ثبت شرکت در لهستان [شرایط، مدارک و هزینه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار قانونی در لهستان]  

ثبت شرکت در لهستان Company registration in lahestan

کشور لهستان با پایتخت ورشو در اروپای مرکزی واقع شده است. کراکوف، ووچ، وروتسلاو، پوزنان، گدانسک و شچچین از جمله شهرهای مهم آن هستند. این کشور از شانزده استان تشکیل شده است. طبق تازه‌ترین آمار، جمعیت ورشو حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر است که بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور محسوب می‌شود. شاخص‌های اقتصادی این کشور بالا هستند و هشتمین ‌ اقتصاد بزرگ اروپا محسوب می‌شود. این کشورِ توسعه‌یافته همچنین رتبه بالایی از نظر شاخص توسعه انسانی دارد و از واردکنندگان و صادرکنندگان بزرگ جهان است. کمپانی‌های تجاری بین‌المللی بسیاری در این کشور فعال هستند و ثبت شرکت در لهستان برای خارجی‌ها نیز بسیار مطمئن است. گفتنی است که لهستان بزرگ‌ترین کشور اروپایی استقلال‌یافته از شوروی سابق است. به این موضوع نیز باید اشاره کرد که خدمات، صنعت و کشاورزی به ترتیب بخش‌های اصلی اقتصاد این کشور هستند. البته از نظر شاخص‌های بهداشتی و آموزش و فرهنگ نیز جزو کشورهای رده بالا محسوب می‌گردد.

 

company registration سامانه ثبت شرکت آسان ثبت سهامی خاص مسئولیت محدود ثبت موسسه تجاری

 

 

Poland map in europe نقشه لهستان

 

مهاجرت به لهستان با ثبت شرکت

بیشتر شهرهای لهستان آب‌وهوایی معتدل دارند. این کشور در طول تابستان گرم، در پاییز معتدل و آفتابی و در زمستان سرد و معتدل است. همچنین در تمام طول سال بارش باران به تناوب جریان دارد و در منطقه کوهستانی جنوب آن برف زیادی می‌بارد. این در حالی است که حدود سه و نیم درصد از اقتصاد لهستان از فعالیت‌های کشاورزی تامین می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان چغندرقند در اروپا است. تعداد گردشگران خارجی، پس از پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا افزایش چشم‌گیری داشته است. بخش بزرگی از بازار خدماتی این کشور، خدمات مربوط به حوزه گردشگری است. مرزهای مشترک با دیگر کشورهای این حوزه موجب شده است که ثبت شرکت در لهستان در زمینه گردشگری بسیار رایج باشد. روابط فرهنگی و منافع اقتصادی مشترک با دیگر کشورهای جهان نیز باعث تحکیم قدرت اقتصادی این کشور و در نتیجه رشد تاسیس شرکت‌های تجاری گردیده است.

 

شرایط ثبت شرکت در کشور لهستان Company Registration in Poland

 

راه‌اندازی کسب‌وکار در لهستان

عضویت در اتحادیه اروپا و کشورهای شنگن و همین‌طور تولید ناخالصی بالا و نرخ بیکاری پایین موجب رشد اقتصادی مثبت در لهستان در یک دهه اخیر شده است. پول رایج این کشور زلوتی جدید و یورو است. ثبت شرکت در لهستان می‌تواند روابط اشخاص حقیقی و حقوقی را با تمام کشورهای اتحادیه اروپا وسعت ببخشد. لهستان همچنین یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان سیب‌زمینی، چاودار و چغندرقند در جهان است. این امر باعث شده که این کشور مرکزی برای ثبت کمپانی‌های نوپا به خصوص در بخش خدمات باشد. گفتنی است که بخشی جدایی‌ناپذیر از اقتصاد این کشور اروپایی تلاش‌هایی است که به منظور توسعه و تحقیق انجام می‌دهد. در نتیجه، افراد با ثبت شرکت در لهستان علاوه بر عضویت در یک زنجیره اقتصادی بزرگ، از دستاوردهای این پژوهش‌ها نیز بهره‌مند می‌شوند.

در سال‌های اخیر، کشور لهستان به یکی از مقاصد اصلی مهاجرت به اروپا تبدیل شده است. اغلب این مهاجران بین‌المللی در ورشو و دیگر مناطق شهری ساکن می‌شوند و در کسب‌وکارها خدماتی یا بخش صنعت مشغول به کار می‌شوند. بیشتر جمعیت این کشور را مسیحیان کاتولیک تشکیل می‌دهند. طی جنگ جهانی دوم گروه زیادی از لهستانیان به ایران مهاجرت کردند و بیشتر در تهران، اصفهان و بندر انزلی ساکن شدند. گفتنی است که قوانین ثبت شرکت در لهستان در تمام شهرهای بزرگ آن یکسان است. بنابراین، ثبت شرکت در ورشو تفاوت چندانی با تاسیس کمپانی در کراکف یا دیگر مناطق ندارد.

