مراحل، هزینه و مدارک لازم برای ثبت شرکت در «اصفهان»

ثبت شرکت و موسسه‌ی تجاری در اصفهان و دیگر شهرهای آن| مدارک، مراحل و هزینه‌ی‌ مورد نیاز- Company Registration in Isfahan

استان اصفهان در مرکز ایران واقع است و یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری کشور محسوب می‌شود. جاذبه‌های متعدد تاریخی و فرهنگی موجب شده است که در تمام طول سال بازدیدکنندگان فراوانی از سراسر جهان به این استان زیبا سفر کنند. ثبت شرکت در اصفهان در حوزه گردشگری بسیار متداول است و افراد زیادی در زمینه ارائه خدمات توریستی مشغول به فعالیت هستند. از سوی دیگر، صنایع بزرگی نظیر ذوب‌آهن و فولاد مبارکه نیز بخش مهمی از منابع اقتصادی این منطقه را تشکیل می‌دهند. شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هِسا) نیز در شاهین‌شهر اصفهان فعال است.

 

company registration سامانه ثبت شرکت آسان ثبت سهامی خاص مسئولیت محدود ثبت موسسه تجاری

 

این استان به بیست و چهار شهرستان تقسیم شده است. شهرستان اصفهان با حدود دو میلیون و دویست هزار نفر ساکن، پرجمعیت‌ترین آنها است. آران و بیدگل، اردستان، برخوار، بوئین و میاندشت، تیران و کرون، چادگان، خمینی‌شهر، خوانسار، خور و بیابانک، سمیرم، شاهین‌شهر و میمه، شهرضا، دهاقان، فریدون‌شهر، فلاورجان، فریدن، کاشان، گلپایگان، لنجان، مبارکه، نایین، نجف‌آباد و نطنز دیگر شهرستان‌های آن هستند. گفتنی است که نحوه تاسیس شرکت در استان اصفهان در تمام شهرستان‌های آن یکسان است. بنابراین، هزینه ثبت شرکت در اصفهان با دیگر شهرها برابر است.

 

آشنایی با جغرافیای صنعتی و اقتصادی شهر اصفهان

شهر اصفهان مرکز استان و یکی از مراکز تاریخی ایران است. میدان نقش‌جهان، عمارت عالی‌قاپو، مسجد شیخ‌لطف‌الله، کاخ چهل‌ستون، سی‌وسه‌پل و بسیاری بناهای دیدنی دیگر، گردشگران را از سراسر دنیا به این شهر زیبا می‌کشانند. قدم زدن در چهارباغ و کرانه زاینده‌رود تجربه‌ای به‌یادماندنی برای توریست‌های خارجی بر جای می‌گذارد. صنایع‌دستی اصیل اصفهان نیز بسیار مورد توجه علاقه‌مندان است. فرش دستباف و صنایع‌دستی ظریفی نظیر میناکاری، سفالگری و قلمزنی نه فقط در بازار قیصریه اصفهان که در بازارهای خارجی نیز مخاطبان فراوانی دارند. همین موضوع موجب شده است که ثبت شرکت در اصفهان با موضوع صادرات و واردات نیز در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته باشد.

 

قوانین ثبت شرکت در اصفهان

اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری (sherkat.ssaa.ir) مرجع رسمی ثبت شرکت در اصفهان است. همۀ مراحل تشکیل شرکت با نظارت این اداره انجام می‌گیرد. این اداره زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می‌کند و وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است. تمام آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها، مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به این حوزه از طریق همین سازمان اطلاع‌رسانی می‌شود. بر این اساس، اگر قصد فعالیت تجاری قانونی در اصفهان دارید باید شرکتی را در راستای فعالیت‌های خود تاسیس کنید تا از دید قانون نیز به رسمیت شناخته شوید. گفتنی است که قوانین ثبت شرکت در اصفهان تفاوتی با دیگر استان‌ها و شهرهای کشور ندارد.

