ثبت شرکت در اسلواکی [شرایط، مدارک و هزینه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار قانونی در اسلواکی]

ثبت شرکت در اسلواکی ثبت کمپانی و موسسه Company Registration in Slovakia

کشور اسلواکی با پایتخت براتیسلاوا در اروپای مرکزی واقع شده است. کوشیتسه، نیترا و ژیلینا از جمله‌ شهر‌های مهم آن هستند. این کشور از هشت استان تشکیل شده‌ و طبق آخرین سرشماری، جمعیت آن حدود پنج میلیون و پانصد هزار نفر است. واحد پول این کشور یورو است و از نظر اقتصادی بسیار به آلمان وابسته است. محرک اصلی اقتصادی این منطقه را تقاضای خارجی و صادرات شکل می‌دهد. کمپانی‌های تجاری بسیاری در این کشور فعال هستند و ثبت شرکت در اسلواکی برای خارجی‌ها نیز امکان‌پذیر است. منابع طبیعی مانند انواع زغال‌سنگ، آهن، مس، منگنز، صنایع ماشین‌سازی و فلزی، صنایع نظامی و الکتریکی، نساجی، صنایع شیمیایی و سرامیک از اصلی‌ترین چرخ‌دنده‌های اقتصاد اسلواکی هستند. این کشور به طور همزمان عضو شنگن، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، اتحادیه اروپا و سازمان ناتو است.

 

company registration سامانه ثبت شرکت آسان ثبت سهامی خاص مسئولیت محدود ثبت موسسه تجاری

 

 

Slovakia map in europe نقشه اسلواکی

 

مهاجرت به اسلواکی با ثبت شرکت

اسلواکی کشوری چهار فصل است. این کشور در طول تابستان‌ گرم، در پاییز بارانی و مه‌گرفته و در زمستان‌ سرد و یخبندان است. در منطقه کوهستانی شمال آن برف زیادی می‌بارد و دره‌های آن در تمام طول سال مه‌گرفته هستند. با وجود این، فعالیت‌های بخش کشاورزی هم درصدی از اقتصاد اسلواکی را تامین می‌کنند. جو، سیب‌زمینی، چغندرقند و میوه از محصولات مهم این منطقه هستند. مرزهای مشترک خاکی و آبی با دیگر کشورها و عضویت در شنگن و اتحادیه اروپا موجب شده است که ثبت شرکت در اسلواکی در زمینه‌های متنوع امکان‌پذیر باشد. روابط فرهنگی و منافع اقتصادی مشترک با دیگر کشور‌های اروپایی و آسیایی باعث تحکیم جایگاه این کشور و در نتیجه رشد تاسیس شرکت‌های تجاری گردیده است.

 

شرایط ثبت شرکت در کشور اسلواکی Company Registration in Oslovakia

 

راه اندازی کسب‌وکار در اسلواکی

عضویت در منطقه یورو، اقتصاد پیشرفته با درآمد نسبتاً بالا، آموزش رایگان و تلاش برای سطح مطلوب آزادی‌های مدنی، موجب رشد اقتصادی مثبت در این کشور شده است. تشکیل کمپانی در اسلواکی می‌تواند روابط اشخاص حقیقی و حقوقی را با تمام کشورهای اتحادیه اروپا وسعت ببخشد. اسلواکی کشوری روبه‌رشد و صنعتی است و در ضمن بزرگ‌ترین تولیدکننده سرانه خودرو در جهان است. همچنین گذرنامه‌ کشور اسلواکی در سال‌های اخیر در رتبه یازدهم جهان قرار گرفته است. به همین دلیل یکی از مقاصد مهاجرت و سفر در جهان است. بیشتر جمعیت این کشور مسیحی کاتولیک هستند. گفتنی است که قوانین ثبت شرکت در اسلواکی در تمام شهرهای بزرگ آن یکسان است. بنابراین، ثبت شرکت در براتیسلاوا تفاوت چندانی با تاسیس شرکت در نیترا، کوشیتسه، ژیلینا و یا دیگر مناطق ندارد.

 

قوانین ثبت شرکت در اسلواکی

قانون تاسیس شرکت در اسلواکی برای شهروندان و اتباع خارجی تفاوت زیادی قائل نیست. بنابراین تفاوت مقررات ثبت شرکت در اسلواکی بیشتر مربوط به نوع کمپانی‌ها است. پس از فراهم نمودن اسناد و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در اسلواکی، میزان سرمایه شرکت و اعضای آن باید تعیین گردند. مرحله بعد، داشتن یک آدرس مشخص برای دفتر شرکت در این کشور است. سپس با اخذ تاییدیه‌های قانونی، شرکت به ثبت خواهد رسید. به طور کلی، ثبت کمپانی در اسلواکی با هزینه‌ای نسبتاً کم اما در یک پروسه زمانی طولانی انجام می‌پذیرد.

 

نوشته‌ی مرتبط: مالیات شرکت‌های خارج از ایران

 

دلایل ثبت شرکت در اسلواکی

کشور اسلواکی به دلیل داشتن وضعیت باثبات و روبه‌رشد سیاسی و اقتصادی در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد ثبتی از سراسر دنیا تبدیل شده است. افراد با ثبت شرکت در اسلواکی می‌توانند تحت شرایطی، تابعیت اسلواکی را برای خود و خانواده‌شان بگیرند. با وجود این، برای تاسیس شرکت نیازی نیست حتماً تابعه این کشور شد. از آنجایی که شاخص‌های بین‌المللی مالی در این کشور در درجه بالایی است و سطح رفاه نیز بالاست، شرایط بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت در آن وجود دارد. در نتیجه، بسیاری از کارآفرینان و تاجران برای رشد کسب‌وکار خود دست به این اقدام می‌زنند.

 

مزایای تاسیس شرکت در اسلواکی

دولت اسلواکی طرح‌های حمایتی فراوانی را برای توسعه کسب‌وکارهای گوناگون در این کشور به اجرا درآورده است. اسلواکی با رشد اقتصادی و صنعتی بسیار بالا و وجود مشاغل متنوع، رونق اقتصادی زیادی در همه زمینه‌ها دارد. زیرساخت‌های اقتصادی و پژوهشی این کشور برای سرمایه‌گذاری خارجی بسیار مطلوب است. مهم‌ترین مزایای تاسیس شرکت در اسلواکی این موارد هستند:

  • اقدامات جدی دولت برای مطلوب کردن شرایط سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور.
  • اقتصاد باثبات.
  • امکان جذب نیروی کار بین‌المللی.
  • ارائه وام‌ها و تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض به صاحبان کمپانی‌های گوناگون.
  • امکان گرفتن اقامت دائم.
  • امکان تجارت آزاد پس از ثبت شرکت در اسلواکی.
  • امکان مراوده تجاری آزاد با کشور‌های عضو اتحادیه اروپا.
  •  جغرافیایی بسیار مناسب برای تجارت و بازرگانی بین‌المللی.
  • تنوع امکانات مورد نیاز در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و فرهنگی و…
  • عضویت در شنگن.

 

انواع شرکت در اسلواکی

در قانون اسلواکی، چهار نوع شرکت تجاری اصلی تعریف شده است:

۱. شرکت سهامی عام: ثبت این شرکت با مدیریت یک یا چند نفر صورت می‌گیرد. در این مدل، افراد با سرمایه حداقل ۲۵۰ یورو می‌توانند ‌صاحب سهم شوند. تمام سهام‌داران در تصمیم‌گیری‌ها و مسئولیت‌ها شریک هستند. در نتیجه تمام افراد در مقابل بدهی‌های احتمالی نیز مسئول خواهند بود.

 ۲. شرکت با مسئولیت محدود: که متداول‌ترین نوع کمپانی در این کشور است. حداقل تعداد شرکا برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود یک نفر است. اما تا پنجاه نفر سرمایه‌گذار هم می‌توانند این نوع کمپانی را به ثبت برسانند. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اسلواکی حداقل پنج هزار یورو نیاز است. گفتنی است که هیئت اجرایی و هیئت نظارت بر اجرا هم باید معین باشند.

۳. شرکت سهامی خاص: حداقل سرمایه برای ثبت این مدل کمپانی بیست و پنج هزار یورو است. شرکت سهامی خاص به دو نوع دولتی و خصوصی تقسیم می‌شود. شرکت‌های دولتی در اسلواکی اجازه تجارت آزاد خواهند داشت.

۴. شرکت تضامنی: ثبت شرکت در اسلواکی تحت این مدل بسیار ساده است. تضامنی مدلی است که برای کسب‌وکار‌های کوچک بسیار مناسب است. برای ثبت این نوع شرکت تجاری وجود حداکثر دو نفر ضروری است. مسئولیت سهامداران در این مدل بسیار محدود است.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت در اسلواکی

  • اصل و کپی رنگی مدارک شناسایی تمام اعضا (گذرنامه معتبر و شناسنامه)
  • اساسنامه شرکت و ترجمه رسمی آن به زبان اسلوواک
  • طرح کسب‌وکار (بیزینس‌پلن)
  • آدرس فرد متقاضی در ایران یا اسلواکی
  • گواهی تمکن مالی برای سرمایه مورد نظر و گواهی بانکی سپرده سرمایه شرکت
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • سه قطعه عکس رنگی

 

مراحل ثبت شرکت در اسلواکی

ثبت شرکت در اسلواکی علاوه بر تخصص به تجربه نیاز دارد. وکلای حرفه‌ای و بین‌المللی موسسه آسان‌ثبت راهنمایان خوبی برای طی کردن این مسیر هستند. روند قانونی تاسیس کمپانی تجاری در اسلواکی به این ترتیب است:

۱. نام‌گذاری شرکت و تعیین نوع کمپانی با در نظر گرفتن قوانین بین‌المللی و هنجارهای فرهنگی کشور مقصد

۲. تنظیم اسناد و مدارک لازم برای ثبت شرکت

۳. ارسال مدارک و اسناد به اسلواکی و پر کردن تقاضانامه شرکت

۴. باز کردن حساب بانکی و واریز حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت با توجه به نوع کمپانی

۵. اخذ تاییدیه‌های لازم بسته به نوع فعالیت شما از نهاد‌های محلی

۶. دریافت مجوزهای لازم از نهادهای گوناگون بسته به نوع کار مجموعه (مجوزهای واردات و صادرات، زیست‌محیطی، باز کردن فروشگاه، شهرداری و…)

 

هزینه ثبت شرکت در اسلواکی

هزینه تاسیس شرکت در اسلواکی به نوع کمپانی، سرمایه اولیه و تعداد شرکا بستگی دارد و از سرمایه ۵۰۰۰ یورویی شروع می‌شود. توجه به این موضوع بسیار مهم است که می‌توان بخشی از هزینه ثبت شرکت را از طریق وام‌های بانکی تامین کرد. تحت شرایطی ویژه، پرداخت این مبلغ در طول پنج سال نیز امکان‌پذیر است. ثبات اقتصادی این کشور موجب شده است که محاسبه هزینه‌ها با یورو بدون نوسان باشد و متقاضیان بتوانند به راحتی شرایط تشکیل شرکت در اسلواکی را بسنجند.

 

»»» تعرفه و هزینه ثبت انواع شرکت تجاری

مدت زمان ثبت شرکت‌های تجاری در اسلواکی

ثبت شرکت در اسلواکی حداقل چهار هفته کاری زمان خواهد برد. کوتاه یا طولانی بودن این بازه منوط به مدت زمانی است که برای تایید مدارک ارائه‌شده طی خواهد شد. گفتنی است که پرداخت مبلغ اضافی هیچ تاثیری در سریع‌تر طی شدن این روند قانونی و کاهش مدت زمان ثبت شرکت در اسلواکی ندارد.

 

سامانه ثبت شرکت سهامی خاص سهامی عام آسان ثبت مسئولیت محدود

 


✅ FAQ: Company Registration in Slovakia

 

✅ آیا با ثبت شرکت در اسلواکی می‌توان تابعیت آن کشور را نیز گرفت؟

✔️ بله. یکی از راه‌های دریافت اقامت اسلواکی برای شما و خانواده‌تان، ثبت شرکت در این کشور است.

✅ ثبت شرکت در اسلواکی چقدر طول می‌کشد؟

✔️ ثبت شرکت در اسلواکی حداقل چهار هفته کاری زمان می‌برد.

✅ تاسیس شرکت در اسلواکی چه مزیت‌هایی دارد؟

✔️ دولت اسلواکی حمایت زیادی از کسب‌وکارهای کوچک می‌کند. اقتصاد باثبات و امکان تجارت آزاد بین‌المللی مهم‌ترین دلایل ثبت شرکت در این ناحیه از اروپا هستند.

✅ در اسلواکی چه نوع شرکت‌هایی می‌توان تاسیس کرد؟

✔️ در قوانین اسلواکی، چهار نوع کمپانی تجاری تعریف شده است. شرکت‌های سهامی عام، سهامی خاص، با مسئولیت محدود و تضامنی از انواع آن هستند.

✅ حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت در اسلواکی چقدر است؟

✔️ حداقل سرمایه اولیه برای راه‌اندازی شرکت در کشور اسلواکی پنج هزار یورو است.

✅ مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در اسلواکی چیست؟

✔️ کپی مدارک شناسایی تمامی اعضا (گذرنامه معتبر)، اساسنامه شرکت، فرم درخواست تاسیس کمپانی و گواهی بانکی سپرده سرمایه مهم‌ترین مدارک ثبت شرکت در اسلواکی هستند.

✅ تاسیس شرکت در اسلواکی چقدر هزینه دارد؟

✔️ این هزینه‌ها به نوع کمپانی، سرمایه اولیه و تعداد شرکا بستگی دارد. توجه به این موضوع بسیار مهم است که می‌توان بخشی از هزینه ثبت شرکت در اسلواکی را از طریق وام‌های بانکی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی تامین کرد.

✅ ثبت شرکت در براتیسلاوا به چه ترتیب است؟

✔️ نحوه ثبت شرکت در اسلواکی در تمام مناطق آن یکسان است. برای تاسیس شرکت در براتیسلاوا کافی است نوع کمپانی خود را انتخاب کنید و مدارک مورد نیاز جهت تشکیل آن را فراهم نمایید.

✅ آیا ثبت آنلاین شرکت در اسلواکی امکان‌پذیر است؟

✔️ بله، تمام فرایند ثبت شرکت در اسلواکی می‌تواند به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری در موسسه آسان‌ثبت انجام ‌شود.

5 دیدگاه برای “ثبت شرکت در اسلواکی [شرایط، مدارک و هزینه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار قانونی در اسلواکی]

  1. وزیری گفته:

    سلام وقت بخیر
    ایا شما ثیت شرکت و اقامت اسلواکی انجام میدین؟

    • شهرام گفته:

      سلام
      وقت بخیر .شما شرکت ثبت میکنید .هزینه های کامل شامل ثبت و کارگزاری چقدر میشود . تمکن مالی ندارم .شما امکان اینکه تمکن مالی بزارید وجود داره ؟

  2. capecitabinum in Bayern kaufen گفته:

    Somebody essentially lend a hand to make seriously posts
    I would state. This is the first time I frequented your website page and
    to this point? I surprised with the analysis you made to create this particular put up incredible.

    Wonderful process!

  3. Prisliste for kemadrin گفته:

    Have you ever considered publishing an ebook or guest authoring
    on other blogs? I have a blog based on the same topics you discuss and would love to have
    you share some stories/information. I know
    my subscribers would enjoy your work. If you’re even remotely interested, feel free to shoot me an email.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − سه =