مراحل، هزینه و مدارک لازم برای ثبت شرکت در «اراک»

ثبت شرکت و موسسه‌ی تجاری در اراک و دیگر شهرهای استان مرکزی| مدارک، مراحل و هزینه‌ی مورد نیاز- Company Registration in Arak

استان مرکزی جزو مناطق صنعتی ایران است. در حال حاضر بیش از سه هزار واحد تولیدی در این استان فعال است که حاصل تلاش کارآفرینان کشور است. وجود شهرک‌های صنعتی متعدد و قرار گرفتن در مسیر ترابری بین‌المللی موجب شده است که فعالان اقتصادی سرمایه‌گذاری در این منطقه را بسیار مطمئن ارزیابی کنند. ذخایر طبیعی و معادن غنی سنگ آهن، سیلیس، باریت، سرب، سولفات سدیم، انواع سنگ‌های ساختمانی و… نیز مواد اولیه لازم برای صنایع گوناگون را به میزان زیادی تامین می‌کنند. همه اینها سبب شده است که ثبت شرکت در اراک در زمینه صنعت و معدن بسیار رایج باشد.

 

company registration سامانه ثبت شرکت آسان ثبت سهامی خاص مسئولیت محدود ثبت موسسه تجاری

 

این استان به دوازده شهرستان تقسیم شده است. شهرستان‌های اراک، ساوه، خمین، محلات و دلیجان پرجمعیت‌ترین آنها هستند. آشتیان، تفرش، خمین، خنداب، زرندیه، شازند، فراهان و کمیجان دیگر شهرستان‌های آن هستند. گفتنی است که نحوه ثبت شرکت در استان مرکزی در تمام شهرستان‌های آن یکسان است. بنابراین، هزینه ثبت شرکت در اراک با دیگر شهرها برابر است. باید اشاره کرد که ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کاوه نیز نقش مؤثری در رونق فعالیت‌های تجاری در این منطقه داشته است. همچنین قالی اراک که عمدتاً در ساروق، سرابند و فراهان بافته می‌شود از شهرت جهانی برخوردار است.

 

آشنایی با جغرافیای صنعتی و اقتصادی شهر اراک

شهر اراک مرکز استان است و برخی آن را پایتخت صنعتی ایران می‌نامند. بزرگ‌ترین کارخانه تولید آلومینیوم کشور، بزرگ‌ترین شرکت املاح معدنی کشور، بزرگ‌ترین ماشین‌سازی کشور، بزرگ‌ترین لوکوموتیوسازی و واگن‌سازی خاورمیانه و بزرگ‌ترین کمباین‌سازی خاورمیانه در این شهر قرار دارند. اراک همچنین بزرگ‌ترین تولیدکننده ماشین‌آلات سنگین و جرثقیل در خاورمیانه است. به همین دلیل نیز ثبت شرکت در اراک با موضوع صادرات و واردات در سال‌های اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته است. گفتنی است که مجتمع‌های پتروشیمی و پالایشگاه‌های بزرگ نیز بخش مهمی از اقتصاد این منطقه را تشکیل می‌دهند.

 

قوانین ثبت شرکت در اراک و استان مرکزی

اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری (sherkat.ssaa.ir) مرجع رسمی ثبت شرکت در اراک است. همۀ مراحل تشکیل شرکت با نظارت این اداره انجام می‌گیرد. این اداره زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می‌کند و وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است. تمام آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها، مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به این حوزه از طریق همین سازمان اطلاع‌رسانی می‌شود. بر این اساس، اگر قصد فعالیت تجاری قانونی در اراک را دارید باید شرکتی در راستای فعالیت‌های خود تاسیس کنید تا از دید قانون نیز به رسمیت شناخته شوید. گفتنی است که قوانین ثبت شرکت در استان مرکزی و اراک تفاوتی با دیگر استان‌ها و شهرهای کشور ندارد.

 

مدارک ثبت شرکت در اراک

در قانون تجارت ایران برای ثبت شرکت‌های گوناگون مدارک مستقلی در نظر گرفته شده است. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که برخی مدارک برای تاسیس انواع شرکت‌ها یکسان است، اما شیوه تنظیم رسمی آنها با یکدیگر متفاوت است. همچنین آماده کردن این مدارک احتیاج به تخصص حقوقی و تجربه در این زمینه دارد. کوچک‌ترین نقصی در پرونده شما موجب بازگشت آن می‌شود. به طور کلی، با فراهم شدن امکان ثبت آنلاین شرکت دیگر ضرورتی برای مراجعه حضوری متقاضیان وجود ندارد. تمام مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در اراک و استان مرکزی را می‌توان به صورت اینترنتی تکمیل کرد و ارسال نمود. از آنجایی که تشکیل شرکت‌های سهامی خاص و شرکت‌های با مسئولیت محدود در اراک بسیار رایج است، جداگانه و به طور مشخص به آنها می‌پردازیم.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص در اراک

۱. تکمیل و امضای دو نسخه از اساسنامه توسط خود سهامداران

۲. تکمیل و امضای دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص توسط همه سهامداران

۳. ارائه دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسان که توسط سهامداران شرکت و نیز بازرسان آن به امضا رسیده باشد.

۴. مشخص کردن نخستین مدیران و بازرسان و قبول سمت مدیریت و بازرسی از سوی آنان.

۵. کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی تمامی سهامداران، بازرسان و اعضای هیئت‌مدیره (در دفاتر اسناد رسمی استان مرکزی)

۶. ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه اولیه شرکت

۷. مجوز فعالیت از مراجع قانونی ذی‌ربط (اگر موضوع فعالیت شرکت نیاز به مجوز قانونی دارد)

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اراک

۱. دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت در استان مرکزی

۲. دو برگ شرکت‌نامه رسمی

۳. دو جلد از اساسنامه شرکت

۴. دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت‌مدیره

۵. فتوکپی شناسنامه همه شرکا و مدیران

۶. تامین سرمایه نقدی و تقویم‌نامه سرمایه غیر نقدی توسط شرکا

۷. مجوز رسمی فعالیت از مراجع قانونی (اگر موضوع فعالیت مجموعه نیاز به مجوز قانونی دارد)

 

مراحل تاسیس شرکت در استان مرکزی

مسیر ثبت شرکت در استان مرکزی و شهر اراک دارای پیچیدگی‌هایی است که بی‌توجهی به آنها ممکن است طی کردن آن را بسیار طولانی و دشوار کند. بهترین راه برای ثبت شرکت در اراک دنبال کردن گام به گام مراحل تاسیس شرکت است. نام‌گذاری، تعیین موضوع فعالیت شرکت، تکمیل مدارک، پرداخت هزینه‌ها و ارسال اصولی آنها در پاکت مخصوص پستی روال انجام کار را روشن می‌کنند. تنظیم اساس‌نامه، شرکت‌نامه و صورتجلسات مجمع عمومی و هیئت‌مدیره معمولاً پرزحمت‌ترین مرحلۀ کار هستند. ثبت نهایی شرکت در اراک با درج آگهی در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و انتشار آگهی در روزنامه کثیرالانتشار به پایان می‌رسد.

 

هزینه ثبت شرکت در اراک

در قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران هفت نوع شرکت تجاری تعریف شده است: شرکت سهامی خاص، شرکت سهامی عام، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت نسبی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی، و شرکت تعاونی تولید و مصرف. انتخاب نوع شرکت به تجارت و زمینه‌های کاری شما بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از هزینه‌های مرتبط با ثبت شرکت به لینک زیر مراجعه کنید:

 

»»» تعرفه و هزینه ثبت انواع شرکت تجاری

 

مدت زمان تاسیس شرکت در اراک

ثبت شرکت در اراک حدوداً دو هفته کاری زمان می‌برد. مراحل تاسیس قانونی شرکت باید به ترتیب طی شوند. تمامی مدارک پس از تکمیل و بازبینی به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال می‌شوند. کارشناسان این اداره به بررسی دقیق آنها می‌پردازند و اگر اشکالی مشاهده کنند، مدارک را برای اصلاح باز می‌گردانند. نهایی شدن تاسیس شرکت در اراک پس از تایید بازرسان این اداره و صدور گواهی آگهی شرکت به انجام می‌رسد. گفتنی است که پرداخت مبلغ اضافی هیچ تاثیری در سریع‌تر طی شدن این روند قانونی و کاهش مدت زمان ثبت شرکت در اراک ندارد.

 

ثبت آنلاین شرکت در اراک

تمامی فرایند ثبت شرکت در اراک به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری است. دریافت بیشتر مجوزهای فعالیت از نهادهای گوناگون نیز به شکل اینترنتی امکان‌پذیر شده است. شما حتی می‌توانید کارت بازرگانی خود را نیز برای تاسیس شرکت در اراک از طریق سایت سازمان توسعه تجارت ایران دریافت کنید. سامانه هوشمند ثبت شرکت آسان‌ثبت نیز همیشه برای دریافت تازه‌ترین تغییرات و آخرین قیمت‌ها در دسترس شما است. کارشناسان این مجموعه نیز در تمام طول هفته و در تمام ساعات شبانه‌روز آمادۀ پاسخگویی به شما هستند. گفتنی است که هر گونه راهنمایی و مشاوره تخصصی در زمینه تشکیل شرکت در اراک کاملاً رایگان است.

 

آدرس اداره ثبت شرکت‌ها در اراک

اداره ثبت شرکت‌های اراک در بلوار پانزده خرداد، نرسیده به پل شهر صنعتی، خیابان دادگستری واقع شده است. شماره تلفن آن نیز ۳۳۱۳۶۲۹۲- ۰۸۶ است که در ساعات اداری پاسخگوی شما خواهد بود. محله عباس‌آباد و خیابان‌های امام خمینی، محسنی و هپکو از مهم‌ترین مراکز ثبت شرکت در اراک هستند. دفتر موسسه‌های ثبت شرکت در اراک نیز عمدتاً در این قسمت‌ها هستند. 

 

سامانه ثبت شرکت سهامی خاص سهامی عام آسان ثبت مسئولیت محدود

 


 پرسش‌های متداول پیرامون ثبت شرکت در اراک 

 

✅ مراحل تاسیس شرکت در اراک به چه ترتیب است؟

✔️ مسیر ثبت شرکت در اراک و استان مرکزی دارای پیچیدگی‌هایی است که بی‌توجهی به آنها ممکن است طی کردن آن را بسیار طولانی و دشوار کند. نام‌گذاری، تعیین موضوع فعالیت، تکمیل مدارک، پرداخت هزینه‌ها و ارسال آنها در پاکت مخصوص پستی ترتیب این مراحل را روشن می‌کنند.

✅ نحوه ثبت شرکت در استان مرکزی چگونه است؟

✔️ نحوه ثبت شرکت در استان مرکزی همانند دیگر استان‌های کشور است. کافی است پس از انتخاب نوع شرکت خود، مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت را آماده کنید.

✅ مهم‌ترین مدارک ثبت شرکت در اراک کدام موارد هستند؟

✔️ در قانون تجارت ایران برای ثبت شرکت‌های گوناگون مدارک مستقلی در نظر گرفته شده است. مدارک شناسایی شرکا، اظهارنامه، اساس‌نامه، شرکت‌نامه، صورتجلسه مجمع عمومی و هیئت‌مدیره، مجوز فعالیت و گواهی تامین سرمایه شرکت مهم‌ترین آنها هستند.

✅ ثبت شرکت در اراک چقدر طول می‌کشد؟

✔️ ثبت قانونی شرکت در اراک حدوداً دو هفته کاری زمان می‌برد.

✅  آیا ثبت آنلاین شرکت در اراک امکان‌پذیر است؟

✔️ بله، تمام فرایند تاسیس شرکت در موسسه آسان‌ثبت به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری است.

✅ مدت زمان لازم برای ثبت اینترنتی شرکت در استان مرکزی چقدر است؟

✔️ ثبت شرکت در سامانه آسان‌ثبت به سریع‌ترین شکل ممکن و قانونی آن انجام می‌گیرد. این زمان، بسته به نوع شرکت مورد نظر شما، حدوداً دو هفته زمان می‌برد.

✅ شرایط ثبت شرکت در ساوه چیست؟

✔️ روال ثبت شرکت در سراسر استان مرکزی یکسان و همانند دیگر نقاط کشور است. برای ثبت شرکت در ساوه کافی است پس از انتخاب نوع شرکت، مدارک مورد نیاز جهت ثبت قانونی آن را آماده کنید.

✅ هزینه ثبت شرکت در اراک چقدر است؟

✔️ مجموع هزینه‌های ثبت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص در اراک در سال ۱۴۰۰، مبلغ ۱.۳۰۰.۰۰۰ تومان (سیزده میلیون ریال) است. این عدد با در نظر گرفتن حداقل تعداد اعضا و کمترین سرمایه محاسبه شده است. برای محاسبه دقیق هزینه‌های تاسیس شرکت می‌توانید به سامانه هوشمند ثبت شرکت آسان‌ثبت مراجعه فرمایید.

✅ مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص در اراک چیست؟

✔️ تکمیل و امضای دو نسخه از اساسنامه توسط سهامداران؛ تکمیل و امضای دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص توسط سهامداران؛ ارائه دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسان که توسط سهامداران شرکت و نیز بازرسان آن به امضا رسیده باشد؛ مشخص کردن نخستین مدیران و بازرسان و قبول سمت مدیریت و بازرسی از سوی آنان؛ کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده همه مدیران، سهامداران و بازرسان؛ ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه اولیه شرکت.

✅ مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اراک چیست؟

✔️ دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت در استان مرکزی؛ دو برگ شرکت‌نامه رسمی؛ دو جلد از اساسنامه شرکت؛ دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت‌مدیره؛ فتوکپی شناسنامه و کارت ملی همه شرکا و مدیران شرکت؛ تامین سرمایه نقدی و تقویم‌نامه سرمایه غیرنقدی توسط شرکا.

✅ تاسیس شرکت در شهرستان‌های استان مرکزی به چه ترتیب است؟

✔️ شیوه ثبت شرکت در تمام شهرها و شهرستان‌های استان مرکزی یکسان است. برای این منظور فقط کافی است پس از انتخاب نوع شرکت، مدارک مورد نیاز برای ثبت آن را آماده کنید.

✅ ثبت تغییرات شرکت در اراک به چه صورت انجام می‌گیرد؟

✔️ هر تغییری که در ساختار مدیریتی شرکت و سرمایه آن رخ می‌دهد باید به صورت قانونی ثبت شود. پروسه ثبت تغییرات شرکت در اراک با ارائه مدارک لازم برای این منظور آغاز می‌شود و با آگهی آنها در روزنامه رسمی کشور به پایان می‌رسد.

✅ قوانین تشکیل شرکت در اراک چه تفاوتی با دیگر شهرها دارد؟

✔️ قوانین ثبت شرکت در اراک تفاوتی با دیگر شهرهای کشور ندارد. اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری مرجع رسمی ثبت شرکت در ایران است.

✅ اداره ثبت شرکت‌ها در اراک کجاست؟

✔️ اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی در بلوار پانزده خرداد، نرسیده به پل شهر صنعتی، خیابان دادگستری شهر اراک واقع شده است. شماره تلفن آن نیز ۳۳۱۳۶۲۹۲- ۰۸۶ است که در ساعات اداری پاسخگوی شما خواهند بود.

2 دیدگاه برای “مراحل، هزینه و مدارک لازم برای ثبت شرکت در «اراک»

  1. Grady Bringer گفته:

    Very interesting topic, thanks for posting. “It is much easier to try one’s hand at many things than to concentrate one’s powers on one thing.” by Quintilian.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 4 =