 

مدارک ثبت شرکت در اصفهان

در قانون تجارت ایران برای ثبت شرکت‌های گوناگون مدارک مستقلی در نظر گرفته شده است. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که برخی مدارک برای تاسیس انواع شرکت‌ها یکسان است، اما شیوه تنظیم رسمی آنها با یکدیگر متفاوت است. همچنین آماده کردن این مدارک احتیاج به تخصص حقوقی و تجربه در این زمینه دارد. کوچک‌ترین نقصی در پرونده شما موجب بازگشت آن می‌شود. به طور کلی، با فراهم شدن امکان ثبت آنلاین شرکت دیگر ضرورتی برای مراجعه حضوری متقاضیان وجود ندارد. تمام مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در اصفهان را می‌توان به صورت اینترنتی تکمیل کرد و ارسال نمود. تمام مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در اصفهان را می‌توان به صورت اینترنتی تکمیل کرد و ارسال نمود. از آنجایی که تشکیل شرکت‌های سهامی خاص و شرکت‌های با مسئولیت محدود در اصفهان بسیار رایج است، جداگانه و به طور مشخص به آنها می‌پردازیم.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص در اصفهان

۱. تکمیل و امضای دو نسخه از اساسنامه توسط خود سهامداران

۲. تکمیل و امضای دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص توسط همه سهامداران

۳. ارائه دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسان که توسط سهامداران شرکت و نیز بازرسان آن به امضا رسیده باشد.

۴. مشخص کردن نخستین مدیران و بازرسان و قبول سمت مدیریت و بازرسی از سوی آنان.

۵. کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی تمامی سهامداران، بازرسان و اعضای هیئت‌مدیره (در دفاتر اسناد رسمی استان اصفهان)

۶. ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه اولیه شرکت

۷. مجوز فعالیت از مراجع قانونی ذی‌ربط (اگر موضوع فعالیت شرکت نیاز به مجوز قانونی دارد)

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اصفهان

۱. دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت در استان اصفهان

۲. دو برگ شرکت‌نامه رسمی

۳. دو جلد از اساسنامه شرکت

۴. دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت‌مدیره

۵. فتوکپی شناسنامه همه شرکا و مدیران

۶. تامین سرمایه نقدی و تقویم‌نامه سرمایه غیر نقدی توسط شرکا

۷. مجوز رسمی فعالیت از مراجع قانونی (اگر موضوع فعالیت مجموعه نیاز به مجوز قانونی دارد)

 

مراحل تاسیس شرکت در اصفهان

مسیر ثبت شرکت در اصفهان دارای پیچیدگی‌هایی است که بی‌توجهی به آنها ممکن است طی کردن آن را بسیار طولانی و دشوار کند. بهترین راه برای ثبت شرکت در اصفهان دنبال کردن گام به گام مراحل تاسیس شرکت است. نام‌گذاری، تعیین موضوع فعالیت شرکت، تکمیل مدارک، پرداخت هزینه‌ها و ارسال اصولی آنها در پاکت مخصوص پستی روال انجام کار را روشن می‌کنند. تنظیم اساس‌نامه، شرکت‌نامه و صورتجلسات مجمع عمومی و هیئت‌مدیره معمولاً پرزحمت‌ترین مرحلۀ کار هستند. ثبت نهایی شرکت در اصفهان با درج آگهی در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و انتشار آگهی در روزنامه کثیرالانتشار به پایان می‌رسد.

 

هزینه ثبت شرکت در اصفهان

در قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران هفت نوع شرکت تجاری تعریف شده است: شرکت سهامی خاص، شرکت سهامی عام، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت نسبی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی، و شرکت تعاونی تولید و مصرف. انتخاب نوع شرکت به تجارت و زمینه‌های کاری شما بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از هزینه‌های مرتبط با ثبت شرکت به لینک زیر مراجعه کنید:

 

»»» تعرفه و هزینه ثبت انواع شرکت تجاری

 