 

قوانین ثبت شرکت در لهستان

قانون تاسیس شرکت در لهستان برای شهروندان و اتباع خارجی تفاوت زیادی قائل نیست. بنابراین تفاوت مقررات ثبت شرکت در لهستان بیشتر مربوط به نوع کمپانی‌ها است. پس از فراهم نمودن اسناد و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در لهستان، میزان سرمایه کمپانی و اعضای آن باید تعیین گردند. مرحله بعد، داشتن یک آدرس مشخص برای دفتر کار در این کشور است. سپس با اخذ تاییدیه قانونی کمپانی به ثبت خواهد رسید.

 

نوشته‌ی مرتبط: مالیات شرکت‌های خارج از ایران

 

 

دلایل ثبت شرکت در لهستان

کشور لهستان به دلیل داشتن وضعیت باثبات و رو به رشد اقتصادی در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد مهاجرتی از سراسر دنیا تبدیل شده است. افراد با ثبت شرکت در لهستان می‌توانند تحت شرایطی، تابعیت لهستانی را برای خود و خانواده‌شان بگیرند. با وجود این، برای تاسیس شرکت نیازی نیست حتماً تابعه این کشور شد. از آنجایی که شاخص‌های بین‌المللی مالی در این کشور در درجه بالایی قرار دارند و سطح رفاه نیز بالاست، شرایط بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت در آن وجود دارد. در نتیجه، بسیاری از کارآفرینان و تاجران برای رشد کسب‌وکار خود دست به این اقدام می‌زنند.

 

مزایای تاسیس شرکت در لهستان

دولت لهستان طرح‌های حمایتی فراوانی را برای توسعه کسب‌وکارهای گوناگون در این کشور به اجرا درآورده است. لهستان با رشد اقتصادی و صنعتی بسیار بالا و وجود مشاغل متنوع، رونق اقتصادی زیادی در همه زمینه‌ها دارد. زیرساخت‌های اقتصادی و پژوهشی این کشور برای سرمایه‌گذاری خارجی بسیار مطلوب است. مهم‌ترین مزایای تاسیس شرکت در لهستان این موارد هستند:

  • امکان گرفتن اقامت دائم.
  • اقدامات جدی دولت برای مطلوب نمودن شرایط سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور.
  • اقتصاد باثبات و سالم.
  • امکان استخدام نیروی کار بین‌المللی.
  • ارائه وام‌ها و تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض به صاحبان کمپانی‌ها.
  • امکان تجارت آزاد پس از ثبت شرکت در لهستان.
  • امکان مراوده تجاری آزاد با کشورهای همسایه و نیز کشورهای عضو اتحادیه اروپا.
  • موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب برای تجارت و بازرگانی بین‌المللی.
  • تنوع امکانات مورد نیاز در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی و…
  • نرخ بیکاری بسیار پایین در این کشور.

 

انواع شرکت در لهستان

در قانون لهستان، چهار نوع شرکت تجاری اصلی تعریف شده است:

۱. شرکت سهامی: ثبت شرکت سهامی در لهستان معمولاً توسط بیزینس‌های بزرگ انجام می‌گیرد. حداقل سرمایه لازم برای تاسیس این نوع کمپانی‌های تجاری ده هزار زلوتی است. البته این سرمایه در صورت لزوم، در روند کار، قابل افزایش خواهد بود. کارگاه‌های صنعتی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای جزو این مدل محسوب می‌شوند. ثبت این کمپانی‌ها با مدیریت یک یا چند نفر صورت می‌گیرد.

 ۲. شرکت با مسئولیت محدود: که متداول‌ترین نوع کمپانی در این کشور است. حداقل تعداد شرکا برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود یک نفر است. اما با چند سرمایه‌گذار هم می‌توان این نوع کمپانی را به ثبت رساند. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در لهستان حداقل پنج هزار زلوتی کافی است. گفتنی است که مدیر ایرانی می‌تواند صد در صد سرمایه این نوع شرکت‌های تجاری را تامین نماید.

۳. راه‌اندازی دفتر شعبه: ثبت دفتر شعبه یکی دیگر از مدل‌های ثبت شرکت در لهستان است. در این روش، شرکت ثبت‌شده در واقع شعبه کمپانی مادر است و از آن معمولاً برای ورود به بازار اروپا استفاده می‌شود. در این مجموعه‌ها، مسائل مالی مانند بدهی‌ها و… بر عهده شرکت اصلی خواهد بود. گفتنی است که تجارت شعبه باید با تجارت کمپانی اصلی یکسان باشد.

۴. شرکت با مشارکت مدنی: ثبت شرکت در لهستان تحت این مدل بسیار ساده است. کمپانی با مشارکت مدنی مدلی است که برای کسب‌وکارهای کوچک بسیار مناسب است. برای تاسیس این مجموعه‌های تجاری وجود حداقل دو نفر ضروری است. گفتنی است که اساسنامه این شرکت باید به ثبت دادگاه‌های محلی لهستان برسد.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت در لهستان

  • کپی مدارک شناسایی تمام اعضا (گذرنامه معتبر یا شناسنامه)
  • اساسنامه شرکت و ترجمه رسمی آن به زبان لهستانی
  • طرح کسب‌وکار (بیزینس‌پلن)
  • فرم درخواست ثبت شرکت در دادگاه ملی لهستان
  • گواهی تمکن مالی برای تامین سرمایه مورد نظر و گواهی بانکی سپرده سرمایه کمپانی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

 

مراحل ثبت شرکت در لهستان

ثبت شرکت در لهستان علاوه بر تخصص به تجربه نیاز دارد. وکلای حرفه‌ای و بین‌المللی موسسه آسان‌ثبت راهنمایان خوبی برای طی کردن این مسیر هستند. روند قانونی تاسیس شرکت در لهستان به این ترتیب است:

۱. نام‌گذاری شرکت و تعیین نوع کمپانی با در نظر گرفتن قوانین بین‌المللی و هنجارهای فرهنگی کشور مقصد

۲. تنظیم اسناد و مدارک لازم برای ثبت شرکت به زبان لهستانی

۳. ارسال مدارک و اسناد به دادگاه‌های ملی در لهستان و پر کردن تقاضانامه ثبت شرکت

۴. باز کردن حساب بانکی و واریز حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت با توجه به نوع کمپانی

۵. اخذ تاییدیه‌های لازم بسته به نوع فعالیت‌های مجموعه از دادگاه‌های محلی

۶. دریافت مجوزهای لازم از نهادهای گوناگون بسته به نوع کار کمپانی (مجوزهای زیست‌محیطی، صادرات و واردات، باز کردن فروشگاه، شهرداری و…)

 

هزینه ثبت شرکت در لهستان

هزینه تاسیس شرکت در لهستان به نوع کمپانی، سرمایه اولیه و تعداد شرکا بستگی دارد و از سرمایه ۵۰۰۰ زلوتی جدید شروع می‌شود. توجه به این موضوع بسیار مهم است که می‌توان بخشی از هزینه ثبت شرکت را از طریق وام‌های بانکی تامین کرد. ثبات اقتصادی این کشور موجب شده است که محاسبه هزینه‌ها با زلوتی یا یورو بدون نوسان باشد و متقاضیان بتوانند به راحتی شرایط تشکیل شرکت تجاری در لهستان را بسنجند.

 

»»» تعرفه و هزینه ثبت انواع شرکت تجاری

مدت زمان ثبت شرکت در لهستان

ثبت شرکت در لهستان بین سی تا چهل و پنج روز کاری زمان خواهد برد. کوتاه یا طولانی بودن این بازه منوط به مدت زمانی است که برای تایید مدارک ارائه‌شده طی خواهد شد. گفتنی است که پرداخت مبلغ اضافی هیچ تاثیری در سریع‌تر طی شدن این روند قانونی و کاهش مدت زمان ثبت شرکت در لهستان ندارد.

 

سامانه ثبت شرکت سهامی خاص سهامی عام آسان ثبت مسئولیت محدود

 


✅ FAQ: Company Registration in Poland

  

✅ آیا با ثبت شرکت در لهستان می‌توان تابعیت آن کشور را نیز گرفت؟

✔️ بله. یکی از راه‌های دریافت اقامت لهستان برای شما و خانواده‌تان، ثبت شرکت در این کشور است.

✅ ثبت شرکت در لهستان چقدر طول می‌کشد؟

✔️ ثبت شرکت در لهستان حدود سی تا چهل و پنج روز کاری زمان می‌برد.

