گم شدن کارت سوخت و گرفتن کارت سوخت المثنی [مفقودی کارت سوخت]

گم شدن کارت سوخت و گرفتن کارت سوخت المثنی [مفقودی کارت سوخت]

پس از سهمیه‌بندی بنزین در ایران، کارت سوخت به یکی از مدارک مهم شهروندان ایرانی بدل شد. با این کارت شما می‌توانید در سراسر کشور بنزین خودرو و دیگر وسایل نقلیۀ خود را تأمین کنید. میزان سهمیۀ بنزین وسایل نقلیه گوناگون با یکدیگر متفاوت است. طبق اعلام دولت در تیر ۱۳۹۹ سهمیه وانت‌بار‌هایی که به وسیلۀ وزارتخانه‌های صمت، راه و شهرسازی و کشور احراز فعالیت شده‌اند، صد و پنجاه لیتر است. سهمیۀ سوخت خودرو‌های شخصی بنزینی شصت لیتر و سهمیه سوخت تاکسی‌های بنزینی چهارصد لیتر در ماه است. سهمیۀ بنزین موتورسیکلت‌ها نیز ماهانه بیست و پنج لیتر در نظر گرفته شده است. برای استفاده از این سهمیه حتماً باید کارت سوخت خود را به همراه داشته باشید. در نتیجه گم شدن کارت سوخت می‌تواند مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که در صورت مفقود شدن کارت سوخت چه اقدامی باید انجام داد. همچنین نحوۀ سوزاندن کارت سوخت و گرفتن کارت هوشمند سوخت جدید را توضیح خواهیم داد.

گم شدن و سوزاندن کارت سوخت

شما فقط با در دست داشتن کارت سوخت فعال می‌توانید سهمیه بنزین وسیلۀ نقلیه خود را دریافت نمایید. بنابراین، اگر کارت سوخت شما گم شده است، باید به سرعت برای دریافت مجدد آن اقدام کنید. هر کسی با در دست داشتن کارت هوشمند سوخت می‌تواند به پمپ‌بنزین مراجعه کند و از سهمیۀ آن استفاده کند. این نکته را نیز باید در نظر داشت که پس از دریافت کارت سوخت المثنی، سهمیۀ بنزین شما از همان تاریخ محاسبه می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از به وجود آمدن مسائل این‌چنینی و از بین رفتن سهم ما، بهتر است هر چه زودتر برای گرفتن کارت هوشمند سوخت جدید اقدام کرد. البته انتشار آگهی مفقودی کارت سوخت الزامی نیست و برای صدور کارت سوخت هوشمند المثنی هیچ محدودیتی وجود ندارد. 

زمانی که کارت سوخت یک فرد مفقود می‌شود، با مراجعه به مراکز پیشخوان دولت و خدمات مشتریان و یا مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی  «www.mob.gov.ir» می‌توانید مفقودی کارت سوخت خود را ثبت کنید. این امر به اطلاع دفاتر و به تبع آن دیتاسنتر شرکت ملی پخش می‌رسد. اطلاعات و بسته‌های لیست سیاه کارت‌های سوخت تهیه شده در مرکز داده به تمام جایگاه‌های سوخت رسانی در کل کشور ارسال و وارد کامپیوتر آن می‌شود. زمانی که یک کارت به منظور سوخت گیری وارد کارت خوان جایگاه می‌شود، با لیست سیاه تطبیق داده شده و در صورتی که در لیست باشد، بلافاصله سوزانده می‌شود؛ به این طریق شما می‌توانید اقدام به سوزاندن کارت سوخت به صورت اینترنتی نمایید.

آگهی مفقودی کارت سوخت

برای آنکه به دنبال کارت سوخت گمشده خود بگردید نیازی به ثبت آگهی مفقودی کارت سوخت اتومبیل یا موتورسیکلت در روزنامه‌های کثیرالانتشار ندارید، بلکه باید با مراجعه به وب‌سایت «پُست‌یافته» از یافته شدن یا نشدن کارت سوخت مفقودی خود اطمینان حاصل کنید. این سامانه زیر نظر ادارۀ پست جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند. توجه داشته باشید که امکان سوءاستفاده از کارت سوخت گمشده شما و مصرف سهمیه بنزین‌تان به وسیلۀ افراد سودجو زیاد است. بنابراین سریعاً به جست‌وجوی کارت سوخت مفقودشده خود در اداره پست بپردازید. اگر کارت هوشمند سوخت مفقودی شما در میان اشیاء گم‌شدۀ ادارۀ پُست نبود، باید برای اعلام مفقودی کارت سوخت خود اقدام کنید. البته برای انجام این کار به ثبت آگهی مفقودی کارت سوخت احتیاجی نیست. کافی است به یکی از دفاتر پلیس بعلاوه ده مراجعه کنید و ضمن باطل کردن کارت سوخت مفقود شده یا به سرقت رفته، برای دریافت کارت سوخت المثنی تقاضا دهید.

 

مدارک لازم برای دریافت کارت سوخت جدید

  • مدارک شناسایی صاحب خودرو (اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی هوشمند یا گذرنامه مالک خودرو، برای اشخاص حقیقی.)
  • مدارک شناسایی وسیلۀ نقلیه (کارت ماشین یا شناسنامۀ مالکیت وسیلۀ نقلیه.)
  • معرفی‌نامۀ رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه با مهر و امضای رسمی، برای اشخاص حقوقی (البته نماینده باید شناسنامه و کارت ملی یا گذرنامۀ خود را نیز به همراه داشته باشد.)
  • صاحبان خودروهای لیزینگی باید با در دست داشتن مدارکی که در اختیار استفاده‌کنندۀ ماشین است،‌ مانند کارت خودرو، به دفاتر مربوطه مراجعه کنند.
  • تکمیل فرم تعهدنامۀ مربوط به گم شدن کارت سوخت در دفاتر پلیس به‌علاوۀ دَه.
  • پرداخت هزینه لازم برای دریافت کارت سوخت المثنی از طریق کارت‌خوان‌های مستقر در دفاتر پلیس به‌علاوۀ دَه. هزینه دریافت کارت سوخت هوشمند جدید در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱۰٫۰۰۰ تومان است.
  • اخذ رسید درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی.

گفتنی است که اعلام مفقودی کارت هوشمند سوخت با درج آگهی مفقودی کارت سوخت در روزنامه رسمی یا روزنامه‌های کثیرالانتشار صورت نمی‌گیرد. در اولین اقدام بعد از گم شدن کارت سوخت شما باید به نزدیک‌ترین دفتر پلیس بعلاوه ده مراجعه کنید و این موضوع را مستقیماً به آنها اعلام کنید و برای باطل کردن کارت سوخت مفقودی و دریافت کارت هوشمند سوخت جدید درخواست دهید.

 

نحوه دریافت کارت هوشمند سوخت المثنی

طبق اعلام رسمی شرکت پخش و پالایش فراورده‌های نفتی، متقاضیان دریافت کارت سوخت هوشمند باید وارد سایت پلیس+۱۰ شوند. در این سایت، روی گزینۀ کارت سوخت کلیک کنید و با وارد کردن شمارۀ پلاک و دیگر مشخصات خودرو، از وضعیت کارت سوخت خود مطلع شوید. معمولاً پس از این جست‌وجو،‌ شمارۀ پیگیری مرسولۀ خود را در ادارۀ پست دریافت می‌کنید. سپس با وارد شدن به سایت ادارۀ پُست و وارد کردن شمارۀ پیگیری، می‌توانید از آخرین وضعیت کار سوخت جدید خود مطلع شوید. همچنین شما می‌توانید از طریق سامانه رهگیری مرسولات سازمانی نیز برای پیگیری دریافت کارت هوشمند سوخت المثنی خود اقدام کنید.

 

مدت زمان صدور کارت سوخت المثنی

زمان لازم برای صدور کارت هوشمند سوخت المثنی بین دو هفته تا دو ماه است. این بازۀ زمانی به میزان تقاضاهای ثبت‌شده بستگی دارد. هر قدر درخواست‌ها بیشتر باشند، این زمان بیشتر به طول می‌انجامد. بنابراین توصیه می‌شود پس از گم شدن کارت سوخت هر چه زودتر به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ بروید و با اعلام مفقودی کارت سوخت خود برای کارت المثنی سوخت درخواست دهید. از آنجایی که در این فرایند نیازی به چاپ آگهی مفقودی کارت سوخت ندارید، مراحل اداری این کار خیلی سریع و راحت انجام می‌گیرد.

سامانه هوشمند آگهی مفقودی

آگهی مفقودی برگ سبز خودرو


«مقالات مشابه» اقدامات ضروری پس از گم شدن، نحوه چاپ آگهی مفقودی و اخذ المثنی برای مدارک زیر:

 

برگ سبز خودرو گواهینامه بیمه خودرو
سند کمپانی خودرو کارت سوخت کارت ملی
کارت خودرو دفترچه بیمه شناسنامه
گذرنامه (پاسپورت) وصیت‌نامه عقدنامه و سند ازدواج
چک و دسته‌چک کارت بازرگانی مدارک دانشگاه
کارت دانشجویی کارت موتورسیکلت گواهینامه موتورسیکلت

 


 چکیده مقاله

بعد از گم شدن کارت سوخت چه اقدامی انجام دهیم؟

اولین اقدام شما باید مراجعه به سایت پُست‌یافته باشد تا از پیدا شدن احتمالی مدرک خود اطلاع پیدا کنید. سپس باید به پلیس+۱۰ مراجعه کنید و جهت سوزاندن کارت سوخت مفقودی یا مسروقه اقدام نمایید.

آیا انتشار آگهی مفقودی کارت سوخت الزامی است؟

درج آگهی مفقودی کارت سوخت در روزنامۀ رسمی و چاپ آگهی مفقودی کارت هوشمند سوخت در روزنامه‌های کثیرالانتشار الزامی نیست.

اعلام مفقودی کارت سوخت به چه صورت انجام می‌گیرد؟

اعلام مفقودی کارت سوخت با دادن آگهی مفقودی آن به روزنامه‌ها صورت نمی‌گیرد. شما باید به نزدیک‌ترین دفتر پلیس بعلاوه ده مراجعه کنید و این موضوع را مستقیماً به آنها اعلام کنید و برای باطل کردن کارت سوخت مفقودی و دریافت کارت هوشمند سوخت جدید درخواست دهید.

مدارک لازم برای گرفت کارت هوشمند سوخت جدید چیست؟

مدارک شناسایی خودرو و صاحب خودرو، تکمیل فرم مربوطه و پرداخت هزینه‌ها از طریق کارت‌خوان مستقر در دفتر پلیس+۱۰٫

هزینه دریافت کارت المثنی سوخت چقدر است؟

هزینه دریافت کارت سوخت هوشمند جدید در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱۰٫۰۰۰ تومان است.

صدور کارت سوخت المثنی چقدر طول می‌کشد؟

زمان لازم برای صدور کارت هوشمند سوخت المثنی بین دو هفته تا دو ماه است.

52 دیدگاه برای “گم شدن کارت سوخت و گرفتن کارت سوخت المثنی [مفقودی کارت سوخت]

  1. احمد گفته:

    سلام من اقدام کردم در شهرستان برای وانت در پلیس به علاوه ۱۰ الان چهار ماهه تو اینترنت میزنم مینویسه اقدام نشده
    چه خاکی به سرم بریزم

    • Saeed Rahimi Fard Kashani گفته:

      سلام.من کارت سوختم اول گم شد .رفتم سریع سوزندمش.بعد از چند روز متاسفانه یا خوشبختانه کارت سوختم پیدا شد.الان ببرم شرکت نفت آیا میتواند که برام فعالش کنه که الکی منتظر نمونم تا اومدن کارت جدید؟

  2. رضا گفته:

    اگر کارت سوخت شما گم شد، به نفع دولت کار کردید، چون ۵ ماه باید بنزین آزاد بزنید. صدور کارت المثنی جدید بعلت شلوغی بیش از حد سر دولت ۵ ماه زمانبر است متاسفانه برای شما و بسیار خوشبختانه برای دولت !!!!!

  3. علی گفته:

    سلام من کارت سوختم رادرجایگاه سوخت جاگذاشتم ۳روزمتوالی مراجعه کردم پلیس +۱۰پرینت گرفتم مشخص‌ شدکدام جایگاه وچه ساعتی سوختگیری کردم ولی م
    تاسفانه گفتنددوربین مااون تایم راذخیره نکرده شرکت نفت هم متاسفانه خیلی خیلی دیرکارت المثنی صادرمیکنه واقعا بایدباهزینهای الان میشه هرروزبنزین آزاد؛
    زد؟ مسولین محترم شرکت نفت وفراوردهای نفتی لزومابایددراین رونددقت بیشتری بکنند تا زودترکارت المثنی صادربشه. سپاسگذار

  4. مینا گفته:

    سلام چرا وقتی کارت سوخت المثنی صادر بشه سوخت ذخیره شده صفر میکنن؟ مگر المثنی همان کارت با همان موجودی نیست؟ این کار اسمش دزدی است.واقعا شرم اوره . مسوولین محترم در خواب اگر بیدار شدین رسیدگی کنین.

    • داریوش گفته:

      یعنی واقعا ذخیره نمیشه ؟؟؟؟؟ فکر نکنم اینجوری باشه
      قبلا و یادم هست که ذخیره میشد.
      اگه ذخیره نشه که واقعا دزدی دزدی دزدیه ……

    • رمضانی گفته:

      برو دعا کن همون کارت سوخت بهت بدن. من ی ساله ثبت نام کردم هنوز نیومده!!!!
      تو دنبال بنزین اون ماه هایی که استفاده نکرده ای!!!😂😂

  5. مصطفی گفته:

    کارت رو جا گذاشتم برگشتم میگه اینجا نیست میگم بزن دوربین میگه باید نامه از دادگاه بیاری دزدی شاخ و دم نداره که

  6. Seyed گفته:

    من بعد از سالیان حدودا ۵ _۶ سال کهذماشینم تو پارکینگ خاک خورده بود دیروز رفتم سراغش ،یه باطری نو گرفتم که روشنش کنم و تا اولین مکانیک انرا بازدید کنه و تسمه تایمشم عوض کنه ، اب و روغنشو میزون کنه لاستیکهام هم بد نبود ظاهرا و بالاخره با سلام صلوات بردم مکانیکی و حدود دو میلیون برام اب خورد ولی خوشحال بودم که به انجام رساندم در قدم بعدی باید دو کار دیگه میکردم یکی در مورد بیمه آش بود و یک هم یبردن کار واش ، قرار شد بیرون وتو و موتور رو تمیز و جارو و بشوره ، کارت سوختم تو داشبورد بود ، من همیشه داشبوردو برای حفظ کارت سوخت انتخاب میکردم و مطینم که دیروز آنجا بود بعد از کار واش دیگر کارت را ندیدم و چون اخلاقا دوس ندارم کسی را متقلب و خلافکار کنم امروز رفتم آنجا گفتم اقا پوریا شما دیروز خودت از من ‌رسیدی که توی داشبورد رو جارو بکشم گفتم بله ولی امروز متوجه شدم که کارت سوخت نیستش شما اونو احیاناً ندیدی؟ گفتی سطل اشغال دیروزی رو که شما آخرین نفر بودی هنوز خالی نکرده ایم ، من دستکش پوشیدم و آنجا را دونه دونه بررسی کردم آثاری از اشغال‌های داشبورد رو توش پیدا کردم ولی کارت آنجا نبود و حالا من موندم چه کنم وبه کی بگم تا راهنمایی کنه گفتم شاید بد نباشه با شما مطرح کنم شاید راه حلی بنظرتان برسد؟ ممنون از توجهتون

  7. فرهاد گفته:

    سلام
    یک سوال داشتم کارت سختم گمشده اما متسفانه هنوز متور سیکلتم بنام صاحب قبلی هستش ولی کلی مدارک دست منه الان باید چکار کنم چطوری کارت سوخت بگیرم

  8. جوشکاریک گفته:

    کاش کارت سوخت حذف میشد کلا رسم سده بعد فروش ماشین کارت سوخت رو نگه میدارن انگار ارث پدرشونه

  9. قادری گفته:

    برای مردمتون ارزش و احترام قاعل باشید . ب اندازه کافی مردم به جانو مال همدیگه دستبرد میزنند . حداقل شما امین مال مردم شریف باشید .

  10. masoud گفته:

    با این حساب کارت سوخت مثل پول نقد است چونکه برای این نظام مردم هیچ اهمیتی ندارد اما بهرحال شاید یک رمز قوی بهترین کار باشد چونکه پنجشنبه دوازدهم اسفند کارت من داخل جایگاه جا ماند شنبه گفته فردا شب بیا نگاهی بکنیم و حس کردم مسئله سرقت باشد چونکه وقت خریدند

  11. محسن گفته:

    الان من نزدیک ۳ماه و نیم هس کارت سوخت تقاضا دادم هر وقت میرم پلیس +۱۰نیگه ما هیچ اطلاعی نداریم آخه تا کی باید بنزین آزاد بزنم خیلی خوبه دولت هم از خداش هس تو این مملکت کی باید پاسخگو باشه

  12. غلامعلی یزدانی از اصفهان گفته:

    باسلام من در خواست کارت سوخت دادم ولی هر وقت پیگیری میکنم می گن رفته براچاپ ولی از شرکت نفت پرسیدم گفت از وقتی سیستم هک شد قادر به چاپ کارت سوخت نیستیم و هنوز به فناوری نرسیدیم

  13. اشتراک‌ها: گم شدن کارت ملی (هوشمند) ‼️ چگونگی گرفتن کارت ملی المثنی ✔️✔️

  14. اشتراک‌ها: مدرک دانشگاهی المثنی؛ اقدامات ضروری بعد از گم شدن مدارک دانشگاهی و دریافت آن

  15. اشتراک‌ها: بعد از مفقودی کارت موتور سیکلت چه باید کرد؟ (مدارک، هزینه و دریافت المثنی )

  16. اشتراک‌ها: گم شدن چک و دسته چک |

  17. Ali گفته:

    من کارت سوختم گم شده
    آیا برای گرفتن کارت سوخت جدید باید موتورم بیمه باشه ؟

  18. سعید گفته:

    کارت سوختم را گم کردم رفتم سوزاندمش بعد پیدا کردم میشه دوباره فعالش کنم ؟ عایا؟

    • اسماعیل گفته:

      سلام و درود
      این سوال من هم هست.
      ادمین محترم لطفاپاسخ دهید.

  19. اشتراک‌ها: گم شدن شناسنامه و کارت ملی گم شده⚠️ گرفتن شناسنامه المثنی ✔️ [راهنمای جامع]

  20. اشتراک‌ها: کارت معافیت سربازی و کارت پایان خدمت [راهنمای جامع مفقودی]

  21. اشتراک‌ها: گم شدن برگ سبز خودرو و نحوه گرفتن برگ سبز المثنی [یک راهنمای جامع]

  22. اشتراک‌ها: گم شدن سند کمپانی خودرو؛ مدارک لازم و نحوه دریافت سند المثنی خودرو

  23. ندونی بهتره گفته:

    برای موتور سیکلت تا چه مدلی کارت سوخت میدن؟ از هر کی میخوام موتور بخرم کارت سوخت رو میپیچونن میگن نداره

  24. سید آقا اوجاقی گفته:

    سلام کارت سوخت بنده مفقود شده بود الان پیدا کردم قبلاً درخواست المثنی داده بودم الان در لیست سیاه قرار دارد

  25. نادر گفته:

    سلام
    من دوماه است که کارت سوختم را گم کرده ام ورفتم پلیس +۱۰ اقدام کردم آیا احتیاج است در سامانه ای که دولت گفته ثبت نام کنم یانه راهنمایی بفرمایید

  26. محمود گفته:

    سلام. من کارت سوخت خودرو در منزل گم کردم رفتم شرکت نفت شهرستان که اگر استفاده نشده تقاضای المثنی ندهم زد سیستم گفت کارت شما در مرودشت سوخت گیری شده من هم ۱۱۷ هزارتومان دادم تقاضای المثنی دادم الان در منزل کارتم پیدا شده چکار کنم

  27. عبدالواحد بلوچ گفته:

    کارت سوخت وکل مدارک های ماشینم گم شده است چطور کارت سوخت را بسوزانم. ۱۵ق ۹۹۶ ایران ۹۵

  28. Ana گفته:

    به این هایی که تو جایگاه سوخت هستن خیلی حواستون باشه، کارتم رو دادم برام بنزین بزنن بعد کارت سوخت رو آورد گذاشت رو صندلی من که دنبال کارت بانکی بودم که پول بنزین رو پرداخت کنم حواسم پرت شد کارت سوخت رو از رو صندلی برداشت، رسما دزد هستن…

  29. رضا گفته:

    سلام من قزوین هستم و کارت سوختم گم شده درخواست المثنی دادم بعد ۷ ماه بهم گفتن که که کارت شما ۳ ماه پیش در چابهار به علت قاچاق سوخت توقیف شده رفتم از پالایشگاه قزوین پیگیر شدم مدارک ارسال کردن چابهار اونا هم واسه ماشین من رای صادر کردن که سه و نیم میلیون جریمه باید پرداخت کنی وقتی من کارت برج ۷ اعلام مفقودی کردم و کارتی دریافت نکردم چطور و توسط چه کسی و کسانی در برج۹ از کارت سوخت من استفاده شده و چرا باید من جریمه بشم لطفن راهنمای کنید که چیکار کنم

  30. vorbelutrioperbir گفته:

    Greetings! This is my first visit to your blog! We are a collection of volunteers and starting a new project in a community in the same niche. Your blog provided us beneficial information to work on. You have done a outstanding job!

  31. gralion torile گفته:

    I’d have to test with you here. Which is not one thing I usually do! I take pleasure in studying a post that may make individuals think. Additionally, thanks for allowing me to comment!

  32. جوانمیر دره وزمی گفته:

    سلام بنده حدود دوهفته کارت سوخت موتورم گم شده مدلش ۱۳۸۵ اگردرخواست المثنی بکنم بهم میدند جایگاه قروه کردستان امروزفردا می کنند اونجاجا گذاشتم چکارکنم

  33. اشتراک‌ها: گم شدن گذرنامه (پاسپورت) » گرفتن گذرنامه المثنی [راهنمای جامع]

  34. اشتراک‌ها: بعد از «گم شدن عقدنامه یا سند ازدواج» چکار کنم؟ [راهنمای جامع]

  35. اشتراک‌ها: مفقودی کارت بیمه خودرو و گرفتن کارت بیمه المثنی | مفقودی مدارک ماشین |

  36. میلاد گفته:

    با سلام من حدود ۵ ماهی میشه که کارت سوخت موتور سیکلتم گم کردم مراحعه کردم به پلیس ۱۰+ برای المثنی گفتن باید موتور بیمه باشه نباشه کاری نمیتونیم بکنیم گفتم من موتورم الان تعمیر میخواد موتور دیکه دارم استفاده میکنم الان نیازی به بیمش ندارم ولی همین کارت برای موتور دومی دارم استفاده میکنم مطگه هیچ راهی نداره المثنی صادر بشه تا موتور بیمه نباشه حتی راضی نشدن کارت بسوزنن ک دست هر کی افتاده استفاده نکنه کلا بیخیال شدم تا امروز

  37. vorbelutr ioperbir گفته:

    We’re a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your site offered us with useful information to work on. You have done an impressive task and our entire neighborhood will be thankful to you.

  38. رضا گفته:

    کارت سوختم گم شد درخواست المثنی کردم الان رفتم بنزین بزنم دیدم نه تنها سهمیه ۱۵۰۰ تومانی صفر شده بلکه ۳۰ لیترم ۳۰۰۰تومانی زدن با قبلیه…دزد زیاد شده مراقب باشید

  39. جواد گفته:

    مگه روزی چند میلیون نفر کارت سوختشان گم میشه که می‌گویند تا دو ماه طول میکشه که کارت المثنی صادر بشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 1 =