مدت زمان تاسیس شرکت در اصفهان

ثبت شرکت در اصفهان حدوداً دو هفته کاری زمان می‌برد. مراحل تاسیس قانونی شرکت باید به ترتیب طی شوند. تمامی مدارک پس از تکمیل و بازبینی به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال می‌شوند. کارشناسان این اداره به بررسی دقیق آنها می‌پردازند و اگر اشکالی مشاهده کنند، مدارک را برای اصلاح باز می‌گردانند. نهایی شدن تاسیس شرکت در اصفهان پس از تایید بازرسان این اداره و صدور گواهی آگهی شرکت به انجام می‌رسد. گفتنی است که پرداخت مبلغ اضافی هیچ تاثیری در سریع‌تر طی شدن این روند قانونی و کاهش مدت زمان ثبت شرکت در اصفهان ندارد.

 

ثبت آنلاین شرکت در اصفهان

تمامی فرایند ثبت شرکت در اصفهان به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری است. دریافت بیشتر مجوزهای فعالیت از نهادهای گوناگون نیز به شکل اینترنتی امکان‌پذیر شده است. شما حتی می‌توانید کارت بازرگانی خود را نیز برای تاسیس شرکت در اصفهان از طریق سایت سازمان توسعه تجارت ایران دریافت کنید. سامانه هوشمند ثبت شرکت آسان‌ثبت نیز همیشه برای دریافت تازه‌ترین تغییرات و آخرین قیمت‌ها در دسترس شما است. کارشناسان این مجموعه نیز در تمام طول هفته و در تمام ساعات شبانه‌روز آمادۀ پاسخگویی به شما هستند. گفتنی است که هر گونه راهنمایی و مشاوره تخصصی در زمینه تشکیل شرکت در اصفهان کاملاً رایگان است.

 

آدرس اداره ثبت شرکت‌های اصفهان

اداره ثبت شرکت‌های اصفهان در خیابان کاوه، ابتدای خیابان جابر انصاری واقع شده است. شماره تلفن‌های آن نیز ۳۴۳۱۹۲۴۷-۰۳۱ و ۳۴۳۱۹۰۱۹-۰۳۱ است که در ساعات اداری پاسخگوی شما خواهد بود. محله‌های عباس‌آباد، جلفا، مشتاق، مهرآباد و مرداویج از مهم‌ترین مراکز ثبت شرکت در اصفهان هستند. دفتر موسسه‌های ثبت شرکت در اصفهان نیز عمدتاً در این قسمت‌ها هستند. گفتنی است که در سامانه آسان‌ثبت، تمامی فرایند تاسیس شرکت به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری انجام می‌شود.

 

سامانه ثبت شرکت سهامی خاص سهامی عام آسان ثبت مسئولیت محدود

 


پرسش‌های متداول پیرامون ثبت شرکت در اصفهان 

 

✅ قوانین تشکیل شرکت در اصفهان چه تفاوتی با دیگر شهرها دارد؟

✔️ قوانین ثبت شرکت در اصفهان تفاوتی با دیگر استان‌ها و شهرهای کشور ندارند. اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری مرجع رسمی ثبت شرکت در ایران است.

✅ اداره ثبت شرکت‌ها در اصفهان کجاست؟

✔️ اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری اصفهان در خیابان کاوه، ابتدای خیابان جابر انصاری واقع شده است. شماره تلفن‌های آن نیز ۳۴۳۱۹۲۴۷-۰۳۱ و ۳۴۳۱۹۰۱۹-۰۳۱ است که در ساعات اداری پاسخگوی شما خواهند بود.

✅ آیا ثبت آنلاین شرکت در اصفهان امکان‌پذیر است؟

✔️ بله، تمام فرایند تاسیس شرکت در موسسه آسان‌ثبت به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری است.

✅ تاسیس شرکت در شهرستان‌های استان اصفهان به چه ترتیب است؟

✔️ شیوه ثبت شرکت در تمام شهرها و شهرستان‌های استان اصفهان یکسان است. برای این منظور فقط کافی است پس از انتخاب نوع شرکت، مدارک مورد نیاز برای ثبت آن را آماده کنید.

