ثبت شرکت در آمریکا | [راهنمای کامل شرایط، مدارک و هزینه‌ها]

شرابط ثبت شرکت آمریکا

شرایط ثبت شرکت در آمریکا

آمریکا گزینه ای مناسب برای فعالیت های بازرگانان سراسر دنیا محسوب می گردد. در ایالات متحده آمریکا منظور از مشارکت تجاری بین المللی، انجام پروژه تجاری بین دو یا چند نفر به طور مشترک می باشد، به طوری که هر یک از شرکت های طرفین، استقلال تجاری خود را حفظ می نمایند. گرچه هر یک از طرفین مالک قسمتی از سهام می باشند ولی رابطه سهام داران بر اساس همکاری متقابل بوده و شبیه سهام داران شرکت تعاونی است. ثبت شرکت در آمریکا را ‌می‌توان گفت یکی از کارهایی است که می‌توانید در راستای بهبود آینده کاری خود انجام دهید.

۹۰ درصد شرکت‌های امریکایی در ایالت دنور به ثبت رسیده‌اند این درحالیست که ایالت نوادا و کالیفرنیا هم برای ثبت شرکت افراد غیرمقیم به دلیل محیط کسب و کار دوستانه خود و شرایط پذیرش آسان از محبوبیت خوبی برخوداراست. بسته به نوع فعالیت تجاری که در این حیطه در آمریکا دارید نوع اختیارات و مالیات پرداختی شما متغیر خواهد بود.

مزایای ثبت شرکت در آمریکا

ایالات متحده کشوری با بزرگترین بازار در جهان است و این به دلیل کمترین نرخ مالیات که در این کشور وجود دارد، دانست. ایالات متحده آمریکا به عنوان یک مرکز تجاری عالی شناخته شده است و این بدین دلیل است که کسب و کار به طور حتم در این کشور بزرگتر و وسیع‌تر خواهد شد که این مورد یک عامل کلیدی برای موفقیت تجارت شما خواهد بود. در ادامه به برخی از مزایای ثبت شرکت در آمریکا اشاره شده است.

شهرت جهانی

ثبت شرکت در ایالات متحده به شما کمک می کند تا شهرت بین المللی کسب کنید. ایالات متحده آمریکا، یکی از مشهورترین کشورها است، بنابراین ثبت کسب و کار شما باعث شناخت بیشتر بیزینس شما می شود.

قوانین و مقررات سازگار با تجارت

ایالات متحده آمریکا به دلیل قوانین و مقررات تجاری دوستانه خود شناخته شده است. فروش در بازار ایالات متحده آسان‌تر است و نرخ مالیات پایین است و در نتیجه کارآفرینان بیشتری جذب این کشور می‌شوند. مقررات مربوط به ثبت شرکت مالیات کمتری دارد و باعث سهولت تجارت می‌شود.

دسترسی بهتر و راحت‌تر به سرمایه

هنگامی که نهاد تجاری خود را به عنوان یک شرکت در ایالات متحده ثبت می کنید، مجاز به انتشار سهام و همچنین افزایش سرمایه هستید. این به عنوان یک تقویت مالی بسیار مورد نیاز عمل خواهد کرد. جمع آوری پول و جذب سرمایه گذار برای گسترش و توسعه کسب و کار شما حیاتی است.

وقتی از دیدگاه سرمایه‌گذاران فکر می‌کنید، ترجیح می‌دهید آن‌ها بیش از حد در یک سازمان ثبت‌شده سرمایه‌گذاری کنند، زیرا ساختار رسمی در چنین سازمانی وجود دارد تا از سرمایه‌گذاری آنها سودآور استفاده کند. علاوه بر این، در صورت داشتن شرکت مشارکتی یا مشارکت انفرادی، دریافت وام بانکی نسبتاً برای یک شرکت ثبت شده آسان تر است. مشاغل ثبت شده به منابع مختلف سرمایه دسترسی دارند و بانک ها از این واقعیت آگاه هستند که این مشاغل می توانند بدهی خود را از این منابع بازپرداخت کنند.

بازارهای جدید

همه ایالت های آمریکا به دنبال افزایش سطح فضای کسب و کار هستند و بسیاری از شهرها آنها را تشویق به سرمایه گذاری در جوامع خود می کنند. ممکن است از نظر مکان راه‌اندازی کسب‌وکارتان فرصت‌های زیادی داشته باشید و بتوانید مکان‌هایی را انتخاب کنید که مناسب انتخابتان باشد.

مالیات مشارکتی پایین

بسیاری از ایالت های ایالات متحده برای سرمایه گذارانی که مایل به راه اندازی یک شرکت در آنجا هستند، مشوق های مالی ارائه می دهند. برخی از این مشوق‌ها شامل مزایای مالیاتی است و این کشور در زمان‌های اخیر شناخته شده است که مالیات املاک تجاری خود را برای سرمایه‌گذاران خارجی کاهش می‌دهد. همچنین این واقعیت که مالیات شرکت ها کمتر است یکی از مزایای مهم ثبت شرکت شما در ایالات متحده است.

سهولت در استخدام نیروی انسانی با کیفیت

یک شرکت ثبت شده در ایالات متحده از مزایای استخدام کارمند تمام وقت و پرداخت حقوق به آنها مطابق مقررات قانون کشور برخوردار می شود. هنگامی که شرکت خود را در ایالات متحده ثبت می‌کنید، یک شماره شناسایی دولتی دریافت می‌کنید که به شما امکان می دهد مالیات های ایالتی را برای بخشی از کارمندان خود تعیین کنید.

همچنین به شما کمک می کند تا مزایای سلامتی و سایر مزایای قانونی را برای کارکنان خود فراهم کنید. این مزایا شرکت شما را به یک پیشنهاد جذاب برای کارگران در ایالات متحده تبدیل می‌کند و شما باید آنها را به راحتی استخدام و حفظ کنید. بنابراین شرکت خود را در هر یک از ایالت‌های ایالات متحده ثبت کنید تا نیروی انسانی با کیفیت در هیئت مدیره داشته باشید.

ثبت شرکت در آمریکا به چند صورت انجام می‌شود:

۱شرکت مسئولیت محدود

یک شرکت با مسئولیت محدود در آمریکا یک شرکت مختلط با ماهیت تجاری است که به شخص یا اشخاص این اجازه را می‌دهد که تجارت خود را بدون در خطر قرار دادن سرمایه انجام دهد. این امر از طریق محدود کردن مسئولیت‌ها و تعاریف اساسنامه شرکت امکان پذیر می‌باشد.

شرکت مسئولیت محدود مناسب‌ترین گزینه در زمینه تجارت بین الملل از منظر سطح پرداخت مالیات و اختیارات تجارت برای متقاضیانی است که مقیم آمریکا نمی‌باشند. بسیاری از سرمایه گذاران خواهان آن هستند که در منطقه‌ای ثبت شرکت کنند که از دادن مالیات معاف باشند. این هدف را می‌توان با ثبت یک شرکت مسئولیت محدود (LLC) به بدست آورد.

از جمله مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت مسئولیت محدود در آمریکا می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • شرکت‌های LCC برای افراد غیر مقیم راحت‌تر افتتاح می‌شوند. این شرکت‌ها سریع‌تر افتتاح می‌شوند کارهای اداری کمتری دارند.
  • در برخی ایالات نیازی به سرمایه اولیه نیست و هیچ مالیات بر درآمدی وجود ندارد.

۲شرکت انحصاری

یک شرکت انحصاری، موجودیتی است که یک شخص بدون همکاری و تفاهم با شخص و یا شرکت دیگری به صورت فردی و انحصاری تجارتی را برپا می‌کند. مالیات در این مقوله تماماَ به عهده شخص صاحب شرکت می‌باشد. هر گونه بدهی و دیگر مسوولیت‌ها نیز همگی بر روی دوش شخص اصلی می‌باشد.

۳ شرکت‌های مشارکتی (Partnership):

ساده‌ترین ساختار ثبت شرکت مربوط به شرکت‌های مشارکتی است. این نوع شرکت‌ها به سه صورت قابل ثبت هستند:

مشارکت عمومی (General Partnership): در این نوع شرکت تمامی شرکا به طور مجزا و مشترک مسئول بدهی‌های شرکت خواهند بود. البته شرکا می‌توانند ماهیت حقوقی مستقلی داشته باشند.

مشارکت محدود (Limited Partnership): شرکتی است که در آن حداقل یکی از شرکا در قبال این مشارکت مسئولیت نامحدودی دارد و سایر شرکا دارای مسئولیت محدود می‌باشند. به عبارت دیگر، شریکی که دارای مسئولیت محدود است بیش از مبلغی که سرمایه گذاری کرده است مسئولیتی در قبال بدهی‌های آن شرکت ندارد. البته باید بدانید که شرکای با مسئولیت محدود نمی‌توانند مدیریت شرکت را به عهده بگیرند.

مشارکت با مسئولیت محدود (Limited Liability Partnership): در این مشارکت شرکا در قبال بدهی‌های شرکت مسئولیت محدودی داشته و تنها در مواردی که مرتکب خطا یا اشتباهی شده باشند باید مسئولیت آنرا بپذیرند. این نوع شرکت تنها در برخی از ایالت‌ها برای راه اندازی مشاغلی مانند وکالت، حسابداری و معماری قابل ثبت خواهد بود.

 ۴شرکت سهامی

یک شرکت سهامی محدود به سهم می‌باشد. بنابراین دارای قابلیت مصونیت برای سهامداران خود نیز می‌باشد. این شرکت است که مالیات را پرداخت می‌نماید. شرکت از روی سود حاصل از فروش، مالیات خود را پرداخت می‌کند. کنترل شرکت سهامی با هیات رییسه می‌باشد.

تعداد سهامداران در این نوع شرکت‌ها حداکثر ۷۵ نفر می‌باشد. صاحبان نمی‌توانند خود شرکت سهامی، شرکت مشارکتی، موسسه خیریه و موسساتی از این دست باشند.

برای افرادی که در آمریکا زندگی نمی‌کنند ثبت یک شرکت سهامی امکان پذیر نمی‌باشد. زیرا یکی از الزامات ثبت شرکت سهامی در آمریکا زندگی مدیر و سهامداران شرکت در آمریکا است. اشخاصی که اقامت آمریکا را ندارند نمی‌توانند جزو سهامداران باشند.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در آمریکا

هر چند که مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در آمریکا بسیار گسترده و با توجه به انتخاب هر ایالت و نوع شرکت می‌تواند تغییر کند، اما به طور عمومی ارائه مدارک زیر برای رسیدن به این هدف یعنی ثبت شرکت ضروری است:

  • اسکن و ارائه پاسپورت همه سهامداران
  • ارائه قبض آدرس یکی از اشخاص با ترجمه رسمی
  • اثبات تمکن مالی
  • مشخص نمودن اسم مدیر شرکت
  • نداشتن سوء پیشینه
  • پاسپورت با اعتبار شش ماهه
  • مدارک هویت سجام شناسنامه کارت ملی
  • سند وکالت نامه محضری
  • مدرک تحصیلی
  • پرداخت هزینه‌های مربوطه

مراحل ثبت شرکت در امریکا

پس از آنکه که تصمیم گرفتید چه نوع شرکتی را می‌خواهید در آمریکا تاسیس کنید و کدام ایالت برای این نوع شرکت و کسب و کار شما مناسب است، تنها چند مرحله دیگر تا ثبت شرکت در آمریکا فاصله دارید. در زیر به مراحل ثبت شرکت در امریکا اشاره شده است.

  • انتخاب نام شرکت

نامی که برای شرکت خود انتخاب می‌کنید، نمی‌تواند در آمریکا تکراری باشد. در صورتی که اقدام به تاسیس شرکت با مسئولیت محدود نموده‌اید، می‌بایست نام شرکت شما به LLC یا «Limited Liability company» ختم شود. دقت نمایید که برای انتخاب نام حتما می‌بایست نام انتخابی خود را در سامانه ثبت شرکت آمریکا بررسی کنید.

  • انتخاب نماینده ثبت یا ریجستر ایجنت

نماینده ثبت شده شخص یا شرکتی است که باید برای تشکیل شرکت، آدرس فیزیکی داشته باشد و در ساعات اداری در دسترس باشد و اسناد رسمی قانونی و دولتی شرکت را بپذیرد و امضا کند. نماینده ثبت شده مسئولیت قانونی دارد که اسناد رسمی دولتی و اسناد قانونی را بپذیرد و آنها را برای شما ارسال کند.

  • ارائه اطلاعات شرکا

می‌بایست اطلاعات، نام و نشانی افراد یا شرکت‌های شریک (افسران، مدیران، اعضا) را ارائه دهید.

  • شماره شناسایی کارفرمای فدرال (اختیاری)

شماره شناسایی کارفرمای فدرال (FEIN) که با نام “EIN” یا به سادگی “شماره شناسه مالیاتی” نیز شناخته می‌شود، شماره‌ای است که توسط سرویس درآمد داخلی ایالات متحده (IRS) صادر می‌شود. تا حدودی شبیه یک شماره شناسایی برای شرکت‌ها است. برای افتتاح یک حساب بانکی در ایالات متحده مورد نیاز است.

  • گواهی احراز هویت (اختیاری)

اگر قصد دارید یک حساب بانکی در کشور خود باز کنید یا اگر یک شرکت محلی یا اداره دولتی به مدرکی مبنی بر تشکیل شرکت آمریکایی یا LLC شما نیاز دارد، ممکن است لازم باشد اسناد تشکیل شرکت با “Apostille” یا “گواهی احراز هویت” تأیید شده باشد. آپوستیل، که توافقی بین کشورها برای پذیرش اسناد یکدیگر است. تنها در صورتی در دسترس است که کشور شما عضو کنوانسیون لاهه باشد. در برخی موافق به جای آپوستیل ممکن است شما به یک “گواهی احراز هویت” از ایالت محل تشکیل شرکت یا وزارت امور خارجه ایالات متحده (یا هر دو) نیاز داشته باشد.

شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت در ایالت کالیفرنیا :

  • سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در این ایالت کمترین مبلغ ممکن یعنی ۱ دلار است.
  • تنها به یک نفر به عنوان سرپرست شرکت نیاز خواهد بود.
  • ذکر نام سرپرست شرکت در اساسنامه شرکت الزامی نیست.
  • برای ثبت شرکت در این ایالت لزومی ندارد تا سرپرست شرکت در آمریکا اقامت داشته باشد.
  • هزینه سالیانه مورد نیاز برای نگهداری ۳۸۵ دلاربوده و تاریخ اول ژانویه سررسید آن خواهد بود.
  • برای هر کارفرما داشتن کد شناسایی برای امور مالیاتی الزامی است.
  • ظرف ۳ ماه از تعیین صورتحساب مالیاتی که حدود ۸۰۰ دلار خواهد بود باید تسویه انجام شود.

شرایط اقامت امریکا با ثبت شرکت:

برای دریافت اقامت آمریکا با ثبت شرکت باید شرایط زیر فراهم گردد:

  • شرکت مورد نظر می‌بایست در سه سال گذشته حداقل یک سال فعالیت داشته باشد.
  • شرکت مورد نظر می‌بایست در کشور آمریکا موجود باشد و یا اینکه در آینده تاسیس شود.
  • شخص متقاضی به این دلیل وارد کشور آمریکا می‌شود در سمت‌های اجرایی و مدیریتی در آن شعبه از شرکت، در کشور آمریکا مشغول به فعالیت شود.
  • شرکت مورد نظر می‌بایست یک شعبه از یک شرکت فعال باشد.
  • شرکت مورد نظر می‌بایست در کشور آمریکا و یک کشور دیگر در حال تجارت پایدار باشد.

هزینه ثبت شرکت در آمریکا :

هزینه ثبت شرکت یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند منجر به انصراف فرد متقاضی از ثبت کردن شرکت خود در آن کشور شود. به عبارتی ممکن است که برای ثبت شرکت به مبلغ بالایی برای ثبت نیاز باشد که فرد را برای انتخاب آن کشور برای ثبت شرکت دچار تردید نماید.

هزینه ثبت شرکت در آمریکا متناسب با ایالتی است که تصمیم دارید شرکت را در آن تاسیس نمایید چراکه هر ایالت هزینه‌های متفاوتی را برای متقاضیان در نظر گرفته است. دقت داشته باشید که هزینه ثبت شرکت در آمریکا برای هر نوع شرکتی نیز متفاوت خواهد بود. به طور کلی هزینه ثبت شرکت در ایالات متحده آمریکا بسته به ایالت بین ۶۰۰ تا ۱,۴۰۰ دلار است. متقاضیان برای تاسیس شرکت‌های مسئولیت محدود در آمریکا می‌بایست حدود ۱,۶۰۰ دلار هزینه نمایند. در صورتی که تاسیس شرکت‌های مشارکتی تقریبا ۱,۸۰۰ دلار هزینه خواهند داشت.

هزینه‌های دولتی برای تاسیس این دو نوع شرکت نیز حدود ۳۵۰ دلار خواهد بود. متقاضیان برای افتتاح حساب برای این دو شرکت می‌بایست حدود ۵ هزار دلار هزینه نمایند. از دیگر هزینه ثبت شرکت در آمریکا می‌توان به هزینه‌های مالیاتی اشاره نمود که این نوع هزینه برای شرکت‌های مسئولیت محدود حدود هزار دلار و برای شرکت‌های مشارکتی حدود ۸۰۰ دلار خواهد بود.

سوالات متداول

آیا تنها با ثبت شرکت می‌توان در کشور آمریکا می‌توان اقامت گرفت؟

خیر، ثبت شرکت به تنهایی باعث اخذ اقامت نمی‌شود، اما شخصی که به عنوان مدیر شرکت یا شعبه جدید شرکت در کشور آمریکا حاضر می‌شود به دلیل انجام امور مدیریتی و نظارتی می‌تواند اقامت دریافت کند.

آیا امکان ثبت تمامی انوع شرکت‌ها در آمریکا برای اتباع خارجی وجود دارد؟

خیر اتباع خارجی تنها می‌توانند شرکت‌هایی از نوع C corp و شرکت‌های مسئولیت محدود را در ایالات متحده آمریکا به ثبت برسانند.

هزینه ثبت شرکت در آمریکا چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت در آمریکا متناسب با ایالتی است که تصمیم دارید شرکت را در آن تاسیس نمایید چراکه هر ایالت هزینه‌های متفاوتی را برای متقاضیان در نظر گرفته است. دقت داشته باشید که هزینه ثبت شرکت در آمریکا برای هر نوع شرکتی نیز متفاوت خواهد بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =