گم شدن گواهینامه موتور و گرفتن گواهینامه المثنی موتورسیکلت

گم شدن گواهینامه موتور و گرفتن گواهینامه المثنی موتورسیکلت

گواهینامه موتور سیکلت جزو مدارک شناسایی مهم است. بنابراین در صورت مفقود شدن آن باید بلافاصله مراتب را به مراجع قانونی اطلاع داد و برای دریافت المثنی اقدام کرد. با اقدام فوری شما، از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری می‌شود و احتمال پیدا شدن گواهینامه موتور مفقودی نیز بیشتر می‌شود. در این مقاله به طور کامل تمام اقداماتی را توضیح داده‌ایم که برای اخذ گواهینامه موتور المثنی باید انجام داد.

 سامانه

گم شدن گواهینامه موتور سیکلت

اگر گواهینامه موتورسیکلت‌تان را گم کرده‌اید، ابتدا باید به سایت پُست‌یافته بروید و با وارد کردن مشخصات خود، از پیدا شدن احتمالی مدرک خود مطلع شوید. تمام مدارک شناسایی پیدا شده در سراسر کشور به اداره پست فرستاده می‌شوند و از طریق این سایت به صاحبانشان بازگردانده می‌شوند. در صورتی که مدرک شما پیدا شده باشد، کافی است با در دست داشتن کارت ملی به نزدیک‌ترین دفتر پستی بروید و پس از پر کردن یک فرم، گواهینامه موتور مفقودی شما به نشانی پستی‌تان ارسال می‌شود. در صورتی که مدرک خود را از این طریق پیدا نکردید، باید برای گرفتن گواهینامه موتور المثنی اقدام نمایید.

 

استعلام شماره گواهینامه مفقودی موتور

افرادی که گواهینامه موتور خود را گم کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه حضوری به مراکز پلیس +۱۰ و اعلام کد ملی، شماره گواهینامه موتور سیکلت خود را دریافت نمایند. اما اگر قصد گرفتن تاییدیه معتبر برای ارائه به نهادهای رسمی را دارند، باید به یکی از مراکز راهور ناجا مثل شهرک آزمایش مراجعه کنند. این تاییدیه نشان می‌دهد که فرد دارای گواهینامه موتور است، ولی این مدرک در حال حاضر مفقود شده است. همچنین پس از طی کردن مراحل اداری دریافت گواهینامه موتور المثنی، برگه‌ای به افراد داده می‌شود که نشان‌دهنده اقدام افراد برای گرفتن گواهینامه موتور جدید است. این برگه را نیز تا زمان صدور گواهینامه المثنی موتور می‌توان موقتاً به اشخاص و ادارات ارائه داد.

 

اعلام مفقودی گواهینامه موتور

طبق قوانین جدید پلیس راهنمایی و رانندگی، متقاضیان دریافت گواهینامه موتور المثنی نیازی به درج آگهی مفقودی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار ندارند. برای اعلام مفقودی گواهینامه موتور سیکلت فقط کافی است به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) بروید و درخواست گواهینامه المثنی موتور بدهید. در فرم مربوطه علت این درخواست از شما پرسیده می‌شود. بنابراین اگر مدرک شما به سرقت رفته است حتماً باید آن را ذکر کنید. خود این دفاتر استعلام اولیه را در این زمینه انجام می‌دهند و در صورت نبود سوءاستفاده از آن، درخواست شما را ثبت می‌کنند. همچنین به تازگی پلیس+۱۰ امکان ثبت فقدان مدارک شناسایی را با در اختیار داشتن کپی گواهینامه موتورسیکلت فراهم کرده است. برای این منظور باید به بخش پیشگیری انتظامی در این سایت مراجعه نمایید و وارد قسمت خدمت اعلام فقدان اسناد، مدارک و وسایل شوید. همیشه گرفتن یک کپی از مدارک و نگه داشتن آنها در این شرایط به شما کمک می‌کند.

 

مدارک لازم برای گرفتن گواهینامه موتور المثنی

پیش از مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ مدارک زیر را آماده کنید و با خود به همراه داشته باشید:

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  • کپی گواهینامه موتور مفقودی (در صورت وجود)
  • همچنین شما باید گروه خونی خود را اظهار کنید و کد پستی و نشانی دقیق پستی محل سکونت خود را برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت المثنی بنویسید.

نکته مهم دیگر، آماده بودن برای گرفتن عکس استاندارد و مورد پذیرش یا به اصطلاح بیومتریک است. در حال حاضر، بیشتر دفاتر خدمات انتظامی به کیوسک‌های گرفتن عکس مجهز شده‌اند. عکس شما باید جدید باشد و تمام گردی صورت شما در آن مشخص باشد. آقایان باید بدون آرایش، عینک، کلاه، کراوات و گردنبند باشند. لباس آنها نباید سفید یا سبز باشد و نیز نباید برچسب یا نوشته‌ای داشته باشند.

بعد از تحویل این مدارک، برای شما معرفی‌نامه معاینه چشم صادر می‌شود. حال شما باید به یکی از پزشکان معتمدی که نشانی آنها در این برگه آمده است مراجعه کنید و پس از معاینه شدن، به دفتر پلیس +۱۰ بازگردید.

توجه داشته باشید که حضور خود شخص به منظور انگشت‌نگاری الزامی است.

هزینه دریافت گواهینامه موتور المثنی یا تعویض آن نیز مبلغ پنجاه و یک هزار تومان (پنجاه هزار تومان بابت تعویض گواهینامه موتور سیکلت و هزار تومان بابت حق تمبر) است که صرفاً از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان مستقر در این دفاتر اخذ می‌شود. علاوه بر این، چشم‌پزشکان نیز جداگانه مبلغی را برای انجام معاینات دریافت می‌کنند. گفتنی است که مبلغ نُه هزار و چهارصد تومان نیز بابت عکاسی از شما گرفته می‌شود.

 

نحوه گرفتن المثنی گواهینامه موتور سیکلت

پس از تحویل تمام مدارک مورد نیاز برای گرفتن گواهینامه موتور المثنی، رسیدی به شما داده می‌شود که دارای اعتبار قانونی است. شما می‌توانید تا زمان صدور گواهینامه موتور جدید، در صورت لزوم آن را به ماموران راهنمایی و رانندگی ارائه دهید. توجه داشته باشید که برای صدور گواهینامه المثنی موتور باید دست‌کم شش ماه از تاریخ صدور گواهینامه موتور قبلی شما گذشته باشد. همچنین نشان دادن این برگه به مامور پست هنگام تحویل گواهینامه جدید موتور سیکلت الزامی است. بنابراین باید این رسید را در جایی مطمئن و در دسترس نگهدارید و هنگام موتورسواری نیز همیشه آن را به همراه داشته باشید.

 

مدت زمان دریافت گواهینامه موتور المثنی

طبق اعلام مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا، دریافت گواهینامه موتور المثنی حدود دو ماه طول می‌کشد. این بازه زمانی به این دلیل در نظر گرفته شده است که اگر گواهینامه مفقودی موتور پیدا شد، نیازی به صدور مدرک جدید نباشد. همچنین در این فاصله پلیس فرصت خواهد داشت مواردی مثل ضبط گواهینامه را نیز بررسی نماید. گفتنی است که در صورت تاخیر بیش از یک سال برای تمدید گواهینامه موتور به ازای هر سال عبور از این تاریخ، مبلغی به عنوان جریمه از شما دریافت می‌گردد. این جریمه دیرکرد در حال حاضر پنج هزار تومان است که شامل گواهینامه‌های مفقودی موتور سیکلت نیز می‌شود.

 

گم شدن گواهینامه موتور المثنی برای بار دوم

شرایط دریافت گواهینامه موتور المثنی برای بار دوم اندکی دشوار است. طبق آیین‌نامه‌های جدید راهنمایی و رانندگی، شرط دریافت گواهینامه موتور جدید المثنی، گذشتن حداقل یک سال از تاریخ صدور قبلی است. البته اگر حتی کمتر از یک سال از صدور گواهینامه موتور سیکلت المثنی شما می‌گذرد و آن را گم کرده‌اید، همانند قبل به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه نمایید و همان مراحل را طی کنید. زیرا اعلام مفقودی گواهینامه موتور راه را بر سوءاستفاده‌های احتمالی می‌بندد. همچنین شما می‌توانید مطمئن باشید که بعد از طی شدن زمان لازم، گواهینامه جدید موتورسیکلت شما بلافاصله به دست شما می‌رسد.

«مقالات مشابه» اقدامات ضروری پس از گم شدن، نحوه چاپ آگهی مفقودی و اخذ المثنی برای مدارک زیر:

 

برگ سبز خودرو گواهینامه بیمه خودرو
سند کمپانی خودرو کارت سوخت کارت ملی
کارت خودرو دفترچه بیمه شناسنامه
گذرنامه (پاسپورت) وصیت‌نامه عقدنامه و سند ازدواج
چک و دسته‌چک کارت بازرگانی مدارک دانشگاه
کارت دانشجویی کارت موتورسیکلت گواهینامه موتورسیکلت

 

✅ پرسش‌های پرتکرار در مورد مفقودی و اخذ گواهینامه المثنی موتورسیکلت ✅

✅ گواهینامه موتور المثنی چند روزه میاد؟

✔️ دریافت گواهینامه موتور المثنی حدود دو ماه طول می‌کشد.

✅ نحوه گرفتن المثنی گواهینامه موتور چگونه است؟

✔️ برای این منظور باید با در دست داشتن مدارک شناسایی به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) بروید و درخواست گواهینامه المثنی موتور بدهید.

✅ هزینه المثنی گواهینامه موتور سال ۹۹ چقدر است؟

✔️ هزینه گم شدن گواهینامه موتور سیکلت شامل تعرفه صدور گواهینامه موتور المثنی به مبلغ پنجاه و یک هزار تومان (پنجاه هزار تومان بابت تعویض گواهینامه و هزار تومان بابت حق تمبر)، هزینه معاینه چشم‌پزشکی و عکاسی است.

✅ در صورت گم شدن تراشه گواهینامه موتور چه باید کرد؟

✔️ افتادن تراشه گواهینامه موتور همانند مخدوش شدن آن است و باید برای دریافت گواهینامه المثنی موتورسیکلت اقدام کرد.

✅ استعلام گواهینامه مفقودی موتور چگونه انجام می‌شود؟

✔️ برای جست‌وجوی گواهینامه موتور گم‌شده باید به سامانه مدارک مفقودی اداره پست یا به اصطلاح پُست‌یافته مراجعه نمایید.

✅ پس از گم شدن گواهینامه موتور چه باید کرد؟

✔️ در صورتی که مدرک خود را پیدا نکردید، باید با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ برای گرفتن گواهینامه المثنی موتور سیکلت اقدام نمایید.

✅ چگونه شماره گواهینامه موتور گم شده را پیدا کنیم؟

✔️ نحوه استعلام شماره گواهینامه مفقودی موتور به این ترتیب است که می‌توان با مراجعه حضوری به مراکز پلیس+۱۰ و اعلام کد ملی، شماره گواهینامه موتورسیکلت را دریافت نمود. اما اگر قصد گرفتن تاییدیه معتبر برای ارائه به نهادهای رسمی را دارید، باید به یکی از مراکز راهور ناجا مثل شهرک آزمایش مراجعه کنید.

121 دیدگاه برای “گم شدن گواهینامه موتور و گرفتن گواهینامه المثنی موتورسیکلت

  1. اشتراک‌ها: گم شدن کارت ملی (هوشمند) ‼️ چگونگی گرفتن کارت ملی المثنی ✔️✔️

  2. اشتراک‌ها: اعلام مفقودی کارت ماشین ‼️ گرفتن کارت خودرو المثنی ✔️✔️

  3. اشتراک‌ها: گم شدن شناسنامه و کارت ملی گم شده⚠️ گرفتن شناسنامه المثنی ✔️ [راهنمای جامع]

  4. اشتراک‌ها: پس از گم شدن وصیت‌نامه چه باید کرد؟ «آگهی مفقودی وصیت‌نامه»

  5. اشتراک‌ها: بعد از مفقودی کارت موتور سیکلت چه باید کرد؟ (مدارک، هزینه و دریافت المثنی )

  6. party rentals Palo Alto گفته:

    Thanks , I have recently been searching for information approximately this subject for a while and yours is the greatest I’ve discovered till now. However, what concerning the bottom line? Are you positive in regards to the supply?

  7. اشتراک‌ها: مدرک دانشگاهی المثنی؛ اقدامات ضروری بعد از گم شدن مدارک دانشگاهی و دریافت آن

  8. اشتراک‌ها: گم شدن گذرنامه (پاسپورت) » گرفتن گذرنامه المثنی [راهنمای جامع]

  9. how to use bybit coupon گفته:

    A few months can you get addicted to allegra „We are more proud about how we’ve built [the company] as opposed to what we’ve built,” says George, „because we have built it on the basis of traditional Greek family values.”

  10. jual lampu warning light گفته:

    Hey there just wanted to give you a brief heads up and let you know afew of the pictures aren’t loading properly. I’mnot sure why but I think its a linking issue.I’ve tried it in two different internet browsers and bothshow the same outcome.

  11. steve gibbs penticton bc گفته:

    Aw, this was an incredibly good post. Spending some time and actual effort to makea great article… but what can I say… I put things off a lot and never seem to get anything done.Also visit my blog post – Libido Boost Male Enhancement Ingredients

  12. اشتراک‌ها: گم شدن چک و دسته چک |

  13. Luana Schaffter گفته:

    I have been exploring for a little for any high-quality articles or weblog posts on this kind of area . Exploring in Yahoo I ultimately stumbled upon this web site. Studying this information So i’m happy to express that I’ve an incredibly good uncanny feeling I found out exactly what I needed. I most for sure will make certain to do not fail to remember this web site and provides it a look on a relentless basis.

  14. Mack Lukesh گفته:

    Great goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you’re just extremely fantastic. I actually like what you have acquired here, certainly like what you are stating and the way in which you say it. You make it entertaining and you still care for to keep it smart. I can’t wait to read much more from you. This is actually a terrific site.

  15. vorbelutrioperbir گفته:

    I haven¦t checked in here for a while because I thought it was getting boring, but the last few posts are great quality so I guess I¦ll add you back to my everyday bloglist. You deserve it my friend 🙂

  16. visit here گفته:

    Heya i am for the first time here. I came acrossthis board and I find It really useful & it helped me out much.I hope to give something back and help others like you aided me.

  17. giay in so do گفته:

    Hey, you used to write fantastic, but the last few posts have been kindaboring? I miss your tremendous writings. Past few posts are just a bit out of track!come on!Have a look at my blog; workout supplements for skinny people

  18. امیرحسین خدادادی گفته:

    سلام چند وقته موتور ما رو گرفتند ن سند نداره حالا چکار کنیم موتور مون بگیریم

  19. emsam 5 mg disponible en Italie گفته:

    Hey there just wanted to give you a brief heads up and
    let you know a few of the images aren’t loading correctly.
    I’m not sure why but I think its a linking issue.
    I’ve tried it in two different browsers and both show the same
    outcome.

  20. Anweisungen für den Kauf von Hypothiazid in Hamburg گفته:

    Please let me know if you’re looking for a author for your blog.
    You have some really good articles and I believe I would be a good asset.
    If you ever want to take some of the load off, I’d love to write some articles for
    your blog in exchange for a link back to mine.
    Please blast me an e-mail if interested. Regards!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − یک =