✅ ثبت تغییرات شرکت در اصفهان به چه صورت انجام می‌گیرد؟

✔️ هر تغییری که در ساختار مدیریتی شرکت و سرمایه آن رخ می‌دهد باید به صورت قانونی ثبت شود. پروسه ثبت تغییرات شرکت در اصفهان با ارائه مدارک لازم برای این منظور آغاز می‌شود و با آگهی آنها در روزنامه رسمی کشور به پایان می‌رسد.

✅ مهم‌ترین مدارک ثبت شرکت در اصفهان کدام موارد هستند؟

✔️ در قانون تجارت ایران برای ثبت شرکت‌های گوناگون مدارک مستقلی در نظر گرفته شده است. مدارک شناسایی شرکا، اظهارنامه، اساس‌نامه، شرکت‌نامه، صورتجلسه مجمع عمومی و هیئت‌مدیره، مجوز فعالیت و گواهی تامین سرمایه شرکت مهم‌ترین آنها هستند.

✅ مراحل تاسیس شرکت در اصفهان به چه ترتیب است؟

✔️ مسیر ثبت شرکت در اصفهان دارای پیچیدگی‌هایی است که بی‌توجهی به آنها ممکن است طی کردن آن را بسیار طولانی و دشوار کند. نام‌گذاری، تعیین موضوع فعالیت، تکمیل مدارک، پرداخت هزینه‌ها و ارسال آنها در پاکت مخصوص پستی ترتیب این مراحل را روشن می‌کنند.

✅ نحوه ثبت شرکت در استان اصفهان چگونه است؟

✔️ نحوه ثبت شرکت در استان اصفهان همانند دیگر استان‌های کشور است. کافی است پس از انتخاب نوع شرکت، مدارک مورد نیاز جهت ثبت قانونی آن را آماده کنید.

✅ هزینه ثبت شرکت در اصفهان چقدر است؟

✔️ مجموع هزینه‌های ثبت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص در اصفهان در سال ۱۴۰۰، مبلغ ۱.۳۰۰.۰۰۰ تومان (سیزده میلیون ریال) است. این عدد با در نظر گرفتن حداقل تعداد اعضا و کمترین سرمایه محاسبه شده است. برای محاسبه دقیق هزینه‌های تاسیس شرکت می‌توانید به سامانه هوشمند ثبت شرکت آسان‌ثبت مراجعه فرمایید.

✅ ثبت شرکت در اصفهان چقدر طول می‌کشد؟

✔️ ثبت قانونی شرکت در اصفهان حدوداً دو هفته کاری زمان می‌برد.

✅ مدت زمان لازم برای ثبت اینترنتی شرکت در استان اصفهان چقدر است؟

✔️ ثبت شرکت در سامانه آسان‌ثبت به سریع‌ترین شکل ممکن و قانونی آن انجام می‌گیرد. این زمان، بسته به نوع شرکت مورد نظر شما، حدوداً دو هفته زمان می‌برد.

✅ مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص در اصفهان چیست؟

✔️ تکمیل و امضای دو نسخه از اساسنامه توسط سهامداران؛ تکمیل و امضای دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص توسط سهامداران؛ ارائه دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسان که توسط سهامداران شرکت و نیز بازرسان آن به امضا رسیده باشد؛ مشخص کردن نخستین مدیران و بازرسان و قبول سمت مدیریت و بازرسی از سوی آنان؛ کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده همه مدیران، سهامداران و بازرسان؛ ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه اولیه شرکت.

✅ مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اصفهان چیست؟

✔️ دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت در استان اصفهان؛ دو برگ شرکت‌نامه رسمی؛ دو جلد از اساسنامه شرکت؛ دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت‌مدیره؛ فتوکپی شناسنامه و کارت ملی همه شرکا و مدیران شرکت؛ تامین سرمایه نقدی و تقویم‌نامه سرمایه غیرنقدی توسط شرکا.

188 دیدگاه برای “مراحل، هزینه و مدارک لازم برای ثبت شرکت در «اصفهان»

  1. randm 7K گفته:

    Aw, this was a very nice post. Spending some time and actual effort to make a superb articleÖ but what can I sayÖ I hesitate a lot and don’t manage to get anything done.

  2. bounce house rentals گفته:

    I blog quite often and I really thank you for your content. This article has really peaked my interest. I am going to bookmark your blog and keep checking for new details about once per week. I subscribed to your Feed too.

  3. 바카라사이트 گفته:

    Hi, I do believe this is a great blog. I stumbledupon it 😉 I may come back yet again since i have saved as a favorite it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to help others.

  4. du an vlasta sam son گفته:

    I have not checked in here for some time as I thought it was getting boring, but the last few posts are good quality so I guess I¡¦ll add you back to my daily bloglist. You deserve it my friend 🙂

  5. Herpesyl Reviews گفته:

    I have not checked in here for some time as I thought it was getting boring, but the last few posts are great quality so I guess I’ll add you back to my daily bloglist. You deserve it my friend 🙂

  6. Gia cua cuon گفته:

    Hey There. I found your blog using msn. That is a very neatlywritten article. I’ll make sure to bookmark it and return to learn extra of your helpful info.Thanks for the post. I will certainly return.

  7. yoga teacher training ryt 200 گفته:

    montecristo cigars says:I’d need to verify with you here. Which isn’t something I normally do! I enjoy studying a put up that may make individuals think. Additionally, thanks for allowing me to comment!Reply 03/05/2020 at 7:13 pm

  8. slot گفته:

    It’s difficult to find educated people in this particular topic,but you sound like you know what you’re talking about!Thanks

  9. Property for sale گفته:

    I don’t even understand how I finished up here, however I thought this put up used to be great. I don’t know who you’re however certainly you are going to a well-known blogger for those who are not already 😉 Cheers!

  10. qua tang am chen گفته:

    Hi there, just became alert to your blog through Google, and found that itis really informative. I’m going to watch out for brussels.I’ll be grateful if you continue this in future. Many people will be benefited from your writing.Cheers!

  11. tubidy گفته:

    clear rose iphone case dooney en bourke pebble grain slim portemonnee gorilla pouzdro s9 plus ganni 拧aty b铆l媒 rangers bucket cappello shoes waterproof womens telldelaware

  12. jual lampu hati hati گفته:

    İzmir Dudak DolgusuDudak dolgusu yaptıracak kişilerin kafasındaki en önemli soru, tedavi sonrasında oluşacak görüntünün doğal olup olmayacağıdır. Novar poliklinik dudak dolgusu konusunda uzun yıllardır hizmet vermektedir.

  13. Exipure Reviews گفته:

    I’d like to thank you for the efforts you’ve put in penning this blog. I’m hoping to view the same high-grade blog posts by you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has motivated me to get my own, personal blog now 😉

  14. bulking extreme گفته:

    I ɗo not even knoᴡ how I finished up right һere, hoѡever Iassսmed thiss put uup was once great. I do not realizе who you’rebut certainly you’re going to a famοus blpoggеr for those who are not aⅼready.Cheeгs!

  15. 2024 year گفته:

    Great info and right to the point. I am not sure if this is truly the best place to ask but do you guys have any thoughts on where to employ some professional writers? Thx 🙂

  16. telugu reviews گفته:

    magnificent points altogether, you simply gained a new reader. What could you recommend in regards to your post that you simply made some days in the past? Any positive?

  17. slot1150 گفته:

    It’s actually a nice and useful piece of information. I’m glad that you shared this useful infowith us. Please keep us up to date like this. Thank you for sharing.my blog :: forum.chilkat.io

  18. cac goi mang viettel گفته:

    I am no longer positive where you are getting your information, but great topic.I must spend some time studying much more or figuring out more.Thanks for fantastic information I was looking forthis info for my mission.

  19. mang internet Viettel گفته:

    What’s Going down i am new to this, I stumbled upon this I’ve discovered It positively helpful and it has helped me out loads. I am hoping to contribute & aid different customers like its aided me. Great job.

  20. home wifi viettel گفته:

    I’m not positive where you’re getting your information, but good topic.I needs to spend some time studying more or figuring out more.Thank you for wonderful information I used to be looking for thisinformation for my mission.

