مفقودی کارت موتور سیکلت و کارت المثنی موتور

مفقودی کارت موتور سیکلت و کارت المثنی موتور

کارت موتور سیکلت همیشه باید همراه موتورسواران باشد. این کارت دربردارنده مشخصات فنی و اطلاعات مالک موتور است. شماره پلاک، شناسه یکتا (VIN) و کدپستی صاحب وسیله نیز روی این کارت درج شده است. ارائه این کارت به پلیس برای نشان دادن مالکیت فرد الزامی است. همچنین اگر موتوری توقیف و به پارکینگ منتقل شده باشد، بدون کارت موتور نمی‌توان آن را ترخیص کرد. در واقع، این کارت مدرک شناسایی موتورسیکلت محسوب می‌شود و در صورت گم شدن و یا به سرقت رفتن آن فوراً باید برای گرفتن المثنی و ثبت نام کارت موتورسیکلت اقدام کرد. در ادامه اقدامات لازم در صورت مفقودی کارت موتور سیکلت را به طور کامل مرور می‌کنیم.

سامانه چاپ آگهی مفقودی در روزنامه

پیگیری کارت موتور سیکلت

موتور سواران، می توانند جهت پیگیری کارت موتور سیکلت خود، به ۳ روش مراجعه به سایت رهگیری مرسولات سازمانی آجا و با استفاده از شماره پلاک موتور، ارسال کد رهگیری پستی به سر شماره ۲۰۰۰۴۴۱، برای پیگیری کارت موتور سیکلت از طریق سامانه پیامکی و یا با استفاده از کد دستوری، اقدام نمایند.

 

گم کردن کارت موتور سیکلت

اگر کارت موتور خود را گم کرده‌اید، ابتدا باید به سایت پُست‌یافته بروید و با وارد کردن نام، نام‌خانوادگی و مشخصات دیگر، از پیدا شدن احتمالی مدرک خود مطلع شوید. تمام مدارک شناسایی پیدا شده در سراسر کشور به ادارۀ پست فرستاده می‌شوند و از طریق این سایت به صاحبانشان بازگردانده می‌شوند. در صورتی که کارت موتور سیکلت شما پیدا شده باشد، فقط کافی است با در دست داشتن کارت ملی به نزدیک‌ترین دفتر پستی بروید و پس از پر کردن یک فرم، کارت موتور مفقودی شما به نشانی پستی‌تان ارسال می‌شود. در صورتی که مدرک خود را از این طریق پیدا نکردید، باید برای گرفتن کارت المثنی موتور اقدام نمایید.

»»» ثبت شرکت

آگهی مفقودی کارت موتور سیکلت

طبق قوانین جدید پلیس راهنمایی و رانندگی، متقاضیان دریافت کارت موتورسیکلت المثنی نیازی به درج آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار یا روزنامه رسمی ندارند. برای اعلام مفقودی کارت موتور سیکلت تنها کافی است به نزدیک‌ترین مرکز تعویض پلاک مراجعه کنید و درخواست صدور المثنی دهید. در فرم مربوطه علت این درخواست از شما پرسیده می‌شود. بنابراین اگر کارت موتور شما دزدیده شده است یا احتمال این وجود دارد که به دست کسی دیگر افتاده باشد، حتماً باید آن را ذکر کنید. این مراکز استعلام اولیه را در این زمینه انجام می‌دهند و در صورت نبودن سابقه سوءاستفاده از این مدرک، درخواست شما را ثبت می‌کنند.

