talking about! Bookmarked. Kindly also visit my web site =). We could have a link exchange arrangement between us!

  11. اشتراک‌ها: گم شدن گذرنامه (پاسپورت) » گرفتن گذرنامه المثنی [راهنمای جامع]

  12. اشتراک‌ها: بعد از «گم شدن عقدنامه یا سند ازدواج» چکار کنم؟ [راهنمای جامع]

  13. اشتراک‌ها: مفقودی کارت بیمه خودرو و گرفتن کارت بیمه المثنی | مفقودی مدارک ماشین |

  14. اشتراک‌ها: بعد از «گم شدن دفترچه بیمه» چکار کنم؟ ✔️ راهنمای جامع✔️

  15. اشتراک‌ها: بعد از «گم شدن دفترچه بیمه» چکار کنم؟ ✔️ راهنمای جامع✔️

  16. اشتراک‌ها: گم شدن چک و دسته چک |

  17. vorbelutrioperbir گفته:

    Hey I am so glad I found your web site, I really found you by accident, while I was browsing on Digg for something else, Anyhow I am here now and would just like to say cheers for a incredible post and a all round thrilling blog (I also love the theme/design), I don’t have time to read it all at the minute but I have bookmarked it and also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a great deal more, Please do keep up the awesome work.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 16 =