راهنمای ثبت شرکت خدماتی| سهامی خاص و مسئولیت محدود

ثبت شرکت خدماتی سهامی خاص مسئولیت محدود- Services Company Registration

شرکت‌های خدماتی به سرمایه اولیه زیادی نیاز ندارند و به سرعت به سوددهی می‌رسند. این مجموعه‌ها برای ارائه خدمات گوناگونی همچون خدمات نظافتی، تاسیساتی، بهداشتی و نگهداری از کودکان و سالمندان تشکیل می‌شوند. آنها با در اختیار داشتن افرادی متخصص در کنار نیروهایی کارآمد در پی کسب درآمد از انجام این امور هستند. در این مقاله، به فرایند قانونی ثبت شرکت خدماتی و مزایای آن می‌پردازیم.

 

company registration سامانه ثبت شرکت آسان ثبت سهامی خاص مسئولیت محدود ثبت موسسه تجاری

 

شرایط تاسیس شرکت‌های خدماتی

منظور از شرکت خدماتی شرکتی است که در اساس‌نامه‌اش موضوع فعالیت اصلی آن امور خدماتی قید شده باشد. بنابراین، راه‌اندازی شرکت خدماتی نیازمند داشتن توانایی کافی در این زمینه است. حضور افراد متخصصی که آشنایی کامل به قوانین و مقررات این حوزه داشته باشند نیز در این مجموعه‌ها الزامی است. بسیاری از متقاضیان فعالیت‌هایی همچون نظافت منازل یا ادارات، قالی‌شویی، تعمیرات ساختمان و لوازم خانه، تاسیسات، باغبانی و… را انجام می‌دهند و با جمع‌آوری نیروی کار برای ثبت شرکت مستقل خود اقدام می‌نمایند.

 

مجوز شرکت خدماتی

شرکت‌های خدماتی برای شروع کار نیاز به هیچ‌گونه مجوز خاصی ندارند. این مجموعه‌ها می‌توانند با استخدام پرسنل ماهر به ارائه خدمات نظافتی یا تاسیساتی به افراد و سازمان‌ها بپردازند. البته این شرکت‌ها نیز باید کمپانی خود را به ثبت برسانند و دارای شماره ثبت باشند. همچنین موضوع فعالیت آنها در اساسنامه‌شان باید مرتبط با این حوزه باشد. گفتنی است که کارفرمایان شرکت‌های خدماتی می‌توانند با ارسال مدارک خود به انجمن‌های صنفی شرکت‌های خدماتی، به عضویت آنها دربیایند و از مزایا و تسهیلات در نظر گرفته شده استفاده نمایند.

 

استعلام شرکت‌های خدماتی مجاز

تنها مرجع رسمی برای استعلام قانونی بودن فعالیت شرکت‌های خدماتی در ایران، «سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور» است. این سامانه زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می‌کند و متعلق به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است. مشخصات کامل تمامی شرکت‌هایی که به صورت قانونی در زمینه امور خدماتی فعالیت می‌کنند در این سایت ثبت شده است و افراد می‌توانند به راحتی پیش از بستن هر نوع قراردادی آنها را بررسی نمایند. همچنین به تمامی متقاضیان ثبت شرکت خدماتی توصیه می‌شود پیش از انتخاب نام  و مشخص کردن آدرس دفتر کار خود به جست‌وجو در این بانک اطلاعاتی بپردازند.

 

انواع شرکت‌های خدماتی

بهترین راه برای تاسیس شرکت خدماتی، ثبت شرکت سهامی خاص یا مسئولیت محدود است. مناسب‌ترین گزینه برای شما متناسب با نوع فعالیت و اهداف شما تعیین می‌شود. بنابراین پیش از انتخاب نوع شرکت، توصیه می‌شود شرایط و ضوابط هر یک از این قالب‌ها را بررسی کنید. باید یادآور شد که متقاضیان ثبت شرکت خدماتی نیاز به دریافت مجوز ندارند.

 

ثبت شرکت خدماتی در قالب سهامی خاص

شرکت‌های سهامی خاص برای امور گوناگونی تشکیل می‌شوند که یکی از مهم‌ترین آنها فعالیت در زمینه ارائه خدمات نظافتی است. سرمایه این نوع کمپانی‌ها به صورت سهام‌هایی هم‌ارزش درمی‌آید که قابل داد و ستد در بورس اوراق بهادار نیست ولی به راحتی قابل واگذاری است. یکی از مزایای ثبت شرکت سهامی خاص با موضوع خدماتی در ایران این است که الزامی برای تهیه کامل سرمایه نقدی آن وجود ندارد. همچنین شرایطی که برای تاسیس این شرکت‌ها در قانون تجارت ایران در نظر گرفته شده بسیار ساده‌تر از دیگر انواع کمپانی‌ها است.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی سهامی خاص

  • کپی کارت ملی و شناسنامه تمامی اعضا
  • مشخصات اعضای هیئت‌مدیره و بازرسان
  • تنظیم اساسنامه، اظهارنامه و اقرارنامه
  • اخذ مجوز فعالیت (در صورتی که فعالیت مجموعه نیاز به مجوز دارد.)

توجه داشته باشید که شرکت‌های خدماتی در قالب سهامی خاص به حداقل سه عضو و دو بازرس احتیاج دارند. همچنین حداقل سرمایه اولیه برای تاسیس شرکت سهامی خاص خدماتی مبلغ یک میلیون ریال (صد هزار تومان) است که ۳۵ درصد آن باید در حساب شرکت قرار بگیرد.

 

تاسیس شرکت خدماتی در قالب مسئولیت محدود

ثبت شرکت‌های‌ با مسئولیت محدود با موضوع خدماتی در سراسر دنیا بسیار رایج است. تاسیس این کمپانی‌ها با سرمایه‌ای اندک نیز امکان‌پذیر است اما امکان انتشار اوراق سهام برای آنها وجود ندارد. این نوع شرکت‌ها معمولاً برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر تشکیل می‌شود و هر کدام از شرکا فقط به میزان سرمایه خود مسئول پرداخت بدهی‌های احتمالی خواهند بود. حق رای افراد و میزان سود آنها نیز به نسبت سهم آنها خواهد بود، در حالی که در شرکت‌های سهامی خاص تعداد سهام اشخاص تعیین‌کننده است. ایجاد شرکت خدماتی با مسئولیت محدود در ایران نیز بسیار متداول است و کارآفرینان این حوزه استقبال گسترده‌ای از آن کرده‌اند.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود

  • کپی شناسنامه و کارت ملی همه اعضا
  • تنظیم اساسنامه، اظهارنامه و اقرارنامه
  • گرفتن مجوزهای لازم برای فعالیت (در صورتی که فعالیت‌های مجموعه نیاز به مجوز داشته باشند.)

توجه داشته باشید که ثبت شرکت خدماتی در قالب مسئولیت محدود به حداقل دو عضو احتیاج دارد. همچنین حداقل سرمایه اولیه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود خدماتی یک میلیون ریال (صد هزار تومان) است. گفتنی است که این شرکت‌ها محدودیتی در زمینه فعالیت خود ندارند و می‌توانند به راحتی در همه زمینه‌های مرتبط مثل نظافت منازل و ادارات، پرستاری کودک و تاسیسات کار کنند.

 

مدت زمان و هزینه لازم چقدر است؟

ثبت شرکت خدماتی در ایران حدوداً دو هفته کاری زمان می‌برد. تمامی مدارک پس از تکمیل شدن به اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری (sherkat.ssaa.ir) فرستاده می‌شوند. کارشناسان این مرکز به بررسی مدارک ارسالی می‌پردازند و در صورت تایید آنها، گواهی آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار صادر می‌شود. کمترین هزینه تاسیس شرکت خدماتی با مسئولیت محدود یا سهامی خاص در سال جاری ۱.۶۰۰.۰۰۰ تومان (شانزده میلیون ریال) است. این مبلغ با در نظر گرفتن حداقل اعضا و حداقل سرمایه محاسبه شده است. گفتنی است که پرداخت مبلغ اضافی هیچ تاثیری در سریع‌تر طی شدن این روند قانونی و کاهش مدت زمان لازم ندارد.

 

برای محاسبه دقیق هزینه‌های ثبت شرکت خدماتی و آگاهی از مدت زمان مورد نیاز برای انجام این کار روی تصویر زیر کلیک کنید:

 

سامانه ثبت شرکت سهامی خاص سهامی عام آسان ثبت مسئولیت محدود

 


✅ پرسش‌های پرتکرار پیرامون تاسیس شرکت خدماتی✅

 

✅ شرکت خدماتی چیست؟

✔️ شرکت‌هایی که موضوع فعالیت‌شان امور خدماتی است و در زمینه‌هایی مثل نظافت، نگهداری سالمند یا کودک و… مشغول به کار هستند، «شرکت خدماتی» نامیده می‌شوند.

✅ آیا برای تاسیس شرکت خدماتی باید مجوز داشت؟

✔️ خیر. متقاضیان تاسیس شرکت خدماتی نیاز به اخذ مجوز ندارند اما باید شرکت خود را به ثبت برسانند.

✅ چگونه می‌توان قانونی بودن شرکت‌های خدماتی را استعلام کرد؟

✔️ سامانه استعلام شناسه ملی سازمان ثبت اسناد تنها منبع قابل استناد برای فعالیت قانونی شرکت‌ها و موسسات در ایران است.

✅ شرکت‌های خدماتی چند نوع هستند؟

✔️ برای راه‌اندازی شرکت‌های خدماتی می‌توان هر یک از قالب‌های کمپانی‌های تجاری را برگزید. با این حال، شرکت‌های با مسئولیت محدود و سهامی خاص به دلیل شرایط ساده‌تری که در قانون برای ثبت آنها در نظر گرفته شده است بهترین گزینه برای راه‌اندازی کسب‌وکار در این حوزه محسوب می‌شوند.

✅ ثبت آنلاین شرکت خدماتی به چه ترتیب است؟

✔️ موسسه آسان‌ثبت تمام مراحل ثبت قانونی شرکت را به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری برای شما انجام می‌دهد. برای این منظور، پس از آماده کردن مدارک و انتخاب نوع شرکت کافی است به سامانه ثبت شرکت خدماتی آسان‌ثبت مراجعه فرمایید و مراحل بعدی کار را به راحتی طی نمایید.

8 دیدگاه برای “راهنمای ثبت شرکت خدماتی| سهامی خاص و مسئولیت محدود

  1. معصومه مردانه صومعه گفته:

    سلام و عرض ادب، بنده ارسال ۸۹ ثبت شرکت انجام دادم منتهی فعالیت نکردم ، الان بخوام شرکت خدماتی دایر کنم باید چکار کنم؟؟

  2. زهراباسمچی گفته:

    سلام من میخوام یه شرکت بامسیولیت محدوددرزمینه تعمیرات ساختمان درقبرس اروپایی ثبت کنم لطفاراهنمایی کنید

  3. Normand Trigg گفته:

    I like what you guys are up too. Such clever work and reporting! Keep up the excellent works guys I have incorporated you guys to my blogroll. I think it will improve the value of my site 🙂

  4. Nicholle Metchikoff گفته:

    I have been exploring for a little bit for any high quality articles or blog posts in this kind of house . Exploring in Yahoo I finally stumbled upon this web site. Studying this information So i am happy to convey that I have a very just right uncanny feeling I came upon just what I needed. I most indubitably will make certain to don’t overlook this website and give it a look regularly.

  5. immobilienbewertung گفته:

    I think this is among the most significant info for me. And i am glad reading your article. But want to remark on some general things, The web site style is wonderful, the articles is really nice : D. Good job, cheers

  6. Bryon Kerbo گفته:

    Thank you a bunch for sharing this with all people you actually recognize what you are speaking approximately! Bookmarked. Please also talk over with my site =). We will have a hyperlink trade agreement between us!

  7. 10 Days in Morocco گفته:

    Excellent post. I was checking continuously this blog and I am impressed! Very helpful info particularly the last part 🙂 I care for such information much. I was seeking this certain info for a very long time. Thank you and best of luck.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − نه =