 

مدارک لازم برای دریافت کارت موتور المثنی

پیش از مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز تعویض پلاک برای گرفتن کارت موتور سیکلت، مدارک زیر را آماده کنید و با خود به همراه داشته باشید:

  • کارت ملی مالک موتور
  • سند مالکیت موتورسیکلت
  • بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث
  • برگه تسویه خلافی موتور با تاریخ جدید

همچنین حضور صاحب اصلی موتور برای انگشت‌نگاری و خود موتور سیکلت برای بررسی کارشناسی، الزامی است. اگر مالک موتور به فردی دیگر وکالت انجام این کار را بدهد، نماینده قانونی او با در دست داشتن وکالتنامه رسمی می‌تواند این مراحل را انجام دهد و نیازی به حضور مالک اصلی نیست.

در فرم درخواست کارت موتور المثنی مشخصاتی از قبیل نشانی و کد پستی محل سکونت نیز پرسیده می‌شود. بنابراین به همراه داشتن مدارک احراز سکونت مالک موتور نیز ضروری است.

گفتنی است که هزینه صدور کارت موتور المثنی از طریق دستگاه کارت‌خوان مستقر در مرکز تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی دریافت می‌شود.

 

نحوه دریافت و ثبت نام کارت المثنی موتورسیکلت

برای دریافت کارت المثنی موتور سیکلت باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرد. گفتنی است که خرید و فروش موتورسیکلت نیز بدون کارت موتور امکان‌پذیر نیست. همچنین هیچ گونه نقل و انتقالی پیش از صدور کارت موتور المثنی انجام نمی‌گیرد. توصیه می‌شود پس از دریافت کارت موتور المثنی حتماً مشخصات فنی وسیله مثل شماره موتور و شماره تنه و اطلاعات شخصی مالک را که در آن ثبت شده است بررسی نمایید. در صورت مشاهده هر گونه اشتباهی در درج این موارد، فوراً آن را اطلاع دهید تا اصلاح شوند.

 

»»» انحلال شرکت

 

استعلام صدور کارت موتورسیکلت

کارت موتور سیکلت المثنی از طریق پست به نشانی شما ارسال می‌شود. صدور کارت جدید پس از مفقودی معمولاً دَه روز طول می‌کشد، اما گاهی بیشتر زمان می‌برد. برای استعلام صدور کارت موتور سیکلت و پیگیری ثبت نام کارت موتورسیکلت المثنی می‌توانید به سامانه رهگیری مرسولات اداره پست مراجعه فرمایید. اگر کارت شما ارسال شده است اما شما موفق به گرفتن آن از مامور پست نشده‌اید، می‌توانید با مراجعه حضوری به نزدیک‌ترین اداره پست، کارت موتور المثنی جدید خود را دریافت نمایید. گفتنی است که هزینه صدور المثنی کارت موتور فقط یک بار پرداخت می‌شود و پس از بازگشت خوردن مرسوله مبلغ جداگانه‌ای از شما دریافت نمی‌شود.

آگهی مفقودی برگ سبز خودرو

 

«مقالات مشابه» اقدامات ضروری پس از گم شدن، نحوه چاپ آگهی مفقودی و اخذ المثنی برای مدارک زیر:

 

برگ سبز خودرو گواهینامه بیمه خودرو
سند کمپانی خودرو کارت سوخت کارت ملی
کارت خودرو دفترچه بیمه شناسنامه
گذرنامه (پاسپورت) وصیت‌نامه عقدنامه و سند ازدواج
چک و دسته‌چک کارت بازرگانی مدارک دانشگاه
کارت دانشجویی کارت موتورسیکلت گواهینامه موتورسیکلت

 

✅ پرسش‌های پرتکرار در مورد گم شدن کارت موتور سیکلت و اخذ المثنی ✅

✅ محل دریافت کارت موتور المثنی کجاست؟

✔️ برای دریافت کارت المثنی موتور سیکلت باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرد.

✅ آیا انتشار آگهی مفقودی کارت موتور سیکلت الزامی است؟

✔️ خیر. متقاضیان دریافت کارت موتورسیکلت المثنی نیازی به درج آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار یا روزنامه رسمی ندارند.

✅ هزینه صدور کارت موتور المثنی چقدر است؟

✔️ تعرفه صدور کارت موتورسیکلت المثنی را مرکز تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی تعیین می‌کند و این هزینه از طریق دستگاه کارت‌خوان مستقر در این مرکز از مراجعان دریافت می‌شود.

✅ آیا تعویض پلاک موتور سیکلت بدون داشتن کارت موتور انجام می‌گیرد؟

✔️ خیر. نقل و انتقال موتورسیکلت در صورت مفقودی کارت موتور انجام نمی‌شود و پیش از آن باید برای گرفتن کارت المثنی موتور اقدام کرد.

✅ مراحل صدور کارت المثنی موتورسیکلت چیست؟

✔️ پس از گم شدن کارت موتور سیکلت باید با در دست داشتن مدارک شناسایی مالک و موتورسیکلت به نزدیک‌ترین مرکز تعویض پلاک مراجعه کرد. پس از پر کردن درخواست کارت المثنی موتور، این مدرک از طریق پست برای شما فرستاده می‌شود.

✅ مدارک مورد نیاز برای صدور کارت موتور المثنی چیست؟

✔️ سند مالکیت موتورسیکلت، برگه تسویه خلافی موتور با تاریخ جدید، بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث، کارت ملی مالک موتور.

✅ چگونه کارت موتور المثنی بگیریم؟

✔️ پس از آماده کردن مدارک، باید به یکی از مراکز تعویض پلاک موتورسیکلت مراجعه کنید.

✅ برای پیگیری کارت موتور گم شده چه باید کرد؟

✔️ برای این منظور باید به سامانه پُست‌یافته بروید و با وارد کردن مشخصات موتورسیکلت از پیدا شدن مدرک خود مطلع شوید.

✅ در کارت موتور سیکلت چه اطلاعاتی درج شده است؟

✔️ نوع موتورسیکلت، مدل و رنگ آن، شماره موتور، شماره تنه و مشخصات مالک آن.

✅ پس از گم شدن کارت موتور سیکلت چه باید کرد؟

✔️ در صورت مفقود شدن کارت موتور باید برای گرفتن المثنی اقدام نمایید.

✅ کارت موتور سیکلت چند روزه می‌آید؟

✔️ صدور المثنی کارت موتور حدود ده روز طول می‌کشد، اما گاهی به دلیل زیاد بودن درخواست‌ها بیشتر زمان می‌برد.

✅ پیگیری کارت موتور مفقودی به چه ترتیب است؟

✔️ برای استعلام و پیگیری کارت موتور المثنی می‌توانید به سامانه رهگیری مرسولات ناجا در سایت اداره پست مراجعه فرمایید.

20 دیدگاه برای “مفقودی کارت موتور سیکلت و کارت المثنی موتور

  1. مهدی کفاش زاده گفته:

    سلام، کارت موتور و کارت سوخت را دریافت کرده ام اما کارت بیمه شخص ثالث که قبلا به فروشگاه محل خرید موتور ارائه داده ام برایم ارسال نشده است، از کجا باید پیگیری کنم؟ امیدوارم به درستی منظورم را منتقل کرده باشم.

  2. شهرام نورزاد گفته:

    سلام من دراواخرسال۹۳موتورم ازصفادشت ملارد توسط پلیسراهنمایی ورانندگی توقیف شده و الان هم درپارکینگ است ومیخواهم ترخبصش کنم والن فقط برگ سبز دارم ایا میتوانم ازادش کنم وازراهنمایی ورانندگی درمورد اینکه آیا موتورسیکلتم به مرایده رفته گفتن همه چیز بانام ومشخصات خودم وموتورم و شماره پلاک ملی۱ میباشد فقط دستورتعویضپلاک پلاک خورده درپارکینگ یعنی چه باتشکرمنتظرجوابتونم

  3. Pezhman گفته:

    سلام خسته نباشید موتور خریدم تموم مدارکاش هست برگه سبز و برگه کمپانی فقط کارت موتور مفقود شد آیا میشه وکالت به من بده برم تعویض پلاک بدون نیاز به کارت موتور با برگه سبز؟

  4. محمد گفته:

    سلام کارت موتور گم شده
    و میخواهم موتور را بفروشم
    ایا میشود بعد از سند زدن صاحب جدید موتور اقدام کند جهت دریافت کارت البته کپی کارت موجود است

  5. حسین گفته:

    سلام وقت بخیر موتوی خریدم مدل ۸۸که چند دست باقولنا مه گشته الآن کارت وبیمه موتور مفعودشده وفقط برگه سبز وقولنامه ویک برگه از دفتر بیمه آیا قولنامه جای وکالت ازصاحب اصلی ونفربعدی به بعدی تا نفرآخر وکالت حساب میشه وآیا کارت سوخت هم میتونم بگیرم ممنون میشم راهنمایی کنید

  6. وحید شاهی گفته:

    سلام حدود دوماه از درخواست المثنی کارت موتور سیکلتم میگذرد اما هنوز کارت موتور سیکلت به دستم نرسید.

    • محمو گفته:

      دقیقا منم یک ماه و خورده ایه تعویض پلاک کردم کارت موتور نیومده ب اون ادرس سایتی ام ک گذاشتن رفتم برای پیگیری مینویسه مرسوله ای از سمت آجا ب پست تحویل نگردیده است.
      از کجا باید پیگیری کنیم؟؟

  7. Alii گفته:

    سلام ..موتور منو ب خاطر همراه نداشتن مدارک (چون گم کرده بودم)توقیف کردند ..الان میخام درخاست کارت المثنی بدم نوشته تو سایت ک خود موتور باید باشه ..وقتی موتور من توقیفه چجوری ببرمش ؟،سند و بیمه موجوده و بنام خودمه و خلافیشم دادم ..میشه اقدام کرد ؟

  8. اشرف چاکرزهی گفته:

    سلام من متور ازبکی خریدم آن فقد کارت پلاک به من داده ولی سند اسلشو گم کرده من چجور بکارت پلاک میتوانم کارت سوخت دریافت بکنم لطفا راهنمایی کنید

  9. محمد ابراهیم بحری خمامی گفته:

    سلام و عرض ادب
    دیروز به مرکز تعویض پلاک خیابان زنجان مراجعه کردم ، اظهار داشتند که باید بروم از طریق اینترنت برای دریافت کارت المثنی تعیین وقت بشود و با مدارک اعلام شده مراجعه کنم ، اما متأسفانه در این راهنمایی شما اشاره ای به آن نشده ، ضمن آنکه سامانه ای هم اعلام نشده که برای ثبت نام باید به کدام سامانه اینترنتی وارد شوم .
    با تشکر

  10. محمد ابراهیم بحری خمامی گفته:

    سلام و عرض ادب
    دیروز به مرکز تعویض پلاک خیابان زنجان مراجعه کردم ، اظهار داشتند که باید بروم از طریق اینترنت برای دریافت کارت المثنی تعیین وقت بشود و با مدارک اعلام شده مراجعه کنم ، اما متأسفانه در این راهنمایی شما اشاره ای به آن نشده ، ضمن آنکه سامانه ای هم برای تعیین وقت اعلام نشده که برای ثبت نام باید به کدام سامانه اینترنتی وارد شوم .
    با تشکر

  11. Hazel Stratford گفته:

    obviously like your web site but you have to check the spelling on several of your posts. Several of them are rife with spelling issues and I find it very troublesome to tell the truth then again I will surely come back again.

  12. Ricarda Andresen گفته:

    The next time I read a blog, I hope that it doesnt disappoint me as much as this one. I mean, I know it was my choice to read, but I actually thought youd have something interesting to say. All I hear is a bunch of whining about something that you could fix if you werent too busy looking for attention.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =