ثبت شرکت در ایتالیا [شرایط، مدارک و هزینه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار قانونی در ایتالیا]  

ثبت شرکت و موسسه‌ی تجاری در ایتالیا Company Registration in Italy

کشور ایتالیا در اروپای جنوبی واقع شده و پایتخت آن شهر رم است. توسکانی، ساردنی، سیسیل، لُمباردی، میلان، ونیز، ناپل و تورین دیگر شهرهای مهم آن هستند. این کشور از بیست ناحیه تشکیل شده و طبق آخرین سرشماری، جمعیت آن حدود شصت میلیون و پانصد هزار نفر است. واحد پول ایتالیا یورو است و هشتمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. گردشگری، کشاورزی و دامپروری ارکان اصلی اقتصاد ایتالیا را تشکیل می‌دهند. شکلات، پنیر، منسوجات، چرم و پاستای تولید این کشور نیز محبوبیت جهانی دارند. کمپانی‌های تجاری بسیاری در این منطقه فعال هستند و ثبت شرکت در ایتالیا برای خارجی‌ها نیز امکان‌پذیر است. این کشور در حال حاضر عضو اتحادیه اروپا، ناتو و گروه هشت است.

 

company registration سامانه ثبت شرکت آسان ثبت سهامی خاص مسئولیت محدود ثبت موسسه تجاری

 

 

 

نقشه ایتالیا Italy Map in Europe

 

مهاجرت به ایتالیا با ثبت شرکت

ایتالیا کشوری توسعه‌یافته با نظام سرمایه‌داری است که سطح زندگی شهروندانش استاندارد بالایی دارد. همین موضوع موجب شده که به یکی از مقاصد محبوب مهاجران از سراسر دنیا تبدیل شود. زبان رسمی این کشور ایتالیایی است. با این حال گویش‌های متنوعی از آن را در مناطق مختلف خواهید یافت. دین رسمی مردم مسیحی است. اقتصاد پیشرفته با درآمد بسیار بالا، آموزش رایگان و سطح بالای آزادی‌های مدنی موجب رشد اقتصادی مثبت آن شده است. در سال‌های اخیر، ثبت شرکت در ایتالیا بسیار متداول شده است و افراد زیادی از این طریق به اقامت دائم ایتالیا دست پیدا کرده‌اند.

 

شرایط ثبت شرکت در ایتالیا Company Registration in Italy

 

راه‌اندازی کسب‌وکار در ایتالیا

ایتالیا دارای آب‌وهوایی متنوع است و بیشتر مناطق آن معتدل محسوب می‌شوند. تابستان‌ها، گرم و مدیترانه‌ای است. برخی مناطق آن هم نیمه‌گرمسیری و مرطوب اقیانوسی هستند. با وجود این، کوهستان‌های مرتفع ایتالیا در فصل‌های سرد پوشیده از برف هستند که موقعیت بسیار مناسبی برای ورزش‌هایی مانند اسکی فراهم می‌آورد. این کشور صنعت گردشگری بسیار پررونقی دارد و در تمام طول سال پذیرای بازدیدکنندگان بین‌المللی است. ثبت شرکت در ایتالیا در حوزه گردشگری بسیار رایج است و افراد زیادی در سراسر این کشور اقدام به راه‌اندازی کسب‌وکارهایی مرتبط با این حوزه می‌کنند. گفتنی است که قوانین ثبت شرکت در ایتالیا در تمام شهرهای بزرگ آن یکسان است. بنابراین، ثبت شرکت در رم تفاوت چندانی با تاسیس شرکت در میلان، ونیز، سیسیل، ونتو و لمباردی ندارد. کشاورزی و صنعت مد نیز در این کشور بسیار پر‌رونق است. همچنین مرزهای مشترک با دیگر کشورهای اروپایی موجب شده است که تاسیس کمپانی‌های تجاری در زمینه‌های گوناگون امکان‌پذیر باشد.

 

قوانین ثبت شرکت در ایتالیا

قانون تاسیس شرکت در ایتالیا برای شهروندان و اتباع خارجی تفاوت زیادی قائل نیست. بنابراین تفاوت مقررات ثبت شرکت در ایتالیا بیشتر مربوط به نوع کمپانی‌ها است. پس از فراهم نمودن اسناد و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ایتالیا، میزان سرمایه اولیه و اعضای اصلی آن باید تعیین گردند. مرحله بعد، داشتن یک آدرس مشخص برای دفتر شرکت در این کشور است. سپس با اخذ تاییدیه‌های قانونی، شرکت به ثبت خواهد رسید. به طور کلی، ثبت کمپانی در ایتالیا با هزینه‌ای معقول اما در یک پروسه زمانی طولانی انجام می‌پذیرد.

 

نوشته‌ی مرتبط: مالیات شرکت‌های خارج از ایران

 

دلایل ثبت شرکت در ایتالیا

کشور ایتالیا به دلیل داشتن وضعیت باثبات و روبه‌رشد سیاسی و اقتصادی در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد ثبتی از سراسر دنیا تبدیل شده است. افراد با ثبت شرکت در ایتالیا می‌توانند تحت شرایطی، تابعیت ایتالیا را برای خود و خانواده‌شان بگیرند. با وجود این، برای تاسیس شرکت نیازی نیست حتماً تابعه این کشور شد. از آنجایی که شاخص‌های بین‌المللی مالی در این کشور در درجه بالایی است و سطح رفاه نیز بالاست، شرایط بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت در آن وجود دارد. در نتیجه، بسیاری از کارآفرینان و تاجران برای رشد کسب‌وکار خود دست به این اقدام می‌زنند.

 

مزایای تاسیس شرکت در ایتالیا

دولت ایتالیا طرح‌های حمایتی فراوانی را برای توسعه کسب‌وکارهای گوناگون در این کشور به اجرا درآورده است. ایتالیا با رشد اقتصادی و صنعتی بسیار بالا و وجود مشاغل متنوع، رونق اقتصادی زیادی در همه زمینه‌ها دارد. زیرساخت‌های اقتصادی و پژوهشی این کشور برای سرمایه‌گذاری خارجی بسیار مطلوب است. مهم‌ترین مزایای تاسیس شرکت در ایتالیا این موارد هستند:

  • اقدامات جدی دولت برای مطلوب کردن شرایط سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور.
  • اقتصاد باثبات.
  • امکان جذب نیروی کار بین‌المللی.
  • ارائه وام‌ها و تسهیلات بانکی و کمک‌های گوناگون به صاحبان کمپانی‌ها.
  • امکان گرفتن اقامت دائم.
  • امکان تجارت آزاد پس از ثبت شرکت در ایتالیا.
  • موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب برای تجارت و بازرگانی بین‌المللی.
  • تنوع امکانات مورد نیاز در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی و…

 

انواع شرکت‌های تجاری ایتالیا

در قانون ایتالیا، شرکت‌های تجاری متعددی تعریف شده است که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

۱. شرکت با مسئولیت محدود: که متداول‌ترین نوع کمپانی در این کشور است. حداقل تعداد شرکا برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود دو نفر است. اما تا پنجاه نفر سرمایه‌گذار هم می‌توانند این نوع کمپانی را به ثبت برسانند. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ایتالیا حداقل پنجاه هزار یورو نیاز است. گفتنی است که هیئت اجرایی و هیئت نظارت بر اجرا هم باید معین باشند.

۲. شرکت تضامنی: ثبت شرکت در ایتالیا تحت این مدل بسیار ساده است. تضامنی مدلی مناسب برای کسب‌وکار‌های کوچک محسوب می‌شود. برای ثبت این نوع شرکت تجاری وجود حداقل دو نفر ضروری است. صرافی‌ها معمولاً تحت این مدل به فعالیت می‌پردازند.

۳. راه‌اندازی دفتر شعبه: ثبت دفتر شعبه یکی دیگر از مدل‌های ثبت شرکت در ایتالیا است. در این روش، شرکت ثبت‌شده در واقع شعبه کمپانی مادر است و از آن معمولاً برای ورود به بازار اروپا استفاده می‌شود. در این مجموعه‌ها، مسائل مالی مانند بدهی‌ها و… بر عهده شرکت اصلی خواهد بود. گفتنی است که تجارت شعبه باید با تجارت کمپانی اصلی یکسان باشد.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت در ایتالیا

  • مدارک شناسایی تمام اعضا (گذرنامه معتبر و شناسنامه)
  • اساسنامه شرکت و ترجمه رسمی آن به ایتالیایی یا انگلیسی
  • طرح کسب‌وکار (بیزینس‌پلن)
  • آدرس فرد متقاضی در ایران یا ایتالیا
  • گواهی تمکن مالی برای تامین سرمایه مورد نظر و گواهی بانکی سپرده سرمایه شرکت
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

 

مراحل ثبت شرکت در ایتالیا

ثبت شرکت در ایتالیا علاوه بر تخصص به تجربه نیاز دارد. وکلای حرفه‌ای و بین‌المللی موسسه‌ی آسان‌ثبت راهنمایان خوبی برای طی کردن این مسیر هستند. روند قانونی تاسیس کمپانی تجاری در ایتالیا به این ترتیب است:

  • نام‌گذاری شرکت و تعیین نوع کمپانی با در نظر گرفتن قوانین بین‌المللی و هنجارهای فرهنگی کشور مقصد
  • تنظیم اسناد و مدارک لازم برای ثبت شرکت
  • ارسال مدارک و اسناد به اداره ثبت شرکت‌های ایتالیا و پر کردن تقاضانامه
  • باز کردن حساب بانکی و واریز حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت با توجه به نوع کمپانی
  • اخذ تاییدیه‌ها و مجوزهای لازم بسته به نوع کار مجموعه از نهاد‌های دولتی و محلی

 

هزینه ثبت شرکت در ایتالیا

هزینه تاسیس شرکت در ایتالیا به نوع کمپانی، سرمایه اولیه و تعداد شرکا بستگی دارد و از سرمایه ۳۰.۰۰۰ یورویی شروع می‌شود. توجه به این موضوع بسیار مهم است که می‌توان بخشی از هزینه ثبت شرکت را از طریق وام‌های بانکی تامین کرد. ثبات اقتصادی این کشور موجب شده است که محاسبه هزینه‌ها با یورو بدون نوسان باشد و متقاضیان بتوانند به راحتی شرایط تشکیل شرکت در ایتالیا را بسنجند.

 

»»» تعرفه و هزینه ثبت انواع شرکت تجاری

 

مدت زمان ثبت شرکت در ایتالیا

گفتنی است که ثبت شرکت در ایتالیا حدود دو تا چهار هفته کاری زمان می‌برد. کوتاه یا طولانی بودن این بازه منوط به مدت زمانی است که برای تایید مدارک ارائه‌شده طی خواهد شد. همچنین پرداخت مبلغ اضافی هیچ تاثیری در سریع‌تر طی شدن این روند قانونی و کاهش مدت زمان ثبت شرکت در ایتالیا ندارد.

 

سامانه ثبت شرکت سهامی خاص سهامی عام آسان ثبت مسئولیت محدود


✅ FAQ: Company Registration in Italy ✅

 

آیا با ثبت شرکت می‌توان تابعیت ایتالیا را گرفت؟

✔️ بله. یکی از راه‌های دریافت اقامت ایتالیا برای شما و خانواده‌تان، ثبت شرکت در این کشور است.

ثبت شرکت در ایتالیا چقدر طول می‌کشد؟

✔️ ثبت قانونی شرکت در ایتالیا حداقل دو تا چهار هفته کاری زمان می‌برد.

تاسیس شرکت در ایتالیا چه مزیت‌هایی دارد؟

✔️ دولت ایتالیا حمایت زیادی از کسب‌وکارهای کوچک می‌کند. اقتصاد باثبات و امکان تجارت آزاد بین‌المللی مهم‌ترین دلایل ثبت شرکت در این ناحیه از اروپا هستند.

در ایتالیا چه نوع شرکت‌هایی می‌توان تاسیس کرد؟

✔️ در قوانین ایتالیا، کمپانی‌های تجاری متعددی تعریف شده است. شرکت‌های با مسئولیت محدود، تضامنی و تاسیس شعبه از انواع آن هستند.

حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت در ایتالیا چقدر است؟

✔️ حداقل سرمایه اولیه برای راه‌اندازی شرکت در کشور ایتالیا سی هزار یورو است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ایتالیا چیست؟

✔️ کپی مدارک شناسایی تمامی اعضا (گذرنامه معتبر)، اساسنامه شرکت، فرم درخواست تاسیس کمپانی و گواهی بانکی سپرده سرمایه مهم‌ترین مدارک ثبت شرکت در ایتالیا هستند.

تاسیس شرکت در ایتالیا چقدر هزینه دارد؟

✔️ این هزینه‌ها به نوع کمپانی، سرمایه اولیه و تعداد شرکا بستگی دارد. توجه به این موضوع بسیار مهم است که می‌توان بخشی از هزینه ثبت شرکت در ایتالیا را از طریق وام‌های بانکی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی تامین کرد.

ثبت شرکت در رم به چه ترتیب است؟

✔️ نحوه ثبت شرکت در ایتالیا در تمام مناطق آن یکسان است. برای تاسیس شرکت در رم کافی است نوع کمپانی خود را انتخاب کنید و مدارک مورد نیاز جهت تشکیل آن را فراهم نمایید.

97 دیدگاه برای “ثبت شرکت در ایتالیا [شرایط، مدارک و هزینه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار قانونی در ایتالیا]  

  1. du lich canada گفته:

    Xoilac Tv Trực Tiếp Soccer bet88Đội tuyển nước ta chỉ cần thiết một kết quả hòa có bàn thắng để lần thứ hai góp mặt tại World Cup futsal. Nhưng, để thực hiện được điều đó

  2. fajas colombianas گفته:

    Aw, this was a really nice post. Taking a few minutes and actual effort to generate a good articleÖ but what can I sayÖ I hesitate a lot and don’t manage to get nearly anything done.

  3. luat vn گفته:

    Thank you for some other informative blog. Where else may Iam getting that kind of info written in such an ideal manner?I’ve a challenge that I am simply now working on, and I’ve been at the look outfor such info.

  4. buy amiclear گفته:

    Hey There. I found your blog using msn. This is an extremelywell written article. I will be sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for the post.I will definitely return.

  5. tubidy mp4 گفته:

    When some one searches for his required thing, so he/she wants to be available that in detail, so that thing is maintained over here.Here is my blog: Clean Cut Keto Reviews

  6. just go to گفته:

    Howdy! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you knew where Icould get a captcha plugin for my comment form?I’m using the same blog platform as yours and I’m having difficulty finding one?Thanks a lot!

  7. Website Development گفته:

    What’s Going down i’m new to this, I stumbled upon this I have found It positively helpful and it has aided me out loads. I hope to give a contribution & aid other customers like its aided me. Great job.

  8. Dor123 گفته:

    I need to to thank you for this wonderful read!! I absolutely loved every bit of it. I have you saved as a favorite to check out new stuff you postÖ

  9. Dor123 گفته:

    Excellent post but I was wanting to know if you could write a litte more on this subject? I’d be very thankful if you could elaborate a little bit more. Appreciate it!

  10. Dor123 گفته:

    great publish, very informative. I’m wondering why the other experts of this sector don’t realize this. You should proceed your writing. I am sure, you have a great readers’ base already!

  11. 파워볼게임 گفته:

    What’s Happening i’m new to this, I stumbled upon this I’ve found It absolutely useful and it has aided me out loads. I am hoping to contribute & assist different users like its aided me. Good job.

  12. Birthday wishes گفته:

    Very nice post. I just stumbled upon your blog and wished to say that I’ve really enjoyedsurfing around your blog posts. In any case I will be subscribing to your rss feed and I hope you writeagain soon!

  13. Education گفته:

    That is a very good tip especially to those fresh to the blogosphere. Short but very precise information… Thanks for sharing this one. A must read article!

  14. mang internet Viettel گفته:

    Oh my goodness! Amazing article dude! Thanks, However I am encountering troubles with your RSS. I donít know why I can’t join it. Is there anybody having the same RSS issues? Anyone that knows the answer can you kindly respond? Thanx!!

  15. Leah Dawson گفته:

    I’m really enjoying the design and layout of your blog.It’s a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for me to come here andvisit more often. Did you hire out a designer to create your theme?Fantastic work!

  16. Situs Terpercaya گفته:

    Nice post. I was checking constantly this blog and I am impressed!Very useful information specially the last part 🙂 I care for such info alot. I was looking for this certain info for a very long time.Thank you and best of luck.

  17. thang may gia dinh گفته:

    Hello there, just became alert to your blog through Google, and found that it is truly informative.I am gonna watch out for brussels. I’ll appreciate if you continue thisin future. Many people will be benefited from your writing.Cheers!

  18. Situs Terpercaya گفته:

    whoah this blog is excellent i love reading your articles. Keep up the good work! You realize, lots of persons are looking around for this information, you could help them greatly.

  19. click here گفته:

    Hey there! Would you mind if I share your blog with my zynga group?There’s a lot of people that I think would really appreciateyour content. Please let me know. Many thanks

  20. https://157.245.205.208/ گفته:

    Hi, I do believe this is an excellent blog. I stumbledupon it 😉 I’m going to revisit yet again since I saved as a favorite it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to help other people.

  21. year 2024 گفته:

    I like the helpful information you provide in yourarticles. I will bookmark your blog and check again here regularly.I am quite sure I will learn many new stuff right here!Best of luck for the next!

  22. Telugu 2024 گفته:

    Hmm is anyone else having problems with the pictures on thisblog loading? I’m trying to figure out if its a problemon my end or if it’s the blog. Any feedback would be greatlyappreciated.

  23. restaurant hochiminh گفته:

    Once I originally commented I clicked the -Notify me when new feedback are added- checkbox and now every time a remark is added I get four emails with the identical comment. Is there any manner you’ll be able to remove me from that service? Thanks!

  24. indication de vente de zyloprim au Québec گفته:

    Hey there! I know this is kinda off topic nevertheless I’d
    figured I’d ask. Would you be interested in trading links or maybe guest authoring a blog
    post or vice-versa? My website addresses a lot of
    the same subjects as yours and I feel we could greatly benefit from each other.

    If you happen to be interested feel free to send me an e-mail.
    I look forward to hearing from you! Excellent blog by
    the way!

  25. vpn special coupon گفته:

    First off I would like to say terrific blog! I had a quick question which I’d like to ask if you do not mind.
    I was curious to find out how you center yourself and clear your mind prior to writing.
    I’ve had a difficult time clearing my mind in getting
    my thoughts out there. I do enjoy writing however it just seems
    like the first 10 to 15 minutes are wasted just trying to figure out how to
    begin. Any suggestions or hints? Many thanks!

    Also visit my blog post; vpn special coupon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دوازده =