✅ تاسیس شرکت در لهستان چه مزیت‌هایی دارد؟

✔️ دولت لهستان حمایت زیادی از کسب‌وکارهای جدید می‌کند. اقتصاد باثبات کشور و امکان تجارت آزاد بین‌المللی مهم‌ترین دلایل راه‌اندازی کمپانی در این منطقه از اروپا هستند.

✅ در لهستان چه نوع شرکت‌هایی می‌توان تاسیس کرد؟

✔️ در قوانین این کشور، چهار نوع کمپانی تجاری تعریف شده است. شرکت‌های سهامی، با مسئولیت محدود، مشارکت مدنی و راه‌اندازی شعبه از انواع آن است.

✅ حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت در لهستان چقدر است؟

✔️ حداقل سرمایه اولیه برای راه‌اندازی شرکت در کشور لهستان پنج هزار زلوتی است.

✅ مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در لهستان چیست؟

✔️ کپی مدارک شناسایی تمامی اعضا (گذرنامه معتبر یا شناسنامه)، اساسنامه شرکت، فرم درخواست تاسیس کمپانی و گواهی بانکی سپرده سرمایه مهم‌ترین مدارک ثبت شرکت در لهستان هستند.

✅ تاسیس شرکت در لهستان چقدر هزینه دارد؟

✔️ این هزینه‌ها به نوع کمپانی، سرمایه اولیه و تعداد شرکا بستگی دارد. توجه به این موضوع بسیار مهم است که می‌توان بخشی از هزینه ثبت شرکت در اروپا را از طریق وام‌های بانکی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی تامین کرد.

✅ ثبت شرکت در ورشو به چه ترتیب است؟

✔️ نحوه ثبت شرکت در تمام مناطق لهستان یکسان است. بنابراین برای تاسیس شرکت در ورشو کافی است نوع کمپانی خود را انتخاب کنید و مدارک مورد نیاز جهت تشکیل آن را فراهم نمایید.

✅ آیا ثبت آنلاین شرکت در لهستان امکان‌پذیر است؟

✔️ بله، تمام فرایند ثبت شرکت در لهستان می‌تواند به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری در موسسه آسان‌ثبت انجام شود.

85 دیدگاه برای “ثبت شرکت در لهستان [شرایط، مدارک و هزینه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار قانونی در لهستان]  

  1. شهرام منتظری گفته:

    بااحترام
    من برای شرکت بازرگانی خود در ترکیه نیاز به یک حساب بانکی حقوقی به نام همین شرکت در کشور لهستان دارم همان گونه که می دانید در کشور ترکیه داشتن حساب بانکی شرکتی برای ایرانیان ممکن نیست

    باسپاس

  2. solahart گفته:

    That is a good tip especially to those fresh to the blogosphere. Short but very accurate info… Thanks for sharing this one. A must read post!

  3. bybit گفته:

    You carry a specific ability. Your writing skill sets are really superior. Thanks for providing information via the internet and informing your audiences.

  4. xe may dien گفته:

    In fact no matter if someone doesn’t know afterwardits up to other visitors that they will help, so hereit takes place.My blog post: usedtiresbrowardcounty.com

  5. Dai ly son Jotun گفته:

    What’s Going down i’m new to this, I stumbled upon this I have found It absolutely helpful and it has helped me out loads. I’m hoping to contribute & assist other users like its helped me. Great job.

  6. Education گفته:

    Aw, this was an extremely good post. Taking a few minutes and actual effort to produce a top notch article… but what can I say… I hesitate a lot and don’t seem to get anything done.

  7. Alma Cunningham گفته:

    Hello there, just became aware of your blog through Google, and found that it’s really informative. I am gonna watch out for brussels. I?ll appreciate if you continue this in future. A lot of people will be benefited from your writing. Cheers!

  8. Jill Ellis گفته:

    Thanks to you, i made this for our dinner!!! It was very yummyyy.My mans loved it. Thanks for this recipe. Btw, i had to put some more waterinto the rice as it was not fully cookedbut its flavorful!!

  9. banteng merah گفته:

    My brother recommended I would possibly like this blog. He used to be totally right. This publish actually made my day. You cann’t imagine simply how a lot time I had spent for this information! Thank you!

  10. 2024 year گفته:

    Nice read, I just passed this onto a friend who was doing some research on that. And he just bought me lunch as I found it for him smile So let me rephrase that: Thanks for lunch!

  11. bestellen van copegus in België گفته:

    I really like your blog.. very nice colors & theme.
    Did you design this website yourself or did you hire someone to
    do it for you? Plz reply as I’m looking to create my
    own blog and would like to know where u got this from.
    appreciate it

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =