ثبت شرکت در آلمان [شرایط، مدارک و هزینه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار قانونی در آلمان]

ثبت شرکت در آلمان Company Registration in Alamn

جمهوری فدرال آلمان با شانزده ایالت در اروپای مرکزی واقع شده است. شاخص‌های اقتصادی این کشور بسیار بالا هستند و بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا و چهارمین اقتصاد جهان محسوب می‌شود. این کشورِ توسعه‌یافته همچنین رتبه بالایی از نظر شاخص توسعه انسانی دارد و سومین واردکننده و صادرکننده بزرگ جهان است. کمپانی‌های تجاری بین‌المللی بسیاری در آلمان فعال هستند و ثبت شرکت در آلمان به ویژه برای خارجی‌ها بسیار مطمئن است. باید یادآور شد که آلمان پرجمعیت‌ترین کشور اتحادیه اروپا است. با این حال، از نظر حفاظت از محیط‌زیست، شاخص بهداشت انسانی و امنیت اجتماعی جزو برترین کشورهای جهان محسوب می‌گردد.

 

company registration سامانه ثبت شرکت آسان ثبت سهامی خاص مسئولیت محدود ثبت موسسه تجاری

 

 

Germany map in europe نقشه آلمان

 

مهاجرت به آلمان با ثبت شرکت

بیشتر ایالت‌های آلمان آب‌وهوایی معتدل دارند و حدود پنجاه درصد از اراضی آن به کشاورزی اختصاص یافته است. این در حالی است که حدود سی درصد از خاک آلمان پوشیده از جنگل است. آلمان نهمین کشور پربازدید جهان است و مرزهای مشترک فراوان خاکی و آبی با دیگر کشورهای اروپایی موجب شده است که ثبت شرکت در آلمان در حوزه گردشگری بسیار رایج باشد. روابط فرهنگی و منافع اقتصادی مشترک با دیگر کشور‌های اروپایی باعث تحکیم قدرت اقتصادی این کشور و در نتیجه رشد تاسیس شرکت‌های تجاری گردیده است.

 

شرایط ثبت شرکت در کشور اسلواکی Company registration in Germany

 

راه‌اندازی کسب‌وکار در آلمان

نیروی کار بسیار ماهر، سطح پایین فساد اداری و همین‌طور سطح بالای نوآوری موجب رشد اقتصادی مثبت در آلمان شده است. پول رایج آن یورو است و سیاست پولی آن را بانک مرکزی اروپا واقع در فرانکفورت تنظیم می‌کند. به همین دلیل ثبت شرکت در آلمان می‌تواند روابط اشخاص حقیقی و حقوقی را با تمام کشورهای اتحادیه اروپا وسعت ببخشد. صنعت پیشرفته اتومبیل‌سازی و استقرار برند‌های معتبری همچون مرسدس‌بنز، فولکس‌واگن، آئودی، پورشه، زیمنس و بوش نیز باعث شده که این کشور مرکزی برای ثبت کمپانی‌های نوپا و سرمایه‌پذیر باشد. گفتنی است که بخشی جدایی‌ناپذیر از اقتصاد آلمان، تلاش‌هایی است که به منظور توسعه و تحقیق صورت می‌گیرد. در نتیجه، افراد با ثبت شرکت در آلمان علاوه بر عضویت در یک زنجیره اقتصادی بزرگ، از دستاورد‌های این پژوهش‌ها نیز بهره‌مند خواهند شد.

کشور آلمان پس از ایالات‌متحده آمریکا، دومین مقصد مهاجرت در جهان است. اغلب این مهاجران بین‌المللی در غرب آلمان و در مناطق شهری ساکن می‌شوند و در کمپانی‌های مهاجرتی مشغول به کار می‌شوند. بیشتر جمعیت این کشور مسیحی هستند و دومین دین از نظر تعداد به اسلام تعلق دارد. با وجود همه اینها، قوانین ثبت شرکت در آلمان در پایتخت آن یعنی برلین و تمام شهرهای بزرگ آن از جمله مونیخ، هامبورگ و فرانکفورت یکسان است. بنابراین، ثبت شرکت در برلین تفاوت چندانی با تاسیس شرکت در کلن یا دیگر مناطق آلمان ندارد.

 

قوانین ثبت شرکت در آلمان

قانون تاسیس شرکت در آلمان برای شهروندان و اتباع خارجی تفاوت زیادی قائل نیست. بنابراین تفاوت مقررات ثبت شرکت در آلمان بیشتر مربوط به نوع کمپانی‌ها است. گفتنی است که مسئولیت نظارت بر امور مربوط به بیمه شرکت‌ها را ارگان‌های دولتی بر عهده دارند، بررسی نام شرکت در اتاق بازرگانی محلی صورت می‌پذیرد و ثبت شرکت در دفاتر ثبت اسناد رسمی آلمان انجام می‌شود. باید یادآوری کرد که داشتن اساسنامه از مراحل قانونی ثبت شرکت در آلمان است. همچنین کمپانی‌ها برای ثبت رسمی نیازمند داشتن دفتر در این کشور هستند که آدرس آن ضمیمه پرونده آنها می‌شود. مدیران شرکت‌ها نیز باید شماره تامین اجتماعی دریافت کنند.

 

نوشته‌ی مرتبط: مالیات شرکت‌های خارج از ایران

 

دلایل ثبت شرکت در آلمان

کشور آلمان به دلیل داشتن وضعیت باثبات سیاسی و اقتصادی در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد مهاجرتی از سراسر دنیا تبدیل شده است. افراد با ثبت شرکت در آلمان می‌توانند تحت شرایطی، تابعیت آلمانی را برای خود و خانواده‌شان بگیرند یا دست‌کم این موضوع را تسهیل نمایند. با وجود این، برای تاسیس شرکت در آلمان نیازی نیست حتماً تابعه این کشور شد. از آنجایی که شاخص‌های بین‌المللی مالی آلمان در بالاترین درجه جهانی است و سطح رفاه در این کشور بسیار بالاست، شرایط بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت در آن وجود دارد. در نتیجه، بسیاری از کارآفرینان و تاجران برای رشد کسب‌وکار خود دست به این اقدام می‌زنند.

 

مزایای تاسیس شرکت در آلمان

دولت آلمان طرح‌های حمایتی فراوانی را برای توسعه کسب‌وکارهای گوناگون در این کشور به اجرا درآورده است. آلمان با رشد اقتصادی و صنعتی بسیار بالا و وجود مشاغل متنوع، رونق اقتصادی زیادی در همۀ زمینه‌ها دارد. زیرساخت‌های اقتصادی و پژوهشی این کشور برای سرمایه‌گذاری خارجی بسیار مطلوب است. مهم‌ترین مزایای تاسیس شرکت در آلمان این موارد هستند:

اقدامات جدی دولت آلمان برای مطلوب کردن شرایط سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور.

  • اقتصاد باثبات.
  • امکان جذب نیروی کار بین‌المللی.
  • ارائه وام‌ها و تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض به صاحبان شرکت‌های گوناگون.
  • ارزش بسیار بالای یورو.
  • امکان تجارت آزاد پس از ثبت شرکت در آلمان.
  • امکان مراوده تجاری آزاد با کشورهای عضو اتحادیه اروپا.
  • موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب برای تجارت و بازرگانی بین‌المللی.
  • تنوع امکانات مورد نیاز در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و فرهنگی و…
  • عدم نیاز به مدرک زبان آلمانی در صورت داشتن حداقل مدرک لیسانس.

 

انواع شرکت در آلمان

در قانون آلمان، پنج نوع شرکت تجاری اصلی تعریف شده است:

۱. شرکت با مسئولیت محدود (GmbH): که متداول‌ترین نوع شرکت در آلمان است. حداقل تعداد شرکا برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود در آلمان یک نفر است. اما با چند سرمایه‌گذار هم می‌توان این نوع کمپانی را در آلمان ثبت کرد. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در آلمان بیست و پنج هزار یورو است. گفتنی است که مدیر ایرانی می‌تواند صد در صد سرمایه شرکت را تامین نماید.

۲. شرکت سهامی (AG): ثبت شرکت سهامی در آلمان معمولاً توسط بیزینس‌های بزرگ انجام می‌گیرد. حداقل سرمایه لازم برای تاسیس این نوع کمپانی‌های تجاری پنجاه هزار یورو است. البته این سرمایه در صورت لزوم، در روند کار، قابل افزایش خواهد بود. این مجموعه‌ها همچنین به دست‌کم سه نفر عضو به عنوان هیئت نظارت احتیاج دارند. این افراد را مدیر شرکت انتخاب می‌کند.

۳. شرکت مشارکت محدود: ثبت شرکت در آلمان تحت این مدل بسیار ساده است. شرکت مشارکت محدود دو نوع شریک دارد: شرکای عمومی و شرکای ساکت. شرکای عمومی به طور کلی مسئولیت‌های بیشتری نسبت به شرکای ساکت دارند. تفاوت این دو نوع مشارکت در نوع سهم تجاری و میزان پاسخگویی در برابر بدهی‌ها و شراکت در سود شرکت است.

۴. تجارت به صورت انفرادی: این آژانس‌ها به صورت تک‌نفره می‌توانند ثبت شوند. البته باید بدانید که در صورت بروز مشکلات مالی مانند ورشکستگی و… دولت آلمان مسئولیتی در برابر این مدل کمپانی‌های تجاری نخواهد داشت. این نوع شرکت‌ها بیشتر برای مشاغل کوچک و خانوادگی ثبت می‌شوند.

۵. راه‌اندازی دفتر شعبه: ثبت دفتر شعبه در آلمان یکی دیگر از مدل‌های ثبت شرکت در آلمان است. در این روش، شرکت ثبت‌شده در واقع شعبه کمپانی مادر است و از آن معمولاً برای ورود به بازار اروپا استفاده می‌شود. در این نوع شرکت‌های تجاری مسائل مالی مانند بدهی‌ها و… بر عهده شرکت اصلی خواهد بود.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت در آلمان

  • کپی مدارک شناسایی تمام اعضا (گذرنامه معتبر یا شناسنامه)
  • اساسنامه شرکت
  • طرح کسب‌وکار (بیزینس‌پلن)
  • فرم درخواست ثبت شرکت
  • گواهی بانکی سپرده سرمایه شرکت
  • مجوز اتاق بازرگانی و صنایع آلمان

 

 مراحل ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان علاوه بر تخصص به تجربه نیاز دارد. وکلای حرفه‌ای و بین‌المللی موسسه آسان‌ثبت راهنمایان خوبی برای طی کردن این مسیر هستند. روند قانونی تاسیس شرکت در آلمان به این ترتیب است:

۱. نام‌گذاری شرکت و تعیین نوع شرکت با در نظر گرفتن قوانین بین‌المللی و هنجارهای فرهنگی کشور مقصد

۲. تنظیم اسناد و مدارک لازم برای ثبت شرکت در آلمان به زبان انگلیسی یا آلمانی

۳. ارسال مدارک و اسناد به دفاتر ثبت اسناد رسمی در آلمان و پر کردن تقاضانامه شرکت

۴. باز کردن حساب بانکی در آلمان و واریز حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت با توجه به نوع کمپانی

۵. اخذ تاییدیه‌های لازم بسته به نوع فعالیت شما از دادگاه‌های محلی

۶. دریافت مجوزهای لازم از نهادهای گوناگون بسته به نوع کار شرکت (مجوزهای واردات و صادرات، زیست‌محیطی، باز کردن فروشگاه، شهرداری و…)

 

هزینه ثبت شرکت در آلمان

هزینه تاسیس شرکت در آلمان به نوع شرکت، سرمایه اولیه و تعداد شرکا بستگی دارد و از ۲۵۰۰۰ یورو شروع می‌شود. توجه به این موضوع بسیار مهم است که می‌توان بخشی از هزینه ثبت شرکت در آلمان را از طریق وام‌های بانکی تامین کرد. ثبات اقتصادی این کشور موجب شده است که محاسبه هزینه‌ها با یورو بدون نوسان باشد و متقاضیان بتوانند به راحتی شرایط تشکیل شرکت در آلمان را بسنجند.

 

»»» تعرفه و هزینه ثبت انواع شرکت تجاری

مدت زمان ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان بین یک تا پنج هفته کاری زمان خواهد برد. کوتاه یا طولانی بودن این بازه منوط به مدت زمانی است که برای تایید مدارک ارائه‌شده طی خواهد شد. گفتنی است که پرداخت مبلغ اضافی هیچ تاثیری در سریع‌تر طی شدن این روند قانونی و کاهش مدت زمان ثبت شرکت در آلمان ندارد.

 

سامانه ثبت شرکت سهامی خاص سهامی عام آسان ثبت مسئولیت محدود

 


✅ FAQ: Company Registration in Germany

 

✅ آیا با ثبت شرکت در آلمان می‌توان تابعیت آن کشور را نیز گرفت؟

✔️ بله. یکی از راه‌های دریافت اقامت آلمان برای شما و خانواده‌تان، ثبت شرکت در آلمان است.

✅ ثبت شرکت در آلمان چقدر طول می‌کشد؟

✔️ ثبت شرکت در آلمان بین یک تا پنج هفته کاری زمان می‌برد.

✅ تاسیس شرکت در آلمان چه مزیت‌هایی دارد؟

✔️ دولت آلمان حمایت زیادی از کسب‌وکارهای کوچک با ایده‌های بزرگ می‌کند. اقتصاد با ثبات کشور و امکان تجارت آزاد بین‌المللی مهم‌ترین دلایل ثبت شرکت در آلمان هستند.

✅ در آلمان چه نوع شرکت‌هایی می‌توان تاسیس کرد؟

✔️ در قوانین آلمان، پنج نوع شرکت تجاری تعریف شده است. شرکت GmbH و AG و تجارت به صورت انفرادی و مشارکت محدود و ایجاد شعبه.

✅ حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت در آلمان چقدر است؟

✔️ حداقل سرمایه اولیه برای راه‌اندازی شرکت در کشور آلمان بیست و پنج هزار یورو است.

✅ مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در آلمان چیست؟

✔️ کپی مدارک شناسایی تمامی اعضا (گذرنامه معتبر یا شناسنامه)، اساسنامه شرکت، فرم درخواست تاسیس شرکت و گواهی بانکی سپرده سرمایه شرکت مهم‌ترین مدارک ثبت شرکت در آلمان هستند.

✅ تاسیس شرکت در آلمان چقدر هزینه دارد؟

✔️ این هزینه‌ها به نوع شرکت، سرمایه اولیه و تعداد شرکا بستگی دارد. توجه به این موضوع بسیار مهم است که می‌توان بخشی از هزینه ثبت شرکت در آلمان را از طریق وام‌های بانکی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی تامین کرد.

✅ ثبت شرکت در برلین به چه ترتیب است؟

✔️ نحوه ثبت شرکت در آلمان در تمام مناطق آن یکسان است. برای تاسیس شرکت در برلین کافی است نوع شرکت خود را انتخاب کنید و مدارک مورد نیاز جهت تشکیل آن را فراهم نمایید.

✅ آیا ثبت آنلاین شرکت در آلمان امکان‌پذیر است؟

✔️ بله، تمام فرایند ثبت شرکت در آلمان می‌تواند به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری در موسسه آسان‌ثبت انجام ‌شود.

4 دیدگاه برای “ثبت شرکت در آلمان [شرایط، مدارک و هزینه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار قانونی در آلمان]

  1. nnn گفته:

    درود فراوان
    هزینه ای که ما باید به شما بپردازیم برای ثبت شرکت ، چقدر هست ؟

    • کارشناس آسان ثبت گفته:

      سلام.وقت بخیر
      لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های 43498-021 تماس بگیرید تا کارشناسان آسان ثبت شما را راهنمایی کنند.

    • کارشناس آسان ثبت گفته:

      سلام.وقت بخیر
      لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های 43498-021 تماس بگیرید تا کارشناسان آسان ثبت شما را راهنمایی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 10 =