  21. cac goi mang viettel گفته:

    Heya i’m for the first time here. I came across this board and I to find It really helpful & it helped me out much.I am hoping to provide something again and aid others suchas you helped me.

  22. mang internet Viettel گفته:

    What’s Taking place i’m new to this, I stumbledupon this I have discovered It positively helpfuland it has helped me out loads. I hope to contribute& aid other users like its aided me. Great job.

  23. best spiritual audiobooks گفته:

    Hello there! I could have sworn Iíve been to this blog before but after going through a few of the posts I realized itís new to me. Anyhow, Iím certainly pleased I came across it and Iíll be book-marking it and checking back frequently!

  24. pune spine clinic گفته:

    I do not even know the way I finished up right here, however I thought this submit was once great. I do not realize who you’re however definitely you are going to a well-known blogger should you aren’t already 😉 Cheers!

  25. Dennis Richardson گفته:

    Hey! I know this is kind of off topic but I was wondering if you knew whereI could locate a captcha plugin for my comment form? I’m using the same blogplatform as yours and I’m having difficulty finding one?Thanks a lot!

  26. Sharon Adams گفته:

    Heya i’m for the primary time here. I found this board and I find It really helpful & it helped me out a lot. I am hoping to offer one thing again and aid others such as you aided me.

  27. Thomas Mathis گفته:

    I do not even understand how I finished up here,but I believed this submit was once great. I don’t know who you might bebut definitely you’re going to a well-known blogger in case you aren’t already 😉 Cheers!my blog … Keto Lite Keto Pills

  28. visit here گفته:

    continuously i used to read smaller posts which as well clear their motive, andthat is also happening with this paragraph which I am reading at this place.

  29. creador de sitios web گفته:

    An interesting discussion is definitely worth comment.I believe that you ought to write more about this topic, it might not be a taboomatter but usually people don’t talk about such topics.To the next! Kind regards!!

  30. giay so do گفته:

    What’s up i am kavin, its my first time to commenting anyplace, when i read this articlei thought i could also create comment due to this sensible paragraph.

  31. banteng merah گفته:

    Hey There. I discovered your blog the usage of msn. This is an extremely smartly written article.I’ll be sure to bookmark it and return to learn moreof your useful information. Thanks for the post.I will certainly return.

  32. Zemits device گفته:

    Hey! Would you mind if I share your blog with my facebook group?There’s a lot of folks that I think would really enjoy your content.Please let me know. Many thanks

  33. Cua Nhua Composite گفته:

    I do agree with all of the ideas you have introduced for your post. They are very convincing and can certainly work. Nonetheless, the posts are very short for newbies. May just you please extend them a little from next time? Thank you for the post.

  34. to read more گفته:

    Thanks, I have recently been looking for information about this subject for ages and yours is the best I have discovered so far. However, what in regards to the bottom line? Are you certain concerning the source?

  35. Polka Dot Chocolate Bar گفته:

    A motivating discussion is worth comment. I believe that you ought to write more on this subject matter, it may not be a taboo subject but typically folks don’t talk about these issues. To the next! Kind regards!!

  36. DigitalServer Hosting گفته:

    Hey! I just wanted to ask if you ever have any trouble with hackers?My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing a few monthsof hard work due to no backup. Do you have any solutions to protect against hackers?

  37. Explore the horizon گفته:

    הנה סוף סוף מצאתי פורטל הכי טוב למבוגרים בארץ כנסו עכשיו ותמצאו רק בנות הכי יפות בכל מדינת ישראלשירותי ליווי

  38. FlashGet Screen Cast To TV گفته:

    ۷۶۶۴۸۰ ۴۷۸۹۴۲Excellent read, I just passed this onto a friend who was doing a little research on that. And he just bought me lunch because I found it for him smile So let me rephrase that: Thank you for lunch! 46561

  39. cong ty luat uy tin ATS گفته:

    Normally I don’t learn article on blogs, however I would like to say that this write-up very pressured me to take a look at and do it! Your writing taste has been amazed me. Thank you, very nice article.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =