آمار ثبت شرکت در دبی: رشد چشمگیر بلاکچین

مرکز کالاهای متنوع دبی (DMCC) بزرگ‌ترین منطقه آزاد در امارات متحده عربی است. طبق تازه‌ترین گزارش این منطقه، ۱۶% از ۶۶۵ شرکت جدید ثبت‌شده در سه‌ماهۀ اول ۲۰۲۲ مرتبط با فناوری بلاکچین و رمزارزها بوده‌اند.

احمد بن سلیم، رئیس اجرایی و مدیرعامل این منطقه، نقطه عطف جدیدی را مطرح می‌کند که گفته می‌شود موقعیت این منطقه آزاد را به عنوان یک مقصد تجاری پیشرو در جهان تثبیت کرده است. وی توضیح می‌دهد: «فضای اقتصادی جهانی همچنان چالش‌برانگیز است. با این حال، شهرت دبی به عنوان یک مقصد تجاری پیشرو در جهان از همیشه قوی‌تر است و منطقه تجاری ما در قلب این جذابیت بین‌المللی قرار دارد. ثبت ۶۶۵ شرکت جدید در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ رکورد دیگری در این زمینه محسوب می‌شود و نشان‌دهندۀ وجود پتانسیلی عظیم برای شرکت‌ها در پیوستن به منطقه آزاد ما در دبی است.» او همچنین اعلام کرد که برای جذب شرکت‌هایی که قصد گسترش کسب‌وکار خود در دبی را دارند تلاش خواهد داد.

گفتنی است که در سال‌های اخیر از سراسر جهان برای ثبت شرکت در دبی اقدام کرده‌اند. هند، بریتانیا، آلمان و فرانسه عملکرد بسیار مطلوبی در این زمینه داشته‌اند. همچنین بیشترین رشد تأسیس شرکت در دبی متعلق به چینی‌ها است که بخش مهمی از آن به دلیل اجرای برنامه‌های تعاملی در سراسر کشور امارات با آنها است.